• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

جابجايي اعداد از بهارستان تا سي تير⇐به فاصله ٤ ايستگاه اتوبوس ٣٧ تبديل به ٧٣ شد!/آیا 34 فیلم فارابی حائز حضور در دو بخش اصلی جشنواره نبوده‌اند؟

16 دی 1394
در گزارش, گوناگون
1 0
A A
0
جابجايي اعداد از بهارستان تا سي تير⇐به فاصله ٤ ايستگاه اتوبوس ٣٧ تبديل به ٧٣ شد!/آیا 34 فیلم فارابی حائز حضور در دو بخش اصلی جشنواره نبوده‌اند؟

حجت ا.. ایوبی و علیرضا تابش نفس

سینماژورنال: در حالی که مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی دو هفته قبل در گفتگویی اعلام کرده بود امسال ارگان متبوعش از حدود 40 پروژه سینمایی حمایت کرده است(اینجا را بخوانید) رییس سازمان سینمایی به تازگی بیان کرد که 80 درصد محصولات جشنواره فجر امسال به صورت مستقل و بدون حمایت دولت تولید شده اند و فارابی از 73 فیلم حمایت کرده است.

37 فیلم فارابی در جشنواره حضور دارند

به گزارش سینماژورنال دو هفته قبل علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درباره مجموع آثاری که مورد حمایت این بنیاد سینمایی قرار گرفته و فرم حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را پر کرده اند گفت: بنیاد سینمایی فارابی در سال سینمایی خود بیش از ۴۰ فیلم را در لیست حمایت قرار داد که از این تعداد ۳۷ اثر فرم حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را پر کرده اند که امیدواریم پس از پایان مراحل فنی همه این ۳۷ فیلم فرصت دیده شدن در جشنواره را پیدا کنند.

وی درباره نحوه حمایت بنیاد سینمایی فارابی از تولیدات سینمای ایران توضیح داد: حمایت بنیاد سینمایی فارابی به دو صورت اعطای تسهیلات وام و یا مشارکت در تولید بوده است که از ۴۰ اثری که اشاره کردم تنها دو فیلم «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار و «امکان مینا» ساخته کمال تبریزی در لیست فیلم های مشارکتی قرار گرفته‌اند و باقی آثار از طریق اعطای وام مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

فارابی از 73 فیلم حمایت کرده!

حالا حجت ا.. ایوبی رییس سازمان سینمایی در در همايش يك روزه تفويض اختيار توليد فيلم هاي بلند غيرسينمايي به استان‌ها گفته است: سینمای حرفه ای ما بعد از انقلاب با حمایت‌های مستقیم دولت شکل گرفت، اما برنامه به این شکل بود که کم‌کم این حمایت‌ها کمرنگ شود و سینما روی پای خودش بایستد، اتفاقی که به آرامی در حال رخ دادن است. در جشنواره فجر امسال ۸۰ درصد آثار سینمایی مستقل هستند و این خبر خیلی خوبی است. حتی بنیاد سینمایی فارابی هم در سال گذشته تنها از ۷۳ فیلم حمایت کرده است.

به گزارش سینماژورنال به نظر می رسد اختلاف 36 عددی که میان آمار رییس سازمان سینمایی و رییس بنیاد فارابی که مقر یکی در میدان بهارستان است و مقر دیگری در خیابان سی تیر، وجود دارد حکایت از آن دارد که یکی از این دو نفر در ارائه اطلاعات اشتباه کرده است.

این اطلاعات را هرچه زودتر تصحیح کنید

به گزارش سینماژورنال در این بین احتمال نادرست بودن اطلاعات رییس سازمان سینمایی بیشتر است بخصوص که مدیر فارابی درباره 40 فیلمی صحبت کرده که 37 فیلم از آن میان در جشنواره حضور دارند.

اما نباید این نکته را هم ازنظر دور داشت که جابجا شدن دو عدد 3 و 7 در کلام رییس سازمان سینمایی چقدر تفاوت معنایی ایجاد می‌کند و البته که این جابجایی اگر تصحیح نشود قطعا وارد منابع سینمایی مرتبط با کارنامه یک ساله فارابی شده و در آینده نزدیک مخاطب را با تناقضی بزرگ روبرو می‌کند.

یعنی 26 فیلم بدون حمایت دولتی و شبه‌دولتی تولید شده‌اند؟

به جز این اگر فرض را بر صحت آمار مدیر فارابی یعنی حضور 37 فیلم فارابی در جشنواره بدانیم و البته مستقل بودن 80 درصد از آثار حاضر در جشنواره را ناظر به 33 فیلم دو بخش سودای سیمرغ و نگاه نو بدانیم یعنی آن که فقط 7 فیلم از فیلمهای این دو بخش با حمایتهای دولتی و شبه‌دولتی تولید شده اند و 26 فیلم بقیه مستقلند. آیا واقعا چنین است؟

“نفس”، “بادیگارد”، “ایستاده در غبار”، “متولد 65” و “دلبری” از جمله آثار جشنواره هستند که با حمایت نورتابان، موسسه اوج، مرکز گسترش و حوزه هنری تولید شده اند و در این بین “نفس” علاوه بر حمایت نورتابان، حمایت فارابی را هم پشت خود داشته است.

آیا 34 فیلم فارابی حائز حضور در بخش مسابقه جشنواره نبوده‌اند؟

به گزارش سینماژورنال به جز این مدیر فارابی تأیید کرده که “امکان مینا” هم با حمایت فارابی تولید شده است.

با کسر نام این 6 فیلم فقط یک فیلم حمایتی دیگر باقی می ماند. اگر فرض کنیم که آن یک فیلم هم از محصولات فارابی باشد و با احتساب “نفس” و “امکان مینا” این خروجی پیش رویمان قرار می گیرد که از 37 فیلمی که فارابی به جشنواره ارائه داده نزدیک به 34 فیلم حائز شرایط لازم برای حضور در دو بخش اصلی جشنواره نشده اند. آیا این یک موفقیت برای فارابی است؟

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=16180
image_print
برچسب ها: بنیاد فارابیحجت ا.. ایوبیخیابان سی تیرسازمان سینماییعلیرضا تابشمیدان بهارستان
نوشته قبلی

با چند ثانيه حضور(؟) نجف‌زاده از تجربه بازيگري‌اش مي‌گويد!+عکس

نوشته‌ی بعدی

اعلام اسامی 11 فیلم بخش “هنروتجربه” فجر با حضور فیلمهایی که به سودای سیمرغ راه نیافته بودند

مطالب مرتبط

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

23 آذر 1404

سینماروزان: نشست تخصصی و کارگاه انتقال تجربه «عکاسی جنگ و مستند اجتماعی» توسط آلفرد یعقوب‌زاده، عکاس باسابقه و دارنده جوایز...

رادیومقاومت

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

22 آذر 1404

سینماروزان: رادیو مقاومت، اول دی‌ماه برای ششمین سال متوالی فعالیت خود را آغاز می‌کند. این شبکه با هدف روایت اقتدار...

جشنواره پژواک

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

21 آذر 1404

سینماروزان: با حکم حمیدرضا افتخاری، دبیر پنجمین جشنواره ملی برنامه‌های رادیویی پژواک، مسئولان بخش‌های مختلف این رویداد ملی معرفی و...

نوشته‌ی بعدی
280 اثر متقاضی حضور در جشنواره فجر/77 فیلم سودای سیمرغ و 68 فیلم هنروتجربه!!!

اعلام اسامی 11 فیلم بخش "هنروتجربه" فجر با حضور فیلمهایی که به سودای سیمرغ راه نیافته بودند

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم