• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 26 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

افشای دلیل اصلی توقیف شش ساله فیلمی که گفته می‌شد به دلیل شباهت کاراکترش با احمدی‌نژاد توقیف بوده+عکس

1 اسفند 1394
در گزارش, گوناگون
1 0
A A
3
افشای دلیل اصلی توقیف شش ساله فیلمی که گفته می‌شد به دلیل شباهت کاراکترش با احمدی‌نژاد توقیف بوده+عکس

آمین خواهیم گفت

سینماژورنال: سامان سالور کارگردان جوان سینمای ایران این روزها فیلمی به نام “آمین خواهیم گفت” را در گروه سینمایی هنروتجربه روی پرده دارد.

به گزارش سینماژورنال “آمین خواهیم گفت” در سال 89 و در دولت احمدی‌نژاد ساخته شد و در جشنواره سی ام فجر هم نمایش داده شد اما در آن دولت نتوانست پروانه نمایش بگیرد و در دولت فعلی هم وارد گروهی شده که اکرانهایی محدود و نه سراسری دارد.

سالور چند روز قبل در گفتگویی به طرح این مسأله پرداخته بود که یکی از دلایل توقیف این فیلم شباهت رفتاری یکی از کاراکترها با محمود احمدی‌نژاد بوده است.(اینجا را بخوانید)

سالور از بازیگری به نام حمید حبیبی فر  به عنوان ایفاگر کاراکتری که رفتارش شبیه به احمدی نژاد دانسته شده بود نام برده بود.

با این حال از آن جا که حبیبی فر ظاهرش کمترین شباهتی با رییس جمهور سابق ندارد این سوال برای بسیاری از مخاطبان پیش آمده بود که چطور می شود کاراکتری بی ربط به احمدی نژاد به دلیل شباهت با او اسباب توقیف یک فیلم را فراهم کند!؟

ریس سابق اداره نظارت: این حرف کاملا بی‌پایه است/اسناد ممیزی فیلمها موجود است

برای بیشتر دانستن در این باره ابتدا به سراغ علیرضا سجادپور رفتیم. عليرضا سجادپور رییس اداره نظارت سازمان سینمایی دولت دهم در این باره به سینماژورنال گفت: اساسا این حرف که فیلمی خاص به دلیل مشابهت فلان کاراکتر با رییس جمهور سابق ممیزی یا توقیف شده حرف کاملا بي‌پايه‌اي است. در تمام مدتي که بنده در اداره نظارت مشغول به فعاليت بودم هيچ فيلمي به این دلیل و دلايلی مشابه گرفتار مميزي نشد.

وي ادامه داد: البته من دقيقا بخاطر ندارم که مشکل “آمين خواهيم گفت” چه بوده است و علاقمندان مي‌توانند از مديران سينمايي بخواهند اسناد مرتبط با اين فيلم را که قطعا در آرشيو اداره نظارت وجود دارد را منتشر کنند. خود کارگردان هم بد نيست به ارشاد مراجعه کند و ببيند دليل چيست.

حمید حبیبی فر در نمایی از "آمین خواهیم گفت"
حمید حبیبی فر در نمایی از “آمین خواهیم گفت”/همان کاراکتری که ادعا شده به دلیل شباهت با احمدی‌نژاد باعث توقیف فیلم شده

عضو فعلی اداره نظارت: فیلم مشکل شرعی داشت

از آن سو یکی از اعضای اداره نظارت سازمان سینمایی فعلی که نمی‌خواست نامش فاش شود درباره اصلی ترین مشکل پیرامون اکران “آمین خواهیم گفت” به سینماژورنال گفت: ممیزی فیلم ربطی به احمدی نژاد ندارد. در فیلم کاراکتری وجود دارد که ایفاگرش یک بازیگر زن است. کارگردان سر این کاراکتر را تراشیده و او را به عنوان یک دختر پسرنما معرفی کرده است در حالی که در برخی سکانسهای فیلم این کاراکتر با بازیگر مرد تماس بدنی داشت.

وی ادامه داد: مهمترین مشکل فیلم همین مسأله شرعی بوده که باید رعایت می شد وگرنه به خاطر اله‌مان سیاسی خاصی فیلم ممیزی نشده است.

دختری با رفتارهای پسرانه

به گزارش سینماژورنال بازیگر زنی که با سری تراشیده در “آمین خواهیم گفت” بازی کرده آزاده زارعی است. زارعی نزد مخاطبان عام با ایفای نقش “باران” در سریال “آوای باران” حسین سهیلی زاده شناخته می شود اما 4 سال قبل از “آوای باران” با “آمین خواهیم گفت” وارد سینما شد.

وی در “آمین خواهیم گفت” نقش کاراکتری به نام “اصغر فرشته” را بازی می کند؛ دختری که علاقه زیادی دارد رفتارهای پسرانه از خود بروز دهد.

زارعی که پيش از آن منشی صحنه سينما بوده است در شرایطی به عنوان عامل واقعی ممیزی “آمین خواهیم گفت” معرفی شده که کارگردان فیلم علاقه زیادی داشته که ممیزی را به احمدی نژاد ربط دهد.

توسل به شگردی کهنه
در دورانی که حتی بازیگران فیلمی به نام “پایان نامه ” که در نشست مطبوعاتی این فیلم در جشنواره بیست و نهم فجر با سینه هایی ستبر به گلایه از برخورد اهالی رسانه با فیلم پرداخته بودند، مدام به انتقاد از دست اندرکاران آن فیلم می پردازند بدون اینکه از دستمزدهای پر و پیمانی بگویند که بخاطر بازی در “پایان نامه” نصیبشان شده بود (!!!) اینکه توجیه توقیف یک فیلم مانند “آمین خواهیم گفت” هم احمدی نژاد قلمداد شود آن قدرها عجیب نیست، در حالي كه به نظر اين شگرد بسيار كهنه به نظر ميرسد.

آمین خواهیم گفت
آزاده زارعی(چپ) با سری تراشیده در نمایی از “آمین خواهیم گفت”

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=18257
image_print
برچسب ها: آزاده زارعیآمین خواهیم گفتآوای باراناصغر فرشتهحمید حبیبی فرسامان سالورعلیرضا سجادپورعلیرضا مهرانمحمود احمدی نژاد
نوشته قبلی

ردّپای ناصر تقوایی در “شوکران” افخمی

نوشته‌ی بعدی

شاعری بیضایی در ماه انتهایی زمستان+عکس

مطالب مرتبط

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

25 آذر 1404

سینماروزان: همزمان با پایان نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» فروش بلیت فیلم‌های این رویداد به بیش از ۵۲۷ میلیون و ۱۵۰ هزار...

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

24 آذر 1404

سینماروزان: رمان «شیفت گورستان» اثر ام.آل‌ریو با ترجمه شاهین رشیدی منتشر شد. کتاب «شیفت گورستان» اثر ام.آل‌ریو، هنرپیشه و نویسنده...

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

23 آذر 1404

سینماروزان: نشست تخصصی و کارگاه انتقال تجربه «عکاسی جنگ و مستند اجتماعی» توسط آلفرد یعقوب‌زاده، عکاس باسابقه و دارنده جوایز...

نوشته‌ی بعدی
بهرام بیضایی

شاعری بیضایی در ماه انتهایی زمستان+عکس

دیدگاه‌ها 3

  1. رهی می‌گوید:
    قبل 10 سال

    تو این مملکت هر چند وقت یک بار فحش دادن به یه نفر مد میشه
    این روزا هم مده که به احمدی نژاد فحش بدن

    پاسخ
  2. غفاری می‌گوید:
    قبل 10 سال

    خیلی ابلهانه است که هر جا کم میارن میندازن گردن مدیر سابق

    پاسخ
  3. الی می‌گوید:
    قبل 10 سال

    مگه خود این اقای کارگردان تو دولت قبل سه تا فیلم نساخت؟؟

    سیزده 59
    تمشک
    آمین خواهیم گفت

    ولی تو دولت فعلی حتی نتونسته یک فیلم هم بسازه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم