• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر

به دنبال تولید اثر برای نوجوانان هستیم/ درهای مرکز مستند سوره به روی مستندسازان استانی باز است/ باید یخ مستند سازی در استان ها را بشکنیم/ مسائل محوری مرکز مستند سوره، اولویت های انقلاب اسلامی است/ توانمندسازی مستندسازان استانی در دستور کار ما قرار دارد

محمدرضا امامقلی قائم مقام سازمان سینمایی سوره در امور مستند: 

17 آذر 1403
در خبر, خبر وسط
5 0
A A
0
محمدرضا امامقلی قائم مقام سازمان سینمایی سوره

محمدرضا امامقلی قائم مقام سازمان سینمایی سوره

سینماروزان/احمد محمداسماعیلی: محمدرضا امامقلی، قائم مقام سازمان سینمایی سوره در امور مستند، در آستانه برگزاری هجدهمین جشنواره سینماحقیقت در یک نشست خبری با تشریح عملکرد این مرکز  طی هشت ماه اخیر گفت: مرکز مستند سوره در دوران تحولی، اصلی ترین اولویت خود را بر روی راهبرد فرا تهران قرار داده است؛ فراتهران استفاده حداکثری از ظرفیت های استان های کشور است؛ ما هنرمندان زیادی را داریم که به صورت بالقوه یا بالفعل در استان ها حضور دارند و فعالیت می کنند ولی زمینه برای قدر شناسی و ظهور و بروز این افراد فراهم نبوده است؛ ما معتقدیم باید قدم اول برای یخ زدایی شکل بگیرد تا شاهد سونامی تولیدات و آثار مستند از استان های سراسر کشور باشیم.

 

وی با اشاره به حضور مرکز مستند سوره در جشنواره سینما حقیقت افزود: مرکز مستند سوره امسال با 8 اثر در جشنواره سینما حقیقت شرکت خواهد کرد که 7 اثر در بخش مسابقه و 1 اثر در بخش نمایش ویژه حضور دارند و در کل 7 اثر از 7 استان در بخش مسابقه حضور دارند.

امامقلی سپس عملکرد ادوار گذشته مدیریت مرکز مستند سوره را تشریح و عنوان کرد: از ابتدای تاسیس مرکز مستند سوره در سال 93 تاکنون، مرکز مستند سوره به طور متوسط سالانه 7 الی 8 اثر را تولید کرده است؛ در 8 ماه اخیر که تیم جدید در این جایگاه مستقر شد، 28 اثر استانی کلید خورده است که از این 28 اثر 7 اثر مورد توجه هیئت داوران جشنواره سینما حقیقت قرار گرفته و در جشنواره حضور دارد که البته بخش زیادی از این 28 اثر به جشنواره هم ارسال نشدند و البته گفتنی است که 11 اثر هم در تهران به تولید رسیده است.

 

قائم مقام مرکز مستند سوره در ادامه گفت: گشوده شدن درب های پایتخت به روی مستندسازان استان ها موجب شده است که دست ما در تنوع تولیدات باز باشد و با توجه به اینکه فیلمسازان 5 اثر ارسال شده به جشنواره برای نخستین بار در جشنواره شرکت کرده اند،  ما با نسل تازه ای از فیلمسازان مستند مواجه هستیم و این یعنی ما به جای فیلم ها، به انسان ها اهمیت می دهیم و به همین منظور ما مشغول راه اندازی مراکز رشد تولیدات مستند در استان ها هستیم که در اولین قدم، با همکاری حوزه هنری، مرکز رشد تولیدات مستند هور، در استان خوزستان را افتتاح کردیم و اولین دوره آموزشی فیلم مستند را شاهد بودیم و براساس برنامه ریزی های انجام شده قصد داریم تا آخر سال در سه استان دیگر مراکز رشد مستند را راه اندازی کنیم و شاهد فرایند رشد در استان ها باشیم.

 

رئیس مرکز مستند سوره در ادامه با اشاره به چشم انداز عملکردی این مرکز بیان کرد: یکی از مسیرهایی که در دوره جدید مدیریت مرکز مستند سوره در نظر گرفته شده است، مستندسازی مسئله محوری است که براساس آن مسئله شناسایی می شود و راه حل درست آن در مستند ترسیم می شود؛ مسئله محوری از دید ما اولویت های اصلی انقلاب اسلامی است که در این مسیر از آثار انتقادی ناصحانه حمایت می کنیم و نقد را از زمینه های پیشرفت می دانیم؛ بنای این را داریم که در سال آینده به سمت مخاطب نوجوان حرکت کنیم و به دنبال آن اکران های سیار در مدارس را پیگیری میکنیم که این موضوع را در کنار موضوعات هویت، قهرمان پروری و امید، پیگیری خواهیم کرد.

در ادامه این نشست خبری، امیرعباس شه‌دوست، مدیر امور استان های مرکز مستند سوره در ادامه این نشست خبری با اشاره به فعالیت جدی این مرکز در دوره مدیریت جدید در استان های سراسر کشور، گفت: مسیر مرکز مستند سوره را اگر در یک بند بخواهیم خلاصه کنیم به عبارت «توانمند سازی مستندسازان شهرستانی» و «ایجاد بستر رشد برای استعدادهایی که در اقصی نقاط کشور حضور دارند» می رسیم و باور داریم در اقصی نقاط کشور استعدادهایی داریم که به خاطر کمبود منابع و اعتبارات دیده نشدند و بستری برای رشد آنها فراهم نشده است.

 

وی افزود: انگیزه اصلی از حضور ما در این جایگاه این است که عدالت فرهنگی در زمینه ساخت مستند ایجاد کنیم، به این صورت که اگر فیلمسازی قصد تولید اثر در استان خود را داشت، بتواند در همان استان اثر خود را تولید و عرضه کند.

 

شه دوست در ادامه با اشاره به عملکرد این مرکز در ادوار گذشته تشریح کرد: تاکنون اثرهایی که در سال های گذشته تولید شده است، سهمیه 10-20 درصدی از خود در استان ها داشته است ولی امسال برای ساخت 28 اثر استانی قرارداد بستیم که از این بین، 9 اثر به خروجی رسیدند و به جشنواره سینما حقیقت ارسال شدند که 5 اثر در جشنواره سینما حقیقت حضور دارند که 4 اثر آن در بخش ملی حضور دارند و آثار تماما ارگانیک هستند، یعنی فیلمساز، تیم تولید و سوژه، همگی مربوط به یک استان هستند؛ فعالیتی که عنوان کردم حاصل عملکرد 6 ماهه مرکز مستند سوره است که اگر زمان بیشتری بگذرد، قطعا آثار بیشتری تولید خواهند شد.

 

مدیر امور استان های مرکز مستند سوره در ادامه اظهار کرد: ما قصد داریم مستندهایی  تولید کنیم که مخاطب پسند باشند، مخاطب هدف را تعیین کنند و به آن برسند، به همین منظور از شیوه های مختلف اکران مانند اکران تلویزیون، اکران آنلاین، اکران سیار و… استفاده خواهیم کرد.

 

در ادامه، وحید شاهی، مدیر تولید مرکز مستند سوره، علت عدم حضور برخی آثار در جشنواره سینما حقیقت را تشریح کرد و گفت: تعدادی از آثار به دلیل دو اثره بودن فیلمساز و قوانین جشنواره سینما حقیقت به جشنواره راه پیدا نکردند.

 

وی درباره دیگر اتفاقات مرکز مستند سوره در دوره مدیریت جدید گفت: حضور فیلمسازان مطرح و تهرانی به عنوان مشاور در تولیدات استانی مورد توجه قرار گرفته است؛ موضوع بعدی هم تولید مجموعه مستند است که به زودی از آن رونمایی می شود.

 

در پایان این برنامه، پرسش و پاسخ میان خبرنگاران و مسئولین مرکز مستند سوره برگزار شد و خبرنگاران پاسخ سوالات خود را از مسئولین این مرکز دریافت کردند.

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=85290
image_print
برچسب ها: مرکز مستند سوره
نوشته قبلی

قائم‌مقام وزیرِ معین‌دوست، رئیس اوج شد

نوشته‌ی بعدی

مسعود فروتن در حاشیه تماشای «آدام.ر»/”آدام.ر” یک اتفاق تازه است

مطالب مرتبط

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

23 آذر 1404

سینماروزان: فیلم سینمایی «آقای زالو» به کارگردانی مهران احمدی پس از چند هفته پیاپی صدرنشینی در جدول فروش هفتگی توانست...

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404

سینماروزان/ احمد محمداسماعیلی: مستند «لاماسو» محصول نماوا جزو مستندهای پرتره است که براساس زندگی شخصیت های معروف هنری ، سیاسی...

نوشته‌ی بعدی
مسعود فروتن در حاشیه تماشای «آدام.ر»/"آدام.ر" یک اتفاق تازه است

مسعود فروتن در حاشیه تماشای «آدام.ر»/"آدام.ر" یک اتفاق تازه است

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم