• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
پنجشنبه 27 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه شیروانی داغ

اتفاقات عجیب و غریب سینمای ایران تمامی ندارد؟!⇐کارگردانی که فیلمی در هنروتجربه دارد فراخوان انتخاب بازیگر راه انداخته برای پیدا کردن یکی شبیه به فرزان دلجو جهت بازی در بازسازی «شب غریبان»!⇔پرسش: آیا فراخوانی هم راه خواهد افتاد برای یافتن گوگوش‌نما و بازیگری مشابه شهرام شب‌پره یا آن که از مهناز افشار و محمود دینی استفاده می‌شود؟؟

14 آبان 1397
در شیروانی داغ
10 0
A A
1
اتفاقات عجیب و غریب سینمای ایران تمامی ندارد؟!⇐کارگردانی که فیلمی در هنروتجربه دارد فراخوان انتخاب بازیگر راه انداخته برای پیدا کردن یکی شبیه به فرزان دلجو جهت بازی در بازسازی «شب غریبان»!⇔پرسش: آیا فراخوانی هم راه خواهد افتاد برای یافتن گوگوش‌نما و بازیگری مشابه شهرام شب‌پره یا آن که از مهناز افشار و محمود دینی استفاده می‌شود؟؟

شب غریبان-گوگوش-فرزان-دلجو

سینماروزان: اتفاقات عجیب سینمای ایران تمامی ندارد آن هم در روزهایی که محمدمهدی حیدریان به انتهای راه حضور در سازمان سینمایی رسیده و عنقریب است که جایش را به نیرویی تازه دهد.

از جمله اتفاقات عجیب اخیر سینمای ایران بازسازی فیلمی به نام «شب غریبان» ساخته فرزان(محمد) دلجو از محصولات سینمای قبل از انقلاب توسط کارگردانی است به نام مهرشاد کارخانی که همین حالا فیلمی به نام «دو لکه ابر» را در گروه هنروتجربه دارد!!!

اینکه چگونه بازسازی مستقیم یک محصول از سینمایی که در تمام ادوار بعد از انقلاب، تکفیر شده، پروانه ساخت گرفته و اصلا آیا اجازه این بازسازی از فرزان دلجو گرفته شده را که کنار بگذاریم، اعجاب آنجاست که فراخوان بازیگری راه افتاده برای انتخاب بازیگری مشابه فرزان دلجو!!

موسسه «تصویردنیای هنر» که از موسسات فعال در حوزه نمایش خانگی است سرمایه گزاری تولید بازسازی «شب غریبان» را برعهده گرفته و در اطلاعیه‌ای از عموم علاقمندانی که چهره ای شبیه به فرزان دلجو دارند خواسته با شماره واتساپ 09127288040 در تماس باشند.

آنها که «شب غریبان» را دیده اند میدانند که به غیر از شهرام شب پره، آرمان و جلال پیشواییان، فائقه آتشین یا همان گوگوش نقش اصلی زن این فیلم را ایفا کرده بود. بر فرض پیدا کردن بازیگر مشابه فرزان دلجو، برنامه موسسه «تصویردنیای هنر» برای پیدا کردن بازیگری مشابه گوگوش چیست؟؟ آیا از مهناز افشار استفاده خواهد شد یا برای پیدا کردن گوگوش‌نما هم فراخوان می‌گذارند؟؟

برای پیدا کردن بازیگر مشابه شهرام شب‌پره چه خواهند کرد؟؟ از محمود دینی بازیگر سریال «آینه عبرت» استفاده خواهد شد یا آن که فراخوانی هم برای انتخاب بازیگر مشابه شهرام برگزار خواهد شد؟

شب غریبان-گوگوش-فرزان-دلجو
شب غریبان
پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=53266
image_print
برچسب ها: تصویردنیای هنرشب غریبانفرزان دلجومحمد دلجومحمود دینیمهرشاد کارخانیمهناز افشار
نوشته قبلی

سیروس تسلیمی در گفتگویی تفصیلی اظهار داشت⇐به‌خاطر بازنشستگی حیدریان، سینما تقریبا رها شده!/مافیای پخش خُردخُرد و در لوای حمایتهای دولتی ایجاد شد/تنها راه مقابله با مافیای پخش، تدوین قوانین ضدانحصار است/ خودشان در پردیس‌هایشان به فیلمهای مستقل سالن نمی‌دهند و در مقابل حوزه را متهم می‌کنند به انحصار!/الگوهای فرانسوی اگر جواب می‌داد که فرانسه نمی‌شد حیاط خلوت هالیوود!!

نوشته‌ی بعدی

یک منتقد و مدرس سینما بیان کرد: از روزگاری که پای سیاست به سینما باز شد، فرهنگ از سینما جلای وطن کرد!/کسانی عهده دار سینما شده اند که نه برای فرهنگ ارزش قائلند و نه برای اعتقادات!/ آنچه این روز‌ها بر سینما حکم می‌راند، نگاه‌های سیاسی متصل به ثروت مافیا و پولشویان است!!/سینمای ایران نیازمند معماری نوین است!

مطالب مرتبط

کوروش یغمایی

پس از ۲۴ سال ممنوع‌کاری⇐کوروش یغمایی با خوانندگی خداحافظی کرد!+متن کامل پیام خداحافظی

13 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: نزدیکِ ۲۴ سال از آخرین باری که کوروش یغمایی توانست مجوز آلبومی با عنوان «تفنگ دسته نقره» را...

علیرضا قربانی

واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

7 آذر 1404

سینماروزان: در روزهای اخیر که ماجرای خط سفید جنجالی شده و اکانتی با خط سفید منسوب به علیرضا قربانی هم...

مسعود ده نمکی

حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

25 آبان 1404

سینماروزان: مسعود ده‌نمکی کارگردان سه‌گانه «اخراجیها» که به دنبال تولید سریال «ابواخبار» هم هست، به گلایه از بی‌توجهی مدیران به...

نوشته‌ی بعدی
منتقد پیشکسوت⇐عمار حرفهای بزرگ می‌زند اما کوچک و محدود عمل می‌کند

یک منتقد و مدرس سینما بیان کرد: از روزگاری که پای سیاست به سینما باز شد، فرهنگ از سینما جلای وطن کرد!/کسانی عهده دار سینما شده اند که نه برای فرهنگ ارزش قائلند و نه برای اعتقادات!/ آنچه این روز‌ها بر سینما حکم می‌راند، نگاه‌های سیاسی متصل به ثروت مافیا و پولشویان است!!/سینمای ایران نیازمند معماری نوین است!

دیدگاه‌ها 1

  1. محمد می‌گوید:
    قبل 7 سال

    چرا “مدیران فرهنگی” هالیوودی‌تر می‌شوند؟
    مدیران بالادستی که نقش پررنگی در تعیین مدیران فرهنگی دارند، یکبار به خود آمده‌اند و با خود این جمله را تکرار کرده‌اند که چرا دستگاه فرهنگی جمهوری اسلامی شرمنده انقلاب اسلامی است؟

    صفحه اصلی
    سیاسی
    ورزشی
    بین الملل
    اقتصادی
    اجتماعی
    فرهنگی
    استانها
    رسانه ها
    بازار
    عکس
    فیلم
    گرافیک و کاریکاتور
    چرا “مدیران فرهنگی” هالیوودی‌تر می‌شوند؟
    مدیران بالادستی که نقش پررنگی در تعیین مدیران فرهنگی دارند، یکبار به خود آمده‌اند و با خود این جمله را تکرار کرده‌اند که چرا دستگاه فرهنگی جمهوری اسلامی شرمنده انقلاب اسلامی است؟

    خبرگزاری تسنیم- حسین جودوی

    یوم‌الله سیزده آبان با شکوه دیگری را انقلاب اسلامی پشت سر گذاشت، آن هم در آستانه چهل سالگی‌‌اش. چهل سال از عمر سینما و صداوسیما گذشت، آیا در سینمای ایران ساختن فیلم ضد آمریکایی از عدد سه به عدد چهار رسید؟ سه فیلم ضد آمریکایی تاریخ سینمای ایران پس از انقلاب فیلم توفان شن، دست شیطان و انیمیشن خلیج فارس است.

    صداوسیما با 40 سال مداومت ممتد در امر ساخت آثار نمایشی هیچ سریال ضد آمریکایی معاصری را در کارنامه‌‌اش ندارد. اشتباه نکنیم، برخی تصور می‌کنند مثلا فیلمی در مورد کاپیتولاسیون و رویدادهای قبل از انقلاب ساخته‌اند و آن را باید در دسته‌بندی ضد آمریکایی قرار دهیم. اساسا چنین فیلم‌هایی را باید در گروه آثار تاریخی انقلابی قرار دهیم اما مسئله مهم این است که سینمای انقلاب به رویدادهای معاصر پس از انقلاب هیچ واکنش ضد آمریکایی نشان نداده است و تنها سه فیلم ساخته شده که دو مورد از آنها واکنشی به تسخیر لانه جاسوسی است.

    یعنی سهم سینمای ایران که عملا با پول مستقیم نفت اداره می‌شود تنها سه فیلم ضد آمریکایی است که فیلم دست شیطان حسین زندباف نیمی از هزینه‌هایش را بخش خصوصی تامین کرده است و حیات سینمایی زندباف در حوزه فیلمسازی متوقف و سینمای آمریکایی ایران او را به اتاق تدوین بازگرداند تا دیگر از این اشتباهات مهلک از او و سایرین سر نزند و جالب اینجاست که سینماگران ایرانی سعی دارند به هر ترتیب به خاطر یک فیلم، تنها یک فیلم ضد آمریکایی جواد شمقدری، او را به قعر سینمای ایران بفرستند.

    مدیران بالادستی که نقش پررنگی در تعیین مدیران فرهنگی دارند، یکبار به خود آمده‌اند و با خود این جمله را تکرار کرده‌اند که چرا دستگاه فرهنگی جمهوری اسلامی شرمنده انقلاب اسلامی است؟

    مروری بر کارنامه سینمای ایران نشان می‌دهد که احتمالا سینمای ایران و مدیرانش نه تنها ضد آمریکایی نیستند بلکه هدف غایی آنان تمجید آمریکایی درباره سینمای ایران است که مسیرش را با دریافت جایزه اسکار به خوبی یافته‌اند.

    حتی با تاسیس دستگاه‌های فرهنگی که قصدشان به اوج بردن سینمای انقلاب است، رویدادی معکوس اتفاق می‌افتد و تا حدودی سقوط فرهنگی را به شکلی هنری مزه مزه می‌کنیم.

    به این مهم توجه کنیم که در همان سازمان‌ها که هدفشان پر کردن خلاء ضد آمریکایی سینماست، فیلمی درباره وقایع سوریه ساخته می‌شود و حتی از نمایش یک مدافع حرم پرهیز می‌کنند، سریالی هم با همین مضمون ساخته می‌شود و باز هم به جای نمایش مجاهدت مدافعان حرم، در مقابل یک توطئه سعودی – آمریکایی، نقی معمولی توریست را می‌بینیم که در راه دریافت سرتیفیکیت کشتی، مسئله سوریه را یک تنه حل می‌کند و این تلقی ساده‌انگارانه در مردم بوجود می‌آید که وقتی نقی معمولی حریف داعش است، جمهوری اسلامی کارزار چندان سختی در سوریه را طی نکرده است.

    تصور کنید که چقدر ساده و به راحتی هنرمندان عزیز که بالاترین دستمزد را هم می‌گیرند می‌توانند به اسم ساخت سریال ارزشی و پرطرفدار، ارزش‌های جمهوری اسلامی را به چالش بکشند و حتی همین رسانه‌هایی که با پول نفت جمهوری اسلامی منتفع می‌شوند، یک اعتراض ساده را به این وضعیت نمایشی مندرج نکنند. اصلا در لیست تولیدات نمایشی اعم از فیلم و سریال که سازمان‌های محترم تولید کرده‌اند، کدام اثر ضد آمریکایی را می‌توان جستجو کرد؟!

    حوزه هنری یک ویدئو کلیپ را تولید می‌کند که مورد انتقاد خیلی از اهالی هنر و رسانه قرار می‌گیرد و مدیرانش نمی‌توانند یکی از هنرمندان سینمای ایران را قانع کند که اثری ضد آمریکایی در سینمای ایران تولید کنند. در همین سازمان‌ها و نهادهای مدنظر هر فیلمنامه ضد آمریکایی مهر باطل می‌خورد و متاسفانه با این وضعیت چهل سال دیگر هم بگذرد، هیچ فیلم ضد آمریکایی دیگری در کشورمان تولید نخواهد شد.

    نکته جالب این است که ضد آمریکایی‌های سینما منفور و مهجورند، نمونه‌اش فرهاد عظیماست که نبرد خلیج فارس را ساخته اما اجازه ندارد از درب ورودی ساختمان‌های حامی فیلمسازان انقلابی وارد شود و مجبور است برای تدوین فیلمش یخچال دست دوم خانه‌ اجاره‌اش را در مشهد بفروشد تا فیلمش را به اکران برساند و حوزه هنری مدعی ارزش‌های انقلاب، اکران استاندارد فیلم جنگ خلیج فارس که به مخاطبان نسل جوان شجاعت و شهامت در مقابل آمریکا ایستادن را آموزش می‌دهد، از حاضران دیروز در یوم‌الله 13 آبان را دریغ می‌کند.

    در عوض کسانی به ساختمان‌های شیک تازه تاسیس رفت و آمد دارند که برند جریان روشنفکری هستند و بودجه‌سازان نهاد‌های ارزشی به جای توجه به ساخت اثری ضد آمریکایی، به سلبریتی‌ها و جذب حداکثری غیر عقلایی آنان توجه دارند.

    درباره ارزش‌های جنگ، ضد جنگ‌ترین فیلم ممکن را می‌سازنند و ارزش‌های دفاع، در میان تنگه دیدگاه روشنفکران، قربانی می‌شود و اهالی جبهه رسانه‌ای انقلاب یک خودمسروری زشت را تبلیغ می‌کنند که ما توانستیم فیلمی شبیه سینمای آمریکا بسازیم.

    مشخص نیست، این پول‌های کلان صرف چه آرمانی باید بشود؟ استکبار ستیزی در کجای آرمان مدیران قرار دارد. حداقل محض دلخوشی انقلابیون، یک فیلم داستانی بی‌کیفیت ضد آمریکایی هم ساخته نمی‌شود.

    آرمان ضد آمریکایی مدیران ساختمان‌های شیک و بلند چه زمانی قرار است بروز و ظهور داشته باشد. کافیست یکبار کنار این نهادها و سازمانها بنشینیم تا ببینیم به غیر از فلان آقای بازیگر و بهمان خانم بازیگر که هر زمان علیه نظام در فضای مجازی اظهارنظر می‌کنند، چه کسانی جرات می‌کنند از کنار نهادهای ارزشی عبور کنند. مدیران ارزشی، اگر فیلم ضد آمریکایی بسازند کلاسشان جلوی سلبرتی‌ها پایین می‌آید؟

    نکته مهمتر این است که این مدیران ارزشی‌نما نه تنها ضد آمریکایی نیستند بلکه خیلی آمریکایی فکر می‌کنند. مثلا یکی از همین مدیران در مقابل دوربین یکی از شبکه‌های تلویزیون ظاهر شد و با کمی جسارت و شهامت گفت ما اَمریکن نینجا ( American Ninja Warrior ) را با عنوان قهرمان ایرانی در دست ساخت داریم. یک لحظه تامل کنید، مدیران ارزشی که باید مهمترین آرمانش ضد آمریکایی باشد در رسانه ملی این کشور اَمریکن نینجا ساخته‌اند. امریکن میلیونر شو (who wants to be a millionaire) را با یک سلبریتی سرشناس روی آنتن فرستادند و پس از اَمریکن نینجا قرار است اَمریکن تلنت شوء ( America’s Got Talent) را با اجرای احسان علیخانی روی آنتن بفرستند.

    مدیرانی با این طرز تلقی و تفکر، تلاش می‌کنند از رخدادهای استراتژیک نظام، مشابه هالیوودی بسازنند تا یکی از ژورنالیست‌های اصلاح طلب در تمجید نامه‌اش عنوان «هالیوودیسم اسلامی» را به آنان نسبت دهد و سرور مطبوعاتی‌ مدیران کوک شود.

    از رسانه‌ای که تولیداتش تا شش ماه آینده نمونه‌ مشابه تمام «اَمریکن‌» های ساخته شده خواهد بود، آیا می‌توان انتظار ساخت یک سریال ناقابل ضد آمریکایی را درباره رویدادهای بیست سال اخیر داشت؟

    مردم ایران با تکثر و پوشش متنوعی روز گذشته در یوم‌الله 13 آبان حضور داشتند. خیل عظیم اقشار مختلف مردم نشان می‌داد که آرمان ضد استکباری مردم ایران با سلایق، عقاید مختلف و متکثر افزایش پیدا می‌کند، در عوض مدیران فرهنگی به دنبال هالیوودنمایی در سینما و ساختن نمونه‌های آمریکایی در تلویزیون هستند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

قصه‌ی دردناک بم/رونمایی از پوستر فیلم «احمد»+عکس

۲۴ هنرمند ایرانی «شب یلدا» را به تصویر می‌کشند

سخنرانی های تداکس توس در فیلمنت

بازگشت کامران نجف زاده با برمودا در شب‌های یلدا

کمپین یلدایی«صد دانه یاقوت» کلید خورد/ 100 کتاب برای شب چله  

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

پرافتخارترین حضور مرکز مستند سوره در نوزدهمین جشنواره سینماحقیقت

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

تبلیغات

ویژه ها

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»
خبر

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

26 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: حمید طالقانی بازیگر و کارگردان ایرانی در ۶۰ سالگی فوت شد.   حميد(محمد) طالقاني متولد ۱۳۴۴ تهران، داراي...

ادامه مطلب
چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم