• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
پنجشنبه 27 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر وسط

حتی يك كلمه از #جوجه_تيغی سانسور نشد!/فقط گفتند یک دیالوگ نباشد!/کارگردانی حرفه‌ای واقعا کار سختی است/پول همه را خراب كرده!/تا اطلاع ثانوی کارگردانی نخواهم کرد/بالاخره كه بايد يك زن رييس‌جمهور كشورمان شود!/زنان در تمام جهان مهجور هستند نه فقط ایران!

مستانه مهاجر کارگردان فیلم #جوجه‌تیغی مطرح کرد

24 آذر 1402
در خبر وسط, گفتگو, ویژه
13 0
A A
0
مستانه مهاجر

مستانه مهاجر

سینماروزان: مستانه مهاجر تدوینگر باسابقه نخستین فیلم خود در مقام کارگردان با عنوان #جوجه_تیغی را روی پرده دارد؛ فیلمی با با پیرنگ ریاست جمهوری یک زن در ایران که هر چه ندارد، ریتم مناسبی دارد که مرهون سالها تجربه مهاجر به عنوان تدوینگر است؛ اینکه چنین فیلمی بتواند بی ممیزی فراوان روانه سینماها شود قابل توجه است و کارگردان گفته فیلمش ممیزی چندانی نداشته!

مستانه مهاجر درباره ممیزی جوجه تیغی به روزنامه اعتماد گفت: باور كنيد حتی يك كلمه از فيلم «جوجه تيغي» سانسور نشد، فقط به من گفتند يك ديالوگ اگر نباشد بهتر است، من فكر مي‌كنم نوع زبان بسيار تاثير دارد. اينكه چطور حرفي را با زيركي بتوانيم بيان كنيم.

مهاجر درباره سوژه جوجه تیغی گفت: حتما يك روز يك زن رييس‌جمهورمان مي‌شود، چرا نشود؟ مي‌دانيم در قانون اساسي آمده اما قانون اساسي ما حضور زن به عنوان رييس‌جمهور را نفي نمي‌كند بلكه تفسير اشتباهي از اين قانون شده و اين اتفاق را به وجود آورده است. خدا رحمت كند شهيد بهشتي را هيچ ممانعتي براي اينكه يك خانم رييس‌جمهور شود نداشت؛ در قانون اساسي نوشته شده رجل سياسي، اين يعني رييس‌جمهور بايد شخصيت سياسي باشد نه اينكه لزوما مرد باشد.

وی ادامه داد: بالاخره كه بايد يك زن رييس‌جمهور كشورمان شود. ما خودمان هستيم كه ممانعت به وجود مي‌آوريم. اصلا پرسش من اين است كه چرا زن و مرد مي‌كنيم؟ با اين حال مي‌خواهم بگويم اين موضوع سال‌هاست كه در ذهن من بود و فكر مي‌كنم يك روز رييس‌جمهوري از جنس زن خواهيم داشت چون معمولا آرزو و فانتزي روزي شكل واقعيت مي‌گيرد.

مهاجر درباره وجه زنانه فیلم خود گفت: زنان در سراسر جهان مهجور هستند نه فقط ايران. اين مقوله ماجراي عصر حجر است، نه اينكه مردان نخواهند به زنان توجه كنند، نمي‌توانند به زنان اهميت دهند. البته در اين ميان استثنائاتي هست آدم‌هايي كه در هر شكلي و در هر موضوعي نگاه متحجرانه دارند كه بحث من اين آدم‌ها نيستند من درباره يك شرايط نرمال و متعادل صحبت مي‌كنم كه چرا حقوق زنان ناديده گرفته مي‌شود. به نظر من زنان در هر جغرافيايي مشكلات و نگراني‌هاي خاص خود را دارند. فقط اندازه مشكلات باهم فرق مي‌كند وگرنه زنان در تمام جهان مهجور هستند.

مستانه مهاجر کارگردان فیلم #جوجه‌تیغی مطرح کرد: حتی يك كلمه از #جوجه_تيغي سانسور نشد!/فقط گفتند یک دیالوگ نباشد
مستانه مهاجر کارگردان فیلم #جوجه‌تیغی مطرح کرد:
حتی يك كلمه از #جوجه_تيغي سانسور نشد!/فقط گفتند یک دیالوگ نباشد

این کارگردان پیرامون کمدی سازی بیان داشت: اگر فيلم كمدي ادبيات درستي داشته باشد از بهترين گونه‌هاي سينمايي و سخت‌ترين ژانر در سينماي جهان است اما يك جور استادي مي‌خواهد، اگر نگراني هم داشتم از اين منظر بود كه شايد من آدم درستي براي ساخت فيلم كمدي نباشم، كمدي ادبياتي دارد كه هر كسي نمي‌تواند آن فضا را دربياورد، هركسي نمي‌تواند وودي آلن شود. هركسي نمي‌تواند جري لوئيس باشد، به نظر من اجاره‌نشين‌ها شاهكار سينماي كمدي ايران است. وقتي مي‌گويم نمي‌خواستم اين فيلم را كارگرداني كنم از روي نابلدي اين نوع سينماست، نه كه من بلد نباشم، كمدي اساسا ژانر سختي است و سخت‌ترين ژانر در جهان سينما است. من اگر مي‌خواستم قالبي را براي دغدغه‌هايم به عنوان كارگردان انتخاب كنم موضوعات اجتماعي را انتخاب مي‌كردم با اين حال خيلي خوشحالم به رغم تمام نگراني‌ها، توانستم حرفم را با زبان كمدي بزنم. فكر مي‌كنم نوع بيان در فيلم بسيار مهم است.

مستانه مهاجر درباره آینده مسیر کاری خود اظهار داشت: براي من تدوين جايگاه خاصي در سينما دارد ولي واقعا كارگرداني مقوله سخت و پيچيده‌اي است اگرچه براي من سخت نبود ولي كارگرداني حرفه‌ای واقعا سخت است. از همين رو تا اطلاع ثانوي نمي‌خواهم كارگرداني كنم. البته هيچ چيزي در آينده مشخص نيست، شايد همين فردا فيلمنامه‌اي باشد و پيشنهادي برسد كه باز كارگرداني كنم. حرفم مطلق نيست. اما مساله‌ام در سينما تايتل و عنوان نيست. اساسا سينما مساله من است، سينما همه هستي من است، سر سينما با كسي شوخي ندارم، هرجا فكر كنم به درد بخورم همانجا مي‌ايستم. فكر مي‌كنم كه شايد تهيه‌كننده بهتري باشم.

وی تاکید کرد: متاسفانه پول همه ما را خراب كرده است؛ اقتصاد تعيين‌كننده است و مي‌گويد ما چه كنيم.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=79480
image_print
برچسب ها: فیلم جوجه تیغیمستانه مهاجر
نوشته قبلی

#فسیل ۲۹۷میلیاردی و #هتل مماس با ۲۰۰میلیارد/ #شهر_هرت در مرز ۸۰میلیارد و #بچه‌زرنگ در نزدیکی ۵۰میلیارد/ #نارگیل در نزدیکی ۲۲میلیارد و #گیجگاه در مرز ۱۵میلیارد/ #ویلای_ساحلی ۱۲میلیارد/ عبور #جوجه_تیغی از ۹میلیارد/ #ورود_و_خروج_ممنوع به ۴میلیارد نزدیک شد/ #سلفی_با_رستم میلیاردی شد/ #گانورا در مرز میلیارد+آمار کامل فروش

نوشته‌ی بعدی

موفقیت «آنیتا، گمشده در اخبار» در هند

مطالب مرتبط

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

26 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: حمید طالقانی بازیگر و کارگردان ایرانی در ۶۰ سالگی فوت شد.   حميد(محمد) طالقاني متولد ۱۳۴۴ تهران، داراي...

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

25 آذر 1404

سینماروزان: با دستور شورای صدور مجوز سینمایی، پنج فیلم سینمایی پروانه نمایش گرفتند. دو فیلم کودک بامبولک۲ و دختر برقی۲...

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

نوشته‌ی بعدی
موفقیت «آنیتا، گمشده در اخبار» در هند

موفقیت «آنیتا، گمشده در اخبار» در هند

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

قصه‌ی دردناک بم/رونمایی از پوستر فیلم «احمد»+عکس

۲۴ هنرمند ایرانی «شب یلدا» را به تصویر می‌کشند

سخنرانی های تداکس توس در فیلمنت

بازگشت کامران نجف زاده با برمودا در شب‌های یلدا

کمپین یلدایی«صد دانه یاقوت» کلید خورد/ 100 کتاب برای شب چله  

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

پرافتخارترین حضور مرکز مستند سوره در نوزدهمین جشنواره سینماحقیقت

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

تبلیغات

ویژه ها

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»
خبر

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

26 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: حمید طالقانی بازیگر و کارگردان ایرانی در ۶۰ سالگی فوت شد.   حميد(محمد) طالقاني متولد ۱۳۴۴ تهران، داراي...

ادامه مطلب
چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم