• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
یکشنبه 23 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

تازه‌ترین اظهارات علی سرتیپی مدیر موسسه فیلمیران⇐صنعت سینمای ایران تاکنون بالای ۲۰۰میلیارد از کرونا لطمه خورده!/به غیر از سینماهای حوزه هنری که دولتی بودند، اغلب سینماها به‌خاطر کرونا تعدیل نیرو داشتند ولی ما هیچ تعدیلی نداشتیم!/بابت تعطیلی پردیس کوروش ۷ تا ۸میلیارد ضرر دادیم ولی حتی یک نیرو را هم تعدیل نکردیم!/در سینماهایی مانند گالریا و شکوفه هم علیرغم تعطیلی، حقوق و مزایای کامل پرسنل را دادیم!/حتی یک ریال هم از سوی دولت به ما کمک نشده است!/آن وام ده میلیونی دولت را هم نگرفتیم چون باز باید با سود آن را برمی‌گرداندیم!/سمفا قابلیت تخصیص به‌لحظه سهم صاحبان آثار را دارد منتها سینماداران با این مورد مساله دارند!!/سینماداران مخالف سانس‌بندی‌های دولتی ازطریق سمفا هستند!/مهم‎ترین خطر سمفا این است که این مجموعه شاید در آینده بیفتد دست آدم‌هایی که بخواهند یک‎جور دیگر سینما را کنترل کنند!!/ارزان‌ترین بلیت سینماهای جهان در ایران عرضه می‌شود!/حتی مترو و اتوبوس که متعلق به دولت است در سال جدید، بهای بلیت را افزایش دادند ولی درمورد سینما، فقط مالیات ارزش افزوده به بهای بلیت افزوده‌ شده!/متاسفانه سینماها علیرغم ساحت فرهنگی مشمول هیچ تخفیف مالیاتی نمی‎شوند و باید مانند اصناف دیگر، ۹درصد ارزش‏افزوده خود را کامل بپردازد!/ورود{ امثال م.الف} به سینما به ضررشان تمام شد چون اگر می‌رفتند ملک می‌خریدند، شاید اینقدر روی آنها تمرکز نمی‌شد!!/آن جوانک بیت‌کوین‌باز بعد از ساخت چند فیلم فهمید خبری در سینما نیست و رفت که رفت!/ ما در زمینه تولید سینمایی، دهمین کشور دنیا هستیم ولی به لحاظ تعداد سالن، صد‌وچهلمین کشور!!/با ظرفیت فعلی سالن، سالانه باید ۴۰ تا ۴۵ فیلم تولید شود و نه بیشتر!/همین عدم تناسب کمیت تولید با کمیت سالن باعث فیلمسوزی شده!/اگر قرار بود بین «رحمان 1400»، «خروج» و «شنای پروانه»، تنها یک فیلم را نمایش دهیم قطعا “شنای پروانه” را انتخاب می‌کردم!!/ملاکم برای پخش فیلم، ارتباط با مخاطب است و برای همین بود که “جدایی…” اصغر فرهادی را همزمان با “اخراجیها۳” مسعود ده‌نمکی اکران کردم!

16 تیر 1399
در گفتگو
0 1
A A
0
علی+سرتیپی

علی+سرتیپی

سینماروزان: علی سرتیپی مدیر موسسه فیلمیران در یک دهه اخیر چنان سیطره‌ای در پخش و سینماداری پیدا کرده که بسیاری از مال‌سازان ایرانی از همان مراحل آغازین ساخت، او را دعوت به مشاوره برای بهره‌برداری فرهنگی از طبقات بالایی سازه‌های خود می‌نمایند؛ روندی که درعین کمک به توسعه ظرفیت سینمایی کشور، شائبه‌هایی مختلف را هم شکل می‌دهد.

علی سرتیپی کمتر گفتگو می‌کند ولی هرگاه تن به گفتگوی تفصیلی می‌دهد سعی می‌کند حرفهایش را بی‌تعارف مطرح کند.

به گزارش سینماروزان علی سرتیپی در گفتگویی با محتبی اردشیری در فرهیختگان با اشاره به لطمات سینما از کرونا گفت:  در کنار صنایع دیگری مثل رستوران‌ها و هتل‌ها که از کرونا لطمه خوردند صنعت سینما خیلی از این اوضاع لطمه خورد. فکر می‌کنم صنعت سینما طی این چند ماه، حداقل بالای 200میلیارد از کرونا لطمه خورد ولی امیدواریم  روزی این کابوس تمام شود.

سرتیپی با اشاره به آفات تعطیلی کرونایی سینماها گفت: تقریبا غیر از سینماهای حوزه هنری که دولتی بودند، بقیه تعدیل داشتند ولی ما نه، اما اینکه تا چه زمانی بتوانیم این روند را ادامه دهیم، نمی‌دانم. الان بیشتر پردیس‌ها نیروهایشان را تعدیل کرده‎اند؛ 20 نفر بوده‎اند، کرده‎اند چهار یا پنج نفر. اگر ما در کوروش این کار را نکردیم به این دلیل که در مجتمع شلوغی هستیم و پشتوانه این مجتمع را داریم. سینما حال و روز خوبی ندارد.

سرتیپی درباره وضعیت سینماهایی که مدیریتش را برعهده دارد گفت: طی چهار ماه تعطیلی سینماها، یک نفر را هم برای تعدیل معرفی نکردیم. تمام پول شارژ را هم دادیم یعنی ما فقط ماهی ۴۰۰میلیون تومان پول شارژ دادیم. خود سینما (کورش) طی این چهار ماه بین هفت تا هشت میلیارد ضرر و زیان داد اما با این‌حال، یک نفر از نیروهایمان را تعدیل نکردیم. حقوق‌ها را کم نکردیم. حقوق‌ها با افزایش امسال و بیمه‌های پرسنل، همه پرداخت شده است. واقعا عین نهادهای دولتی که با کارمندان خودشان برخورد می‌کردند، ما در بخش خصوصی این کار را کردیم، البته یکی از بزرگ‌ترین پشتوانه‌های ما، گروه صنعتی گلرنگ بوده که این دوستان که شریک ما هستند، این سیستم را به کار بستند. حتی در مجتمع‌های دیگر نظیر شکوفه یا گالریای تجریش ما هیچ پرسنلی را رد نکردیم. با اینکه کسی سرکار نبود، حقوق و مزایایشان را به‌صورت کامل دریافت کردند.

سرتیپی با انتقاد از کمک حداقلی دولت به سینماداران گفت: من الان به‌عنوان سینمادار اعلام می‌کنم تا این لحظه حتی یک ریال هم از سوی دولت به ما کمک نشده است. آن وام 10 میلیونی را هم نگرفتیم چون کمکی به حال ما نمی‌کرد. یعنی ما با 14 پرده باید 140 میلیون وام می‌گرفتیم و چند ماه دیگر هم آن را با سود پس می‌دادیم؛ ما که کاسب نیستیم که با پولش کار کنیم!!

مدیرعامل فیلمیران پیرامون عدم تخصیص بلحظه سهم صاحبان آثار از بلیت‌فروشی که سمفا وعده‌اش را داده بود بیان داشت: بزرگترین امتیاز سمفا این بود که انحصار بلیت‌فروشی را شکست؛ مساله فروش و تقسیم پول در لحظه، که ازجمله قابلیت‌های اصلی سمفا بود. سمفا این قابلیت را دارد منتها سینماداران با این مورد مساله دارند. مسائل دیگری هم دارند؛ یکی‌اش سانس‌بندی‌های دولتی که اینها می‌تواند یک جاهایی خطرناک باشد و سینماداران مخالف سانس‌بندی‌های دولتی از طریق سمفا هستند!

سرتیپی با اشاره به آفات دولتی بودن سمفا خاطرنشان ساخت: مهم‎ترین خطر سمفا این است که مجموعه شاید در آینده بیفتد دست آدم‌هایی که بعدا بخواهند یک‎جور دیگر سینما را کنترل کنند!

علی سرتیپی با تاکید بر ارزانی قیمت بلیت سینما در ایران گفت: واقعیتش این است که تا پیش از این، هندوستان، ارزان‎ترین بلیت سینما‌های جهان را داشت که درحال‎حاضر این عنوان در اختیار ایران است. یعنی ارزان‎ترین بلیت سینما متعلق به ایران است که به قیمت کمتر از یک دلار به فروش می‎رسد، آن‎هم در بهترین سالن‎هایمان. ولی هزینه‌های ما، دستگاه‌هایی که دارند کار می‏کنند، آن لامپی که آنجا روشن است، آن صندلی و… را داریم، به‌دلیل تحریم، گران‎تر از اروپا و آمریکا می‎خریم. هزینه‌های ما بسیار بسیار بالاست!!

سرتیپی ادامه داد: حتی مترو و اتوبوس که متعلق به دولت است در سال جدید با افزایش قیمت بلیت مواجه شد اما ما هیچ افزایش قیمتی در بحث بلیت سینما نداشته‎ایم و فقط مالیات ارزش افزوده را به بهای بلیت افزوده‌ایم که این مختص سینما هم‌ نیست و هر کالایی بخرید باید بپردازید. متاسفانه سینما علیرغم ساحت فرهنگی مشمول هیچ تخفیف مالیاتی نمی‎شود و باید مانند اصناف دیگر، 9درصد ارزش‏افزوده خود را کامل بپردازد! شما غذایی که تیرماه سال گذشته خورده‎اید، ببینید الان چند تومان شده است، اما ما داریم بلیت را به همان قیمت پارسال می‎فروشیم!!

علی سرتیپی درباره برخی سرمایه‌گذاران سینما نظیر م.الف که در زندان به سر می‌برند بیان داشت: اینکه ایشان پول گرفته یا وام گرفته، اگر کار خلافی کرده باید محکوم شود. ولی می‌گویم ایشان که پولی را وارد سینما کرده، اتفاقا برعکس عمل کرده؛ یعنی اگر ایشان در سینما نبود، شاید این نورافکنی که رویش روشن شد و این اتفاق‌هایی که برایش افتاد و این رسانه‌ای شدن مسائلش، به او ضرر زد تا اینکه بخواهد به او کمک کند. یعنی اگر ایشان پولی را که گرفته بود وارد سینما نمی‌کرد و مثلا می‌رفت ملک می‌خرید، شاید اینقدر روی او تمرکز نمی‌شد. ضمن اینکه مگر ایشان چقدر پول آورده؛ 50 تا 100 میلیارد که بیشتر نیاورده. چند سریال شبکه نمایش خانگی ساخته و چهارپنج تا هم فیلم. جز متمرکز شدن و حساس شدن روی این آدم، اتفاق دیگری برایش رقم خورده؟ درنتیجه ایشان هم آن ضربه را خورده؛ یعنی ایشان یک پول‌هایی داشته و چون می‌خواسته دیده شود یا به هر دلیلی، وارد سینما شده.

سرتیپی درباره جوانک بیت‌کوین‌بازی که اخیرا در چند فیلم سرمایه‌گذاری کرده بود اظهار داشت: یکی‌دو نفر بودند که کار بیت‌کوین انجام می‌دادند. طرف رفته بیت‌کوین خریده و فیلم ساخته. البته الان می‌گوید دیگر فیلم نمی‌سازم و تمام شد. چند تا ساخت و فهمید خبری نیست و رفت که رفت. اصلا این خبرها نیست.

سرتیپی با رد وجود مافیای اکران گفت: ما در زمینه تولید سینمایی، دهمین کشور دنیا هستیم ولی به لحاظ تعداد سالن، صد‌وچهلمین کشور. همین عدم تناسب کمیت تولید با کمیت سالن باعث فیلمسوزی شده!
عدم تناسب عرضه و تقاضا همیشه این مشکلات را به‌وجود می‌آورد. ظرفیت ما تولید 40 تا 45 فیلم در سال است. برای همین همه مدعی هستند و معلوم نیست چرا به فکر ایجاد تناسب تولید-توزیع نیستیم؟؟

مدیر فیلمیران درباره چیدمان اکران پساکرونا گفت: اگر قرار بود بین3 فیلم «رحمان 1400»، «خروج» و «شنای پروانه»، تنها یک فیلم را نمایش دهیم قطعا “شنای پروانه” را اکران میکردم.

سرتیپی در چرایی این امر گفت: فیلم خوب فیلمی است که استانداردها را رعایت کرده و با مردم ارتباط برقرار کند؛ یعنی خوب بفروشد و مردم از آن استقبال کنند. من- علی سرتیپی- هم فیلم «مسعود ده نمکی» یعنی «اخراجی‌ها 3» را اکران می‌کنم و همزمان با این فیلم، اثر «اصغر فرهادی» یعنی «جدایی نادر از سیمین» را. حالا ملاکم چیست؟ ملاکم این است که این فیلم‌ها با مردم ارتباط برقرار می‌کنند و هر دو هم گیشه دارند و هر دو هم کنار هم می‌فروشند!

علی+سرتیپی
علی+سرتیپی
پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=60928
image_print
برچسب ها: پردیس کوروشپردیس گالریای ولنجکسمفاسینما شکوفهسینماروزانسینماژورنالعلی سرتیپیفیلمیران
نوشته قبلی

اقدام قابل تحسین حسین انتظامی⇐تعطیلی نشریات کاغذی بودجه‌خوار زیرمجموعه‌ها

نوشته‌ی بعدی

گزارش تکان‌دهنده یک رسانه مستقل از کارتن‌خوابی یک سینماگر پیشکسوت⇐چرا خانه سینما یا نهادهای متمول سینمایی به داد این سینماگر نمی‌رسند؟؟

مطالب مرتبط

غلامرضا موسوی و رضا درمیشیان

تولید ۱۸ فیلم بدون پروانه ساخت!⇐ادعای غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم جنجالی “کیک محبوب من” +ماجرای کلک رضا درمیشیان به پلیس ترکیه  

8 آبان 1404

سینماروزان: غلامرضا موسوی تهیه‌کننده باسابقه سینما در تازه‌ترین گفتگویش خبر از تولید حدود بیست فیلم-دقیقا ۱۸ فیلم- بدون دریافت پروانه...

بهمن+ کامیار

اعلان عامل توقیف دوساله‌ی فیلم «لاک‌پشت»/چرا شش سال منتظر فرهاد اصلانی ماندند؟/بهمن کامیار کارگردان توضیح داد

16 مهر 1404

سینماروزان: فیلم لاک‌پشت از تازه‌ترین فیلمهای توقیفی است که رفع توقیف شده و در اکران پاییزی روی پرده رفته و...

لیلی+رشیدی

لیلی رشیدی، ممنوع‌کاری، توصیه پدر و مهاجرت؟/سوئیس بهتر است یا آمریکا؟

15 مهر 1404

سینماروزان: به خاطر دارم که در دوره‌ای، تلویزیون بر سر ماجرایی که امروز خنده‌دار است، من را ممنوع‌کار کرده بود....

نوشته‌ی بعدی
کارتن+خواب

گزارش تکان‌دهنده یک رسانه مستقل از کارتن‌خوابی یک سینماگر پیشکسوت⇐چرا خانه سینما یا نهادهای متمول سینمایی به داد این سینماگر نمی‌رسند؟؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    354 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

مرتضی غفوری؛ برنده‌ی جایزه‌ی اصلی فستیوال باکو

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

«شَبِ‌ موسیقی جنوبی» در پنجاهمین شب از سلسله شب‌های دلکوک خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه «پنج امضاء» در شاهرود

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

سُها نیاستی دربرابر مرضیه برومند؟! فیلم «دختر پری خانوم» در راه فجر۴۴ 

تبلیغات

ویژه ها

پردیس اکومال کرج
خبر

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404

سینماروزان: صدرنشین فروش هفتگی دو فیلم "آقای زالو" و "کفایت مذاکرات" هستند؛ آقاي زالو بیش از ده میلیارد فروش هفتگی...

ادامه مطلب
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
اصغر سمسارزاده

احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

15 آذر 1404
توقف «متری شش و نیم» کمی بالاتر از 27میلیارد/«تگزاس2» 17میلیاردی شد/دو فیلم حاکمیتی-مشکوک المنابع که سانسها را بلعیده‌اند بعد از دو هفته، رویهم فقط کمی بیش از 12میلیارد فروختند/«سرخپوست» 5میلیاردی شد/«زهرمار» دوروزه در مرز نیم میلیارد/«دختر شیطان» علیرغم تبعید به سانسهای کم‌مخاطب صبحگاهی(!) در آستانه میلیارد قرار گرفت+آمار کامل فروش

آقای زالو مماس با ۹۰میلیارد/قسطنطنیه ۷۴میلیارد/یوز ۷۱میلیارد/کج‌پیله ۴۵میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۷/۵میلیارد و مجنون ۱۶/۵میلیارد/کفایت مذاکرات ۱۵میلیارد/غریزه ۱۴میلیارد و بچه‌ی مردم ۱۲میلیارد/دوروز دیرتر ۹میلیارد/دختر برقی ۳/۵میلیارد/طهران۵۷ دوروزه دومیلیارد/آغاز سرد های‌کپی با مرتضی عقیلی+آمار کامل فروش

14 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم