• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر وسط

اظهارات وزیر ارشاد رئیسی در مجلس⇐چرا وزارت ارشاد همچنان با ساختار چهار دهه پیش اداره می‌شود؟/چرا وزارت ارشاد، یک وزارتخانه منفعل و کم‌اثر شده؟/چرا اغلب هنرمندان در وضعیت معیشتی سختی به سر می‌برند؟/چرا افراد و نهادهایی یارانه فرهنگی می‌گیرند که تولید و خروجی موثر ندارند؟

2 شهریور 1400
در خبر وسط
0 0
A A
0
محمدمهدی+اسماعیلی

محمدمهدی+اسماعیلی

سینماروزان/مهدی فلاح‌صابر: محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم در جلسه دفاع از خود در مجلس شورای اسلامی، اظهاراتی صریح مطرح کرد درباره مشکلات فراوان اهالی هنر.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد درباره چالش‌های حوزه‌های فرهنگ و هنر گفت: در حال حاضر، برای بخش بزرگی از اصحاب فرهنگ و هنر، مشکلات بزرگ معیشتی به وجود آمده است. در شیوع بیماری کرونا، بیشترین‌آسیب‌ها به اصحاب فرهنگ و هنر رسید. هنرمندان در وضعیت معیشتی سختی به سر می‌برند. چرا برای حل مشکلات معیشتی و جبران ضرر اقتصادی کرونا بر زندگی هنرمندان اقدامات کاملی نشد؟ تعطیلی سینماها، کنسرت‌ها و کتابفروشی‌ها آن‌هم بدون جبران، ضربه‌های سختی را اعضای این‌اصناف وارد کرده دولت مردمی در اولین اقداماتش به رفع مشکلات این عزیزان اقدام خواهد کرد.

اسماعیلی ادامه داد: نکته دوم، رکود اقتصادی محصولات فرهنگی است. در این‌زمینه فقدان نظارت و گرانی افسارگسیخته باعث کاهش قدرت خرید مردم شده‌اند. وقتی مردم قدرت خریدشان کاهش پیدا می‌کند، اولین‌چیزی که از سبد کالاشان حذف می‌شود، محصولات فرهنگی است که ما باید برای این‌مساله چاره اندیشی کنیم که کرده‌ایم. مساله سوم، تولید و توزیع غیرقانونی محصولات است. ناشر ما کتاب خوبی چاپ می‌کند و می‌بیند ظرف مدت کوتاهی نسخه قاچاق و غیرقانونی آن در خیابان انقلاب و دیگر خیابان‌های شهر به فروش می‌رسد.

وزیر ارشاد پیشنهادی رئیسی با انتقاد از ساختار وزارت ارشاد بیان داشت: نکته بعدی، فقدان تناسب الگوی حکمرانی در عرصه فرهنگ با گسترش فضای مجازی و پیشران‌های فناوری است. وزارت ارشاد همچنان با ساختار چهار دهه پیش اداره می‌شود. باید فناوری‌های نوین را به رسمیت بشناسیم و تغییر کنیم. به این‌فناوری‌ها وزن بدهیم و متناسب با این‌تغییرات، وزارت ارشاد را چابک کنیم.

وی افزود: نکته پنجم این‌که وزارت ارشاد امروز ما، یک وزارتخانه منفعل و کم‌اثر شده است. من امروز و دیروز، در کمیسیون‌های مجلس، به‌طور متعدد از نمایندگان شنیدم که وضعیت ادارات وزارت ارشاد باعث تاسف است. در اکثر شهرستان‌ها ادارات ارشاد با حداقل نیرو و امکانات کار می‌کنند و در نتیجه، کار به یک‌سری فعالیت‌های حداقلی و نظارت‌های موردی تقلیل پیدا کرده و اصلاً از حوزه سیاست‌گذاری خارج شده است. چه‌طور وزارتخانه‌ای که باید پیشران مهندسی فرهنگی کشور باشد، با این وضعیت نیروی انسانی و انفعال می‌تواند در این‌جایگاه قرار بگیرد؟

اسماعیلی گفت: نکته ششم، دسترسی عادلانه همه مناطق کشور به امکانات فرهنگی است. این، باعث تاسف است که بیش از ۹۰ درصد آثار تولیدی فرهنگ و هنر ما در تهران اتفاق می‌افتد. آیا مناطق مختلف ما استعداد تولید آثار نمایشی، موسیقی و دیگر حوزه‌های فرهنگ و هنر را ندارند؟ آیا تاریخ و فرهنگ کهن ندارند؟ ایران، رنگین‌کمان درخشان قومیت‌هاست. امروز بسیاری از آثار فرهنگی و هنری مناطق کشور ما در حال فراموشی‌اند. مثلاً خوزستان، بزرگ‌ترین فرصت ما برای حضور در کشورهای غرب آسیاست اما به آن توجه نمی‌کنیم. ما در مناطق و استان‌های مختلف کشو، فرصت‌های بزرگی داریم که نسبت به آن‌ها کم‌توجه‌ایم. اصلاً فرهنگ یعنی همین! یعنی به رسمیت شناختن اقوام و قومیت‌ها. همه این‌مناطق ایران عزیز ماست. باید در حوزه فرهنگ عُرضه داشته باشیم این‌فضای رشد و تعالی را برای این‌کشور بزرگ و ۷ هزارساله فراهم کنیم. کشور ما آکنده از حضور مردان بزرگ و زنان بزرگ است و تلاش می‌کنیم در دولت مردمی، همه این‌ظرفیت‌ها را به فعلیت برسانیم.

محمدمهدی اسماعیلی تاکید کرد: هدفمندی یارانه‌های دولتی هم از دیگر برنامه‌های ماست. چون گزارش‌های زیادی رسیده که بعضا افراد و نهادهایی یارانه می‌گیرند که تولید و خروجی موثر ندارند. خب، باید یک‌نهاد باید جلوی این‌سوءاستفاده‌ها را بگیرد. پس از هدفمندی یارانه‌ها، اصلاح الگوها و سرعت در فرایندهای حمایتی از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=65085
image_print
برچسب ها: دولت سيزدهمسایت سینما روزانسینماروزانمحمدمهدی اسماعیلی
نوشته قبلی

گزارش کیهان از تلاش مجریان “من و تو” برای بازگشت به وطن!

نوشته‌ی بعدی

کارگردان سریال “روزی روزگاری” اظهار داشت⇐بیش از سی سال است که مترصد ساخت فیلمی درباره جنگ تحمیلی هستم ولی نمی‌شود!/وقتی تجربیات خود از حضور در جنگ را به فیلمنامه بدل کردیم با انگ “غریبه”، طرد شدیم!!/ما را غریبه می‌خوانند چون الگوی‌شان برای ساخت فیلم‌های جنگی مبتنی بر الگوی فیلم‌های جنگ جهانی دوم است

مطالب مرتبط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404

سینماروزان/ احمد محمداسماعیلی: مستند «لاماسو» محصول نماوا جزو مستندهای پرتره است که براساس زندگی شخصیت های معروف هنری ، سیاسی...

فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

نوشته‌ی بعدی
تازه‌ترین گفته‌های امرالله احمدجو⇐چنان غرق فیلمنامه «سلمان فارسی» شدم که دارم رمانش را می‌نویسم!/پس از ساخت «روزی روزگاری» تنها حجت‌الاسلام قرائتی بود که از من تشکر کرد!/حتی چند نسخه از سریال را برایم ارسال نکردند!!/چهار طرح مختلف به سازمان ارائه داده‌ام اما مدیران ما را نمی‌بینند/ به توطئه اعتقاد ندارم، اما معتقدم به غفلت و تنگ‌نظري برخي مديران!

کارگردان سریال "روزی روزگاری" اظهار داشت⇐بیش از سی سال است که مترصد ساخت فیلمی درباره جنگ تحمیلی هستم ولی نمی‌شود!/وقتی تجربیات خود از حضور در جنگ را به فیلمنامه بدل کردیم با انگ "غریبه"، طرد شدیم!!/ما را غریبه می‌خوانند چون الگوی‌شان برای ساخت فیلم‌های جنگی مبتنی بر الگوی فیلم‌های جنگ جهانی دوم است

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم