• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 26 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه رک و راست

تبعیض در اکران به نفع آثار ارگانی-4درصدی، صدای کارگردان «خجالت نکش» را هم درآورد⇐چرا فیلمهای ما به تدریج سالنهایی که حقشان است را از دست می‌دهند؟/چرا باید همچنان فیلمهایی روی پرده باشند که از اسفندماه نمایش خود را شروع کردند؟؟

19 خرداد 1397
در رک و راست
0 0
A A
0
صدور حکم مدیریتی برای نویسنده “سالوادور…” و “لیلی با من است”+عکس

رضا مقصودی

سینماروزان: آشفته بازار اکران تقریبا بیشتر از نیمی از بدنه سینمای ایران را  درگیر خود کرده و آن بخش اندکی هم که گلایه ای از اکران ندارند یا بیخیال کلیت ماجرا شده اند یا از حمایتهای مافیایی-ارگانی برخوردارند که اجازه میدهد حتی با پایان قطعی زمان اکرانشان باز هم سانسهای متعدد داشته باشند.

به گزارش سینماروزان رضا مقصودی کارگردان کمدی «خجالت نکش» که در اکران دوم نوروز روی پرده رفته اما به دلیل محدودیت سالن و تبعیض در توزیع سالن به نفع آثار ارگانی-4درصدی که از اکران نوروز روی پرده اند نتوانسته فروشی رویایی داشته باشد.

رضا مقصودی با توصیف شرایط اکران به «اعتماد آنلاین» گقت: فروش فيلم ما تا اين زمان بد نبوده، اما اگر شرايط اكران مناسبي وجود داشت، قطعا وضعيت فروش فيلم هم بهتر از اين بود. اعتراضاتي به شيوه اكران دارم اما اگر واقع‌بين باشيم، متوجه مي‌شويم كه تعداد زيادي فيلم در سال توليد مي‌شود و بايد نوبت اكران به همه آنها برسد. به هر حال شرايط براي بعضي فيلم‌ها خوب پيش مي‌رود و فيلم‌هايي نيز اين ميان در زمان مناسبي اكران نمي‌شوند.

او تأكيد كرد: اگر براي اكران برنامه‌ريزي مناسبي صورت بگيرد، يعني مسئولان سينما بتوانند تحليل درستي از فيلم‌ها و ژانرها داشته باشند، قطعا دسته‌بندي درستي صورت مي‌گيرد و زمان اكران فيلم‌ها نيز مناسب تعريف مي‌شود. بايد پرسيد چرا در يك زمان مشخص اين حجم از فيلم اكران مي‌شود؟ آيا مسئولان از پتانسيل سينماها خبر ندارند؟ آيا فقط استدلال اين است كه فيلم‌ها اكران شوند؟ اكنون فيلم‌هايي اكران هستند كه از اسفندماه سال قبل نمايش خود را شروع كرده‌اند و حاضر نيستند سالن‌هاي خود را تحويل دهند. چرا فيلم ما به‌تدريج سالن‌هايي را كه حقش است تحويل مي‌گيرد؟

كارگردان فيلم «خجالت نكش» درباره شرايط اكران اين فيلم در ماه رمضان گفت: در ماه رمضان شرايط اكران مناسب است، اما هر شرايط خوبي نياز به اطلاع‌رساني و آگاهي دارد. وقتي مردم نمي‌دانند كه قرار است «خجالت نكش» تا سحر اكران شود، چگونه براي ديدن اين فيلم حضور پيدا كنند؟ مردم نمي‌دانستند كه شرايط اكران ويژه‌اي در اين ايام وجود دارد. جام جهاني و فصل امتحانات هم خودش يك معضل است كه بايد شوراي صنفي به آن توجه مي‌كرد. درست است كه جام جهاني رويداد مهمي است اما چرا فيلم‌هاي سينمايي بايد هزينه آن را بپردازند.

رضا مقصودي درباره واكنش مخاطبان به فيلم «خجالت نكش» نيز گفت: فيلم ما به گونه‌اي بود كه از راه توصيه مخاطبان به يكديگر فروش خوبي را تجربه كرد. تبليغات اصلي «خجالت نكش» توسط مردم انجام شد. روزهاي اول اكران فروش ضعيفي داشتيم اما هر چه گذشت استقبال بهتر شد و مردم به هم پيشنهاد ديدن فيلم را دادند. اين اواخر فيلم ما فروش غيرقابل تصوري داشت. البته بازي شبنم مقدمي و احمد مهرانفر هم در اين ميان تأثيرگذار بود. اين دو توانستند مخاطب را ٢ ساعت در سالن‌هاي سينما نگه دارند و با بازي آنها ارتباط خوبي برقرار شد. شايد باورتان نشود اما به عنوان كارگردان اطلاع ندارم اكران ما چقدر طول خواهد كشيد. اما درخواست من اين است كه اكران ادامه پيدا كند زيرا مردم فيلم را دوست دارند.

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=50436
image_print
برچسب ها: خجالت نکشرضا مقصودیهدایت فیلم
نوشته قبلی

رسانه اصلاح‌طلب خطاب به سلبریتی‌هایی که به فکر ساختن خانه فرهنگ در مناطق زلزله‌زده اند⇐الان زمان نگه‌داشتن پول در حساب نيست، کار واقعي بکنيد!/بعید است مردمی که برای زیرانداز و پتو التماس می‌کنند هوس هنرآموزی به سرشان بزند

نوشته‌ی بعدی

توسل به شبهه «موبایلی بودن فیلم ممنوعه»⇐راهی برای گریز از پاسخگویی در چگونگی ارسال گفتگوی ممنوعه ناصر ملک‌مطیعی برای «من و تو» و «طپش»؟؟

مطالب مرتبط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

نوشته‌ی بعدی
توسل به شبهه «موبایلی بودن فیلم ممنوعه»⇐راهی برای گریز از پاسخگویی در چگونگی ارسال گفتگوی ممنوعه ناصر ملک‌مطیعی برای «من و تو» و «طپش»؟؟

توسل به شبهه «موبایلی بودن فیلم ممنوعه»⇐راهی برای گریز از پاسخگویی در چگونگی ارسال گفتگوی ممنوعه ناصر ملک‌مطیعی برای «من و تو» و «طپش»؟؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم