• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 25 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

انتقادات تند و تیز مهدی صباغ‌زاده از انفعال سازمان سینمایی در قبال اکران⇐شورای صنفی نمایش شبیه شده به «محضر» !!!

20 اردیبهشت 1396
در گفتگو
0 0
A A
0
مهدی صباغ‌زاده: جشنواره پر شده بود از کُپی‌کاران فرهادی!/لطف مجیدی شامل حالم نشد که به تماشای “محمد(ص)” دعوت شوم!

مهدی صباغ زاده

سینماروزان: وضعیت اکران آثار سینمایی در ایران سالهاست که محل مناقشه است؛ یک دلیل این امر کافی نبودن تعداد سالن برای حجم بالایی از فیلمهایی است که همه ساله تولید می شوند و دلیل دیگرش عدم نظارت صحیح بر مقوله اکران.

مهدی صباغ زاده کارگردان قدیمی سینمای ایران که اخیرا در موسسه نیمروزفیلم درگیر پخش فیلم هم شده است با اشاره به شرایط نامناسب اکران در سینماهای کشور به «مهر» گفت: متاسفانه شرایط اکران اصلا مناسب نیست و یک فیلمساز نمی داند بعد از پایان ساخت فیلمش چه چیز در انتظارش است. در حال حاضر همه چیز در حوزه اکران در دست سینماداران است و آنها هستند که در این بخش تصمیم می گیرند.

این کارگردان تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی نیز کاری به کار بخش اکران ندارد و هر کسی هرکاری که بخواهد انجام می دهد. در چنین شرایطی دفاتر پخش فیلم، دیگر توان و قدرت هیچ کاری ندارند و نمی توانند مانند گذشته برنامه ریزی مناسبی برای اکران فیلم ها داشته باشند. در این میان صنوف سینمایی نیز کاری برای سینما نمی کنند و بیشتر دور هم جمع می شوند.

صباغ زاده گفت: اگر از میان آثار تولیدشده در طول سال، ۵۰ فیلم مناسب اکران باشد سینماداران باید برنامه ریزی مناسبی برای اکران این ۵۰ فیلم داشته باشند و همه این فیلم ها را مورد توجه قرار دهند، نه اینکه برنامه اکران سینماهای خود را براساس روابط و ضوابط بنویسند. متاسفانه وجود روابط پشت پرده در سینمای ایران سبب شده است تا این سینما در بخش اکران دچار آسیب شود و من متعجب هستم که چرا آقای حیدریان رییس سازمان سینمایی با این همه تجربه در حوزه سینما و توانمندی در این زمینه برنامه ریزی مناسبی نمی کند.

کارگردان فیلمهایی نظیر «مارال»، «خانه خلوت» و «جستجو در جزیره» توضیح داد: درحال حاضر شرایطی پیش آمده است که نه فیلم خوب اکران می شود و نه فیلم بد. این روزها کسانی در حوزه اکران فیلم موفق هستند که هم تهیه کننده، هم پخش کننده و هم سینمادار باشند، در غیر این صورت تهیه کننده یا کارگردانی که تنها تهیه کننده و یا کارگردان است، در زمینه اکران دچار مشکل می شود. متاسفانه هیچ کس در سینمای ایران در جایگاه خود قرار ندارد و در چنین شرایطی مشکل سینمای ایران برطرف نمی شود.

وی بیان کرد: تصمیم گیری در حوزه اکران این روزها در دست سینماداران است و همین مساله سبب شده است تا در حوزه اکران دچار هرج و مرج شویم. مشکل امروز سینمای ایران این است، که فیلم با سختی های بسیاری ساخته می شود، اما شرایط مناسب برای اکران ندارد. در این میان شورای صنفی نمایش نیز نمی تواند کاری انجام دهد. این شورا مانند یک محضر شده که صاحب فیلم با سینمادار قرارداد می‌بندد و در آن محضر ثبت می شود و هیچ سیاست مناسبی برای اکران فیلم ها ندارند.

صباغ زاده در پایان گفت: بسیاری از سینمادارها این روزها می گویند تا آخر سال قرارداد بسته اند، مگر چنین چیزی ممکن است؟ ما در حال حاضر ۵ دفتر پخش فعال در کشور داریم که هیچ کاری از دست آنها برنمی آید، چرا که سینمادارانی که خود تهیه کننده هستند فیلم های خود را نمایش می دهند.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=37918
image_print
برچسب ها: جستجو در جزیرهخانه خلوتخانه کاغذیسازمان سینماییشورای صنفی نمایشمارالمهدی صباغ زاده
نوشته قبلی

با «آشوب» به سالهای رویایی لاله‌زار بروید+فیلم

نوشته‌ی بعدی

نقل قول کارگردانی که با حمایت بسیج به‌دنبال افشای پشت پرده BBC بوده⇐از شهریور 20 به بعد بخشی از مردم ما مخاطب رادیولندن هستند

مطالب مرتبط

غلامرضا موسوی و رضا درمیشیان

تولید ۱۸ فیلم بدون پروانه ساخت!⇐ادعای غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم جنجالی “کیک محبوب من” +ماجرای کلک رضا درمیشیان به پلیس ترکیه  

8 آبان 1404

سینماروزان: غلامرضا موسوی تهیه‌کننده باسابقه سینما در تازه‌ترین گفتگویش خبر از تولید حدود بیست فیلم-دقیقا ۱۸ فیلم- بدون دریافت پروانه...

بهمن+ کامیار

اعلان عامل توقیف دوساله‌ی فیلم «لاک‌پشت»/چرا شش سال منتظر فرهاد اصلانی ماندند؟/بهمن کامیار کارگردان توضیح داد

16 مهر 1404

سینماروزان: فیلم لاک‌پشت از تازه‌ترین فیلمهای توقیفی است که رفع توقیف شده و در اکران پاییزی روی پرده رفته و...

لیلی+رشیدی

لیلی رشیدی، ممنوع‌کاری، توصیه پدر و مهاجرت؟/سوئیس بهتر است یا آمریکا؟

15 مهر 1404

سینماروزان: به خاطر دارم که در دوره‌ای، تلویزیون بر سر ماجرایی که امروز خنده‌دار است، من را ممنوع‌کار کرده بود....

نوشته‌ی بعدی
خبر “کیهان”⇐راه‌اندازی یک شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای با حمایت عربستان سعودی و مدیریت مهره سابق BBC

نقل قول کارگردانی که با حمایت بسیج به‌دنبال افشای پشت پرده BBC بوده⇐از شهریور 20 به بعد بخشی از مردم ما مخاطب رادیولندن هستند

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم