• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
یکشنبه 30 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گوناگون

“گوزن های اتوبان” و همه معایب فضای مجازی

19 بهمن 1403
در گوناگون
23 0
A A
0
"گوزن های اتوبان" و همه معایب فضای مجازی

"گوزن های اتوبان" و همه معایب فضای مجازی

سینماروزان/لاله محمودی(عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران): عابس که راننده پیک موتوری است، طی یک شرط بندی به دنبال ماشین یک بلاگر معروف می‌افتد. بلاگر فکر می‌کند عابس خفت‌گیر است و این در حالی است که گوشی‌اش روی لایو است و همه چیز به سرعت وایرال شده و زندگی و آینده عابس را تحت تاثیر قرار می دهد.

گوزن های اتوبان چهارمین ساخته ابوالفضل صفاری است که پس از 8 سال از آخرین فیلمش یک کامیون غروب تولید شده است. فیلمنامه این اثر را باقر سروش نوشته که بیشتر بعنوان یک نمایشنامه نویس شناخته شده است.

توجه به فضای مجازی و تبعات آن نخستین بار در سینمای ایران با فیلم رخ دیوانه ساخته ابوالحسن داودی در سال 1393 مطرح شد و پس از آن البته فیلمهای زیادی بخشی از مضمون و قصه را خود را به فضای مجازی اختصاص دادند . اما گوزن های اتوبان مشخصا همه مضمون و موضوعش فضای مجازی و پشت پرده آن است.

بازی ها در گوزن های اتوبان یکدست نیست. نوید پورفرج که پیشر نقش آفرینی متفاوتی از او را در مغزهای کوچک زنگ زده ( هومن سیدی- 1396) و زالاوا ( ارسلان امیری- 1399) دیدیم .اینجا هم بسیار درخشان ظاهر شده همینطور صدف اسپهبدی که سیمرغ بلورین بهترنی بازیگر نقش مکمل زن را برای فیلم علفزار دریافت کرد و در سال جاری نیز در 2 تئاتر به روی صحنه رفت اما در مقابل، الناز شاکر دوست و پیمان قاسمخانی بر همه تلاش های این دو خط بطلان کشیده اند.

اثر تعلیق و ریتم مناسبی دارد و تدوین مجدد آن میتواند فیلم را خوش ریتم تر کند. اگرچه فیلمنامه اش باگهای زیادی در بخش شخصیت پردازی و روایت و خرده پیرنگها دارد ولی نزدیکی مضمون قصه به زندگی روزمره مردم در ارتباط با فضای مجازی و بلاگرها و غیره به همراهی مناسب تماشاچیان با کلیت کار منجر شده.

پایان بندی فیلم اصلا قابل تحمل نیست و به نظر می رسد صفاری با تعویض پایان فیلم بتواند در جلب و جذب تعداد بیشتری از مخاطبان سینما در اکران عمومی فیلم موفق عمل کند.

عمده فیلمهای تولید شده در سینمای ایران که بخشی یا همه موضوع خود را به فضای مجازی اختصاص داده اند در باب مضرات فضای مجازی است و هیچکدام از سازندگان فیلمها حتی گوشه ای از مزایای این فضا را نخواسته یا نتوانسته اند به مخاطبان معرفی کنند.

رابطه عاشقانه عابس و صبا همسر عقدیش با جون گفتن های متعدد طرفین سبب شده تا بسیاری از تماشاچیان فارغ از نقاط ضعف و قوت فیلم، صرفا روی همین بخشها تکیه و تاکید کنند.

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=86478
image_print
برچسب ها: فیلم گوزن‌های اتوبان
نوشته قبلی

فیلم “شوهرستاره”(ابراهیم ایرج زاد/علی اوجی): از بیتا فرهی بیاموزید!

نوشته‌ی بعدی

فیلم “پیشمرگ”(علی غفاری/آرش زینال‌خیری): نفوذ بیخ گوش!

مطالب مرتبط

«دوباره یلدا» منتشر شد؛ قطعه‌ای مناسبتی برای شب یلدا

«دوباره یلدا» منتشر شد؛ قطعه‌ای مناسبتی برای شب یلدا

29 آذر 1404

سینماروزان: قطعه موسیقی سنتی-تلفیقی «دوباره یلدا» منتشر شد. این اثر به مناسبت شب یلدا و با هدف پاسداشت رسوم ایرانی...

کافه مستند

«سلاح نفت» به «کافه مستند» رسید/ رزاق کریمی از کیارستمی می‌گوید

28 آذر 1404

سینماروزان: بیست و نهمین قسمت از برنامه «کافه مستند» به نمایش مستند «سلاح نفت» به کارگردانی محمد هادی نعمتی اختصاص...

گفتمان اقتدار؛ بازخوانی قدرت

گفتمان اقتدار؛ بازخوانی قدرت

27 آذر 1404

سینماروزان: فصل دوم نمایش فیلم‌تئاترهای شاخص از چهارشنبه 3 دی ۱۴۰۴ همزمان با فصل زمستان، در سینماتک (سالن استاد ناصری)...

نوشته‌ی بعدی
فیلم "پیشمرگ"(علی غفاری/آرش زینال‌خیری): نفوذ بیخ گوش!

فیلم "پیشمرگ"(علی غفاری/آرش زینال‌خیری): نفوذ بیخ گوش!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    180 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    17 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 4
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

پرسش رسانه اصولگرا از روسای تلویزیون⇐تحول بی‌مخاطب به چه ماند؟؟؟

واکنش بازیگر زن سینما به تشییع غریبانه حمید طالقانی- بازیگر فیلم «دبیرستان»/عجیب است

طولانی‌ترین شب سال را در سینما با نهنگ عنبر سر کنید!

درخشش «زمستان بود» در جشنواره بین‌المللی پگاسوس برزیل

منوچهر شاهسواری-دبیر جشنواره فیلم فجر- ریاست هیات مدیره صندوق هنر را برعهده گرفت!/امید به حل دو مشکل اساسی

نسخه ویژه نابینایان «درخت گلابی» با صدای علی مصفا 

«استندآپ ابوطالب حسینی» در فیلم‌نت

«دوباره یلدا» منتشر شد؛ قطعه‌ای مناسبتی برای شب یلدا

یلدا روی موج رادیو

«کافه عاشقی» با ۱۰۵ اجرای موفق به شهرستان‌ها می‌رود+تیزر

تبلیغات

ویژه ها

پرسش رسانه اصولگرا از روسای تلویزیون⇐تحول بی‌مخاطب به چه ماند؟؟؟
خبر وسط

پرسش رسانه اصولگرا از روسای تلویزیون⇐تحول بی‌مخاطب به چه ماند؟؟؟

29 آذر 1404

سینماروزان: روزنامه اصولگرای قدس در تحلیلی بر عملکرد مدیریتی پیمان جبلی-وحید جلیلی که با شعار تحول وارد سازمان شدند، پرسشی...

ادامه مطلب
تار میزنی یا تیک؟⇐رونمایی از آنونس سریال «مو به مو» با بازی میرسعید مولویان، هانیه توسلی، اليكا ناصری، حسن معجونی، بنیامین بهادری و…+ویدئو

تار میزنی یا تیک؟⇐رونمایی از آنونس سریال «مو به مو» با بازی میرسعید مولویان، هانیه توسلی، اليكا ناصری، حسن معجونی، بنیامین بهادری و…+ویدئو

28 آذر 1404
قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

28 آذر 1404
درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

26 آذر 1404
چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم