• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

اداره نظارت به «کیهان» توضیح داد⇐«لرد» پروانه نمایش ندارد!!!+داده‌های تازه «کیهان» درباره این فیلم

2 اردیبهشت 1396
در یادداشت
0 0
A A
3
ادعای «کیهان»⇐فیلم «لِرد» با مجوز سازمان سینمایی و به سفارش جشنواره کن تولید شده!+عکس

فیلم «لرد» محمد رسول اف

سینماروزان: حدودا یک هفته قبل بود که روزنامه «کیهان» گزارشی درباره حضور فیلم «لرد» محمد رسول‌اف در بخش «نوعی نگاه» جشنواره کن ارائه داده بود؛ گزارشی که در آن ادعا شده بود فیلم «لِرد» با مجوز سازمان سینمایی و به سفارش جشنواره کن تولید شده است.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماروزان عطف به آن گزارش، اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی جوابیه‌ای را برای «کیهان» ارسال کرده است که در متن آن تلویحا تأکید شده که «لرد» پروانه نمایش ندارد.

متن جوابیه اداره نظارت را بخوانید:

همه فیلم‌های سینمایی تولید شده در ایران باید طبق قانون برای حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی پروانه نمایش بگیرند. فیلم سینمایی «لرد» واجد پروانه ساخت از سازمان سینمایی است. این فیلم هم‌اینک در نوبت بازبینی شورای پروانه نمایش است و به زودی پس از بازبینی درباره پروانه نمایش آن تصمیم‌گیری خواهد شد.
شورای صدور پروانه نمایش پس از بازبینی این فیلم، درباره حضور و اکران آن در خارج از کشور نظر خواهد داد. تمامی فیلم‌هایی که از سازمان سینمایی موفق به اخذ پروانه ساخت می‌شوند، باید همین مسیر قانونی را طی نمایند. نمایش فیلم «لرد» به کارگردانی محمد رسول‌اف در هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن هم پس از اخذ پروانه نمایش آن قانونی خواهد بود. شورای پروانه نمایش به زودی فیلم را بازبینی و درباره پروانه نمایش آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

حالا توضیحات تازه «کیهان» درباره این فیلم را بخوانید:
جوابیه معاونت محترم نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در واقع به نحوی تأیید خبر کیهان است. ایشان در توضیحات خود صراحتا فرموده‌اند: «فیلم لِرد واجد پروانه ساخت از سازمان سینمایی است.» که اساسا سؤال کیهان همین بود که چرا به کارگردانی که هیچ حرمتی برای قوانین جمهوری اسلامی ایران قائل نیست مجوز ساخت می‌دهید؟ اما داستان محمد رسول‌اف و فیلم‌هایش فراتر از اینهاست. پیش از این و در تاریخ 22 آذرماه 1395 خبری درباره این فیلم و اعتراض به شرکت آن در جشنواره فیلم فجر در روزنامه کیهان به چاپ رسید و در حالی که هنوز هیچ سخن و حتی پیش بینی درباره حضور فیلم یاد شده در جشنواره کن نبود، کیهان از سفارشی بودن آن توسط جشنواره فوق پرده برداشت. در همان مطلب به صورت سوالی مطرح شده بود که چگونه وزارت ارشاد و معاونت سینمایی‌اش به یکی از محکومین فتنه 88 که هنوز دوران محکومیتش را می‌گذراند و به قید وثیقه آزاد است و همچنین کارنامه سیاهی در قانون‌شکنی از جمله در همان حیطه اداره نظارت و ارزشیابی دارد، پروانه ساخت می‌دهد و اینک جناب معاون با گردنی افراشته تایید کرده که «فیلم لِرد واجد پروانه ساخت از سازمان سینمایی است»!
این درحالی است که همین جناب رسول‌اف در خرداد 1392 فیلم «دست‌نوشته‌ها می‌سوزند» (یک فیلم ضد انقلابی که وهن اسلام و ایران و انقلاب بود) را به جشنواره کن فرستاد و به نمایش درآورد که نشریات و مطبوعات و رسانه‌های خارجی و وابسته به نظام سلطه جهانی همچون رادیو زمانه آن را «بازگشت پیروزمندانه (رسول‌اف) به کن» اعلام نمودند!
و حالا بازهم ایشان برای ادامه گستاخی‌هایش از سازمان سینمایی صله گرفته و پروانه ساخت دریافت کرده، از طریق همین سازمان از بیت المال ارتزاق نموده و فرم شرکت در جشنواره فیلم فجر را هم پر می‌کند و لابد انتظار داشت از آن جشنواره سیمرغ بلورین هم دریافت کند!
معاونت محترم نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در توضیح خود مطرح کرده که «نمایش فیلم لِرد در هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن، پس از اخذ پروانه نمایش قانونی خواهد بود»
قطعا این سخن به آن مفهوم نیست که فیلم یاد شده در جشنواره فیلم کن به نمایش درنخواهد آمد. پس آیا این سخن  به این معناست که اگر فیلم یاد شده بدون اخذ پروانه نمایش، در جشنواره کن نمایش داده شود، عملی غیرقانونی صورت گرفته است؟ قاعدتا معاونت نظارت و ارزشیابی بایستی دربرابر این عمل غیرقانونی یا به قولی دهن کجی فیلمساز به مرجع قانونی سینما، بی‌تفاوت نمانده و جریمه‌ای مانند عدم صدور پروانه ساخت بعدی یا تعلیق مجوز کارگردانی و تهیه‌کنندگی و یا محرومیت از امکانات فیلمسازی و یا … را در نظر بگیرد وگرنه اساسا وجود این معاونت به دلیل نداشتن ضمانت اجرایی برای تصمیماتش، بی خاصیت بوده و زیر علامت سوال خواهد رفت. البته این اتفاق سال‌هاست برای معاونت ارزشیابی افتاده و برای مثال فیلم‌های قبلی همین فیلمساز بدون اخذ پروانه نمایش در جشنواره‌های خارجی به نمایش درآمدند و حتی جایزه دریافت کردند و اکنون جناب کارگردان باز هم از این معاونت پروانه ساخت می‌گیرد!
اما برخی شنیده‌ها و شواهد حاکی از آن است بعضی فیلم‌های بدون پروانه نمایش، با موافقت و مجوز نمایش ویژه از سوی سازمان سینمایی در جشنواره‌های خارجی به نمایش درآمده است.
در غیراین صورت چگونه فیلم‌هایی مانند «مهمونی کامی» و «مادر قلب اتمی»(علی احمد‌زاده)، «وقت داریم حالا» (عبدالرضا کاهانی)، «عصبانی نیستم» (رضا درمیشیان)، «خانه دختر»(شهرام شاه حسینی) و … علیرغم توقیف و نداشتن مجوز نمایش در جشنواره‌هایی مانند فستیوال فیلم‌های ایرانی در کلن یا جشنواره‌های استرالیا و توکیو شرکت داشته‌اند؟ اگر همه این فیلم‌ها (براساس آنچه جناب معاون گفته است) به طور غیرقانونی در جشنواره‌های خارجی حضور یافته‌اند، چگونه معاونت یاد شده هیچگونه جریمه‌ای از قبیل آنچه گفته شد، برای سازندگانشان در نظر نگرفته است و تولیدکنندگان این دسته از فیلم‌ها، عملا و علنا قوانین سازمان سینمایی را زیرپا گذارده و به آن افتخار هم کرده‌اند؟! آنها مجددا برای فیلم بعدی خود از همین سازمان و شورای صدور پروانه ساخت، مجوز ساخت گرفته و با همین مجوز از امکانات و بودجه‌های دولتی و شبه دولتی و در واقع بیت‌المال مسلمین استفاده کرده‌اند؟! انگار که نه خانی آمده و نه خانی رفته!
مثلا پس از اینکه فیلم بدون مجوز نمایش «مهمونی کامی» ساخته علی احمد‌زاده در جشنواره‌های خارجی به نمایش درآمد (که یکی از نشریات آن را  «دهن‌کجی «کامی» به وزارت ارشاد، سازمان سینمایی و هرچی که هست» خواند!)، فیلم «مادر قلب اتمی» او پروانه ساخت گرفت. یا فیلم «وقت داریم حالا» (عبدالرضا کاهانی) بدون مجوز نمایش و به قول جناب معاون به طور غیرقانونی در جشنواره‌های خارجی نمایش داده شد، اما همچنان فیلم‌های بعدی‌اش مانند «استراحت مطلق» و «از هر نظر معمولی» و «ارادتمند، نازنین، بهاره و تینا» از همین سازمان سینمایی پروانه ساخت دریافت کرد و حتی فیلم «استراحت مطلق» پروانه نمایش گرفت و به اکران عمومی درآمد! در مورد رضا درمیشیان نیز همین اتفاق افتاد و علیرغم نداشتن مجوز نمایش برای فیلم «عصبانی نیستم»، این فیلم در برخی جشنواره‌های خارجی نمایش داده شد و فیلم بعدی درمیشیان یعنی «لانتوری» نیز بدون هیچ ملاحظه و جریمه (به خاطر قانون‌شکنی قبلی فیلمساز) پروانه ساخت و نمایش دریافت کرد و به اکران عمومی هم درآمد!اینک جناب معاون (که مدیر روابط عمومی شان در چاپ جوابیه، عجله فراوانی دارد!) باید پاسخ دهد که چرا ایشان در حمایت از به قول خودشان بی‌قانونی‌ها و زیرپا گذاردن قوانینی که خود وضع کرده‌اند، اینقدر عجله به خرج می‌دهند؟! به راستی این معاونت و سازمان سینمایی تا چه اندازه در گستاخی قانون‌شکنان و محکومینی همانند رسول‌اف سهیم بوده و امکانات بیت‌المال اعم از مادی و معنوی را در اختیار ایشان گذارده است؟! تا کی به اسم اعتدال و امید، سینمای این سرزمین را در اختیار کسانی قرار می‌دهید که اساسا سرزمین و کشور و مردم آن برای‌شان سرسوزنی اهمیت نداشته و به هر قیمتی فقط فروشنده به بیگانه هستند؟!

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=37279
image_print
برچسب ها: اداره نظارت و ارزشیابیلردمحمد رسول اف
نوشته قبلی

زیرخاکی⇐دایی جان ناپلئون در کنار شهره آغداشلو در فیلمی که هیچ گاه اکران نشد!!+عکس

نوشته‌ی بعدی

ناظری‌ها اعتراض كردند!/شهردار وعده‌ ساخت سالن كنسرت داد

مطالب مرتبط

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404

سینماروزان/ احمد محمداسماعیلی: مستند «لاماسو» محصول نماوا جزو مستندهای پرتره است که براساس زندگی شخصیت های معروف هنری ، سیاسی...

فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404

سینماروزان: اصرار مجدد بر جدایی بخش بین الملل از جشنواره اصلی فجر و برپایی آن در شیراز -علیرغم تجربیات بی...

نوشته‌ی بعدی
ناظری‌ها اعتراض كردند!/شهردار وعده‌ ساخت سالن كنسرت داد

ناظری‌ها اعتراض كردند!/شهردار وعده‌ ساخت سالن كنسرت داد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم