• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 25 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر وسط

تازه‌ترین اظهارات محمدمهدی اسماعیلی وزیر تازه ارشاد⇐وزارت ارشاد شکل کاریکاتور گرفته!/در تهران با تورم نیرو مواجهیم ولی در نقاط محروم با وضعیت ضعیفی روبروییم!/جلوه‌ “مواسات مومنانه” در حوزه‌ سینما کجاست؟!/چند فیلم با مضمون “جنگ نرم” ساخته‌ایم؟/لیستی دارم از اسم‌هایی که رهبر انقلاب آوردند و گفتند برای این‌ها فیلم بسازید!/اگر یک فیلم را به‌صورت مشترک با تاجیکستان یا پاکستان بسازیم، خودبه‌خود زنجیره‌ای از صنایع فرهنگی به هم متصل می‌شوند!/باید با استفاده از ظرفیت برادران و خواهران بلوچ به‌دنبال تاثیرگذاری فرهنگی در پاکستان باشیم!/سوژه‌های تاریخی چندهزارساله مانند زندگی یوسف پیامبر، به‌راحتی می‌تواند وارد چرخه تولید مشترک شود!/در دولت مردمی با کار ویترینی و نمایشی نسبتی نداریم و به‌دنبال هنر مردمی هستیم!/باید چتر حمایتی را بالای سر همه‌ نخبگان و نه عده‌ای خاص باز کرد!

25 شهریور 1400
در خبر وسط
0 0
A A
1
محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد

سینماروزان: محمدمهدی اسماعیلی وزیر تازه ارشاد مشغول چیدن زیرمجموعه‌های خویش است تا بتواند برنامه‌های مدنظر را پی گیرد‌.

به گزارش سینماروزان دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای در گفت‌وگو با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم به بررسی برنامه‌های این وزارتخانه برای تحقق اهداف کلان انقلاب اسلامی در حوزه‌ فرهنگ پرداخته است.

محمدمهدی اسماعیلی با انتقاد از تورم کارمند در زیرمجموعه‌های ارشاد بیان داشت: وزارت ارشاد شکل کاریکاتوری به خودش گرفته و ما در تهران با تورم نیرو مواجهیم، امّا هر قدر به پیرامون و مناطق محروم کشور می‌رویم، با وضعیت ضعیفی مواجه می‌شویم. مثلاً، یک شهرستان بسیار مهمی در غرب کشور هست که در معرض انواع آسیب‌هاست، ولی فقط یک نفر مسئول اداره و یک کارمند دارد؛ حتی ماشین هم ندارد! خیلی از ادارات ارشاد ما با مشکلات پشتیبانی حداقلی مواجه‌اند؛ امّا بر اساس چه‌منطقی باید در استان‌های دیگر اداره‌ی ارشاد ایجاد کرد؟! نظام شکل‌دهی ما جوری اتفاق‌افتاده که امروز نزدیک نود درصد کارهای نمایشی در تهران تولید می‌شود. آیا نباید از استعدادها و سابقه‌ تمدنی چند هزارساله‌ سایر مناطق این کشور استفاده کرد؟ چرا از فرهنگ‌ها، لهجه‌ها، قومیت‌ها و گویش‌هایی که داریم هیچ‌استفاده‌ای نمی‌کنیم؟ چون سیاستگذاری‌های غلط است.

وزیر ارشاد ادامه داد: معتقدم که در دوره‌ی تحولی جدید، نظام عدالت فرهنگی در کشور باید رعایت شود؛ یعنی اولویتمان در حوزه‌ی مناطق پیرامونی باید تقویت شود. دو وجه هم دارد. یک وجهش نیاز خود آن منطقه است و دیگری تأثیرگذاری در منطقه‌های پیرامون و خارج از مرزهاست. مثلاً، اگر بخواهیم در پاکستان قدرت فرهنگی فرهنگ ایرانی را گسترش بدهیم،‌ باید با هموطنان و برادران و خواهران بلوچ‌مان این کار را انجام بدهیم. اگر ما درست برنامه‌ریزی کنیم، هم به عدالت فرهنگی می‌رسیم و هم قدرت الهام‌بخشی فرهنگی‌مان را افزایش می‌دهیم.

وزیر تازه ارشاد در لزوم تولیدات مشترک دارای بازار در کشورهای منطقه گفت: الان یک حوزه‌ وسیع تمدنی و فرهنگی در کشورهای منطقه (کشورهای مقاومت) و کشورهای پاکستان، افغانستان و آسیای مرکزی داریم. اگر ما با زبان صنایع خلاق فرهنگی وارد گفت‌گو بشویم -از این زبان مشترک که هنر و تمدن تاریخی‌ ماست، استفاده کنیم- علاوه بر اینکه ارتقای فرهنگی را برای منطقه فراهم می‌کنیم خودبه‌خود جریان اقتصادی که ایجاد می‌کند، ضریب رشد را بالا خواهد برد. مثلاً، اگر یک فیلم سینمایی را به‌صورت مشترک با تاجیکستان یا پاکستان بسازیم که در این کشورها مورد استقبال قرار بگیرد خودبه‌خود زنجیره‌ای از صنایع فرهنگی به هم متصل می‌شوند و ضمن اینکه آن کار فرهنگی را جلو می‌برد، اقتصاد فرهنگ، در مدت کوتاهی خودکفا می‌شود؛ یعنی حوزه‌ فرهنگ بعد از مدتی دیگر به کمک‌های مالی نیاز نخواهد داشت. سیاست‌های فرهنگی ما دقیقاً ناظر به مرزهای فرهنگی و تمدنی ایران در شرق، شمال، جنوب و غرب است.

وی ادامه داد: اصلاً تردیدی ندارم که سرمایه‌گذاری در این حوزه کاملاً فرهنگی است؛ یعنی فرهنگی که کاملاً با اقتضائات ما سازگار است و گام بلندی در حوزه‌ اقتصاد فرهنگ خواهد بود. مثلاً، وقتی ما در حوزه‌ تاریخ مشترک چند هزارساله اقدام کردیم، جواب گرفتیم. سوژه‌هایی مانند حضرت یوسف علیه‌السلام در حوزه‌ دین به‌راحتی می‌تواند وارد این چرخه تولید مشترک شود.

وزیر ارشاد با اشاره به مضامین مطلوب تولید فیلم گفت: دو سالی می‌شود که ما درگیر موضوع مواسات مؤمنانه(یاری‌گری مومنانه) هستیم. جلوه‌اش در حوزه‌ سینما کجاست؟! عقب‌تر برویم. ما در دهه‌های اخیر درگیر جنگ نرم دشمن بودیم. چند فیلم این موضوع را بازنمایی‌کرده؟ من لیستی دارم از اسم‌هایی که رهبر انقلاب آوردند و گفتند برای این‌ها فیلم بسازید…ما در دوره‌ جدید برنامه‌مان باید این باشد که نظام حمایتی و نظارتی خودمان را پشت سر بخش‌هایی قرار بدهیم تا این جریانات محصولات و اتفاقات بزرگ و نقاط عطف تاریخی را روایت کنند.

اسماعیلی با تاکید بر آن که به دنبال کمک به آحاد هنرمندان است اظهار داشت: دولت مردمی، به همه‌ اهالی فرهنگ و هنر و رسانه‌ کشور برای نظام تحولی در پیش رو نیاز دارد. به همه‌ آن‌ها با هر گرایش و سلیقه‌ای احترام می‌گذارد. من فکر می‌کنم این‌قدر حرف مشترک وجود دارد و درباره‌ آنها کار نکرده داریم که همه‌ این اهالی فرهنگ و هنر را می‌توانیم زیر این چتر جمع کنیم. برخلاف نوع القائاتی که دارد صورت می‌گیرد، دولت مردمی دولت همه‌ مردم است. نباید فرهنگ و هنر را به یک‌سری برنامه‌های نمایشی آن هم از جنس خاص تقلیل بدهیم. همین الان بدنه‌ای عمومی از اهالی هنر گله‌مندند که اصلاً دیده نمی‌شوند. دولت مردمی می‌خواهد چترش را بالای سر همه‌ی نخبگان، نه عده‌ای خاص باز کند. ما با کار ویترینی نسبتی نداریم. کار ویترینی مال کسانی است که می‌خواهند کار نمایشی انجام بدهند. ما کار مردمی و عمیق می‌خواهیم. همه‌ بخش‌های فرهنگی هنری‌ای که در معرض نابودی هستند، در این زمره قرار می‌گیرند.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=65385
image_print
برچسب ها: سایت سینما روزانسینماروزانمحمدمهدی اسماعیلیوزیر ارشاد
نوشته قبلی

حرفهای بازیگر باسابقه در چرایی حذف یک روحانی از “دینامیت”؟!

نوشته‌ی بعدی

در گفتمان حبیب اسماعیلی و علی سرتیپی روی آنتن زنده بیان شد⇐سینما، امن‌ترین جا برای فراغت حتی در دل کروناست ولی متاسفانه اطلاع‌رسانی لازم در این باره صورت نمی‌گیرد!!/۹۵درصد مردم گمان می‌کنند سینماها تعطیل است!/چرا شهرداری و صداوسیما از تبلیغات فیلم‌ها حمایت نمی‌کنند؟/آن قدر تلویزیون از جریان سینما عقب است که اکران فیلم تمام شده و تلویزیون تازه دارد تیزرش را پخش می‌کند!/بدبختانه هیچ حمایتی برای رونق پردیس‌های تازه تاسیس صورت نگرفت!/مسئولان سینما، به جای کمک واقعی به اهالی سینما فقط شوی کمک را اجرا کردند!/تا امنیت فیلم در پلتفرم‌ها فراهم نباشد اکران آنلاین به سودآوری نمی‌رسد!/پلتفرم‌ها باید بخشی از سود هنگفت خود را صرف ارتقای امنیت کنند تا اکران آنلاین، فقط با ضرر همراه نباشد!!/اینکه بازیگری برای یک سریال ۵میلیارد می‌گیرد معلوم است که ساختار تولید در سینما را به هم می‌زند!/اینکه پلتفرم‌ها، بازیگران چهره را با ارقام بالا می‌بلعند آفتی است که درنهایت به ضرر وی‌او‌دی‌ها تمام خواهد شد!/تهیه‌کنندگان نباید زیاده‌خواهی را در سینما را ترویج دهند و بروند استعدادهای تازه بیاورند!/اکران فیلم خارجی بسیار بسیار بسیار می‌تواند کمک کند به رونق مجدد سینماها!!/ همین حالا بعد از “دینامیت” و “درخت گردو” پرفروشترین گیشه برای فیلم‌های خارجی است!/فقط ۵۰ فیلم خوب برای اکران فراگیر داریم و مابقی فیلم‌ها باید فضاهایی دیگر برای عرضه پیدا کنند!/ از اواخر مهر چند فیلم خوب اکران خواهد شد!/تهیه‌کنندگان چاره‌ای ندارند جز اینکه کنار هم قرار گیرند و پلتفرمی امن برای عرضه آثارشان راه بیندازند!/امیدواریم برخلاف روال قبل، در ساختار سینمایی دولت جدید، وضعیتی به وجود بیاید که بازگو کردن مشکلات به حل مساله بینجامد!

مطالب مرتبط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

24 آذر 1404

سینماروزان: فیلم‌برداری دهمین اثر اصغر فرهادی با عنوان «داستان‌های موازی» در پاریس به پایان رسید. فیلمبرداری این فیلم با حضور...

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

نوشته‌ی بعدی
حبیب اسماعیلی و علی سرتیپی در شبکه خبر

در گفتمان حبیب اسماعیلی و علی سرتیپی روی آنتن زنده بیان شد⇐سینما، امن‌ترین جا برای فراغت حتی در دل کروناست ولی متاسفانه اطلاع‌رسانی لازم در این باره صورت نمی‌گیرد!!/۹۵درصد مردم گمان می‌کنند سینماها تعطیل است!/چرا شهرداری و صداوسیما از تبلیغات فیلم‌ها حمایت نمی‌کنند؟/آن قدر تلویزیون از جریان سینما عقب است که اکران فیلم تمام شده و تلویزیون تازه دارد تیزرش را پخش می‌کند!/بدبختانه هیچ حمایتی برای رونق پردیس‌های تازه تاسیس صورت نگرفت!/مسئولان سینما، به جای کمک واقعی به اهالی سینما فقط شوی کمک را اجرا کردند!/تا امنیت فیلم در پلتفرم‌ها فراهم نباشد اکران آنلاین به سودآوری نمی‌رسد!/پلتفرم‌ها باید بخشی از سود هنگفت خود را صرف ارتقای امنیت کنند تا اکران آنلاین، فقط با ضرر همراه نباشد!!/اینکه بازیگری برای یک سریال ۵میلیارد می‌گیرد معلوم است که ساختار تولید در سینما را به هم می‌زند!/اینکه پلتفرم‌ها، بازیگران چهره را با ارقام بالا می‌بلعند آفتی است که درنهایت به ضرر وی‌او‌دی‌ها تمام خواهد شد!/تهیه‌کنندگان نباید زیاده‌خواهی را در سینما را ترویج دهند و بروند استعدادهای تازه بیاورند!/اکران فیلم خارجی بسیار بسیار بسیار می‌تواند کمک کند به رونق مجدد سینماها!!/ همین حالا بعد از "دینامیت" و "درخت گردو" پرفروشترین گیشه برای فیلم‌های خارجی است!/فقط ۵۰ فیلم خوب برای اکران فراگیر داریم و مابقی فیلم‌ها باید فضاهایی دیگر برای عرضه پیدا کنند!/ از اواخر مهر چند فیلم خوب اکران خواهد شد!/تهیه‌کنندگان چاره‌ای ندارند جز اینکه کنار هم قرار گیرند و پلتفرمی امن برای عرضه آثارشان راه بیندازند!/امیدواریم برخلاف روال قبل، در ساختار سینمایی دولت جدید، وضعیتی به وجود بیاید که بازگو کردن مشکلات به حل مساله بینجامد!

دیدگاه‌ها 1

  1. نتالبلات می‌گوید:
    قبل 4 سال

    کلا طرف …

    کاریکاتور این است که در عصر ارتباطات … میخواهند مردم را ارشاد کنند و … بنام وزارت ارشاد راه انداخته اند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم