• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 26 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر

حضور قدرتمند عکاسان ایرانی در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی عکس هنری چین

7 آذر 1403
در خبر
0 0
A A
0
حضور قدرتمند عکاسان ایرانی در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی عکس هنری چین

حضور قدرتمند عکاسان ایرانی در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی عکس هنری چین

سینماروزان/مهدی فلاح: نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی عکس هنری چین با کیوریتوری «جنگ گنگشن» در شهر جو‌های در حالی در حال برگزاری است که ۸۰ عکس از عکاسان ایرانی در بخش مسابقه این رویداد به نمایش درآمده است و ایران به عنوان بخش ویژه این نمایشگاه در این رویداد مورد تقدیر قرار گرفت است.

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی عکس هنری چین به مدت دو ماه در موزه هنر Gu yuan به برپاست. در این دوره از عکس هنری چین که به همت انجمن عکاسان چین و فدراسیون هنر و ادبیات برگزار شده، ۶۴۰ عکس از عکاسان ایرانی به بخش مسابقه این رویداد ارسال شد که پس از داوری ۸۰ عکس از ۴۵ عکاس ایرانی به مسابقه این رویداد راه یافتند.

در این دوره در بخش عمومی نمایشگاه ۲۷۶ عکس به نمایش درآمد که ۱۱۲ عکس از عکاسان خارجی و ۱۶۴ عکس از عکاسان چینی است

همچنین در بخش ویژه نمایشگاه نیز عکس‌هایی از پنج عکاس ایرانی به نمایش درآمده است.

آلیان سایاگ از مرکز هنری پمپیدو، کارلوس جاندرا رئیس انجمن عکاسان برزیل، کلاوس ملنتین رئیس سابق انجمن عکاسان حرفه‌ای آلمان، کو کنگ من رئیس انجمن عکاسان ماکائو، جان ون دروالت رئیس سابق انجمن عکاسان آفریقای جنوبی به عنوان داوران بین‌المللی در کنار تعدادی از عکاسان حرفه‌ای چین انتخاب عکس‌های این دوره از عکس هنری چین را برعهده داشته‌اند.

نوزدهمین دوره عکس هنری چین، علاوه بر بخش عمومی دارای دو بخش ویژه یکی مهمان افتخاری کشور فرانسه که به دلیل میزبانی بازی‌های المپیک انتخاب شده بود و مرکز هنری پمپیدو کیوریتوری این بخش را برعهده داشت.

اما ایران به عنوان مهمان ویژه این دوره دعوت شده و بخش اصلی نمایشگاه را به‌خود اختصاص داده است.

در این بخش با عنوان ایران «ایران بی‌مرز، سرزمین آفتاب و شعر » با کیوریتوری ندا ریحانی ۴۰ عکس از طبیعت و فرهنگ ایران از پنج عکاس ایرانی به نمایش درآمد.

این بخش در فضای بیش از هزار متر میزبان عکس‌هایی از معرفی نقاط بکر و تنوع فرهنگی ایران به مخاطبان عرضه شده است.

به گفته ندا ریحانی؛ اختصاص چنین فضایی برای نمایش آثار هنرمندان ایرانی در رویداد‌های بین‌المللی بی‌سابقه است و اتفاقاً بخش ایران در این رویداد با استقبال خوب از سوی برگزار‌کنندگان و بازدیدکنندگان قرار گرفت.

او افزود: حضور ایران در این رویداد بسیار قدرتمند بود و از ایران دعوت شده تا در دوره‌های آتی نیز حضور پررنگی در این نمایشگاه داشته باشد.

به گفته کیوریتوربخش ایران؛ با توجه به این که ایران در دهه‌های اخیر به عنوان یکی از مقاصد گردشگری چینی بدل شده است، بسیاری از چینی‌ها علاقمند هستند که درباره ایران و فرهنگ و هنر آن بیشتر بدانند، باید از فرصت برگزاری این نمایشگاه‌ها استفاده کرد.

به گفته ریحانی؛ روسیه، برزیل، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و ایران بیشترین تعداد عکس را به نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی عکس چین ارسال کرده‌اند.

گو کایوو کیوریتور بخش عمومی نمایشگاه در مورد شکل‌گیری این دوره از نمایشگاه بین‌المللی عکس چین گفت: نمایشگاه بین‌المللی عکس هنری چین، مهم‌ترین برند بین برنامه‌های سالیانه انجمن عکاسان چین است این نمایشگاه در سال ۱۹۸۱ توسط وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری خلق چین شکل گرفت. بعد از ۴۳ سال پیشرفت و تجربه مستمر به صورت موفق در نوزده دوره به عنوان قدیمی‌ترین و مهم‌ترین رویداد تبادل عکس هنری در چین به شمار می‌رود.

او افزود: نوزدهمین دوره، این رویداد در سه بخش عکاسی مستند، هنری و بخش اشتیاق) برگزار شد و فراخوان آن در تابستان ۲۰۲۳ به ۶ زبان منتشر شد که بعد از ۹ ماه از انتشار این فراخوان ۱۶۰ هزار عکاس و ۳۴۰ هزار عکس از ۱۲۳ کشور دنیا شرکت کرد که این تعداد رکورد جدیدی از تعداد ثبت نام و کشور‌های شرکت‌کننده است. در نهایت ۲۷۶ عکس توسط ۱۶ نفر اعضای هیأت داوری بین‌المللی انتخاب شد.

گو کایوو گفت: این آثار طیف متنوعی از کشور‌ها و مناطق را در بر می‌گیرند و محتوای غنی، موضوعات متنوع و کثرت گرایی هنری را به نمایش می‌گذارند. آن‌ها به طور عینی نتایج تحقیق و تمرین عکاسان در زمینه هنر عکاسی را در کشور‌های مختلف به نمایش می‌گذارند و در عین حال تبادل، ادغام و توسعه را در قلمرو فرهنگ عکاسی بین‌المللی تقویت می‌کنند.

شیان‌یانگ جان عضو هیأت مدیره و نایب رئیس فدراسیون هنر ادبیات چین نیز ضمن قدردانی از حضور ایران به عنوان می‌همان ویژه اظهار داشت که این برای نخستین بار است که نمایشگاهی در این چنین سطحی از ایران را میزبانی می‌کنیم که تصاویری شگفت‌انگیز از این سرزمین را به نمایش می‌گذارد.

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=85142
image_print
برچسب ها: نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی عکس هنری چین
نوشته قبلی

دومین رویداد «هفته تایپ تهران» برگزار شد

نوشته‌ی بعدی

خشونت؛ پرفسور هشترودی، آقای قرائتی و سهراب سپهری

مطالب مرتبط

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

25 آذر 1404

سینماروزان: با دستور شورای صدور مجوز سینمایی، پنج فیلم سینمایی پروانه نمایش گرفتند. دو فیلم کودک بامبولک۲ و دختر برقی۲...

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

25 آذر 1404

سینماروزان: قسمت اول از سریال «وحشی ۲» در قالب اکران مردمی در پردیس کورش به نمایش در آمد. شامگاه دوشنبه...

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

24 آذر 1404

سینماروزان: فیلم‌برداری دهمین اثر اصغر فرهادی با عنوان «داستان‌های موازی» در پاریس به پایان رسید. فیلمبرداری این فیلم با حضور...

نوشته‌ی بعدی
انتقاد احمد طالبی‌نژاد از کارگردانی که خود را همتراز بیضایی قلمداد کرده؛ ما خرفتيم و قادر به درك عمق استعداد و نبوغ شما نيستيم/از ایران برويد بلكه جهانيان شما را درك كنند

خشونت؛ پرفسور هشترودی، آقای قرائتی و سهراب سپهری

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم