• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

اعتراف عجیب و دیرهنگام رئیس سازمان سینمایی: دو قوه مهم کشور “عصبانی نیستم!” درمیشیان را توقیف کردند!

6 شهریور 1394
در گزارش
1 0
A A
0
سیدضیاءالدین درّی: زمانی به بازبینی “خانه دختر” رسیدم که فیلم تمام شده بود/به “استراحت مطلق” ممیزی شرعی وارد شده/اصلاحات “دلم میخواد” در حد یکی دو کلمه است/کارگردان “نهنگ عنبر” در نهایت صبوری فیلم را مجددا تدوین کرد/”عصبانی نیستم” را آن طوری ندیدم که مخالفان دیدند!

عصبانی نیستم

سینماژورنال: دو سال از توقیف فیلم سینمایی «عصبانی نیستم!» به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا درمیشیان توسط دولت تدبیر و امید می گذرد. فیلمی که پروانه نمایش آن در همین دولت صادر شده است ولی عقب نشینی دولت در برابر گروه های افراطی مانع نمایش «عصبانی نیستم!» شده است.

به گزارش سینماژورنال در آستانه هفته دولت و دومین سال ریاست حجت ا.. ایوبی بر سازمان سینمایی، ایوبی در پاسخ به سوال روزنامه “اعتماد” که شما پشت فيلم «قصه‌ها» ايستاده‌ايد ولي پشت فيلم‌هاي ديگری همچون فیلم «آشغال‌هاي دوست داشتني» و «عصباني نيستم!» مثل فیلم «قصه ها» ایستادگی نکردید، توقیف «عصبانی نیستم!» را فارغ از اختیارات قانونی اش دانست!

ایوبی گفت: « بعضي از اين فيلم‌ها مثل “من عصباني نيستم” از دو قوه مهم كشور مجوز لغو اكران صادر شد. بنابراين مساله آن فيلم‌ها از حوزه اقتدار ارشاد خارج است.»

سازمان سینمایی بیش از این بارها وعده داده بود که هيچ مانعى بر سر نمايش «عصبانی نیستم!» نيست و این فیلم مستقل سینمای ایران به نمایش درخواهد آمد.

داستان بیکاری یک دانشجوی اخراجی
«عصبانی نیستم!» که برنده چندین جایزه بین المللی و جوایز متعدد منتقدان سینمایی است ، داستان نوید ، دانشجوی ستاره‌دار و اخراجی است که برای پیدا کردن شغل و فراهم آوردن حداقل شرایط زندگی در رویارویی با بی‌اخلاقی‌های جامعه با خود تمرین می‌کند تا «عصبانی» نباشد و در تلاش است تا دختر مورد علاقه‌اش «ستاره» را از دست ندهد…

تنها نمایش «عصبانی نیستم!» مربوط به سی و دومین جشنواره فیلم فجر است که فیلم با 15 دقیقه سانسور به نمایش در آمد و با استقبال مردم و منتقدان روبرو شد هر چند که عصبانیت برخی رسانه های افراطی را در پی داشت!

تغییر برنامه نمایش فیلم در کاخ جشنواره و عدم برگزاری نشست نقد و بررسی
مسئولان جشنواره سی و یکم فيلم فجر ابتدا جلوی نمایش سانس های فوق العاده فیلم و نمایش شهرستان هایش را گرفتندو ترس از واکنشها سبب ساز آن شد که حتی برنامه نمایش این فیلم در کاخ جشنواره نیز در آخرین دقایق جابجا شود و فیلم در آخرین روز نمایش فیلمها در کاخ جشنواره به جای “طبقه حساس” کمال تبریزی روی پرده برود. از آن سو در اقدامی عجیب اجازه برگزاری نشست نقد و بررسی هم به فیلم داده نشد.
تهدید دوباره برخی افراطیون، منجر به حذف جوایز این فیلم از جشنواره شد و درمیشیان مجبور به انصراف از دریافت جوایز فیلم شد و حتی به آرای مردمی این فیلم که  جزو فیلمهای پرفروش بود بود در محاسبه انتخاب فیلم مردمی توجهی نشد.

قریبیان ماجرا را فاش کرد
این ماجرا فردای اختتامیه جشنواره از زبان داوران و با مصاحبه فرامرز قریبان افشا شد و مشخص شد جوایز فیلم “عصبانی نیستم!” جابجا و حذف شده است. بخصوص جایزه نوید محمدزاده بازیگر نقش اصلی فیلم که به رضا عطاران داده شد و عطاران فردای اختتامیه خود اعلام کرد که جایزه متعلق به نوید محمدزاده است.

با این حال چند ماه بعد از جشنواره، قرارداد نمایش عمومی «عصبانی نیستم!» با بیست دقیقه سانسور دیگر در شورای صنفی نمایش ثبت شد تا فیلم به نمایش عمومی دربیاید. اما انتقاد برخی نمایندگان مجلس سبب ساز آن شد که سازمان سینمایی خیلی زود از اکران این فیلم عقب نشینی کرده و شورای صنفی نمایش هم “مستانه” حسین فرحبخش را جایگزین آن کرد.

توقیفی که حاصل توافق بود؟!
در روزهای ملتهب پیش از توقیف “عصبانی نیستم!” برخی از چهره های مطرح ایران از کارگردانان تا بازیگران از مدیران سینمایی خواستند پای پروانه نمایش این فیلم بایستد اما برخلاف مجوز رسمی که ارشاد برای اکران این فیلم صادر کرده بود در نهایت انتقاد نمایندگان مجلس و تهدید آنها به استیضاح وزیر ارشاد نتیجه داد و فیلم توقیف شد. همان زمان رئیس کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای رسمی اعلام کرد توقیف این فیلم توافق مجلس و دولت است و “عصبانی نیستم!” هیچ گاه در ایران به نمایش در نخواهد آمد.

وضعیت نامعلوم “لانتوری”

درمیشیان پس از فیلم سینمایی «عصبانی نیستم!» امسال فیلم دیگری را با نام «لانتوری» کلید زد که آن فیلم هم به دلیل عدم همکاری نهادهای دولتی فیلمبرداری آن متوقف است.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=9064
image_print
برچسب ها: حجت ا.. ایوبیرضا درمیشیانرضا عطارانعصبانی نیستمفرامرز قریبیانلانتورینوید محمدزاده
نوشته قبلی

یاس: فیلمنامه “سنتوری2” هیچ ربطی به رپ فارسی ندارد/خودم نپذیرفتم که با مهرجویی همکاری کنم

نوشته‌ی بعدی

بازگشت آقای “اخلاق در خانواده” به تلویزیون+عکس/آیا رجعت به الگوهای سه دهه قبل مخاطب را پس نمی‌زند؟

مطالب مرتبط

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

1 آبان 1404

سینماروزان: در کمال تعجب مجددا محدودیت نمایش فیلم‌های مجوزدار در برخی شهرستان ها استارت خورده است... سینماهای قم مجوز پخش...

نوشته‌ی بعدی

بازگشت آقای “اخلاق در خانواده” به تلویزیون+عکس/آیا رجعت به الگوهای سه دهه قبل مخاطب را پس نمی‌زند؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم