• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر وسط

انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر۴۲: ورود مشروط نگاه ‌نو و انیمیشن+ افزودن سیمرغ مردمی!+تقسیم فروش سینماهای مردمی میان سینماداران و صاحبان آثار

21 شهریور 1402
در خبر وسط
0 0
A A
0
جشنواره فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر

سینماروزان/محمد شاکری: فراخوان چهل‌و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به دبیری مجتبی امینی منتشر شد و طبق زمان بندی انجام شده ثبت نام بخش بین الملل از اول مهر ماه و بخش ملی از اول آبان ماه آغاز می شود و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

بخش های نگاه نو(فیلم اولیها) و انیمیشن فقط مشروط به احراز حد نصاب کمی و کیفی لازم به جشنواره افزوده و داوری خواهند شد. نگاه نو که حداقل باید یازده فیلم کیفی اول داشته باشد تا بخش مختص به خود را داشته باشد و در شاخه انیمیشن هم حداقل باید دو فیلم باکیفیت متقاضی باشند تا داوری درباره آنها صورت گیرد.

هرچند تعداد جوایز جشنواره مشخص است ولی در فراخوان درباره تعداد آثار بخش سودای سیمرغ که بخش اصلی جشنواره است، اطلاعاتی نیامده ولی طبق عادت باید حداکثر ۲۲ فیلم را در نظر گرفت!؟

برخلاف دو سال قبل که به دلیل شائبه های خرید بلیت فله ای توسط برخی تهیه‌کننده ها، بخش سیمرغ مردمی حذف شده بود در فراخوان امسال، سیمرغ ویژه تماشاگران اعطا خواهد شد ولی درباره روند ارزیابی آرای مردمی، اطلاعاتی در فراخوان نیامده.

پانزده آذر به عنوان آخرین فرجه ارائه نسخه‌ای از آثار اعلام شده و پانزده دی هم هیات انتخاب باید فهرست آثار را اعلام کند؛ تا ۲۵ دی هم باید نسخه نهایی آثار ارائه گردد. هیات داوران هم باید تا ۲۱ بهمن ماه فهرست کاندیداها را اعلام کند.
سینماروزان امیدوار است این سه تاریخ تغییر نیابند و همه چیز بر مدار فراخوان پیش برود.

 

انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر۴۲
انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر۴۲

متن کامل فراخوان جشنواره فیلم فجر۴۲ را بخوانید:

این دوره جشنواره هم‌زمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با هدف معرفی و تقدیر از آثار برگزیده سینمای ایران و جهان در دو بخش ملی و بین‌الملل، ۱۲ الی ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و فراخوان آن به شرح ذیل اعلام می شود.

اهداف :

سینمای نوین ایران به عنوان پرتو درخشانی از فرهنگ ایرانی و اسلامی ، همواره در سراسر جهان با ارزش های انسانی ، اخلاقی، انقلابی و معنوی شناخته شده است. جشنواره فیلم فجر با تکیه بر این کلان ارزش ها و با هدف حمایت از سینمای اخلاق مدار ،آگاهی بخش و امید آفرین به منظور معرفی آثار برگزیده یک سال سینمای ایران و تقدیر از تلاش هنرمندانه سینماگران خلاق و فراهم آوردن زمینه رشد و اعتلای آثار سینمایی بر پایه هویت ملی و دینی برگزار میشود.

۱) بخش ملی:

الف: سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران)

ب: مستند بلند

ج: کوتاه داستانی

فیلم‌های بلند داستانی که دارای پروانه ساخت یا نمایش از سازمان امور سینمایی و سمعی بصری باشند و تا قبل از بهمن ۱۴۰۲ اکران عمومی نشده و در سامانه‌های نمایش درخواستی به صورت آنلاین و رسانه ملی به نمایش درنیامده باشند، مجاز به حضور در این بخش خواهند بود.

تبصره ۱: کلیه فیلم‌های بخش ملی که نسخه کامل آن در ادوار گذشته مورد بازبینی هیات انتخاب قرار گرفته است، مجاز به حضور نخواهند بود.

تبصره ۲: هیات داوران تمام آثار واجد شرایط حضور در جشنواره اعم از فیلم‌های حرفه‌ای و فیلم اول کارگردانان را در همه بخش‌ها مورد داوری قرار می‌دهد.

تبصره ۳: فیلمساز یا کارگردان اول، به هنرمندی اطلاق می‌شود که برای ساخت یا نمایش فیلم سینمایی خود برای نخستین بار، مجوزهای لازم و قانونی را از سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کسب کرده باشد و پیش از این اثری از وی به عنوان فیلم سینمایی اکران عمومی نشده باشد.

تبصره ۴: داوری در بخش سینمایی پویانمایی مشروط به حضور حداقل دو فیلم در این قالب خواهد بود.

تبصره ۵: فیلم‌های متقاضی شرکت در بخش «مسابقه فیلم‌های مستند بلند» باید دارای پروانه نمایش از سازمان امور سینمایی و راه‌یافته به بخش مسابقه هفدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت بوده و  دارای مدت زمان نمایش حداقل ۷۵ دقیقه باشند.

تبصره ۶:  فیلم‌های متقاضی شرکت در بخش «مسابقه فیلم‌های کوتاه داستانی» باید دارای پروانه نمایش از سازمان امور سینمایی و راه یافته به بخش مسابقه چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران بوده و دارای مدت زمان نمایش حداقل ۳ و حداکثر ۲۰دقیقه باشند.

تبصره ۷:در صورتی که اولین ساخته سینمایی کارگردانان(کار اول) از لحاظ کمی و کیفی به حد نصاب قابل قبولی برسد، با نظر شورای سیاست گذاری، بخش نگاه نو به بخش ملی اضافه شده و تندیس سیمرغ بلورین به بهترین کارگردان اول اهدا خواهد شد.
جوایز:

اعضا هیات داوران متشکل از سینماگران و صاحب ‌نظران فرهنگی هنری، از میان تمام آثار واجد شرایط حضور در جشنواره، جوایز را به شرح ذیل اهدا خواهند کرد.

سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی (جایزه ویژه سردار شهید سلیمانی)

سیمرغ بلورین بهترین فیلم

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی

سیمرغ بلورین جایزه‌ ویژه‌ هیات داوران

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اصلی زن

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اصلی مرد

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری

سیمرغ بلورین بهترین تدوین

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن

سیمرغ بلورین بهترین صدا (صدابرداری – صداگذاری)

سیمرغ بلورین بهترین طراحی هنری(صحنه – لباس)

سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی

سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی

سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های بصری‌

سیمرغ بلورین بهترین فیلم پویانمایی

سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول سینمایی

سیمرغ بلورین جایزه ویژه جشنواره

سیمرغ بلورین فیلم برگزیده تماشاگران

سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند بلند

سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه داستانی

تبصره۱: سیمرغ بلورین بهترین فیلم پویانمایی، مستند بلند، کوتاه داستانی و فیلم اول به کارگردان فیلم اهدا خواهد شد.

‌ضوابط و مقررات بخش ملی :

کلیه فیلم‌های متقاضی شرکت در هر یک از بخش‌های جشنواره، باید در سامانه (fajrfilmfestival.com) ثبت‌نام کنند.

.مهلت ثبت‌نام، از تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۱ الی۱۴۰۲/۰۸/۳۰ خواهد بود

فقط تهیه‌کنندگان حقیقی و حقوقی می‌توانند با مراجعه به سامانه جشنواره، مراحل ثبت‌نام فیلم خود را تکمیل و اطلاعات و مستندات فیلم (تصویر پروانه ساخت یا نمایش) را ثبت و بارگذاری کنند. مسئولیت صحت و دقت اطلاعات مندرج و تبعات آن، تماماً به عهده تهیه‌کننده فیلم خواهد بود. دبیرخانه جشنواره از پذیرش فیلم‌های فاقد پروانه ساخت یا نمایش معذور است.

تهیه‌کننده فیلم باید پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام، نسخه کامل فیلم را به صورت فایل استاندارد فنی نمایش (DCP) برای بازبینی تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۵به دبیرخانه جشنواره تحویل نماید.

هیأت انتخاب مسابقه بخش ملی، بازبینی فیلم‌های متقاضی حضور در جشنواره را از تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۵شروع خواهند کرد.

هیأت‌ انتخاب مسابقه بخش ملی، حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۵ از میان تمامی فیلم‌های واجد شرایط حضور در جشنواره، اسامی فیلم‌های منتخب را اعلام خواهند کرد.

تهیه‌کنندگان فیلم‌های منتخب، باید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵ نسخه نهایی فیلم با زیرنویس انگلیسی و استاندارد فنی نمایش (DCP)، عکس‌های صحنه و کارگردان، پوستر، تیزر و یا حداکثر سه دقیقه از فیلم خود را برای استفاده تبلیغاتی در رسانه‌ها، به دبیرخانه تحویل دهند. ثبت‌نام در سامانه به منزله پذیرش و رعایت کامل مفاد فراخوان و مقررات جشنواره و ضوابط تولید و نمایش فیلم در ایران، از سوی صاحبان قانونی فیلم‌ها است.

در صورت عدم ارائه نسخه نهایی فیلم تا تاریخ مقرر (۱۴۰۲/۱۰/۲۵) به دبیرخانه جشنواره، نام فیلم از فهرست متقاضیان شرکت در جشنواره خارج و فیلم یا فیلم‌های رزرو هیأت انتخاب، با نظر دبیر جایگزین خواهد شد.

پس از اعلام نظر هیات انتخاب و راه‌یابی آثار به جشنواره‌، تهیه‌کننده باحضور در دبیرخانه، فرم دستور العمل و ضوابط حضور اثر در جشنواره را رویت و متعهد به رعایت ضوابط و مقررات مندرج در آن می‌گردد، در غیر این صورت فیلم‌های رزرو جایگزین خواهد شد.

هیأت داوران جشنواره، حداکثر ۲۴ ساعت قبل از مراسم پایانی، نامزدهای دریافت جوایز را معرفی خواهد کرد.

نمایش فیلم‌ها در جشنواره، مطابق با ضوابط و مقررات سازمان امور سینمایی و سمعی بصری خواهد بود.

دستورالعمل و شرایط حضور سینماهای متقاضی میزبانی جشنواره از سوی دبیرخانه جشنواره اعلام خواهد شد.

درآمد حاصل از نمایش فیلم‌های شرکت‌کننده در جشنواره پس از کسر هزینه‌ها در وجه مالک سینما و صاحب فیلم براساس پروانه مالکیت پرداخت خواهد شد.

تفسیر و رفع ابهام از مفاد و مقررات فراخوان و موضوعات پیش‌بینی‌نشده بر عهده دبیر جشنواره است.

د: مسابقه تبلیغات سینمای ایران

فراخوان بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران آذر ماه ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد.

: بخش بین الملل

این بخش با هدف شناسایی آثار ارزشمند سینمای ایران و جهان و تقویت و تشویق به تولید آثار همسو و هم تراز با سینمای ایران در تاریخ ۱۲ الی ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ (۱ فوریه الی ۱۱ فوریه ۲۰۲۴) در دو بخش رقابتی سینمای سعادت، جلوه‌گاه شرق و بخش غیررقابتی جام جهان‌نما (جشنواره جشنواره‌ها) برگزار می‌شود.

الف: سینمای سعادت

در این بخش فیلم‌های سینمایی در الویت قرار خواهد گرفت که به موضوعاتی نظیر ظلم ستیزی وعدالت خواهی ، مبارزه با اسکتبار و تروریسم جهانی ، پرهیز از خشونت و افراطی‌گری، بیداری اسلامی‌، سبک متعالی زندگی، خانواده گرایی‌، حقوق بشر، اشاعه آموزه‌های اخلاقی – دینی و معنوی‌، رفع تبعیض‌، فرهنگ و تمدن با بیانی هنری پرداخته باشند و همت خود را بر این گمارند تا انسان معاصر را به سوی سعادت رهنمون سازند.

جوایز :

هیات داوران در این بخش از میان آثار منتخب جوایز زیر را اهدا خواهند کرد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه

سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران

سیمرع بلورین بهترین دستاورد هنری

ب: جلوگاه شرق ( مسابقه سینمای کشورهای آسیایی – اسلامی)

در این بخش فیلم‌های سینمایی از کشورهای آسیایی – اسلامی برگزیده می‌شوند که بتوانند به اعتلای سینمایی با رویکرد متعالی در جهان کمک کنند.

جوایز :

هیات داوران در این بخش از میان آثار منتخب جوایز زیر را اهدا خواهند کرد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه

سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران
سیمرع بلورین بهترین دستاورد هنری

ج: جام جهان‌نما (جشنواره جشنواره‌ها)
در این بخش منتخب فیلم‌های ایرانی و خارجی حاضر در جشنواره‌های بین‌المللی به صورت غیر رقابتی به نمایش در خواهند آمد.

د: بخش جنبی بین‌الملل

۱)جایزه بهترین فیلم بین الادیان

تندیس و دیپلم افتخار (به کارگردان) برای بهترین اثر در تقریب مذاهب و ادیان

۲) جایزه مقاومت

تندیس و دیپلم افتخار (به کارگردان) برای بهترین اثر در محور مقاومت و بیداری اسلامی

۳) نمایش‌های ویژه

مروری بر آثار سینمایی سایر کشورها

۴)بازار فیلم

فراخوان این بخش متعاقبا منتشر خواهد شد.

ضوابط و مقررات بخش بین‌الملل :

آغاز ثبت‌نام در سامانه جشنواره (fajrfilmfestival.com) از سوی تهیه کننده یا پخش کننده قانونی فیلم و تحویل آثار از تاریخ ۱۴۰۲/۷/۱ تا ۱۴۰۲/۰۸/۳۰ برابر با (۲۳ سپتامبر تا  ۲۱ نوامبر ۲۰۲۳)

–  نسخه‌ قابل پذیرش با زیرنویس انگلیسی در فرمت Apple ProRes 4444 – Full HD 1920 x 1080 – MP4 H264

–  تاریخ تکمیل مراحل تولید فیلم برای بخش‌های رقابتی از سال‌ ۲۰۲۲ به بعد

–   مدت زمان فیلم حداقل ۷۵ دقیقه

–  عدم اکران عمومی آثار متقاضی در ایران تا زمان برگزاری جشنواره

–    مسئولیت انتخاب و دعوت رسمی از تمام فیلم‌ها بر عهده دبیر جشنواره است.

–   فیلم‌های ایرانی متقاضی در بخش ملی نیازی به ثبت‌نام مجدد در بخش‌های بین‌المللی نداشته و مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

–  آثار منتخب پس از اعلام رسمی جشنواره و تایید تهیه کننده یا پخش کننده قانونی فیلم، اجازه خروج از جدول نمایش را نخواهند داشت.

دبیرخانه جشنواره :

نشانی دبیرخانه : تهران، خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از پارک ساعی (رسیده به توانیر) ، نبش کوچه لنکران ، پلاک ۲۴۵۴

تلفن تماس :  ۸۸۱۹۴۲۳۵

نشانی سامانه :(fajrfilmfestival.com)

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=77671
image_print
برچسب ها: جشنواره فیلم فجر۴۲فراخوان جشنواره فیلم فجر۴۲مجتبی امینی
نوشته قبلی

مدیر روابط عمومی جشن مهر سینمای ایران معرفی شد

نوشته‌ی بعدی

با حضور لطیفی، صفاریان‌پور و کورش‌نیا: هفته فیلم هنر و تجربه به ایلام رسید/ برگزاری ۳ کارگاه تخصصی

مطالب مرتبط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404

سینماروزان/ احمد محمداسماعیلی: مستند «لاماسو» محصول نماوا جزو مستندهای پرتره است که براساس زندگی شخصیت های معروف هنری ، سیاسی...

فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

نوشته‌ی بعدی
هفته فیلم هنروتجربه در ایلام

با حضور لطیفی، صفاریان‌پور و کورش‌نیا: هفته فیلم هنر و تجربه به ایلام رسید/ برگزاری ۳ کارگاه تخصصی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم