• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 26 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

با تقاضای رسانه‌های مستقل، بالاخره مرکز گسترش هم فهرست حمایتهای مالی خود را منتشر کرد⇐از حمایتهایی معادل نیم میلیون دلار برای پروژه‌های نوروزبیگی تا بیش از 300هزاردلار برای دو فیلم ده‌نمکی!/از حمایتی معادل 200هزاردلار برای محسن امیریوسفی تا تسهیلاتی معادل 100هزاردلار برای رخشان بنی‌اعتماد و مجید برزگر/از صرف بیش از نیم میلیون دلار برای دو برادر تا صرف بیش از 2میلیون دلار برای پروژه‌‌ای که رییس معزول سینما نگذاشت به انتها برسد+فهرست کامل حمایتها

20 تیر 1397
در گزارش
0 0
A A
0
ممانعت از راه‌اندازی غرفه “مرکز گسترش” در بازار کن

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

سینماروزان: با دعوت به شفاف سازی رسانه های مستقل و بعد از بنیاد سینمایی فارابی و موسسه رسانه های تصویری حالا مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هم فهرست حمایتی خود در فاصله زمانی85 تا 96 را منتشر کرده است. برای مشاهده فهرست کامل سینماگرانی که از مرکز گسترش حمایت گرفته اند اینجا را ببینید.

در میان حمایتی های مرکز گسترش همه جور سینماگری هستند؛ از آنهایی که راست سنتی نامیده میشوند و افتخار میکنند به دریافت حمایت ارگانی تا امثال رخشان بنی اعتماد و محسن امیریوسفی و مجید برزگر و عبدالرضا کاهانی که مدام ژست سینماگر مستقل و منتقد به خود میگیرند اما پای حمایت ارگانی که میشود نام آنها هم در فهرست حمایتها هست.

در این فهرست شگفتیهای نظیر اعطای نیم میلیارد به انیمیشنی کم فروش به نام «رستم و سهراب» ساخته برادران دالوند و تسهیلات بیش از 6میلیاردی برای فیلمی به نام «لاله» که رییس معزول سینما نگذاشت به انتها برسد هم دیده میشود!

سینماروزان شمولی از کمکهای مرکز گسترش در ده سال اخیر را مرور میکند: (برای آن که بهتر بتوان به مقایسه دریافتیها پرداخت، سینماروزان معادل دلاری تسهیلاتی که شامل محصولات هر سینماگر شده را هم ارائه داده است)

–پروانه پرتو: 6میلیارد و 558میلیون(لاله-91) نزدیک به 2.5میلیون دلار وقت

–حسن علیمردانی: 630میلیون(ساکن خانه چوبی-87){بیشتر از نیم میلیون دلار وقت}+529میلیون(سلام بر فرشتگان-89){نزدیک به نیم میلیون دلار وقت}=رویهم بیش از یک میلیون دلار وقت

–محمدرضا اسلاملو: 2میلیارد و 481میلیون(شهابی از جنس نور-91) نزدیک به یک میلیون دلار وقت

–جواد نوروزبیگی: 207میلیون(پرسه در مه-86){بیش از 200هزاردلار وقت}+393میلیون(پستچی سه بار در نمیزند-87){بیش از 400هزار دلار وقت}+111میلیون(خاله سوسکه-87){بیش از 100هزار دلار وقت}=رویهم بیش از 700هزار دلار وقت

–محمد نشاط: 1میلیارد و 416میلیون(رنج و سرمستی-91) نزدیک به نیم میلیون دلار وقت

–برادران دالوند: 581میلیون(رستم و سهراب-85)بیش از نیم میلیون دلار وقت

–مهرداد غفارزاده: 580میلیون(گیرنده-89) بیش از نیم میلیون دلار وقت

–وحید نصیریان: 544میلیون(قلب سیمرغ-85) بیش از نیم میلیون دلار وقت

–مسعود ده نمکی: 182میلیون(اخراجیها1-85){نزدیک به دویست هزار دلار وقت}+150میلیون(اخراجیها2-87){بیش از 150هزاردلار وقت}= رویهم نزدیک به 350هزار دلار وقت

–امیر سماواتی: 446میلیون(کاکا-93){بیش از 120هزاردلار وقت}+134میلیون(باغ قرمز-87){بیش از 100هزار دلار وقت}=رویهم بیش از 220هزار دلار وقت

–اکبر ثقفی: 219میلیون(مرگ کسب و کار من است-88){نزدیک به 220هزاردلار وقت}

–محسن امیریوسفی: 217.5میلیون(آتشکار-85) {بیش از 200هزاردلار وقت}

علی واجدسمیعی: 420میلیون(نمره چهار-93){بیش از صدهزار دلار وقت}+66میلیون(آدم-85){بیش از 70هزاردلار وقت}=رویهم نزدیک به 200هزاردلار وقت

–بیژن امکانیان: 504میلیون(ناهید-93){نزدیک به 140هزار دلار وقت}

–محمدمهدی عسکرپور: 471میلیون(متولد65-93){بیش از 130هزاردلار وقت}

–علی نوری اسکویی: 450میلیون(آبتین-96) بیش از صدهزار دلار وقت

–رخشان بنی اعتماد: 95.5میلیون(حیران-87) نزدیک به صدهزاردلار آن زمان

–منوچهر شاهسواری: 126میلیون(فصل بارانهای موسمی-88) بیش از صدهزار دلار آن زمان

–مجید برزگر: 126میلیون(فصل بارانهای موسمی-88) بیش از صدهزاردلار آن زمان

–سعید شاهسواری(داداش کوچیکه منوچهر شاهسواری): 100میلیون(دوزخ برزخ بهشت-87) نزدیک به صدهزاردلار آن زمان

–روانبخش صادقی: 319میلیون(دزد رویاها-95){بیش از نود هزاردلار وقت}

–پناه‌برخدا رضایی: 68میلیون(چراغی در مه-86) بیش از 70هزاردلار وقت

–عبدالرضا کاهانی: 66میلیون(آدم-85) بیش از 70هزاردلار وقت

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=51015
image_print
برچسب ها: افشاگریبودجهفارابیفهرست حمایتیمرکز گسترش سینمای مستند و تجربیموسسه رسانه های تصویری
نوشته قبلی

الحق که پسوند «بین‌المللی» لایق این جشنواره است⇐انتصاب جوان تک‌فیلمه مطبوع حوزه و بازیگری سالها دور از سینما در هیأت انتخاب جشنواره کودک

نوشته‌ی بعدی

زندگی پرچالش یک مخترع به روایت بهناز جعفری و میرطاهر مظلومی⇔ادامه «ماهی و برکه» در اقلید

مطالب مرتبط

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

1 آبان 1404

سینماروزان: در کمال تعجب مجددا محدودیت نمایش فیلم‌های مجوزدار در برخی شهرستان ها استارت خورده است... سینماهای قم مجوز پخش...

نوشته‌ی بعدی
زندگی پرچالش یک مخترع به روایت بهناز جعفری و میرطاهر مظلومی⇔ادامه «ماهی و برکه» در اقلید

زندگی پرچالش یک مخترع به روایت بهناز جعفری و میرطاهر مظلومی⇔ادامه «ماهی و برکه» در اقلید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم