• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
جمعه 21 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

تغییر مسیر کارگردان آمریکایی بعد از جدایی؟/ با دیدن فیلم تازه تیم برتون یاد استیفن فریزر و البته همایون اسعدیان زنده می‌شود!!!

9 فروردین 1394
در یادداشت
0 0
A A
0
تغییر مسیر کارگردان آمریکایی بعد از جدایی؟/ با دیدن فیلم تازه تیم برتون یاد استیفن فریزر و البته همایون اسعدیان زنده می‌شود!!!

تیم برتون

سینماژورنال/حمید لازمی: “چشمان بزرگ” تیم برتون آخرین اثر این کارگردان، نشانه های عجیب و غریب فیلمهای قبلی اش را ندارد؛ جانی دپ هم ندارد.

به گزارش سینماژورنال این فیلم نه مالیخولیایی است، نه تاریک و دهشتناک، نه در دنیای مردگان غوطه می خورد و نه شخصیت های خاص دارد. حداقلش اینکه مثل “ماهی بزرگ” نور دارد.

یک فیلم سرراست و کلاسیک با موضوعی جذاب برگرفته از اتفاقی که گویا در عالم واقعیت هم رخ داده.

نقاشی خلاق که بازیچه می شود

داستان خانم نقاش خلاقی به نام “مارگارت”(با بازی امی آدامز) که از شوهرش جدا و در زندگی تازه اش با دخترش به کشیدن نقاشی می پردازد. مردی نقاش به نام “والتر”(با بازی کریستوف والتز) به او می پیوندد و با هم ازدواج می کنند و به نام فامیلی شوهر که “والتر کین” است نقاشی های مارگارت البته با چرب زبانی والتر فروش می رود.

چشمان بزرگ
چشمان بزرگ

نقاشی هایی متفاوت از دخترکانی چشم درشت و کم کم مارگارت می شود نقاش پشت پرده و همه والتر را اصل کاری می دانند و در آخر مشخص می شود والتر اصلا نقاش نیست و تنها سرمایه اش همان زبانی است که مخ زدن را به خوبی بلد است!!!

داستان تازه تیم برتون داستان آشنای غلبه زبان و خودنمایی بر هنر است. البته در آخر نمی شود همه بدی ها را هم به شوهر نسبت داد چون اگر چرب زبانی و روابط عمومی او هم نبود معلوم نبود چه می شدند این نقاشی ها ولی …

از “قهرمان” تا “شوخی”
سوء استفاده از دستاورد دیگری را در اثر شناخته شده “قهرمان” ساخته “استیون فریزر” دیده بودیم که البته در سینمای ایران هم همایون اسعدیان از روی آن فیلمی ساخت به نام “شوخی” ولی فیلم تیم برتون زاویه دیگری برای بیان این موضوع برگزیده است.

فیلم بازیهای حیرت انگیزی دارد؛ “کریستوف والتز” که در فیلمهای تارانتینو خوش درخشید و “امی آدامز” هر دو سنگ تمام گذاشته اند بخصوص آدامز که خجالتی بودن و نجابت نقش را با بازی خوبش القاء کرده است.

چشمان بزرگ
چشمان بزرگ

عاقبت دوست داشتنی جدایی؟

فقط مانده ایم که چرا این روایت کلاسیک دوست داشتنی چنان که باید مورد توجه قرار نگرفته؛ گویا از تیم برتون فقط سیاهی، مرگ و خوفناکی می خواهند که این فیلم را به اندازه خودش مطرح نکردند.

درباره سبک جدید کاری تیم برتون هم می توان این احتمال را مطرح کرد که این کارگردان شناخته شده بعد از جدایی از همگن خود “هلنا بونهم کارتر” از دنیای سابق دست کشیده و روندی متفاوت تر را در فیلمسازی تجربه خواهد کرد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=2225
image_print
برچسب ها: استیفن فریزرتیم برتونچشمان بزرگهلنابونهام کارترهمایون اسعدیان
نوشته قبلی

دبیر جشنواره سی‌وسوم فاصله گرفتن جشنواره از جامعه را تأیید کرد/در برلین هم وضع همین بود!

نوشته‌ی بعدی

اسپانسر “قلقلی” را به تلویزیون راه ندادند

مطالب مرتبط

فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404

سینماروزان: اصرار مجدد بر جدایی بخش بین الملل از جشنواره اصلی فجر و برپایی آن در شیراز -علیرغم تجربیات بی...

پیرپسر+ پسرکشی

تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

4 آذر 1404

سینماروزان/رضا فرج پور: هر چند که تقابل پدر و پسر در تاریخ و ادبیات کشورهای عالم هستی قدمتی دیرینه و...

نوشته‌ی بعدی
اسپانسر “قلقلی” را به تلویزیون راه ندادند

اسپانسر "قلقلی" را به تلویزیون راه ندادند

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    353 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 141 توئیت 88
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    178 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 71 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    20 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • آقای نقویان!مدیر محترم سیمافیلم! به فصول دوم و سوم «مختار» و «امام علی(ع)» هم فکر کنید!

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • سریال «الگوریتم» و مساله‌ی ناترازی!/ بیژن جان! یوزپلنگ ببین!

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

سُها نیاستی دربرابر مرضیه برومند؟! فیلم «دختر پری خانوم» در راه فجر۴۴ 

نقش‌آفرینی بانیپال شومون و رویا جاویدنیا در «خاکستر خیال»

بررسی توقیف و انتظار ۶ ساله اکران «قاتل و وحشی» در خانه هنرمندان ایران 

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

افتتاحیه «وحشی ۲» با هومن سیدی و جواد عزتی

رونمایی از کتاب «من شاعر نیستم» در انتشارات «گویا»

رادیو؛ رسانه تکریم مادر/ انتشار کتاب گویای فاطمیات

پیش‌تولید فیلم «دیازپام» آغاز شد

آلفرد یعقوب‌زاده نشست تخصصی «عکاسی جنگ و مستند اجتماعی» را برگزار می‌کند

تبلیغات

ویژه ها

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ
خبر

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404

سینماروزان: پلتفرم نماوا که حدود دوسال است می‌خواهد برنامه‌ای با حضور یک رپر معروف با عنوان “فلفور” ارائه دهد و...

ادامه مطلب
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
اصغر سمسارزاده

احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

15 آذر 1404
توقف «متری شش و نیم» کمی بالاتر از 27میلیارد/«تگزاس2» 17میلیاردی شد/دو فیلم حاکمیتی-مشکوک المنابع که سانسها را بلعیده‌اند بعد از دو هفته، رویهم فقط کمی بیش از 12میلیارد فروختند/«سرخپوست» 5میلیاردی شد/«زهرمار» دوروزه در مرز نیم میلیارد/«دختر شیطان» علیرغم تبعید به سانسهای کم‌مخاطب صبحگاهی(!) در آستانه میلیارد قرار گرفت+آمار کامل فروش

آقای زالو مماس با ۹۰میلیارد/قسطنطنیه ۷۴میلیارد/یوز ۷۱میلیارد/کج‌پیله ۴۵میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۷/۵میلیارد و مجنون ۱۶/۵میلیارد/کفایت مذاکرات ۱۵میلیارد/غریزه ۱۴میلیارد و بچه‌ی مردم ۱۲میلیارد/دوروز دیرتر ۹میلیارد/دختر برقی ۳/۵میلیارد/طهران۵۷ دوروزه دومیلیارد/آغاز سرد های‌کپی با مرتضی عقیلی+آمار کامل فروش

14 آذر 1404
سعید طالبی کارگردان رئالیتی بازمانده

واکنش کارگردان رئالیتی “بازمانده” به حواشی!+فیلم 

11 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم