• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 25 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

آقایان حاضر در شورای اکران و آقای مدیرعامل 14شغله⇐آیا حواستان هست که با ورود نماینده یک جریان سیاسی شکست‌خورده به شورای اکران، ماده ششم نظام‌نامه اکران نقض شده؟؟/ آیا برهم خوردن تعادل اکران به خاطر اصرار بر بالا نگه داشتن آمار سالنهای «لاتاری»، قانونی است؟/چه کسی پاسخگوی صاحبان آثاری نظیر «عصبانی نیستم»، «چهارراه استانبول»، «خجالت نکش» و «جشن دلتنگی» است که علیرغم داشتن سرگروه با حداقل سالن روی پرده رفته‌اند؟

14 اردیبهشت 1397
در گزارش
0 0
A A
2
آقایان حاضر در شورای اکران و آقای مدیرعامل 14شغله⇐آیا حواستان هست که با ورود نماینده یک جریان سیاسی شکست‌خورده به شورای اکران، ماده ششم نظام‌نامه اکران نقض شده؟؟/ آیا برهم خوردن تعادل اکران به خاطر اصرار بر بالا نگه داشتن آمار سالنهای «لاتاری»، قانونی است؟/چه کسی پاسخگوی صاحبان آثاری نظیر «عصبانی نیستم»، «چهارراه استانبول»، «خجالت نکش» و «جشن دلتنگی» است که علیرغم داشتن سرگروه با حداقل سالن روی پرده رفته‌اند؟

محمود رضوی-محمدباقر قالیباف

سینماروزان: در تبصره پنجم از ماده ششم نظام نامه اکران 97-98 آمده است: هیچ کدام از  اعضای کارگروه اکران نباید صاحب منافع هم‌زمان در مؤسسات تولید، توزیع و سینماها باشند مگر اینکه صنوف مربوطه حضور چنین افرادی را در کارگروه اکران ضروری بدانند. بدیهی‌ست مسئولیت این انتخاب برعهده صنوف می‌باشد.

به گزارش سینماروزان حالا کافیست نگاهی به فهرست اعضای شورای تازه اکران بیندازیم تا دریابیم فردی به نام محمود رضوی تهیه کننده فیلم 3ارگانی «ماجرای نیمروز» و نماینده محمدباقر قالیباف در انتخابات96، وارد شورای اکران شده که همزمان هم تولیدکننده است و هم پخش کننده و هم همین حالا فیلمی به نام «لاتاری» را روی پرده دارد!!

همین که فرد موردنظر همزمان صاحب منفعت در تولید و توزیع است یعنی زیر سوال رفتن نظام نامه اکران اما ماجرا فقط به همین جا ختم نمیشود.

فیلم «لاتاری» از فیلمهای اکران اول نوروز بود که حین اکران ورای حجم بالای تبلیغات تلویزیونی با شعارهایی مخدوش نظیر «پرمخاطب ترین فیلم جشنواره»، حجمی بالا از سالن را هم دراختیار داشت. این فیلم اما از دوازدهم اردیبهشت ماه سرگروه استقلال را از دست داده و این کمدی «خجالت نکش» است که برطبق دستورالعمل شورای صنفی اکران جایگزینش شده است.

با این حال همچنان نزدیک به 100 سالن سینما در اختیار «لاتاری» است و فیلم جایگزینش در اکران دوم نوروز یعنی «خجالت نکش» کمتر از 30 سالن دارد!! روندی که باعث شده «خجالت نکش» که اتفاقا پتانسیل بالایی برای فروش دارد به فروشی متوسط قناعت کند. آیا این در تضاد نیست با اصل اساسی اکران که تخصیص شرایط عادلانه نمایش برای تمامی آثار است؟؟

هفت هفته از اکران «لاتاری» می‌گذرد اما نه فروش روزانه‌اش افت چشمگیری داشته و نه تعداد سالن‌ها و سانس‌های خوبی که در اختیار دارد. حتی با از دست دادن سرگروه کاهش یافته! حتی فیلم ارگانی «به وقت شام» که برخی به شوخی می‌گویند با استقبال ارواح و اجنه از آن(!!؟) دارای بیشترین تنوع مخاطب است نیز این روزها با کاهش فروش و ریزش مخاطب قابل توجه مواجه شده اما وضعیت «لاتاری» فرق می‌کند.

فروش شهرستان‌های این فیلم از فروش تهرانش فزونی گرفته، در سینماهای بسیار، تعداد بلیط‌های فروخته شده‌اش در روز سه‌شنبه از مجموع بلیط‌های فروش‌رفته در پنجشنبه و جمعه همان هفته و حتی هفته قبل نیز بیشتر است! سه‌شنبه‌ها در برخی سینماهای شهرستان‌ها حتی در سانس‌های بعدازظهر نیز سالن‌هایش کامل پر می‌شوند در حالی که در روزهای قبل و بعد استقبال چندانی از این فیلم نمی‌شود!!!

تمام این موارد شائبه‌برانگیز دست به دست هم داده تا این پرسش حاصل شود که آیا فروش عجیب و غریب روزهای سه‌شنبه به مدد خرید فله‌ای بلیط است؟ و اگر جز این است چرا در دیگر روزهای هفته حتی نیمی از چنین استقبالی را شاهد نیستیم؟؟

در وضعیت پیش آمده برای «لاتاری» بیش از همه این شورای صنفی نمایش است که باید تحقیق و بررسی کند و به مخاطبان پاسخ دهد اما هنوز هیچ اقدام عملی را از دست اندرکاران شورای اکران ندیده ایم. چرا؟؟

چرا شورای صنفی نمایش به زیر سوال رفتن یکی از اصول نظام نامه اکران بی تفاوت است؟ چرا شورای صنفی نمایش درباره اختلاف فروش بعید «لاتاری» در برخی روزهای میانی با روزهای دیگر و حتی آخرهفته هم بی‌تفاوت است؟؟

هم شورای صنفی نمایش باید به این پرسشها پاسخ دهد و هم او که تهیه کننده ای منسوب به یک جریان سیاسی شکست خورده را به شورای اکران پیشنهاد داد؟

چه کسی تهیه‌کننده فیلم 3ارگانی منسوب به قالیباف را به شورای اکران پیشنهاد داد؟

منوچهر شاهسواری مدیرعامل 14شغله خانه سینما که بنا بود به طور موقت و تا برگزاری انتخابات  دبیری شورایعالی تهیه کنندگان را برعهده داشته باشد اما هفته هاست که بر شورایعالی تکیه زده و علاقه ندارد این منصب را از دست دهد فردی است که نام رضوی را به عنوان نماینده تهیه کنندگان به شورای اکران پیشنهاد داد!

آقایان حاضر در شورای صنفی نمایش و آقای شاهسواری! آیا حواستان هست که ورود این فرد باعث زیر سوال رفتن ماده ششم نظام نامه اکران شده؟؟ آیا حواستان هست که به خاطر اصرار بر بالا نگه داشتن آمار سالنهای «لاتاری»، شاهد برهم خوردن تعادل اکران، حق‌کشی آشکار و پایمال شدن سهم فیلم‌های جدیدی چون «عصبانی نیستم»، «چهارراه استانبول» و «خجالت نکش»، «جشن دلتنگی» و حتی «تکزاس» از سالن‌ها و سانس‌های خوب هستیم؟

آشفتگی اکران96 که در نیمه دوم به اوج خود رسید و در پایان سال به گل گیری در شورای اکران منجر شد به قدر کفایت دلخوری و حس منفی سینماگران به شورای اکران را موجب شد؛ کاری نکنید که اعتراضات به آشفتگی اکران97 از همین آغاز سال اسباب تشدید دلخوریها را موجب شود.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=49542
image_print
برچسب ها: اکران دوم نوروزاکران نوروزشورای صنفی نمایشلاتاری
نوشته قبلی

انتشار فراخوان جشنواره کتابخوانی رضوی

نوشته‌ی بعدی

ادعای بهاره رهنما: مهریه نخواستم و به‌جایش عطر گرفتم!!!

مطالب مرتبط

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

1 آبان 1404

سینماروزان: در کمال تعجب مجددا محدودیت نمایش فیلم‌های مجوزدار در برخی شهرستان ها استارت خورده است... سینماهای قم مجوز پخش...

نوشته‌ی بعدی
ادعای بهاره رهنما: مهریه نخواستم و به‌جایش عطر گرفتم!!!

ادعای بهاره رهنما: مهریه نخواستم و به‌جایش عطر گرفتم!!!

دیدگاه‌ها 2

  1. مصیری می‌گوید:
    قبل 8 سال

    یعنی تو صنف تهیه ککنندگان از این بابا علیه السلام تر نبوده؟؟/
    عجیبه والله

    پاسخ
  2. رحمانی علیرضا می‌گوید:
    قبل 8 سال

    این نابسامانی مقصرش کیه؟
    چرا حیدریان حرفی نمیزنه؟؟
    این اوضاع اکران همه بخش مستقلو نابود میکنه
    و در نهایت چیزی نمیمونه جز سینمای ارگانی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم