• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
جمعه 7 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر وسط

عناصر جذاب و کنجکاوی‌برانگیز در سریال «بازنده»

19 آبان 1403
در خبر وسط, گوناگون
18 0
A A
0
عناصر جذاب و کنجکاوی‌برانگیز در سریال «بازنده»

عناصر جذاب و کنجکاوی‌برانگیز در سریال «بازنده»

سینماروزان: تیم بازیگران به ویژه علیرضا کمالی که پس از درخشش در «پوست شیر»، همه منتظر انتخاب بعدیش بودند، و فضای پلیسی و قصه معمایی آن، که هر چه پیش می‌رود پیچیده‌تر می‌شود عوامل مهمی برای دیده شدن سریال هستند.

 

به گزارش سینماروزان و به نقل از سینماسینما، نوع روایت قصه، استفاده از راویان متعدد، معرفی شخصیت‌ها و ارتباط آنها با هم، فضایی پرتعلیق به وجود آورده و حدس رویدادها و فرجام شخصیت‌ها را دشوار کرده است.

ارغوان (سارا بهرامی) در پیچ و خم‌های داستانی از مادر معصوم فرزند از دست داده به زنی عصبی و تندخو تبدیل می‌شود، کاوه (صابر ابر) متزلزل و غیرقابل اعتماد است و لباس عاشق دلسوخته، به تنش زار می‌زند. حرکت تدریجی سریال از ملودرامی عاشقانه به سمت قصه‌ای معمایی و تلخ، آرام و باورپذیر رخ می‌دهد و ذهن ببینده را درگیر می‌کند.

فضای گرفته و تاریک آپارتمان، گویی با جهان بیرون ارتباطی ندارد. دوربین کمتر به شهر نزدیک می‌شود، تمرکز نویسنده و کارگردان بر شخصیت‌ها، حس و حال و ارتباط آنهاست و از این طریق، قصه پیش می‌رود.

گذشته ارغوان، هر چه بیشتر فاش می‌شود، تلخ‌تر است. اما در قسمت هفتم از زاویه دید جانا، مادرش را می‌بینیم. این تمهید هوشمندانه، دوباره ذهن تماشاگر را بازی می‌دهد تا نگاه منفی‌اش نسبت به ارغوان پررنگ تر شود.

 

آنچه تماشای این سریال را نسبت به دیگر سریال‌های عرضه شده این روزها، دلپذیر می‌کند، جدا از قصه معمایی، سر و شکل حرفه‌ای و استاندارد آن است. کمتر می‌توان بازی بد در سریال دید. حتی درباره بازیگران نقش‌های کوتاه و فرعی. استفاده از امیر غفارمنش در نقشی جدی،  یکی از ریسک‌های کارگردان است که جواب داده و باعث شده پس از سال‌ها سیمایی متفاوت از این بازیگر ببینیم. شخصیت پلیس خشن (پارسا) و کاراگاه درگیر بحران شخصی، نمونه‌های آشنایی هستند که خوب ایرانی شده‌اند.

«بازنده» بدون این که بخواهد آشکارا درباره مشکلات امروز جامعه ایران، صحبت کند با وفاداری به قواعد ژانر پیش می‌رود، در عین حال بخشی از مختصات جامعه امروز و روابط غریب و سرتاسر منفعت‌طلبی حاکم بر آن را بازتاب می‌دهد.

 

در جهان تیره و پلشت قصه، کمتر می‌توان به عشق، رفاقت و انسانیت رسید، همه چیز رنگ باخته و از دست رفته به نظر می‌رسد.

«بازنده» هر چه پیش آمده، بهتر شده و برخلاف اغلب سریال‌های پلیسی داخلی ایده کم نیاورده و قابل پیش بینی نشده، به نظر می‌رسد غافلگیری‌های جدی‌تر در راه است. یک پایان غافلگیرکننده می‌تواند بهترین حسن ختام برای این سریال جذاب باشد

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=84859
image_print
برچسب ها: سریال بازنده
نوشته قبلی

فیلم کوتاه «آخرین شیهه…» بهترین فیلم کوتاه داستانی جشنواره Ojai شد

نوشته‌ی بعدی

راهیابی فیلم کوتاه «چسب زخم» به بخش مسابقه جشنواره براونشوایگ

مطالب مرتبط

آلفرد یعقوب‌زاده

آلفرد یعقوب‌زاده: صداقت اصل نخست در عکاسی خبری است

6 آذر 1404

سینماروزان: کارگاه آموزشی آلفرد یعقوب‌زاده، عکاس سرشناس بین‌المللی، با عنوان کارگاه «عکاسی جنگ از نگاه آلفرد یعقوب‌زاده» همزمان با چهل‌وسومین...

جشنواره جهانی فیلم فجر

معرفی فیلم‌های چشم‌انداز و زیتون شکسته/ کشف استعدادها و سیری در سینمای مقاومت

6 آذر 1404

سینماروزان: ۱۰ فیلم سینمایی در بخش چشم‌انداز و هشت فیلم در بخش زیتون شکسته جشنواره جهانی فیلم فجر رقابت می‌کنند....

جشنواره جهانی فجر

آغاز جشنواره جهانی فیلم فجر/ حسینی: جشنواره دعوتی برای دیدن جهان با نگاهی تازه است

5 آذر 1404

سینماروزان: دبیر چهل‌و‌سومین جشنواره فیلم فجر در سخنرانی خود همزمان با مراسم افتتاحیه جشنواره تاکید کرد این رویداد سینمایی دعوتی...

نوشته‌ی بعدی
راهیابی فیلم کوتاه «چسب زخم» به بخش مسابقه جشنواره براونشوایگ

راهیابی فیلم کوتاه «چسب زخم» به بخش مسابقه جشنواره براونشوایگ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • یک ابهام تازه! ⇐چرا در تقویم رسمی فیاپف، هیچ نامی از جشنواره‌ی جهانی فجر نیست!؟+عکس 

    یک ابهام تازه! ⇐چرا در تقویم رسمی فیاپف، هیچ نامی از جشنواره‌ی جهانی فجر نیست!؟+عکس 

    511 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 204 توئیت 128
  • به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    350 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 140 توئیت 88
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    174 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 70 توئیت 44
  • انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر۴۴/چابک‌سازی با حذف بخش کسالت‌بار فیلم‌اولیها

    19 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    19 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    17 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 4
  • دوربین‌های دیجیتال، کیفیت سینمای ایران را کاهش داده؟/بابک بذرافشان فیلمبردار باسابقه پاسخ داد +مساله‌ی سانسور کامل آیتم‌های خودرویی صالح‌علاء+ماجرای عشق محمدحسین مهدویان به تارانتینو!+…

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • صدور پروانه برای همکار اسبق مخملباف+صدور یک پروانه دیگر 

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

آلفرد یعقوب‌زاده: صداقت اصل نخست در عکاسی خبری است

معرفی فیلم‌های چشم‌انداز و زیتون شکسته/ کشف استعدادها و سیری در سینمای مقاومت

مرگ ناصر مسعودی؛ خواننده‌ی سریال کوچک جنگلی

آغاز جشنواره جهانی فیلم فجر/ حسینی: جشنواره دعوتی برای دیدن جهان با نگاهی تازه است

تنوع در آثار راه‌یافته به جشنواره جهانی فیلم فجر

«شکارچیان شیاطین کی‌پاپ» با دوبله اختصاصی در نمایش خانگی

«یه کاری کن» علیراد منتشر شد

ساخت موسیقی ساخته جدید علی قوی‌تن به پایان رسید/ روزهای پایانی مراحل فنی «آتشبان»

کمپین «جمعه سیاه فیدیبو» آغاز شد/تخفیف‌ ۹۰ درصدی برای تمام کتاب‌های فیدیبو

اولین نمایش «مرد خاموش» در ایران/ اکران از هفته اول دی

تبلیغات

ویژه ها

ناصر مسعودی
خبر

مرگ ناصر مسعودی؛ خواننده‌ی سریال کوچک جنگلی

6 آذر 1404

سینماروزان: ناصر مسعودی خواننده خوش‌صدای موسیقی گیلکی در ۹۰ سالگی فوت شد. ناصر مسعودی متولد فروردین سال ۱۳۱۴ در محله صیقلان شهرستان...

ادامه مطلب
هادی مرزبان

درگذشت هادی مرزبان؛ کارگردان اختصاصیِ اکبر رادی!

2 آذر 1404
حامد مظفری

به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

1 آذر 1404
فیلم کفایت مذاکرات

ما گافیم!؟⇐رونمایی از تیزر فیلم کمدی «کفایت مذاکرات» با بازی مهران غفوریان، محسن کیایی، ایمان صفا، رویا میرعلمی، المیرا دهقانی، محمدرضا داوودنژاد و…+ویدئو 

30 آبان 1404
تعیین تکلیف دو فیلم باقیمانده اکران نوروزی به هفته آینده موکول شد/تعیین قیمت بلیت سینماها در سال96 با توافق سینمادار-تهیه‌کننده-توزیع کننده/تعطیلی سینماها از چهارشنبه عصر تا جمعه صبح

مرد عینکی ۱۸۲میلیاردی شد و عامریان‌فیلم با کارگردان «فسیل» رکورد سال را زد/قسطنطنیه ۷۰میلیارد/یوز ۶۴میلیارد/آقای زالو ۶۳میلیارد/کج‌پیله ۴۱/۵میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۷میلیارد/مجنون ۱۴/۵میلیارد/غریزه ۱۱/۵میلیارد/بچه مردم ۱۰میلیارد/دوروز دیرتر از ۵میلیارد گذشت/دختر برقی دوروزه نیم میلیارد!+آمار کامل فروش

30 آبان 1404
فیلم طهران۵۷

جولان حامد آهنگی+ارسطو در دوران طاغوت!⇐رونمایی از اولین ویدئوی کمدی نوستالژیک «طهران۵۷»+فیلم

28 آبان 1404
فیلم دختر برقی

برنامه‌ریزی نشده؟⇐ تیزر فیلم «دختر برقی» منتشر شد+ویدئو 

28 آبان 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم