• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
جمعه 28 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

از لینکلن تا حسین شریعتمداری! اگر نياز به معذرتي هست، آيا مردم شايسته عذر خواهي بي واسطه نيستند؟!!

11 تیر 1394
در یادداشت
0 1
A A
0
بهرام رادان

بهرام رادان

سینماژورنال/حامد مظفری: عادت کرده ایم که رفتارهای متناقض برخی هنرمندان را بگذاریم به پای اینکه آنها نیز بخشی از بدنه جامعه اند و جایزالخطا.

به گزارش سینماژورنال اما وقتی تناقضات به توان دو و سه می رسد است که دیگر نمی توان ساده از کنار آنها گذشت و آن را به حساب ویژگی شخصیتی آدمی گذاشت.

افعالی که در هفته اخیر از بهرام رادان رخ داده نیز در گونه همین تناقضات نوع دوم جای می گیرد.

ایشان که در ابتدای هفته در یک توئیت به حمایت از ازدواجهای غیرمتعارف در ایالات متحده پرداخته بود با مشاهده واکنشهای منفی مخاطبان نسبت به این اظهارنظر ابتدا سعی کرد با نگارش یادداشتی هدف اصلی خود در آن توئیت را کمرنگ جلوه دهد با این حال این یادداشت جدید هم نه تنها واکنشها را کمتر نکرد که لحن دوپهلوی آن باعث شد رسانه های مختلف و بخصوص رسانه های اصولگرا انتقادات خود علیه وی را ادامه دهند.

تقاضای یک رسانه از مدعی العموم، تناقض بزرگ را رقم زد

دامنه انتقادات به جایی رسید که روزنامه “کیهان” در مطلبی کوتاه از احضار رادان به ارشاد خبر داده و از مدعی العموم خواست در قبال نظر ساختارشکنانه و غیراخلاقی این بازیگر ایرانی تبعه کانادا سکوت نکند. این روزنامه همچنین ممنوع الفعالیتی وی و حذف تصاویرش در برخی از اتوبان‌ها را حداقل کاری دانست که در این رابطه، مدعی العموم باید انجام دهد.

دقیقا ساعاتی بعد از درخواستهای این روزنامه از مدعی العموم بود که تناقض رفتاری بزرگ این بازیگر سر زد؛ وی ابتدا در صفحه اجتماعیش بدون اینکه کوچکترین اشاره مستقیمی به ماجرای توئیت جنجالی داشته باشد از لذت هموطن بودن با ایرانیان گفت و اینکه نزدیکی در فضای مجازی برای گروهی همراه با عشق است و برای گروهی همراه با سوء ظن و البته اهمیت اعتبار که اگر در یک لحظه از دست برود عمری باید در پی دوباره به دست آوردنش، دوید.

مدتی کوتاه بعد از این درددل مجازی بود که تصویر نامه ای با امضای رادان خطاب به مدیرمسئول “کیهان” در شبکه های اجتماعی منتشر شد؛ نامه ای که از ابتدای بامداد امروز در سایت این روزنامه هم قرار گرفت. در این نامه رادان به طور کاملا مستقیم و بدون پرده پوشیهای به کار رفته در صفحه اجتماعیش از بابت توئیت جنجالیش معذرت خواست!

تناقض هم از همین جا ناشی شد؛ از جایی که هنرمند مملکت ما در یک روز و شاید یک لحظه، دو متن می نویسد و در یکی از آنها نزدیکی ایجاد شده بواسطه فضای مجازی را ارج می نهد اما نامه ای که حاوی عذرخواهیش نسبت به فعل چند روز قبلترش است را نه از طریق همین فضای مجازی که از طریق روزنامه ای منتشر می کند که از مدعی العموم خواسته بود در برابر رفتار زشت وی موضع گیری کند.

ای کاش عذرخواهی تان هم از صفحه اجتماعی تان رسانه ای می شد

اینجاست که به عنوان مخاطبی که با برخی آثار این هنرمند ارتباط برقرار کرده ای درمی مانی که چرا در عصری که کوچکترین گافهای آدمیان به تیترهای رسانه ها بدل میشود، این هنرمند بجای در پیش گرفتن روراستی و امین دانستن مخاطبان صفحه اجتماعیش، نامه ای که در آن از مردم عذرخواهی شده را در اختیار یک رسانه خاص قرار داده است.

مگر نه اینکه نخستین رسانه ای که اظهارنظر جنجالی این بازیگر را منتشر کرد همان فضای مجازی و صفحه توئیترشان بود پس قطعا بهتر بود که این پس گرفتن اظهارنظر قبلی نیز از طریق همین رسانه صورت می گرفت و رونوشت آن در اختیار دیگر رسانه ها قرار می گرفت.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=5849
image_print
برچسب ها: آباراهام لینکلنازدواجهای غیرمتعارفباراک اوبامابهرام رادانکیهان
نوشته قبلی

معاون سیما دستور توبیخ احسان علیخانی را صادر کرد

نوشته‌ی بعدی

مهمترین عنصر جشن تولد بازیگر “جدایی…”+عکس

مطالب مرتبط

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404

سینماروزان/ احمد محمداسماعیلی: مستند «لاماسو» محصول نماوا جزو مستندهای پرتره است که براساس زندگی شخصیت های معروف هنری ، سیاسی...

فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404

سینماروزان: اصرار مجدد بر جدایی بخش بین الملل از جشنواره اصلی فجر و برپایی آن در شیراز -علیرغم تجربیات بی...

نوشته‌ی بعدی
مهمترین عنصر جشن تولد بازیگر “جدایی…”+عکس

مهمترین عنصر جشن تولد بازیگر "جدایی..."+عکس

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    180 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

با حضور بازیگران و عوامل/ اکران خصوصی دو فیلم کوتاه «آغوش پنهان» و «سفید» در سینما تیراژه ۲ برگزار شد

گفتمان اقتدار؛ بازخوانی قدرت

قصه‌ی دردناک بم/رونمایی از پوستر فیلم «احمد»+عکس

۲۴ هنرمند ایرانی «شب یلدا» را به تصویر می‌کشند

سخنرانی های تداکس توس در فیلمنت

بازگشت کامران نجف زاده با برمودا در شب‌های یلدا

کمپین یلدایی«صد دانه یاقوت» کلید خورد/ 100 کتاب برای شب چله  

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

پرافتخارترین حضور مرکز مستند سوره در نوزدهمین جشنواره سینماحقیقت

تبلیغات

ویژه ها

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو
خبر

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

28 آذر 1404

سینماروزان: شاید خیلی‌ها اطلاع نداشته باشن که دوبلور شخصیت یانگوم و قطام در سریال امام علی یه نفر هستند. صحبت‌های...

ادامه مطلب
درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

26 آذر 1404
چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم