• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
پنجشنبه 15 آبان 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه تیتر 1

بیرو یا وحید؟ امیر و حامد یا دوپاسپورته پرخاشگر؟! ⇔کلاس و پرستیژ، حقیقت یا تظاهر؟

13 تیر 1402
در تیتر 1, خبر وسط
0 0
A A
2
بیرو یا وحید؟ امیر و حامد یا دوپاسپورته پرخاشگر؟! ⇔کلاس و پرستیژ، حقیقت یا تظاهر؟

بیرو یا وحید؟ امیر و حامد یا دوپاسپورته پرخاشگر؟! ⇔کلاس و پرستیژ، حقیقت یا تظاهر؟

سینماروزان/احمد محمداسماعیلی:  این مسئله که داشتن کلاس و شخصیت، واقعی است یا تظاهر و یا ذاتی است و یا اکتسابی همیشه محل مناقشه بوده و به مرور زمان بروز و ظهور پیدا می کند و می شود درباره اش تحلیل کرد.

همه ما در طول روز و یا زندگی با آدم هایی مواجه می شویم که بعد از خاتمه معاشرتمان با آنها در غیابشان به دوستی و یا آشنایی می گوییم فلانی چقدر باکلاس و باشخصیت بود و مایل هستیم ارتباطمان را با او حفظ کنیم و گسترش بدهیم. آدمی که شاید به لحاظ فکری و توانایی فردی و دانش، درجه یک نباشد اما به گونه‌ای باکلاس و باوقار برخورد میکند که تصور می کنیم طرف همه چیز تمام است. این آدمها معمولا برای استفاده از کلمات دقت به خرج می دهند، دایره لغاتشان گسترده و وسیع است و آرام و باطمانیه سخن می گویند و تا حدی هم روانشناس خوبی هستند و به راحتی می‌توانند روی شما حس خوبی بر جای گذارند.
نمونه داشتن پرستیژ و یا نبودش درباره ماجراهای دو سه روز اخیر علیرضا بیرانوند دوازه بان پرسپولیس و کارهایش مصداق دارد. علیرضا بیرانوند جزو آخرین فوتبالیست هایی بود که دوست فیلمسازی دو سال قبل فیلمی درباره اش ساخت که البته فیلم موفقی نبود و در خاطره کسی هم نماند. با دیدن فیلم و یا خواندن سرگذشت زندگی این فوتبالیست و سختی هایی که برای رسیدن به موفقیت تحمل کرد وبا دقت کردن به ادبیات گفتاریش و رفتارهای متناقضی که از خودش بروز می دهد می شود عنوان کرد که بحث داشتن پرستیژ در این قضیه، محل تأمل جدی است.

در باشگاه پرسپولیس بازیکنی حضور دارد که مصداق عینی داشتن پرستیژ است و نامش وحید امیری است. بازیکنی که هم‌قوم بیرانوند است اما هیچگاه جمله ای از او شنیده نشده که باعث رنجش هوادار و یا تیم رقیب بشود!

داشتن پرستیژ و با فکر حرف زدن باعث شده امیری حتی مورد احترام هواداران تیم رقیب باشد و با هر مربی باشگاهی و ملی که کار کرده همکاری موثری داشته باشد و حتی انتقالش در زمانی که پرسپولیس به لحاظ نفری در مضیقه بود به لیگ ترکیه خاطر هواداری را آزرده نکرد و او جلتمن و با وقار باقی ماند.

در فوتبال دنیا هم چنین بازیکنانی مصداق دارند نمونه‌اش فرانتس بکن بائر ، تونی کروس و زیدان (سوای کله زدن معروفش به مدافع ایتالیا در جام جهانی) است و بکن بائر به عنوان مربی و بازیگر جام جهانی برد و کروس و زیدان هم با رئال مادرید و تیم‌های ملی آلمان و فرانسه به جام جهانی رسیدند. نمونه بازیگر خلاق اما بدون کلاس نیمار است با اظهارنظرهای عجیب و غریب و رفتارهای متناقضش (در بهترین تیم های ملی و باشگاهی برزیل و پاری سن ژرمن) بازی می کند اما هیچ جامی نبرد و الان هم سر نخواستنش دعوا است!
در سینما هم قاعده همین است و داشتن کلاس و پرستیژ می تواند باعث شکوفایی یک بازیکن شود. نمونه اش امیر جدیدی است. بازیگری که از تئاتر شروع کرد و با درخشش در سینما توانست با اصغر فرهادی همکاری کند.
در مقطع فعلی به جز یکی – دو بازیگر دیگر مثل حامد بهداد و…  تنها بازیگر تاپ ، استاندارد و درجه یک سینمای ایران است. او به جز موارد معدود کمتر تن به حرف زدن می دهد و همیشه آرام و با وقار و متین رفتار و گفتار دارد و مثل خیلی ها خودش را به چند میلیارد نفروخت که بخواهد از در اوج بودنش استفاده کند و خودش را با بازی کردن در آثار سطحی و نازل تلویزیون و شبکه نمایش خانگی خفه کند و کلاسش را از بین ببرد. بلایی که سر چند بازیکن دیگری که از تئاتر آمده بودند آمد و به بهای خریدن شاسی بلند و خانه در بالا شهر هر کاری را قبول کردند و امروز دیگر در سطح اول بازیگری از آنها رد و نشانی نیست. او مردانه در برابر این وسوسه ها مقاوت کرده کرده و کارنامه جمع و جور اما تقریبا قابل احترامی دارد.

کلاس و پرستیژ؛ حقیقت یا تظاهر؟؟
کلاس و پرستیژ؛ حقیقت یا تظاهر؟؟

کلاس و پرستیژ می تواند ذاتی نباشد و اکتسابی به دست بیاید؛ نمونه اش حامد بهداد است که در مقطعی حتی به اذعان خودش رفتارهایش در مواجه با عوامل، کارگردان و حین قرارداد با تهیه کننده طوری بود که تاثیر گذاری امروزش را نداشت. از یک جایی به بعد، رفتارهایش طور دیگری شد، کمتر مصاحبه کرد و حتی با اصرار و ابرام چندباره به دورهمی نیامد و در عوضش رفت به برنامه کتاب باز و دانش و اشرافش را به ادبیات و شاهنامه را به رخ کشاند و فیلم های معرکه و نقش های ماندگاری را بازی کرد و تبدیل شد به یک بازیگر شش دانگ و با تجربه و درجه یک که حالا هم با #قهوه_ترک جلب نظر کرده.
جاهایی هم کلاس و پرستیژ، ظاهری و فاقد عمق است و البته بسته به هوش طرف ممکن است چند دهه هم به خودش این ویژگی را الصاق کند اما بالاخره تق آن درمی آید؛ نمونه اش فیلمساز معروف و با سابقه و مدعی سرچشمه! که به قول دوستی با خواندن مقدمه پشت جلد رمانها و کتابها طوری حرف می زد که انگار کتابها را خیلی عمیق خوانده اما فیلمهایش نشان میدهند همه چیر سطحی و کشکیه!

در میان بازیگران هم نمونه این مصداق، بازیگری است دوپاسپورته و وسط‌‌باز که بعد از رسیدن به اوج شهرت و محبوبیت رفتارهایش تغییر پیدا کرد و حتی در بازی‌هایش این قضیه مصداق دارد و بازهای به شدت معمولی و رفع تکلیفی در بیشتر فیلم های این چند ساله اش می بینیم و علی رغم نشان دادن فروتنی و کلاس ظاهری جاهایی نقابش را برداشت و رفتارهای غیر قابل دفاعی بروز داد و یادش رفت زمانی چه التماسی به یکی از نویسنده‌-کارگردان‌های شریف سینما می‌کرد بلکه از اجرای تلویزیونی برسد به همکاری در یک پروژه سینمایی!

نمونه بارزش که نگارنده شاهدش بود در زمان برگزاری نشست خبری نمایشی در سالن اجتماعات تئاتر شهر بود که بعد از دوساعت تاخیر با صدای بلند صحبت کردن با گوشی تلفن همراهش حین عبور از لابی طبقه سوم تئاتر شهر با لحنی کاسبکارانه دیر آمدنش را بدون عذرخواهی توجیه کرد وعامیانه گارد و جبهه گرفت تا کسی مواخده اش نکند. یا همین دو سه ماه قبل بعد از حضور یکی از فیلم هایش درجشنواره ای در روسیه!! به شدت عصبانی شد و روسیه را تجاوزکار خواند و حضور فیلمش را محکوم و بدون هماهنگی !!! اعلام کرد  تا مباد اقامتش در امریکا دچار مخاطره شود و نرود توی لیست تحریم ها!؟؟

القصه اینکه در دوران غلبه حواشی، اسیر حاشیه نشویم و حداقلی از پرنسیب و اصول را در رفتار داشته باشیم و بچسبیم به متن، است که ماندگاری می‌آورد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=76143
image_print
نوشته قبلی

یک پرونده کاملا باز؛ پوستر #پرونده_باز_است رونمایی شد!+عکس

نوشته‌ی بعدی

#حمزه_صالحی نویسنده نسخه نهایی #فسیل بیان داشت: کمدی نوشتن آدم را پیر می‌کند/ایده اصلی #دینامیت برای یک فیلم هالیوودی بود/ایده #بخارست برای همسرم بود!/مشکل اساسی سینمای موسوم به اجتماعی آن است که همه چیز را به‌هم‌ریخته نشان می‌دهد!!/فراستی فرد باسوادی است!/اقبال به #فسیل نشان داد که نیاز داریم به قصه‌های بهتر!/بهرام افشاری بسیار خوش‌فکر است و به‌زودی فیلم خودش را می‌سازد!/رضا عطاران و پژمان جمشیدی، کیفیت فیلمنامه را بالا می‌برند

مطالب مرتبط

خطر ساترازدگیِ ارشاد، انتقال اداره نظارت به کوچه سمنان یا …؟/چهار تناقض از ماجرای حذفِ پروانه ساخت

خطر ساترازدگیِ ارشاد، انتقال اداره نظارت به کوچه سمنان یا …؟/چهار تناقض از ماجرای حذفِ پروانه ساخت

14 آبان 1404

سینماروزان/حامد مظفری: بیانیه‌ی شماری از سینماگران برای حذف پروانه ساخت و حمایت برخی صنوف خانه سینما از این بیانیه، ظاهرا...

فیلم «آقای زالو»؛ امیدبخش و موفق در روایت، اجرا و بازیگری!

فیلم «آقای زالو»؛ امیدبخش و موفق در روایت، اجرا و بازیگری!

12 آبان 1404

سینماروزان/احمد محمداسماعیلی: «آقای زالو» سومین تجربه کارگردانی مهران احمدی بعد از فیلمهای مصادره و سگ بند است. آقای زالو به‌لحاظ...

دوربین‌های دیجیتال، کیفیت سینمای ایران را کاهش داده؟/بابک بذرافشان فیلمبردار باسابقه پاسخ داد +مساله‌ی سانسور کامل آیتم‌های خودرویی صالح‌علاء+ماجرای عشق محمدحسین مهدویان به تارانتینو!+…

دوربین‌های دیجیتال، کیفیت سینمای ایران را کاهش داده؟/بابک بذرافشان فیلمبردار باسابقه پاسخ داد +مساله‌ی سانسور کامل آیتم‌های خودرویی صالح‌علاء+ماجرای عشق محمدحسین مهدویان به تارانتینو!+…

12 آبان 1404

سینماروزان/محسن نقی‌نژاد: در سالهای اخیر فیلمبرداران گوناگون و با کیفیت‌های مختلف در سینما و تلویزیون فعالیت می‌کنند و برخی از...

نوشته‌ی بعدی
حمزه صالحی نویسنده

#حمزه_صالحی نویسنده نسخه نهایی #فسیل بیان داشت: کمدی نوشتن آدم را پیر می‌کند/ایده اصلی #دینامیت برای یک فیلم هالیوودی بود/ایده #بخارست برای همسرم بود!/مشکل اساسی سینمای موسوم به اجتماعی آن است که همه چیز را به‌هم‌ریخته نشان می‌دهد!!/فراستی فرد باسوادی است!/اقبال به #فسیل نشان داد که نیاز داریم به قصه‌های بهتر!/بهرام افشاری بسیار خوش‌فکر است و به‌زودی فیلم خودش را می‌سازد!/رضا عطاران و پژمان جمشیدی، کیفیت فیلمنامه را بالا می‌برند

دیدگاه‌ها 2

  1. علیرضا قندی می‌گوید:
    قبل 2 سال

    دقیقا همینه
    و متاسفانه کم و کمتر میشه افراد با پرستیژ

    پاسخ
  2. رهی می‌گوید:
    قبل 2 سال

    عابدزاده هم رفت پرسپولیس
    ولی بخاطر مشکلات درمان پاش

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • یک ابهام تازه! ⇐چرا در تقویم رسمی فیاپف، هیچ نامی از جشنواره‌ی جهانی فجر نیست!؟+عکس 

    یک ابهام تازه! ⇐چرا در تقویم رسمی فیاپف، هیچ نامی از جشنواره‌ی جهانی فجر نیست!؟+عکس 

    511 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 204 توئیت 128
  • توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

    61 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 24 توئیت 15
  • بالاخره سعید حاجی‌میری تهیه‌کننده «چای تلخ» دلیل اصلی ناتمام ماندن فیلم را فاش کرد: پای یک جمعیت منسوب به «فلسطین» و عطاءالله مهاجرانی در میان است !!؟+اعلام رقم دقیق برآورد تقوایی و ارقام بیشتری که صرف شده ولی فیلم کامل نشده!

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازداشت پژمان جمشیدی و عروسی‌گیت؛ از آمریکا تا اروپا

    31 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8
  • درخواست حمیرا- خواننده‌ی زن لس‌آنجلسی- از مدیران فرهنگی+فیلم

    25 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 10 توئیت 6
  • صدور پروانه برای چند ارگانی‌ساز+یک درام زنانه+همسر سابق رویا تیموریان و…

    22 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 9 توئیت 6
  • دستور اکران «غریزه»، «دو روز دیرتر»، «بچه‌ی مردم» و پنج فیلم دیگر/حذف فیلم نفروش شهاب از اکران

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • اعلان عامل توقیف دوساله‌ی فیلم «لاک‌پشت»/چرا شش سال منتظر فرهاد اصلانی ماندند؟/بهمن کامیار کارگردان توضیح داد

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5

آخرین مطالب

لک‌لک ها، کامران و هوش مصنوعی!⇐تیزر فصل جدید «برمودا» رونمایی شد+فیلم

خطر ساترازدگیِ ارشاد، انتقال اداره نظارت به کوچه سمنان یا …؟/چهار تناقض از ماجرای حذفِ پروانه ساخت

اعلام اسامی راه‌یافتگان به مرحلهٔ مصاحبهٔ حضوری فراخوان «وطن؛ پناهگاه»

اعلام اسامی آثار کوتاه داستانی نهمین جشنواره فیلم شهر

معرفی مدیر بخش بین‌الملل و مدیر خانه جشنواره فیلم شهر

دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی البرز: اینجا محل رقابت است نه تقسیم جوایز

گالری خورشید راوی «روایت» می‌شود

تبریز میزبان دومین جشنواره ملی فیلم و فیلمنامه ” ایثار” شد

انتخاب هیات مدیره‌ی تازه انجمن منتقدان و نویسندگان خانه سینما

نشست تخصصی «آینده فیلم‌سازی با هوش مصنوعی» در جشنواره شورت شورتز ژاپن برگزار شد

تبلیغات

ویژه ها

دوست داشتن، خواب و بیداری نداره؟⇐اولین تصاویر از فیلم “خواب” با بازی رضا عطاران+ویدئو 
خبر

دوست داشتن، خواب و بیداری نداره؟⇐اولین تصاویر از فیلم “خواب” با بازی رضا عطاران+ویدئو 

13 آبان 1404

سینماروزان: اولین ویدئوی از بازی رضا عطاران در فیلم‌ «خواب» منتشر شد. «خواب» را مانی مقدم به تهیه‌کنندگی امیرحسین حیدری...

ادامه مطلب
بانوان موتورسوار وارد میشوند!/رونمایی از تیزر فیلم “قرمز یواش” با بازی نیما شعبان‌نژاد، هومن حاجی‌عبداللهی، محیا دهقانی و…+ویدئو

بانوان موتورسوار وارد میشوند!/رونمایی از تیزر فیلم “قرمز یواش” با بازی نیما شعبان‌نژاد، هومن حاجی‌عبداللهی، محیا دهقانی و…+ویدئو

13 آبان 1404
رذل مفتخر با بازی امیر آقایی!/دوئل بر سر زنِ کین‌توز در سریال “بدنام” 

رذل مفتخر با بازی امیر آقایی!/دوئل بر سر زنِ کین‌توز در سریال “بدنام” 

13 آبان 1404
فیلم «آقای زالو»؛ امیدبخش و موفق در روایت، اجرا و بازیگری!

فیلم «آقای زالو»؛ امیدبخش و موفق در روایت، اجرا و بازیگری!

12 آبان 1404
دوربین‌های دیجیتال، کیفیت سینمای ایران را کاهش داده؟/بابک بذرافشان فیلمبردار باسابقه پاسخ داد +مساله‌ی سانسور کامل آیتم‌های خودرویی صالح‌علاء+ماجرای عشق محمدحسین مهدویان به تارانتینو!+…

دوربین‌های دیجیتال، کیفیت سینمای ایران را کاهش داده؟/بابک بذرافشان فیلمبردار باسابقه پاسخ داد +مساله‌ی سانسور کامل آیتم‌های خودرویی صالح‌علاء+ماجرای عشق محمدحسین مهدویان به تارانتینو!+…

12 آبان 1404
صدور پروانه برای کارگردان «بله برون»+صدور پروانه برای سازنده‌ی فیلم جنجالی۸۸

صدور پروانه برای کارگردان «بله برون»+صدور پروانه برای سازنده‌ی فیلم جنجالی۸۸

12 آبان 1404
درگذشت اکی بنایی؛ خواننده‌ی “رشید خان” و… 

درگذشت اکی بنایی؛ خواننده‌ی “رشید خان” و… 

11 آبان 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم