• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
پنجشنبه 20 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

دو هفته بعد از ادعای این روزنامه مبنی بر تعویض حیدریان با یک «مدیر صوری»⇐حالا «کیهان» گزینه قابل اعتنای خود برای مدیریت در سازمان سینمایی را معرفی کرد!!!⇐این گزینه عبارتست از معاون معزول مطبوعات که کمترین سابقه‌ای در سینما نداشته!!

21 مهر 1397
در گزارش
0 0
A A
0
«کیهان» خواستار شد⇐سازمان ارزشی اوج هر چه زودتر در همکاری خود با این ترانه‌سرا تجدیدنظر کند/این ترانه‌سرا سابقه همکاری با خواننده مرتد و ضدّدین را داشته

کیهان

سینماروزان: دو هفته قبل بود که روزنامه اصولگرای «کیهان» در کنار مرور برخی گزینه های جانشینی محمدمهدی حیدریان در سازمان سینمایی مدعی قرارگیری یک «مدیر صوری» در سازمان سینمایی شده بود؛ مدیری که اجرا‌کننده فرمایشات مدیران پشت صحنه و افراد ذی‌نفوذ در بخش‌های فرهنگی دولت خواهد بود!(اینجا را بخوانید)

حالا اما روزنامه «کیهان» در مروری دوباره بر گزینه های جانشینی حیدریان تمامی آنها از محمد احسانی تا مرتضی رزاق کریمی و محمود اربابی را دارای سابقه نه چندان مطلوب در حوزه فرهنگ و هنر دانسته است ولی در عین حال از حسین انتظامی به عنوان گزینه ای «قابل اعتنا» برای ریاست در سازمان سینمایی نام برده!!!

حسین انتظامی کیست؟ معاون مطبوعاتی معزول که در کارنامه اش کمترین ردّپای سینمایی دیده نمیشود و عمده فعالیتهایش حضور در مدیریت رسانه های مختلف بوده؛ رسانه هایی اغلب متصل به منابع عمومی!

اینکه با این عقبه چطور «کیهان» حسین انتظامی را به عنوان گزینه ای قابل اعتنا برای جانشینی حیدریان دانسته مشخص نیست اما واقعیت پیش رو حضور فردی ناآشنا به سینما در دولت اول اعتدال است؛ فردی به نام حجت‌الله ایوبی که هرچند در ظاهر خود را دوستدار سینما نشان میداد اما عدم اشراف به جریانات حاکم بر سینما و افزودن بر دامنه نهادهای بودجه خوار از مدرسه ملی سینما گرفته تا گروه هنروتجربه و جدایی بین الملل از فجر به جای تلاش برای چابک سازی، او را در موقعیتی قرار داد که به ناگاه اندکی قبل از پایان کار دولت یازدهم عزل شد!!

گزارش «کیهان» درباره گزینه های جانشینی حیدریان و تأکید این روزنامه بر قابل اعتنا بودن انتظامی را بخوانید:

بعد از کش قوس‌های فراوان و جدایی قطعی محمدمهدی حیدریان از سازمان سینمایی، جریان‌ها و لابی‌های موجود چه در بدنه سازمان و چه در وزارت ارشاد، آستین‌ها را بالا زده و با حداکثر توان سعی در تصاحب کرسی ریاست دارند. البته از همان ابتدا که حیدریان مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان شد اسامی مختلفی برای جانشینی وی به میان آمد. اما درنهایت نامزدهای ریاست سازمان را این روزها می‌توان تنها در چند اسم خلاصه کرد، افرادی که هر یک مورد حمایت جریان‌های پرنفوذ در بدنه وزارت ارشاد و حتی خارج از آن بوده و هرکدام از آن جریان‌ها همان‌طور که پیش‌تر بیان شد با تمام ظرفیت در حال تلاش برای نشاندن نامزد مورد حمایت خود بر صندلی سازمان سینمایی می‌باشند.
از محمد احسانی مدیر فعلی شبکه نسیم گرفته تا مدیران درون‌سازمانی چون مرتضی رزاق کریمی و محمود اربابی، همگی مورد حمایت جریان‌های خاص و پرنفوذی در بدنه ارشاد بوده و بی‌تعارف باید گفت، جریان‌های مطبوعشان نیز برای گرفتن امضای حکم ریاست از هیچ اقدامی فروگذار نکرده و نمی‌کنند. افرادی که سابقه مدیریت نه‌چندان مطلوبشان در حوزه فرهنگ و هنر شهره عام و خاص است و عملاً کارنامه قابل دفاعی نیز ندارند اما گزینه بسیار مهم و قابل‌اعتنا در این جمع، «حسین انتظامی» قائم‌مقام و دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وزارت ارشاد است که وارد گود شده است. انتظامی پیش‌تر نیز حضورش را در سازمان سینمایی تکذیب کرده بود اما شنیده‌ها حاکی از تشکیل جلسه نهایی و تائید وزیر ارشاد در صورت عدم تایید احسانی، رزاق‌کریمی و اربابی است که انتظامی حتی به عنوان سرپرست ردای ریاست را بر تن کند.
درهرصورت فارغ از انتخاب حسین انتظامی نکته اصلی زمانی است که برای تصاحب کرسی ریاست سازمان سینمایی می‌بایست رو به لابی‌ها و جریانات مؤثر و صاحب نفوذ آورد، جریان‌هایی چون لابی رئیس‌خانه سینما، کانون کارگردان‌ها، قائم‌مقامی فعلی و حتی دبیر اسبق جشنواره فیلم فجر که برای هرکدام از گزینه‌های خودشان سنگ تمام گذاشته و تا جایی که حتی برای انتخاب‌هایشان از رسانه‌های تحت نفوذ نیز درخواست روپورتاژ آگهی کرده‌اند.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=52870
image_print
برچسب ها: حسین انتظامیسازمان سینماییکیهان
نوشته قبلی

حمید نعمت‌الله «قاتل و وحشی» را با لیلا حاتمی می‌سازد

نوشته‌ی بعدی

مهدی کرم پور در واکنش به پایین کشیدن ناگهانی «سوفی و دیوانه» از سرگروه⇐چرا در شرایطی که فروش فیلم دو برابر شده بود سرگروهش را گرفتید؟/هیچ کس حق ندارد میزانسن همسانی که تهیه‌کنندگان، سینماداران و دولتیون در ایجاد آن به توافق رسیده‌اند را مخدوش کند؟/همه به خدمت سوداگران درآمده اند و هيچ كس حق ندارد خلاف پروتكل، آينه دق شود!؟/آیا همه سینماگران باید به مطرب یا تلخک سربراه بدل شوند؟/میخواهند سلیقه عمومی را در سه ضلعی فیلمفارسی-سینمای ایدئولوژیک-سینمای سیاه‌نما، بسته‌بندی کنند و خلاص!

مطالب مرتبط

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

1 آبان 1404

سینماروزان: در کمال تعجب مجددا محدودیت نمایش فیلم‌های مجوزدار در برخی شهرستان ها استارت خورده است... سینماهای قم مجوز پخش...

نوشته‌ی بعدی
با حضور امیر جعفری، یک دانشجوی تئاتر و یادآوری فیلمی از “ویل اسمیت”⇐”سوفی و دیوانه” کلید خورد+عکس

مهدی کرم پور در واکنش به پایین کشیدن ناگهانی «سوفی و دیوانه» از سرگروه⇐چرا در شرایطی که فروش فیلم دو برابر شده بود سرگروهش را گرفتید؟/هیچ کس حق ندارد میزانسن همسانی که تهیه‌کنندگان، سینماداران و دولتیون در ایجاد آن به توافق رسیده‌اند را مخدوش کند؟/همه به خدمت سوداگران درآمده اند و هيچ كس حق ندارد خلاف پروتكل، آينه دق شود!؟/آیا همه سینماگران باید به مطرب یا تلخک سربراه بدل شوند؟/میخواهند سلیقه عمومی را در سه ضلعی فیلمفارسی-سینمای ایدئولوژیک-سینمای سیاه‌نما، بسته‌بندی کنند و خلاص!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    353 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 141 توئیت 88
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    178 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 71 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    20 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • سریال «الگوریتم» و مساله‌ی ناترازی!/ بیژن جان! یوزپلنگ ببین!

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • آقای نقویان!مدیر محترم سیمافیلم! به فصول دوم و سوم «مختار» و «امام علی(ع)» هم فکر کنید!

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

افتتاحیه «وحشی ۲» با هومن سیدی و جواد عزتی

رونمایی از کتاب «من شاعر نیستم» در انتشارات «گویا»

رادیو؛ رسانه تکریم مادر/ انتشار کتاب گویای فاطمیات

پیش‌تولید فیلم «دیازپام» آغاز شد

آلفرد یعقوب‌زاده نشست تخصصی «عکاسی جنگ و مستند اجتماعی» را برگزار می‌کند

نمایشگاه “وجود” بر دیوارهای نگارخانه بهارک بازتاب می‌یابد

«برتا؛ داستان یک اسلحه» با زیرنویس ویژه ناشنوایان در فیلم‌نت

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

توسعه مخاطب سینمای مستند را در سال اخیر در دستور کار خود قرار دادیم/ اکران سیار و فضای مجازی نقش مهمی در توسعه مخاطب سینمای مستند دارند

تبلیغات

ویژه ها

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!
خبر وسط

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

ادامه مطلب
وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

15 آذر 1404
توقف «متری شش و نیم» کمی بالاتر از 27میلیارد/«تگزاس2» 17میلیاردی شد/دو فیلم حاکمیتی-مشکوک المنابع که سانسها را بلعیده‌اند بعد از دو هفته، رویهم فقط کمی بیش از 12میلیارد فروختند/«سرخپوست» 5میلیاردی شد/«زهرمار» دوروزه در مرز نیم میلیارد/«دختر شیطان» علیرغم تبعید به سانسهای کم‌مخاطب صبحگاهی(!) در آستانه میلیارد قرار گرفت+آمار کامل فروش

آقای زالو مماس با ۹۰میلیارد/قسطنطنیه ۷۴میلیارد/یوز ۷۱میلیارد/کج‌پیله ۴۵میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۷/۵میلیارد و مجنون ۱۶/۵میلیارد/کفایت مذاکرات ۱۵میلیارد/غریزه ۱۴میلیارد و بچه‌ی مردم ۱۲میلیارد/دوروز دیرتر ۹میلیارد/دختر برقی ۳/۵میلیارد/طهران۵۷ دوروزه دومیلیارد/آغاز سرد های‌کپی با مرتضی عقیلی+آمار کامل فروش

14 آذر 1404
سعید طالبی کارگردان رئالیتی بازمانده

واکنش کارگردان رئالیتی “بازمانده” به حواشی!+فیلم 

11 آذر 1404
ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم