• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر وسط

بهرام کاظمی کارگردان قدیمی و همکار سالیان داریوش مهرجویی روی آنتن زنده مطرح کرد: مهرجویی تنها کارگردان ایرانی بود که فیلم شاخص، زیاد دارد!/ #پادزهر را با الگوبرداری از آثار #لینو_ونتورا ساختم/در دورانی علیه خرابکاری‌های منافقین #پادزهر را ساختم که پول‌های هنگفت ارگانی نصیب این آثار نمی‌شد!/ #پادزهر را در بخش خصوصی و بدون یک ریال وام دولتی ساختیم!/سال قبل می خواستم با وام فارابی یک فیلم آبرومند بسازم ولی…/اداره نظارت به من به‌عنوان تهیه‌کننده-کارگردان، پروانه داد ولی فارابی به همین دلیل به من وام نداد!

6 آبان 1402
در خبر وسط, ویژه
5 0
A A
0
بهرام کاظمی

بهرام کاظمی

سینماروزان/حامد مظفری: داریوش مهرجویی تنها کارگردان سینمای ایران بوده که فیلم شاخص زیاد دارد و اینکه چنین کارگردانانی را تا زنده‌اند مورد توجه جدی قرار نمیدهیم، رویه ایست که باید اصلاح گردد.

بهرام کاظمی کارگردان باسابقه سینما که تجربه سالیان همکاری با داریوش مهرجویی را داشت با بیان مطلب فوق روی آنتن زنده برنامه سعادت‌آباد رادیوتهران گفت: یاد مهرجویی را جاودان میدارم که حدفاصل سالهای ۵۹ تا ۶۶ با داریوش مهرجویی کار می‌کردم. در پروژه های شیرک(مدیر تولید)، مدرسه ای که میرفتیم و اجاره نشینها(دستیار) با مهرجویی کار کردم و در در پیش تولید #هامون هم بودم ولی درگیر تولید یک سریال به اسم #راه برای شبکه دو تلویزیون شدم و در نتیجه نتوانستم حین تولید در هامون کنار مهرجویی باشم ولی همین قدر بگویم مهرجویی تنها کارگردان سینمای ایران بوده که فیلم شاخص زیاد دارد.

کاظمی که به بهانه مرور فیلم جنایی #پادزهر با مضمون خرابکاری‌های منافقین، مهمان رادیوتهران بود، درباره روند تولید این فیلم گفت: قبل از همکاری با داریوش مهرجویی به سینمای پلیسی دهه شصت فرانسه علاقه داشتم و به خصوص فیلم‌های جنایی لینو ونتورای ایتالیایی را پیگیری می‌کردم؛ فیلم‌هایی که آدم بد یا مظنون داستان، در نهایت بیگناهی‌اش ثابت می‌شود.

کاظمی درباره مراوده با سیروس الوند سناریست #پادزهر گفت: برخلاف تصورات سیروس الوند بنا نبود این فیلم را خودش بسازد. فیلمنامه سیروس الوند پلیسی-خانوادگی بود و او به مانند همه آثارش، سعی کرده بود وجهه خانوادگی را گسترش دهد ولی من وجه ملودرام را کم کردم و بر وجه تعقیب و گریز و ماجراجویانه تمرکز کردم.

این کارگردان باسابقه درباره نحوه تولید فیلم بیان داشت: تهيه کننده حبیب صحرانورد فقید بود که پروانه ساخت را برایمان گرفت ولی در واقع من ، حسن پویا و علی شعاعی مرحوم به صورت تعاونی و با سرمایه گذاری اشتراکی، فیلم را ساختیم. در دورانی پادزهر را ساختیم که از بودجه های هنگفت ارگانی برای امثال ما خبری نبود و بدون یک ریال مشارکت دولتی، فیلم را ساختیم‌‌. از منظر گیشه، فیلم پادزهر، فیلم خوبی بود و اکران نوروزی گرفت و با فیلمهای بازیچه تورج منصوری، چشم شیطان حسن هدایت و تاواریش مهدی فخیم زاده، اکران شد ولی پرفروش بود و توانست سرمایه خود را برگرداند.

بهرام کاظمی درباره ادامه مسیر کارش پس از #پادزهر و کم کاری سال‌های اخیر خود بیان داشت: بعد از پادزهر، فیلم #هدف را ساختم که یک فیلم پلیسی بود و به اندازه خودش، مخاطب داشت اما مساله این است که در سالهای اخیر و برای تولید سینمای جنایی با مشکل کمبود امکانات روبروییم و نیازمند همکاری بالای نیروی انتظامی هستیم تا بتوانیم فیلم و سریال خوب جنایی بسازیم که نیست یا لااقل برای امثال ما نیست.

کاظمی افزود: بعد از آن که در میانه دهه هشتاد کمدی شبی در تهران را ساختم، سالها گذشت و فیلمی نساختم تا در گونه کمدی مشکل گیتی را ساختم که در بخش خصوصی تولید شده بود و فیلم بدی هم نبود و اتفاقا در شبکه خانگی بسیار مورد توجه قرار گرفت.

بهرام کاظمی کارگردان سینما
بهرام کاظمی کارگردان سینما

این کارگردان که سابقه همکاری با عباس کیارستمی(زندگی و دیگر هیچ)، کیومرث پوراحمد(بی بی چلچله) و محمدرضا اعلامی(نقطه ضعف) را دارد، درباره تازه‌ترین برنامه‌هایش برای تولید فیلم گفت: سال قبل پروانه ساختی گرفتم برای ساخت #در_تاریکی_همه_چیز_روشن_است و چون به جایی متصل نیستم برای دریافت وام-تاکید میکنم وام- به فارابی رفتم و می توانستم با دریافت یک وام حداقلی از فارابی یک فیلم آبرومند بسازم ولی در کمال تعجب گفتند که به تهیه کننده-کارگردان وام نمی دهیم. یعنی اداره نظارت پروانه ساخت به تهیه‌کننده-کارگردانان می‌دهد ولی فارابی به همین دلیل حتی به من وام ندادند و برای همین نتوانستم فیلمی تولید کنم.

این کارگردان تاکید کرد: همه می‌گویند که باید از پیشکسوتان و باسابقه ها حمایت کرد ولی اینها حرف است و بیشتر هم زیر تابوت هنرمندان این حرف را می‌زنند وگرنه خود مهرجویی برای ساخت آثار آخرش چقدر سختی کشید؟ وقتی خود من بعد از بیش از سه دهه سابقه و تجربه همکاری با مهرجویی و کیارستمی و پوراحمد و..‌. و ساخت چندین فیلم و سریال در گونه های مختلف باز نمی‌توانم از وام فارابی استفاده کنم چگونه انتظار داریم به بهبود فضای کار و اشتغال؟؟

برنامه سعادت‌آباد با تهیه‌کنندگی مریم آصفی، اجرای علی یگانه، بازیگری نیما اعتصام و کارشناسی حامد مظفری از رادیو تهران روی آنتن می‌رود.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=78405
image_print
برچسب ها: برنامه سعادت آبادبهرام کاظمیبهرام کاظمی کارگردانفیلم پادزهر
نوشته قبلی

رقابت «علت مرگ: نامعلوم» در جشنواره هوف آلمان

نوشته‌ی بعدی

فیلمبرداری فیلم کوتاه «رعنا» به پایان رسید/ روایتی از چالش‌های یک همذات‌پنداری

مطالب مرتبط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404

سینماروزان/ احمد محمداسماعیلی: مستند «لاماسو» محصول نماوا جزو مستندهای پرتره است که براساس زندگی شخصیت های معروف هنری ، سیاسی...

پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404

سینماروزان: صدرنشین فروش هفتگی دو فیلم "آقای زالو" و "کفایت مذاکرات" هستند؛ آقاي زالو بیش از ده میلیارد فروش هفتگی...

نوشته‌ی بعدی
فیلمبرداری فیلم کوتاه «رعنا» به پایان رسید/ روایتی از چالش‌های یک همذات‌پنداری

فیلمبرداری فیلم کوتاه «رعنا» به پایان رسید/ روایتی از چالش‌های یک همذات‌پنداری

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم