• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
پنجشنبه 13 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گوناگون

“گوزن های اتوبان” و همه معایب فضای مجازی

19 بهمن 1403
در گوناگون
23 0
A A
0
"گوزن های اتوبان" و همه معایب فضای مجازی

"گوزن های اتوبان" و همه معایب فضای مجازی

سینماروزان/لاله محمودی(عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران): عابس که راننده پیک موتوری است، طی یک شرط بندی به دنبال ماشین یک بلاگر معروف می‌افتد. بلاگر فکر می‌کند عابس خفت‌گیر است و این در حالی است که گوشی‌اش روی لایو است و همه چیز به سرعت وایرال شده و زندگی و آینده عابس را تحت تاثیر قرار می دهد.

گوزن های اتوبان چهارمین ساخته ابوالفضل صفاری است که پس از 8 سال از آخرین فیلمش یک کامیون غروب تولید شده است. فیلمنامه این اثر را باقر سروش نوشته که بیشتر بعنوان یک نمایشنامه نویس شناخته شده است.

توجه به فضای مجازی و تبعات آن نخستین بار در سینمای ایران با فیلم رخ دیوانه ساخته ابوالحسن داودی در سال 1393 مطرح شد و پس از آن البته فیلمهای زیادی بخشی از مضمون و قصه را خود را به فضای مجازی اختصاص دادند . اما گوزن های اتوبان مشخصا همه مضمون و موضوعش فضای مجازی و پشت پرده آن است.

بازی ها در گوزن های اتوبان یکدست نیست. نوید پورفرج که پیشر نقش آفرینی متفاوتی از او را در مغزهای کوچک زنگ زده ( هومن سیدی- 1396) و زالاوا ( ارسلان امیری- 1399) دیدیم .اینجا هم بسیار درخشان ظاهر شده همینطور صدف اسپهبدی که سیمرغ بلورین بهترنی بازیگر نقش مکمل زن را برای فیلم علفزار دریافت کرد و در سال جاری نیز در 2 تئاتر به روی صحنه رفت اما در مقابل، الناز شاکر دوست و پیمان قاسمخانی بر همه تلاش های این دو خط بطلان کشیده اند.

اثر تعلیق و ریتم مناسبی دارد و تدوین مجدد آن میتواند فیلم را خوش ریتم تر کند. اگرچه فیلمنامه اش باگهای زیادی در بخش شخصیت پردازی و روایت و خرده پیرنگها دارد ولی نزدیکی مضمون قصه به زندگی روزمره مردم در ارتباط با فضای مجازی و بلاگرها و غیره به همراهی مناسب تماشاچیان با کلیت کار منجر شده.

پایان بندی فیلم اصلا قابل تحمل نیست و به نظر می رسد صفاری با تعویض پایان فیلم بتواند در جلب و جذب تعداد بیشتری از مخاطبان سینما در اکران عمومی فیلم موفق عمل کند.

عمده فیلمهای تولید شده در سینمای ایران که بخشی یا همه موضوع خود را به فضای مجازی اختصاص داده اند در باب مضرات فضای مجازی است و هیچکدام از سازندگان فیلمها حتی گوشه ای از مزایای این فضا را نخواسته یا نتوانسته اند به مخاطبان معرفی کنند.

رابطه عاشقانه عابس و صبا همسر عقدیش با جون گفتن های متعدد طرفین سبب شده تا بسیاری از تماشاچیان فارغ از نقاط ضعف و قوت فیلم، صرفا روی همین بخشها تکیه و تاکید کنند.

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=86478
image_print
برچسب ها: فیلم گوزن‌های اتوبان
نوشته قبلی

فیلم “شوهرستاره”(ابراهیم ایرج زاد/علی اوجی): از بیتا فرهی بیاموزید!

نوشته‌ی بعدی

فیلم “پیشمرگ”(علی غفاری/آرش زینال‌خیری): نفوذ بیخ گوش!

مطالب مرتبط

سروش صحت و علی مصفا «بی‌آتشی» را روایت کردند   

سروش صحت و علی مصفا «بی‌آتشی» را روایت کردند  

12 آذر 1404

سینماروزان: کتاب صوتی «بی‌آتشی» نوشته امید رضائی با روایت و صدای چهره‌های مطرح در فیدیبو منتشر شد.   کتاب صوتی...

باشگاه برندگان پژواک راه‌اندازی شد/ حلقه نخبگان رادیو برای ارتقای کیفیت برنامه‌سازی

باشگاه برندگان پژواک راه‌اندازی شد/ حلقه نخبگان رادیو برای ارتقای کیفیت برنامه‌سازی

12 آذر 1404

سینماروزان: حمیدرضا افتخاری، دبیر پنجمین جشنواره برنامه‌های رادیویی پژواک از راه‌اندازی باشگاه برندگان پژواک خبر داد که این باشگاه فرصتی...

«سرو» بر دیوارهای نگارخانه بهارک

«سرو» بر دیوارهای نگارخانه بهارک

12 آذر 1404

سینماروزان: نمایشگاه انفرادی تذهیب مونا محسنی رجائی با عنوان «سرو» با نگاهی تازه به هنر آسمانی و ریشه‌دار ایرانی تذهیب...

نوشته‌ی بعدی
فیلم "پیشمرگ"(علی غفاری/آرش زینال‌خیری): نفوذ بیخ گوش!

فیلم "پیشمرگ"(علی غفاری/آرش زینال‌خیری): نفوذ بیخ گوش!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    353 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 141 توئیت 88
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    175 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 70 توئیت 44
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    20 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر۴۴/چابک‌سازی با حذف بخش کسالت‌بار فیلم‌اولیها

    19 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • سریال «الگوریتم» و مساله‌ی ناترازی!/ بیژن جان! یوزپلنگ ببین!

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • صدور مجوز همکاری کارگردان “بی بدن” و تهیه‌کننده “آنتیک”+صدور مجوز برای کارگردان “خوش رکاب”+صدور پروانه برای کارگردان “لاک‌پشت”  

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • شادمهر عقیلی و پیشنهاد دوکلمه‌ای ایرج طهماسب به محمود کلاری!/پیشنهادی که کار نکرد!

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

درگذشت سارینا رزاق مرندی بازیگر فیلم «نُه»

داوری تورج اصلانی در جشنواره بین‌المللی فیلم «ئامد» ترکیه

سروش صحت و علی مصفا «بی‌آتشی» را روایت کردند  

باشگاه برندگان پژواک راه‌اندازی شد/ حلقه نخبگان رادیو برای ارتقای کیفیت برنامه‌سازی

«سرو» بر دیوارهای نگارخانه بهارک

واکنش کارگردان رئالیتی “بازمانده” به حواشی!+فیلم 

برگزیدگان جشنواره جهانی فیلم فجر معرفی شدند/ سینما حلقه غیرسیاسی ایران با جهان

رقص مرتضی عقیلی در حضور ویگن!⇐رونمایی از تیزر فیلم «های کپی»+ویدئو

موفقیت تازه یک فیلم کوتاه ایرانی/ درخشش «پاسوز» با جایزه بازیگری و نامزدی فیلمنامه

جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث برگزار شد/ استقبال چشمگیر هنرمندان و روند صعودی ارسال آثار

تبلیغات

ویژه ها

واکنش کارگردان رئالیتی “بازمانده” به حواشی!+فیلم 
خبر

واکنش کارگردان رئالیتی “بازمانده” به حواشی!+فیلم 

11 آذر 1404

سینماروزان: انتشار سریع تکه ای از رئالیتی "بازمانده" که در آن به سمت برخی نمادهای ایرانی، گل پرتاب میشود با...

ادامه مطلب
از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404
ناصر مسعودی

مرگ ناصر مسعودی؛ خواننده‌ی سریال کوچک جنگلی

6 آذر 1404
هادی مرزبان

درگذشت هادی مرزبان؛ کارگردان اختصاصیِ اکبر رادی!

2 آذر 1404
حامد مظفری

به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

1 آذر 1404
فیلم کفایت مذاکرات

ما گافیم!؟⇐رونمایی از تیزر فیلم کمدی «کفایت مذاکرات» با بازی مهران غفوریان، محسن کیایی، ایمان صفا، رویا میرعلمی، المیرا دهقانی، محمدرضا داوودنژاد و…+ویدئو 

30 آبان 1404
تعیین تکلیف دو فیلم باقیمانده اکران نوروزی به هفته آینده موکول شد/تعیین قیمت بلیت سینماها در سال96 با توافق سینمادار-تهیه‌کننده-توزیع کننده/تعطیلی سینماها از چهارشنبه عصر تا جمعه صبح

مرد عینکی ۱۸۲میلیاردی شد و عامریان‌فیلم با کارگردان «فسیل» رکورد سال را زد/قسطنطنیه ۷۰میلیارد/یوز ۶۴میلیارد/آقای زالو ۶۳میلیارد/کج‌پیله ۴۱/۵میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۷میلیارد/مجنون ۱۴/۵میلیارد/غریزه ۱۱/۵میلیارد/بچه مردم ۱۰میلیارد/دوروز دیرتر از ۵میلیارد گذشت/دختر برقی دوروزه نیم میلیارد!+آمار کامل فروش

30 آبان 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم