• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 26 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

انتقادات تند و تیز مهدی هاشمی از «علی البدل»⇐فیلمنامه در شخصیت پردازی مشکل داشت/همه چیز تکه و پاره بود/از متن رضایت نداشتم/اگر میدانستم بازی نمیکردم/در تلویزیون افرادی حضور دارند که مأموریت آنها خراب کردن فیلمنامه‌هاست!

17 فروردین 1396
در گفتگو
0 0
A A
0
انتقادات تند و تیز مهدی هاشمی از «علی البدل»⇐فیلمنامه در شخصیت پردازی مشکل داشت/همه چیز تکه و پاره بود/از متن رضایت نداشتم/اگر میدانستم بازی نمیکردم/در تلویزیون افرادی حضور دارند که مأموریت آنها خراب کردن فیلمنامه‌هاست!

مهدی هاشمی-مهدی فخیم زاده-علی البدل

سینماروزان: مهدی هاشمی بازیگر سرشناسی که در سالهای اخیر فعالیتهای تلویزیونی اش بیشتر شده است نوروز امسال سریال «علی البدل» را روی آنتن داشت؛ سریالی که شباهتهای آن به «ایران برگر» بسیاری را به طرح این پرسش انداخت که آیا این ادامه همان کمدی-سیاسی است؟

در ابتدای پخش «علی البدل» گفتگویی از هاشمی منتشر شد که در آن از خوب بودن همه چیز در این سریال سخن گفته بود ولی نظردهی نهایی را منوط دانسته بود به پخش قسمتهایی بیشتر از سریال(اینجا را بخوانید) اما اکنون و بعد از پایان پخش سریال در گفتگو با «شرق» به شدت به گلایه از کیفیت پایین متن و فیلمنامه پرداخته است! در حالی که سرپرست نویسندگان این مجموعه محسن تنابنده بوده است.

متن گلایه های مهدی هاشمی را بخوانید:

پیش از این زمانی که درباره کیفیت فیلم‌نامه در مجموعه‌های تلویزیونی صحبت می‌کردیم، نقد شما بیشتر متوجه زمان بسیار کم برای نگارش فیلم‌نامه‌ها و در نهایت کیفیت پایین آنها بود، زمانی که پشت صحنه سریال «علی‌البدل» پخش شد و صحبت‌های شما درباره کلیت ساخت مجموعه را شنیدم، تصور می‌کنم در مرحله اول فیلم‌نامه‌ این سریال برای شما رضایت‌بخش بوده.
مشکلی که درباره فیلم‌نامه‌ها گفتم همچنان وجود دارد و در این سریال هم وجود داشت. صحبت‌های من در پشت صحنه سریال مربوط به چند قسمت ابتدایی بود و ذهنیتی درباره کلیت کار نداشتم چراکه متن هم‌زمان نوشته می‌شد و اینجا هم مشکلی که درباره کیفیت پایین سریال‌ها گفتم، وجود داشت. متأسفانه «علی‌البدل» هم دچار پراکنده‌گویی بود و در ١٣ قسمت، داستان تازه از قسمت هفت یا هشت سریال آغاز شد. برای ساخت این سریال زحمت زیادی کشیده شد، اما متأسفانه فیلم‌نامه در شخصیت‌پردازی مشکل داشت و همه‌چیز تکه و پاره بود و آخر هم ‌جور بدی تمام شد و من از متن رضایت نداشتم و برای من پخش ناامیدکننده‌ای بود. امیدوارم دفعات بعد به متن دقت بیشتری داشته باشند یا دست‌کم سعی کنند متن را هم‌زمان با تصویربرداری ننویسند.
‌پس می‌توان گفت همکاری خوبی برای شما نبود؟
گروه بسیار خوبی بود و آدم‌های بسیار خوبی کنار هم جمع شدند. اما اگر می‌دانستم روند داستان به این شکل است، بازی نمی‌کردم.
‌مدت‌هاست که درباره ارتقای کیفی مجموعه‌های تلویزیونی صحبت می‌شود و ظاهرا قصدي براي بهبود این شرایط وجود دارد، به نظر شما در سال‌های اخیر این پیشرفت ملموس بوده یا خیر؟
همان‌طور که اشاره کردید، قصد بهبود فیلم‌نامه‌ها هست، اما عملا هرآنچه دیده می‌شود افت کیفی فیلم‌نامه‌هاست. نمی‌دانم چرا متوجه نیستند فیلم‌نامه بخش بسیار مهمی از روند ساخت سریال است و باید بیشتر به آن بها داده شود و فیلم‌نامه خوب طبعا شوقی برای بازیگر ایجاد می‌کند تا تلاش بیشتری انجام دهد. از طرفی متأسفانه در سینما و تلویزیون افرادی حضور دارند که مأموریت آنها دست‌کاری فیلم‌نامه‌هاست و به‌نوعی مأمور خراب‌کردن فیلم‌نامه‌ها هستند و به بهانه تغییر در فیلم‌نامه، اساس و ساختار آنها را به هم می‌ریزند، کسانی که در طول کارشان یک فیلم‌نامه خوب ننوشته‌اند و وظیفه آنها تغییر فیلم‌نامه‌هاست! خب طبیعی است که نتیجه چه می‌شود؛ وگرنه فیلم‌نامه خوب کم نداریم.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=36813
image_print
برچسب ها: سیروس مقدمعلی البدلفیلمنامهمحسن تنابندهمهدی فخیم زادهمهدی هاشمی
نوشته قبلی

پرسش «کیهان»⇐حمایت بانک ایرانی از کنسرت خواننده لس‌آنجلسی؟

نوشته‌ی بعدی

سیدضیاءالدین درّی بیان کرد⇐بهروز می‌دانست که اگر بماند ممکن است اتفاقات بدی برایش رخ دهد/فردین حسابش پاک بود؛ در ایران ماند و جاودانه شد/شرح تلاشها برای کشاندن فردین به دربار را در «کتاب فردین» خواهید خواند

مطالب مرتبط

غلامرضا موسوی و رضا درمیشیان

تولید ۱۸ فیلم بدون پروانه ساخت!⇐ادعای غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم جنجالی “کیک محبوب من” +ماجرای کلک رضا درمیشیان به پلیس ترکیه  

8 آبان 1404

سینماروزان: غلامرضا موسوی تهیه‌کننده باسابقه سینما در تازه‌ترین گفتگویش خبر از تولید حدود بیست فیلم-دقیقا ۱۸ فیلم- بدون دریافت پروانه...

بهمن+ کامیار

اعلان عامل توقیف دوساله‌ی فیلم «لاک‌پشت»/چرا شش سال منتظر فرهاد اصلانی ماندند؟/بهمن کامیار کارگردان توضیح داد

16 مهر 1404

سینماروزان: فیلم لاک‌پشت از تازه‌ترین فیلمهای توقیفی است که رفع توقیف شده و در اکران پاییزی روی پرده رفته و...

لیلی+رشیدی

لیلی رشیدی، ممنوع‌کاری، توصیه پدر و مهاجرت؟/سوئیس بهتر است یا آمریکا؟

15 مهر 1404

سینماروزان: به خاطر دارم که در دوره‌ای، تلویزیون بر سر ماجرایی که امروز خنده‌دار است، من را ممنوع‌کار کرده بود....

نوشته‌ی بعدی
سیدضیاءالدین درّی بیان کرد⇐بهروز می‌دانست که اگر بماند ممکن است اتفاقات بدی برایش رخ دهد/فردین حسابش پاک بود؛ در ایران ماند و جاودانه شد/شرح تلاشها برای کشاندن فردین به دربار را در «کتاب فردین» خواهید خواند

سیدضیاءالدین درّی بیان کرد⇐بهروز می‌دانست که اگر بماند ممکن است اتفاقات بدی برایش رخ دهد/فردین حسابش پاک بود؛ در ایران ماند و جاودانه شد/شرح تلاشها برای کشاندن فردین به دربار را در «کتاب فردین» خواهید خواند

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم