• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
پنجشنبه 20 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

حمید اعتباریان: سامان مقدم از جمله گزینه‌های کارگردانی “سن‌پطرزبورگ2” است/80 درصد کار در روسیه فیلمبرداری خواهد شد/به دنبال پخش کننده جهانی برای قسمت دوم هستم

29 تیر 1394
در گفتگو
0 1
A A
1
حمید اعتباریان: سامان مقدم از جمله گزینه‌های کارگردانی “سن‌پطرزبورگ2” است/80 درصد کار در روسیه فیلمبرداری خواهد شد/به دنبال پخش کننده جهانی برای قسمت دوم هستم

سن پطرزبورگ

سینماژورنال/مارتا ثناوش: به هنگام تولید کمدی “سن پطرزبورگ” و به دلیل اختلافاتی که میان کارگردانش بهروز افخمی و تهیه کننده اش حمید اعتباریان رخ داده بود کمتر کسی بود که به موفقیت این فیلم در اکران خوش بین باشد.

به گزارش سینماژورنال با این حال فیلمنامه شسته رفته ای که پیمان قاسم خانی برای افخمی نوشته بود سبب ساز آن شد که هرچند تدوین نسخه نهایی فیلم تحت نظر حمید اعتباریان صورت گرفت اما باز هم محصول نهایی یکی از بهترین کمدیهای دهه اخیر سینمای ایران شد.

در شش سالی که از اکران “سن پطرزبورگ” می گذرد همواره صحبت از تولید قسمت دوم این کمدی موفق بر سر زبانها بوده است و از یک طرف پیمان قاسم خانی و از طرف دیگر حمید اعتباریان مرتب درباره این مساله طرف پرسش قرار می گیرند با این حال وسواس بالای پیمان سبب ساز آن شده که در این مدت فیلم به تولید نرسد.

تمام هم و غم ام را گذاشته ام برای تولید “سن پطرزبورگ2”

حمید اعتباریان در گفتگو با سینماژورنال با بیان اینکه تمام همّ و غم خود را به کار می برد تا در سال 94 موتور محرکه “سن پطرزبورگ2” را راه بیندازند می گوید: من از همان سال 89 و بعد از موفقیت قسمت اول مایل بودم شرایط تولید قسمت دوم را فراهم کنم. حتی بارها به پیمان هم گفتم که فیلمنامه را بنویسد اما ایشان تعهدات کاری دیگری داشت که باعث شد نگارش این فیلمنامه مرتب عقب بیفتد و من هم مرتب بدقول بشوم. با این حال به شما قول می دهم که امسال کار تولید را به سرانجام برسانم.

اتود اولیه فیلمنامه زده شده

وی درباره وضعیت نگارش فیلمنامه “سن پطرزبورگ2” بیان می کند: واقعیتش این است که پیمان یک سری ایده برای ادامه داستان مطرح کرد و براساس این ایده ها، اتود اولیه فیلمنامه زده شده است و حالا پیاده کردن این اتودها و تبدیل آن به فیلمنامه نهایی است که باید صورت گیرد.

80 درصد تولید در شمال غربی روسیه

اعتباریان که سابقه تولید آثاری چون “ستاره ها” و “شام عروسی” را در کارنامه دارد با اشاره به اینکه قسمت دوم این کمدی به مراتب پرهزینه تر از قسمت قبلی است اظهار می دارد: حدودا 80 درصد فیلم در خارج از ایران و به ویژه سن پطرزبورگ در شمال غرب روسیه می گذرد. برای همین هزینه تولیدمان به روبل خواهد بود و طبیعی است که به این ترتیب حداقل دو تا سه برابر پروژه ای داخلی باید هزینه کنیم. برای همین به غیر از سرمایه شخصی خودم که بخشی از کار را پوشش خواهد با چند اسپانسر هم وارد مذاکره شده ایم که در پروژه حضور داشته باشند.

داستان قسمت دوم درست از انتهای قسمت اول آغاز میشود

این تهیه کننده درباره داستان قسمت دوم “سن پطرزبورگ” بیان می دارد: داستان دقیقا از جایی آغاز می گردد که قسمت اول تمام میشود یعنی فاش شدن راز انجمن سری و از اینجا به بعد جستجوها برای پیدا کردن گنج اصلی است که آغاز میشود و حین آن نیز دو کاراکتر اصلی داستان به همراه بدمن اثر جداگانه راهی روسیه می شوند.

به دنبال پخش کننده جهانی برای قسمت دوم هستم

اعتباریان با اشاره به اینکه حتما قبل از وارد شدن به تولید “سن پطرزبورگ2” برای آن پخش کننده جهانی پیدا خواهد کرد به سینماژورنال میگوید: فکر میکنم اگر بخواهیم شرایط اکران فیلم در کشورهای اروپایی را فراهم آوریم باید قبل از تولید یک پخش کننده مطرح را پای کار بیاوریم؛ پخش کننده ای که برش لازم را در کشورهای غربی داشته باشد تا برایمان بازار جهانی فراهم شود.

هم افخمی و هم مقدم گزینه مان هستند

مهمترین نکته درباره قسمت دوم این کمدی پرحادثه کارگردانی است که باید آن را بسازد. اعتباریان با اشاره به اینکه چند گزینه مختلف برای تولید این کمدی مدنظرش هستند بیان می دارد: به جز بهروز افخمی که بواسطه کارگردانی قسمت قبل جزو گزینه هایمان است سامان مقدم هم می تواند این کمدی را آبرومند بسازد.

قسمت اول را هم بنا بود سامان مقدم بسازد

وی ادامه می دهد: در قسمت اول هم سامان مقدم به واسطه همکاریهایی که با پیمان قاسم خانی در “مکس” داشت جزو گزینه های ما برای کارگردانی بود و حتی به همراه ایشان سفری به سن پطرزبورگ روسیه داشتیم و حین سفر هم فیلمنامه توسط ایشان مطالعه شد اما در آن برهه زمانی سامان علاقه ای به کارگردانی نشان نداد و سراغ کارگردانی فیلمی دیگر “یه عاشقانه ساده ” رفت. اما فکر میکنم او از آن کارگردانانی است که می توان برای تولید یک کمدی خوب به او تکیه کرد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=7038
image_print
برچسب ها: امین حیاییاندیشه فولادوندپیمان قاسم خانیحمید اعتباریانسامان مقدمسن پطرزبورگسن پطرزبورگ2محسن تنابنده
نوشته قبلی

تومور مغزی خواننده پاپ برداشته شد

نوشته‌ی بعدی

روایت بهاره رهنما از تنها دفعه ای که شوهرش گریه کرد!

مطالب مرتبط

غلامرضا موسوی و رضا درمیشیان

تولید ۱۸ فیلم بدون پروانه ساخت!⇐ادعای غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم جنجالی “کیک محبوب من” +ماجرای کلک رضا درمیشیان به پلیس ترکیه  

8 آبان 1404

سینماروزان: غلامرضا موسوی تهیه‌کننده باسابقه سینما در تازه‌ترین گفتگویش خبر از تولید حدود بیست فیلم-دقیقا ۱۸ فیلم- بدون دریافت پروانه...

بهمن+ کامیار

اعلان عامل توقیف دوساله‌ی فیلم «لاک‌پشت»/چرا شش سال منتظر فرهاد اصلانی ماندند؟/بهمن کامیار کارگردان توضیح داد

16 مهر 1404

سینماروزان: فیلم لاک‌پشت از تازه‌ترین فیلمهای توقیفی است که رفع توقیف شده و در اکران پاییزی روی پرده رفته و...

لیلی+رشیدی

لیلی رشیدی، ممنوع‌کاری، توصیه پدر و مهاجرت؟/سوئیس بهتر است یا آمریکا؟

15 مهر 1404

سینماروزان: به خاطر دارم که در دوره‌ای، تلویزیون بر سر ماجرایی که امروز خنده‌دار است، من را ممنوع‌کار کرده بود....

نوشته‌ی بعدی
بهاره رهنما به همراه والده محترمه و پدر گرامی+عکس

روایت بهاره رهنما از تنها دفعه ای که شوهرش گریه کرد!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    353 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 141 توئیت 88
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    178 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 71 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    20 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • سریال «الگوریتم» و مساله‌ی ناترازی!/ بیژن جان! یوزپلنگ ببین!

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • آقای نقویان!مدیر محترم سیمافیلم! به فصول دوم و سوم «مختار» و «امام علی(ع)» هم فکر کنید!

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

افتتاحیه «وحشی ۲» با هومن سیدی و جواد عزتی

رونمایی از کتاب «من شاعر نیستم» در انتشارات «گویا»

رادیو؛ رسانه تکریم مادر/ انتشار کتاب گویای فاطمیات

پیش‌تولید فیلم «دیازپام» آغاز شد

آلفرد یعقوب‌زاده نشست تخصصی «عکاسی جنگ و مستند اجتماعی» را برگزار می‌کند

نمایشگاه “وجود” بر دیوارهای نگارخانه بهارک بازتاب می‌یابد

«برتا؛ داستان یک اسلحه» با زیرنویس ویژه ناشنوایان در فیلم‌نت

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

توسعه مخاطب سینمای مستند را در سال اخیر در دستور کار خود قرار دادیم/ اکران سیار و فضای مجازی نقش مهمی در توسعه مخاطب سینمای مستند دارند

تبلیغات

ویژه ها

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!
خبر وسط

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

ادامه مطلب
وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

15 آذر 1404
توقف «متری شش و نیم» کمی بالاتر از 27میلیارد/«تگزاس2» 17میلیاردی شد/دو فیلم حاکمیتی-مشکوک المنابع که سانسها را بلعیده‌اند بعد از دو هفته، رویهم فقط کمی بیش از 12میلیارد فروختند/«سرخپوست» 5میلیاردی شد/«زهرمار» دوروزه در مرز نیم میلیارد/«دختر شیطان» علیرغم تبعید به سانسهای کم‌مخاطب صبحگاهی(!) در آستانه میلیارد قرار گرفت+آمار کامل فروش

آقای زالو مماس با ۹۰میلیارد/قسطنطنیه ۷۴میلیارد/یوز ۷۱میلیارد/کج‌پیله ۴۵میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۷/۵میلیارد و مجنون ۱۶/۵میلیارد/کفایت مذاکرات ۱۵میلیارد/غریزه ۱۴میلیارد و بچه‌ی مردم ۱۲میلیارد/دوروز دیرتر ۹میلیارد/دختر برقی ۳/۵میلیارد/طهران۵۷ دوروزه دومیلیارد/آغاز سرد های‌کپی با مرتضی عقیلی+آمار کامل فروش

14 آذر 1404
سعید طالبی کارگردان رئالیتی بازمانده

واکنش کارگردان رئالیتی “بازمانده” به حواشی!+فیلم 

11 آذر 1404
ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم