• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
جمعه 28 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

بیانیه دوم سه عضو مرکزی کانون کارگردانان علیه بی‌قانونی‌های رییس صنف و شرکا⇐چرا تاریخ مجمع عمومی جدید یا دستورجلسه انتخابات را اعلام نمی‌کنید و به بهانه کرونا آن را به آینده موکول می‌کنید؟/چرا ۳۳۰ عضو کانون کارگردانان حذف شده و اسامی‌شان به وزارت کار اعلام نشده است؟/ چرا انتخابات مخفیانه ۲۲ نفره بدون اطلاع اعضا و شفاف‌سازی برگزار شده؟/چرا بازرس بدون اطلاع اعضا دوره خودش را تمدید کرده؟/ چه کسی بر اساس چه معیاری فقط ۲۲ کارگردان را گزینش کرده و بیش از ۳۰۰ نفر را از کانون کارفرمایی(!) حذف کرده؟/چرا علاوه بر ۱۱ عضو هیات مدیره و بازرسان تنها ۱۱ عضو جدید بنا به سلیقه هیات مدیره به وزارت کار معرفی شده‌اند؟/چرا تنها با ۲۲ نفر انتخابات شبه‌مخفیانه برگزار کرده‌اید؟/چرا اساسنامه کانون را در اختیار کارگردانان قرار نداده‌اید؟/چرا رای نماینده منتخب صنف برای حضور در انتخابات هیات مدیره خانه سینما به شیوه‌ای غیرقانونی عوض شده است؟؟

12 مرداد 1399
در گزارش
0 0
A A
0
کانون+کارگردانان+سینمای+ایران

کانون+کارگردانان+سینمای+ایران

سینماروزان: پوران درخشنده، خسرو معصومی و رضا درمیشیان سه عضو شورای مرکزی کانون کارگردانان متعاقب بیانیه دو روز پیش خود علیه خودکامگی‌های روسای صنف و جوابیه تمکین‌گونه آنان، بیانیه دومی را منتشر کردند.

متن بیانیه این سه عضو اصلی شورای مرکزی انجمن کارفرمایی کارگردانان سینما به شرح زیر است:

کارگردانان محترم سینمای ایران
آفتاب آمد دلیل آفتاب
گر دلیلت باید ، از وی رومتاب

بسیار شادمانیم که هر آنچه در بیانیه ی صمیمی نخست‌مان با همکاران عزیز و‌کسانی که مستظهر به رای آنان بوده ایم ، اظهار داشتیم همه در جوابیه ای که به آن نامه داده شد خودبخود مورد تائید قرار گرفت.

از ادبیاتی که به دنبال جاسوس و خائن و دستهای بیگانه و توطئه ی دشمن است می‌گذریم، از هتاکانه بودن لحن جوابیه هم دل آزرده نشدیم که بالاخره مقتضای کسانی که دست خالی از هر برهانی عصبی به دنبال جواب می گردند همین لحن و قال و مقال است ، اما بسیار سپاسگزاریم که خود در اثبات مدعای ما ناخودآگاه جد و جهد بلیغی انجام دادند و آنچه بازگفته بودیم را اثبات کردند.

در آن نامه به وضوح از شفافیت گفتیم و اینکه زمان شفافیت در همه ی امور رسیده و حال آنکه مورد اتهامی ما سه نفر در جوابیه ی مذکور این است که اسرار هویدا میکردیم!

از آنجا که ما درمیان همکاران عزیز خویش نامحرمی نمی بینیم ،اسرار مربوطه را جداگانه در هر بند ، مجمل و خلاصه به استحضار میرسانیم.

1ـ ما هنوز جواب پرسش های بیانیه اول مان را نگرفته ایم و نمی دانیم چرا هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کارگردانان به جای پاسخ به سوالات مطرح شده ،مسیر توهین، تهمت و افترا را در پیش گرفته است؟ چرا 330 عضو کانون کارگردانان حذف شده و اسامی شان به وزارت کار اعلام نشده است؟ چرا انتخابات مخفیانه 22 نفره بدون اطلاع اعضا و شفاف سازی برگزار شده؟ چرا بازرس بدون اطلاع اعضا دوره خودش را تمدید کرده؟ بر اساس چه مکانیسمی افراد انتخاب و به مجمع عمومی 22 نفره دعوت شده اند؟ چه کسی بر اساس چه معیاری کارگردانان را گزینش کرده؟ چرا اساسنامه را در اختیار کارگردانان قرار نداده‌اید؟

2ـ ما به هیچ عنوان علاقه نداشتیم مباحث صنفی مان در عرصه عمومی مطرح شود اما از آنجا که بازرس محترم به وظایف خود عمل ننموده و رئیس پاسخگو نیست، اعتراض مان را علنی کردیم.

3-ما هیچ گونه مخالفتی با ثبت صنف نداشته و نداریم و همراهی و تلاش مان نشان و گواه آن است اما معتقدیم نباید در مسیر ثبت قانونی ،اعضا حذف شده و به این بهانه مجمع عمومی از مشروعیت ساقط شود و انتخابات تبدیل به انتصابات شود. دانستن این نکته برای کارگردانان محترم ضروری است که شناسه نداشتن انجمن منعی برای عضویت اعضا در انجمن کارفرمایی و حضورشان در مجمع عمومی یا بی اطلاعی شان از مفاد اساسنامه نبوده و نیست. کمااینکه از بین 350 نفرعضوکانون ، علاوه بر 11 عضوهیات مدیره و بازرسان تنها 11 عضو جدید بنا به سلیقه هیات مدیره به وزارت کار معرفی شده تا بتوانند اقلیتی در مجمع عمومی مخفیانه شرکت کنند.

4-ما معتقدیم از شفافیت گریز و‌گزیری نیست. درهای کانون کارگردانان سینمای ایران می بایست به روی تمامی اعضا باز باشد و هیچ اطلاعات سری و محرمانه ای در صنف وجود ندارد که همکاران هیات مدیره از لو رفتن آن چنین در هراس باشند و افشاگران اسراررا خائن و جاسوس بنامند. وظیفه ما تلاش صنفی است کمااینکه بارها پیشنهاد دادیم جلسات شورا به صورت لایو برای کارگردانان زنده پخش شود تا با مشارکت بیشتر اعضا بتوانیم به نتیجه بهتری برسیم.
چه چیز خفیه ای بود که در پس پرده باید باقی می‌ماند و حالا حالاها درز نمی کرد؟
تعداد بالای سیصد نفر از همکاران مان که به وزارت کار ، اسامی شان اعلام نشده و هنوز در هیچ جایی رسما حرفه و هویت کاری شان ثبت نشده؟! یا تاریخ جلسه ی رای گیری که چهارده روز پس و پیش می شود و یا لابد مخفی کردن آگهی انتخابات و چاپ آن در یک روزنامه ی غیر سینمایی وعدم اطلاع رسانی در کانال واتساپی و تلگرامی صنف!
بله ، ما بر اساس این باور اسرار هویدا می کنیم ، چرا که دانستن را حق همه می دانیم و آنچه که حق همه در دانستن آن است اسرار تلقی نمی کنیم حالا اگر درجهان پنهانکاران این را خیانت می نامند ، بحثی دیگر است که در شان محضر فیلمسازان این کهن بوم و بر نیست.

5-برخلاف ادعای مطرح شده و در کمال شگفتی به مدد اراده‌هایی خارج از شورا ، رای نماینده منتخب صنف برای حضور در انتخابات هیات مدیره به شیوه‌ای غیرقانونی عوض شده است. در ثانی اعتراض ما به این رویه های غیر قانونی مربوط به همین یکی دو روز نیست و بحث های طولانی که بی پاسخ مانده موجب چنین اعتراضی شده است.

6- چگونه است که در این دو ماه دو مجمع خانه سینما با حضور حدود 200 نفر با حضور نمایندگان صنوف برگزار شده و می شود ، آن وقت مجمع عمومی کارگردانان سینما به خاطر کرونا خظرناک است؟ آیا قوانین برگزاری مجامع در شرایط کرونا نسبت به موضوع فرق دارد؟ چرا حداقل به همان پروتکل 50 نفره ای که خودتان می گویید وفادار نماندید و تنها با 22 نفر به اصطلاح انتخابات آن هم شبه‌مخفیانه برگزار کردید؟

7-در خصوص سایر موارد و علی الخصوص اتفاقات شورای صنفی نمایش جهت شفاف سازی در ‌نامه ی جداگانه ای به تفصیل از اتفاقی که ‌ ‌باعث از دست رفتن کرسی ریاست کانون در شورای صنفی شد سخن خواهیم گفت تا اعضای محترم از شرح ماوقع اطلاع یابند و روایت راستین این ماجرا را بدانند.

8-از اینکه توانستیم جوابیه نویسان را با اعتراض خود مجاب کنیم که دوره ی قانونی عضویت‌شان در شورای مرکزی به پایان رسیده و می بایست صنف را به هیات مدیره جدیدی واگذار نمایند خرسندیم ، اما چرا تاریخ مجمع عمومی جدید یا دستورجلسه انتخابات را اعلام نمی کنند و به بهانه کرونا آن را به آینده موکول می‌کنند؟

9- ما به هیچ عنوان مخالف حضور فیلمسازان تک فیلمی در صنف نیستیم و طرح این موضوع را تنها منحرف کردن بحث اصلی که حذف 330 کارگردان از انتخابات و برگزاری انتخابات مخفیانه است می دانیم.

10- و در پایان ای کاش جوابیه نویسان حداقل در ذیل متن خود از امضای رسمی ثبت شده یعنی «انجمن صنفی کارفرمایی کارگردانان استان تهران» استفاده می کردند، نه کانونی که 330 عضوشان را حذف کرده اند.

با آرزوی آرامش برای همه
پوران درخشنده. خسرومعصومی. رضا درمیشیان

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=61210
image_print
برچسب ها: پوران درخشندهخسرو معصومیرضا درمیشیانسینماروزانسینماژورنالکانون کارگردانان سینمای ایران
نوشته قبلی

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش⇐دستور اکران سینمای “تا ابد” که با پروانه ویدیویی تولید شده!!؟+دستور اکران آنلاین “لتیان”

نوشته‌ی بعدی

هشدارهای حسین فرحبخش نسبت به اوضاع کساد سینماها⇐اگر الان سینماها کار نکنند تا آخر سال دیگر امکان کار کردن نخواهند داشت!/اکران “زنها فرشته‌اند۲” از نظر مالی برای من ضرر داشت و فقط از لحاظ معنوی راضی شدم به اکران!/نه شهرداری کمکی برای تبلیغات کرده و نه تلویزیون!/ ۶۰۰ میلیون تومان از جیب برای اجاره بیلبورد هزینه کردم تا چراغ سینماها روشن بماند!/سالن‌های سینما جزو پاک‌ترین اماکن عمومی هستند ولی متاسفانه رسانه ملی هیچ اطلاع‌رسانی در این باره نمی‌کند!/بسیاری از مدیران فعلی و سابق تلویزیون در شوراهای سینمایی ارشاد مشغول فعالیت هستند ولی تلویزیون برای رونق دوباره سینماها هیچ تلاشی نمی‌کند!!/با ادامه وضعیت فعلی، هزاران نفر بیکار خواهند شد

مطالب مرتبط

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

1 آبان 1404

سینماروزان: در کمال تعجب مجددا محدودیت نمایش فیلم‌های مجوزدار در برخی شهرستان ها استارت خورده است... سینماهای قم مجوز پخش...

نوشته‌ی بعدی
همزمان با آماده شدن برای اکران در گروه ماندانا⇐ از پوسترهای «پا تو کفش من نکن!» رونمایی شد+عکس

هشدارهای حسین فرحبخش نسبت به اوضاع کساد سینماها⇐اگر الان سینماها کار نکنند تا آخر سال دیگر امکان کار کردن نخواهند داشت!/اکران "زنها فرشته‌اند۲" از نظر مالی برای من ضرر داشت و فقط از لحاظ معنوی راضی شدم به اکران!/نه شهرداری کمکی برای تبلیغات کرده و نه تلویزیون!/ ۶۰۰ میلیون تومان از جیب برای اجاره بیلبورد هزینه کردم تا چراغ سینماها روشن بماند!/سالن‌های سینما جزو پاک‌ترین اماکن عمومی هستند ولی متاسفانه رسانه ملی هیچ اطلاع‌رسانی در این باره نمی‌کند!/بسیاری از مدیران فعلی و سابق تلویزیون در شوراهای سینمایی ارشاد مشغول فعالیت هستند ولی تلویزیون برای رونق دوباره سینماها هیچ تلاشی نمی‌کند!!/با ادامه وضعیت فعلی، هزاران نفر بیکار خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    180 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

با حضور بازیگران و عوامل/ اکران خصوصی دو فیلم کوتاه «آغوش پنهان» و «سفید» در سینما تیراژه ۲ برگزار شد

گفتمان اقتدار؛ بازخوانی قدرت

قصه‌ی دردناک بم/رونمایی از پوستر فیلم «احمد»+عکس

۲۴ هنرمند ایرانی «شب یلدا» را به تصویر می‌کشند

سخنرانی های تداکس توس در فیلمنت

بازگشت کامران نجف زاده با برمودا در شب‌های یلدا

کمپین یلدایی«صد دانه یاقوت» کلید خورد/ 100 کتاب برای شب چله  

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

پرافتخارترین حضور مرکز مستند سوره در نوزدهمین جشنواره سینماحقیقت

تبلیغات

ویژه ها

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو
خبر

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

28 آذر 1404

سینماروزان: شاید خیلی‌ها اطلاع نداشته باشن که دوبلور شخصیت یانگوم و قطام در سریال امام علی یه نفر هستند. صحبت‌های...

ادامه مطلب
درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

26 آذر 1404
چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم