• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

بایکوت جشنواره مقاومت توسط “هفت”⇔آیا باز هم کارت عوامل برنامه توقیف شده؟

4 مهر 1395
در یادداشت
0 0
A A
5
بایکوت جشنواره مقاومت توسط “هفت”⇔آیا باز هم کارت عوامل برنامه توقیف شده؟

مهدی فلاح صابر

سینماژورنال/مهدی فلاح‌صابر: در حالی که پیش بینی می‌شد برنامه «هفت» در اولین برنامه پاییزی‌اش به کم و کیف جشنواره مقاومت امسال بپردازد و لااقل کیفیت آثار حاضر در آن و به خصوص چینش بعضا شبهه برانگیز تیم داوری را مرور کند اما این برنامه کاملا این جشنواره را بایکوت کرد.

به گزارش سینماژورنال به جای آن “هفت” اخیر اختصاص کاملی داشت به “فروشنده” اصغر فرهادی و حضور یکی از اعضای شورای پروانه نمایش که به عنوان منتقد مهمان دفاعیه ای جانانه از این فیلم انجام داد.

“هفت” بهروز افخمی پیش از این و در جریان برگزاری بین‌الملل فجر هم به بهانه توقیف کارتهای عوامل برنامه، این جشنواره را بایکوت کرده بود؛ البته این بایکوت حین برگزاری روی داد چون قبل از برگزاری حتی دبیر بین الملل فجر هم در “هفت” حاضر شده و فضای کافی در اختیارش قرار داده شد تا از مدیریت خویش دفاع کند.

بی‌اعتنایی به هفته دفاع مقدس

“هفت” جمعه شب نه فقط کلمه ای به جشنواره ای که قدیمی‌ترین جشنواره مرتبط به جریان موسوم به ارزشی قلمداد می‌شود نپرداخت که حتی درباره وضعیت سینمای جنگ و دفاع مقدس در سالهای اخیر نیز هیچ گزارش یا گفتگوی جامع در برنامه ارائه نشد.

پیش بینی می‌شد به خاطر هفته دفاع مقدس هم که شده افخمی لااقل برخی از آیتمهای “هفت” را منطبق با حال و هوای این هفته ببندد اما جز گفتگو با دست اندرکاران یک فیلم روی پرده به نام “اروند” که اتفاقا دفاع مقدسی هم هست هیچ تحلیل یا نقد جامعی درباره وضعیت سینمای جنگ و آسیب شناسی آن و حتی آسیب شناسی جشنواره‌ای به نام مقاومت و دفاع مقدس در برنامه ارائه نشد.

الویت با عمار است؟

این اتفاق در حالی افتاد که بهروز افخمی برای جشنواره عمار و بین الملل اش که اخیرا با تأسی از فجر به طور مستقل برگزار شد سنگ تمام گذاشت و فارغ از “هفت” در ستون هفتگی خود در یکی از روزنامه های صبح نیز رپورتاژ کاملی را برای یک مهمان مارکسیست این جشنواره ارائه داد.

مشخص نیست که دلیل بایکوت جشنواره مقاومت توسط افخمی چه بوده است؟ آیا دوباره کارتهای عوامل برنامه توقیف شده است یا ماجرا بر سر برآورده نشدن انتظارات خاص عوامل برنامه توسط گردانندگان جشنواره مقاومت است؟ یا شاید هم در میان جشنواره های ارزشی الویت “هفت” با عمار است؟

محمد خزاعی جشنواره مقاومت
محمد خزاعی در نشست جشنواره مقاومت

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=28903
image_print
برچسب ها: بایکوتبهروز افخمیجشنواره مقاومتمحمد خزاعیهفتیزدان عشیری
نوشته قبلی

تهیه‌کننده گروه خبر داد⇐بازگشت “آریان” به عرصه موسیقی

نوشته‌ی بعدی

سناریست “من مادر هستم” هم کارگردان شد/پروانه ساخت فیلم تازه جیرانی صادر شد+فهرست کامل پروانه ساختهای صادر شده

مطالب مرتبط

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404

سینماروزان/ احمد محمداسماعیلی: مستند «لاماسو» محصول نماوا جزو مستندهای پرتره است که براساس زندگی شخصیت های معروف هنری ، سیاسی...

فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404

سینماروزان: اصرار مجدد بر جدایی بخش بین الملل از جشنواره اصلی فجر و برپایی آن در شیراز -علیرغم تجربیات بی...

نوشته‌ی بعدی
سناریست فیلم توقیفی باران کوثری، معاون نمایش سیما شد+عکس

سناریست "من مادر هستم" هم کارگردان شد/پروانه ساخت فیلم تازه جیرانی صادر شد+فهرست کامل پروانه ساختهای صادر شده

دیدگاه‌ها 5

  1. رضا ایمانی می‌گوید:
    قبل 9 سال

    به هر حال هر برنامه تلویزیونی هم نیاز داره برای پوشش رسانه ای بخشی از هزینه هاشو توسط حشنواره ها تامین کنه…الان روزنامه ها و مجلات سینمایی مون هم دارن همین کارو میکنن.
    مگه قدیمی ترین مجله سینمایی مون پر نشده از اگهی فراخوان و پوسترهای تبلیغی جشنواره ها؟ و همین طور روزنامه های سینمایی؟
    خب پس طبیعیه که تو تلویزیون هم همین روند وجود داشته باشه

    پاسخ
  2. محمدرضا باشکندی می‌گوید:
    قبل 9 سال

    حالا خوبه و بزنه و افخمی بخواد فییلم بعدیشو به تهیه کنندگی همین خزاعی بسازه اون موقع میشن رفیق جینگ…

    پاسخ
  3. نسترن می‌گوید:
    قبل 9 سال

    در عوض روزنامه تهیه کننده تلویزیون براشون هر روز ویژه نامه هایی درمیاره که همش تو سینما فلسطین ولو هست و هیشکی هم نمیخونه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم