• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
شنبه 29 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه تیتر 1

آرزو ارزانش کارگردان موزیکال #آهنگ_دونفره مطرح کرد: دست در جیب مخاطب نکردیم!/اکثر بازیگران ایرانی چندوجهی نیستند!/سینمای ایران یکی مثل ویل اسمیت ندارد که در #مردان_سیاهپوش هم بازی می‌کند و هم میخواند/فرزاد فرزین یک استثناست!/ مخاطبان جشنواره فجر هیچ گاه با آثار کمدی مشکل نداشته‌اند و دبیران فجر هستند که هرازگاه سینمای کمدی را بایکوت می‌کنند!/معلوم است وقتی فردی دبیر فجر می‌شود که عاشق پاراجانف است، فیلم‌های مخاطب‌پسند مثل #آهنگ_دونفره را به جشنواره راه ندهد!/اگر قصه خوبی در میان باشد، فیلم ارگانی هم می‌سازم!/فیلم ارگانی را هم باید طوری ساخت که مردم با حال خوب از سینما بیرون بیایند!/اگر قرار باشد قسمت دوم آهنگ دونفره ساخته شود چه بهتر که با بازیگران فعلی ادامه پیدا کند

17 خرداد 1402
در تیتر 1, خبر وسط
23 0
A A
3
آرزو ارزانش و فرزاد فرزین در پشت صحنه آهنگ دونفره

آرزو ارزانش و فرزاد فرزین در پشت صحنه آهنگ دونفره

سینماروزان/حامد مظفری: #آهنگ_دونفره فیلمی مفرح است که سعی کرده با احترام به شعور و ذائقه مخاطب در راستای سینمای عامه پسند و سرگرم کننده گام بردارد. قصه فیلم به مسائل روز موسیقی و  مشکلات و باند بازی های دنیای موسیقی امروز میپردازد و تاریخ مصرف هم ندارد و چون شعار نمیدهد با مخاطب همذات پنداری می‌کند و قصه اش ممکن است در هر دوره‌ای و هر زمان و مکانی، اتفاق بیفتد.

آرزو ارزانش کارگردان موزیکال مخاطب‌پسند #آهنگ_دونفره با بیان مطلب فوق به سینماروزان گفت: بعضی از فیلم ها وقتی قصه شان پیش نمی‌رود شروع می کنند به بازی با حوادث تاریخی و سیاسی و یا اشاره  به یک مقطع از دوران تاریخ سیاسی کشور و با تمسخر آن دوره داستان فیلم را پیش می‌برند ولی  ما به شدت از این حربه دوری کردیم و مثل برخی فیلمها دست در جیب مخاطب نکردیم!

این کارگردان ادامه داد: مفرح بودن و موزیکال بودن فیلم آهنگ دونفره و فضای شادی که  ایجاد می کند به خوبی توانسته با مخاطب ارتباط برقرار کند.  برای ساخت اولین فیلمم به دنبال ایده و طرح  بودم تا اینکه طرح فیلمنامه ای به دستم رسید درباره یک خواننده جوان  که برایش مشکلی به وجود می‌آید و در ابتدا با ترفندی میخواهد مشکل را پشت سر بگذارد و در نهایت متوجه میشود صداقت بهترین چیز است!

ارزانش درباره دردسرهای روایت فیلمی مرتبط با موسیقی پاپ گفت: شخصیت های اصلی قصه ما دو جوان هستند که هر دو به یک شغل علاقه دارند؛ خوانندگی ، یکی پاپ می‌خواند و یکی خالتور. ما خوانندگان بسیار عالی در ایران داریم که فقط خواننده-آهنگساز هستند و بازیگر نیستند. بازیگرانی هم داریم که چند یا یک تک آهنگ خواندند و در عین حال بازیگر یا کارگردان و یا تهیه کننده عرصه سینما هستند اما خوانندگی حرفه و شغلشان نیست.

وی افزود:  متاسفانه اکثر بازیگران ما چندوجهی نیستند و همین تولید فیلم‌های این چنینی را سخت می‌کند اما در هالیوود شخصی مثل ویل اسمیت چند وجهی است و در فیلم مردان سیاه پوش بازی می‌کند و ترانه ای میخواند که باعث شد فیلم به فروش جهانی بسیار بالایی دست یابد و جریان‌ساز شود. این یعنی چند وجهی بودن.

ارزانش با اشاره به توانایی های بازیگر اصلیش فرزاد فرزین متذکر شد: فرزاد فرزین برای فیلم آهنگ دو نفره بهترین گزینه بود از این جهت که استثناست؛ او سالها سابقه خوانندگی دارد، محبوب است و طرفداران بسیاری دارد، سالی چند کنسرت برگزار می کند و  از طرفی بازیگر فیلم و سریالها هم بوده بنابراین بهترین گزینه  برای کاراکتر ایلیا کمالات بود. فرزاد فرزین خواننده پرطرفدار و شناخته شده ای است  و این داستان را برای بیننده باورپذیرتر میکند.

آرزو ارزانش در پاسخ به این پرسش که چرا برای رونمایی آهنگ دونفره جشنواره فجر را انتخاب نکرد به سینماروزان گفت: دبیر جشنواره چهلم فیلم فجر اساسا با سینمای کمدی مشکل داشت و در آن سال تقریبا تمام فیلم های کمدی را حذف کرد.  به همین دلیل با وجود متقاضی بودنمان جهت حضور در جشنواره اصلا فیلم ما را نپذیرفتند.

آرزو ارزانش کارگردان آهنگ دونفره می‌گوید برای جلب مخاطب به هر دستاویزی، چنگ نزده!
آرزو ارزانش کارگردان آهنگ دونفره می‌گوید برای جلب مخاطب به هر دستاویزی، چنگ نزده!

وی ادامه داد: البته مخاطبان جشنواره فجر هیچ گاه با فیلم های کمدی مخاطب پسند مشکل نداشته اند بلکه دبیرانی که انتخاب میشوند بسته به سلیقه و سبک و سیاقشان، قواعد را تغییر می دهند و هرازگاه کمدی را بایکوت می‌کنند و این به پای جشنواره و دولت و نظام نوشته می شود. واقعیت این است که عملکرد یک مدیر به صورت شخصی و سلیقه‌ای این اتفاق را رقم می زند همانطور که در مورد فیلم من شخص دبیر فجر اعمال سلیقه کردند؛ به نظر من، دبیر آن زمان فجر در واقع تفکر دیستوپیایی داشت و از نظر فلسفی نگاهش به دهه ۱۹۷۰ برمی‌گشت و با فلسفه جدید دنیای پست مدرن آشنایی نداشت و این گونه است که می‌گوید بهترین فیلم ساز دنیا پاراجانف است یا بهترین فیلم جهان به زعم ایشان “سال گذشته در مارین باد” است…

این کارگردان اظهار داشت: از نظر تفکر فلسفی بعضی از مدیران -نه همه مدیران- دیدشان همین‌گونه است و باور ندارند که سینما صنعت است و این مخاطب است که سینما را زنده نگه می دارد. این دوستان معتقدند که سینما صنعت نیست. البته در همین دولت فعلی مدیران بسیار دلسوز و محترم و فهمیده ای هستند مثل روح‌الله سهرابی و پژمان لشکری‌پور که به شدت از سینما و فیلمسازان مستقل حمایت می کنند و درک درستی از سینمای مخاطب‌پسند و صنعت سینما دارند و در همین یک سال اخیر به دلیل حمایت‌هایشان فروش فیلم ها در تاریخ سینما رکورد زده است.

آرزو ارزانش در پاسخ به این پرسش که اگر بعد از موفقیت نسبی آهنگ دونفره در اکران، پیشنهاد ساخت فیلم ارگانی داشته باشد، قبول می‌کند یا نه، گفت: قبول می کنم ولی همه چیز بستگی به عنصر جذابیت  فیلمنامه دارد؛ اگر قصه خوب باشد فرقی نمیکند بخش خصوصی باشد یا ارگانی. برای من مهم فیلمنامه است وقتی احساس کنم فیلمنامه با مخاطب ارتباط خوبی برقرار می‌کند و برای وقت و شعورش ارزش قائل است ‌و حالش را خوب میکند یعنی تمام. این برای من از هر چیزی مهمتر است که حتی فیلم ارگانی هم باید طوری ساخته شود که مردم با حال خوب از سینما بیرون بیایند! بد نیست بدانید حین اکران فیلم آهنگ دو نفره حداقل در ۱۰ تا ۱۵ سینما به صورت ناشناس رفتم و با مردم فیلم را  در جاهای مختلف شهر دیدم و مردم بعد از دیدن فیلم آهنگ دو نفره با لبخند از سینما بیرون می رفتند. حتی گروه‌هایی را فرستادیم به صورت پنهانی از واکنشهای بیننده ها تصویر بگیرند آنچه که تصویر نشان می دهد تقریباً درصد زیادی از بیننده ها راضی هستند و این برای من بسیار ارزشمند است. بنابراین کار بعدی من هم بر همین پایه و اساس خواهد بود؛ حال فرق نمی کند بخش خصوصی باشد یا ارگانی و دولتی.

ارزانش تاکید کرد: مهمتر از اینها تنوع ژانری است. متاسفانه ما در سینمایمان تنوع ژانر نداریم و این برای جذب مخاطب بزرگ‌ترین معضل و کمبود است. تنوع ژانر باعث احیای دوباره سینما و احترام به فهم و درک و ذائقه مخاطب است.

ارزانش درباره چینش بازیگران در صورت تولید قسمت دوم آهنگ دونفره اظهار داشت: اگر قرار باشد قسمت دوم آهنگ دو نفره ساخته شود چه بهتر که با همین بازیگرها ادامه پیدا کند. طبق فرمول‌های شناخته شده سینما وقتی فیلم ها به  قسمت دوم می رسند با همان بازیگر ها قسمت دوم و سوم ادامه پیدا می‌کند. در واقع ادامه منطقی اش این است  که با همان بازیگرها جلوی دوربین برود اما اگر شرایط طور دیگری رقم بخورد فکرهای اساسی دیگری در ذهن دارم که آهنگ ارتباط با مخاطبش بسیار شنیدنی تر و رساتر است. آهنگ دونفره، توانسته در ارکستر زندگی سخت این روزهای مردم ،نوایی دلنشین، مفرح و پر از امید و عشق باشد و اگر قسمت دومی در کار باشد با همین نگاه قسمت دوم هم ساخته خواهد شد!

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=75481
image_print
برچسب ها: آرزو ارزانشآرزو ارزانش کارگرداناحمد مهرانفرفرزاد فرزینفیلم آهنگ دونفره
نوشته قبلی

توقیف سریع‌السیر تبلیغات #مصلحت!؟ چرا؟

نوشته‌ی بعدی

صدور پروانه برای شعیبی، برادران محمودی، فارابی و… 

مطالب مرتبط

پردیس اکومال کرج

آقای زالو ۱۰۷میلیارد/یوز ۷۷میلیارد/قسطنطنیه ۷۶میلیارد/کج‌پیله ۴۵میلیارد/کفایت مذاکرات ۳۰میلیارد/غریزه ۱۵میلیارد و طهران۵۷ مماس با ۱۰میلیارد/دختر برقی ۸میلیارد+آمار کامل فروش

28 آذر 1404

سینماروزان: بالاترین فروش هفتگی برای دو فیلم اقای زالو و کفایت مذاکرات است؛ آقای زالو حدود ۹میلیارد فروش هفتگی داشته...

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

25 آذر 1404

سینماروزان: با دستور شورای صدور مجوز سینمایی، پنج فیلم سینمایی پروانه نمایش گرفتند. دو فیلم کودک بامبولک۲ و دختر برقی۲...

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

نوشته‌ی بعدی
بهروز شعیبی+برادران محمودی

صدور پروانه برای شعیبی، برادران محمودی، فارابی و... 

دیدگاه‌ها 3

  1. فواد صدوقی می‌گوید:
    قبل 3 سال

    اونقدرها هم فیلم خوبی نیست
    یه فیلم تجاری معمول ه
    البته سوژه خوبی داره

    پاسخ
  2. رازقی مجید می‌گوید:
    قبل 3 سال

    بله
    درسته
    فیلم ارگانی و دولتی رو هم باید خوب ساخت
    فیلم اخراجیها هم با پول مرکز گسترش بوده
    ولی خوب بود

    پاسخ
  3. راحیل می‌گوید:
    قبل 3 سال

    فرزاد فرزین
    بسیار بازیگر مودب و متین ی هست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    180 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

«کافه عاشقی» با ۱۰۵ اجرای موفق به شهرستان‌ها می‌رود+تیزر

تار میزنی یا تیک؟⇐رونمایی از آنونس سریال «مو به مو» با بازی میرسعید مولویان، هانیه توسلی، اليكا ناصری، حسن معجونی، بنیامین بهادری و…+ویدئو

آقای زالو ۱۰۷میلیارد/یوز ۷۷میلیارد/قسطنطنیه ۷۶میلیارد/کج‌پیله ۴۵میلیارد/کفایت مذاکرات ۳۰میلیارد/غریزه ۱۵میلیارد و طهران۵۷ مماس با ۱۰میلیارد/دختر برقی ۸میلیارد+آمار کامل فروش

«سلاح نفت» به «کافه مستند» رسید/ رزاق کریمی از کیارستمی می‌گوید

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

با حضور بازیگران و عوامل/ اکران خصوصی دو فیلم کوتاه «آغوش پنهان» و «سفید» در سینما تیراژه ۲ برگزار شد

گفتمان اقتدار؛ بازخوانی قدرت

قصه‌ی دردناک بم/رونمایی از پوستر فیلم «احمد»+عکس

۲۴ هنرمند ایرانی «شب یلدا» را به تصویر می‌کشند

سخنرانی های تداکس توس در فیلمنت

تبلیغات

ویژه ها

تار میزنی یا تیک؟⇐رونمایی از آنونس سریال «مو به مو» با بازی میرسعید مولویان، هانیه توسلی، اليكا ناصری، حسن معجونی، بنیامین بهادری و…+ویدئو
خبر

تار میزنی یا تیک؟⇐رونمایی از آنونس سریال «مو به مو» با بازی میرسعید مولویان، هانیه توسلی، اليكا ناصری، حسن معجونی، بنیامین بهادری و…+ویدئو

28 آذر 1404

سینماروزان: «می‌گن هیچ‌کس یه شبه پولدار نمی‌شه؛ حرفیه برای دلخوشی آدمایی که هنوز به پول نرسیدن!»؛ این، اولین شعار تبلیغاتی...

ادامه مطلب
قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

28 آذر 1404
درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

26 آذر 1404
چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم