• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 27 خرداد 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

حرفهای اصغر رفیعی‌جم فیلمبردار باسابقه که با #پرونده_باز_است به جشنواره فجر۴۱ آمده: بیضایی، بیضایی است و پوراحمد، پوراحمد!/فقط سعی می‌کنم #حرفه‌ای کار کنم!/کوشش کردم حد بالایی از کیفیت را در فیلمبرداری #پرونده_باز_است، لحاظ کنم/پوراحمد نگاه تازه‌‌ای به قصاص داشته!/وقتی می‌بینم برخی می‌خواهند با حداقل، فیلم بسازند، پیشنهاد را رد میکنم!/بردن و یا نبردن سیمرغ برایم مهم نیست ولی امیدوارم داوری های منصفانه بوده و به نفع ارگان‌ها نباشد!/جوایزم را در دوران مرارت‌بار #نگاتیو گرفتم!/سیمرغ را برای #سگ‌کشی گرفتم که شش ماه صرف فیلمبرداری شد و بسیاری از سکانس‌ها زیر هشت برداشت نبود!/متاسفم که کیفیت تولید در سینمای ایران نزول کرده!/آثاری نظیر #سگ‌کشی تولید نمیشود چون امکانات را به افراد توانمند نمی‌دهند

17 بهمن 1401
در گفتگو
0 0
A A
0
اصغر رفیعی‌جم: چند سال دیگر باید منتظر می‌شدم تا بیضایی فیلم بسازد؟/برای 9 فیلمنامه بیضایی قرارداد بستم اما فقط 3 فیلم به تولید رسید!/در “یتیم‌خانه ایران” با مولف کاری نداشتم؛ به دنبال تصویرسازی تاریخی استاندارد بودم/اگر هنرپیشه‌هایی شناخته‌شده‌تر در “یتیم‌خانه…” حضور می‌یافتند شاید با یک “زنده باد زاپاتا” مواجه بودیم!/حتی آنها که ژست روشنفکرانه می‌گیرند بارها با بودجه نهادهای خاص کار کرده‌اند/ وقتی یک هنرپیشه بین 100 تا 300 میلیون تومان می‌گیرد این حق ماست که حداقل 10 درصد او دستمزد بگیریم/آدمهای بی‌ربط شده‌اند مدیران سینمای ایران!/این مدیران هم بالای 70 درصد سینماگران را نمی‌شناسند

اصغر رفیعی جم

سینماروزان/احمد محمداسماعیلی: دلیل اصلیم برای قبول فیلمبرداری فیلم #پرونده_باز_است، کیومرث پوراحمد بود. سالها است که با او دوستی و رابطه خانوادگی دارم و رفاقتمان چند دهه ای است. حرفه ای بودن پوراحمد کار فیلمبردار را در کارش راحت می‌کند و باعث می‌شود با خیال راحت فیلمبرداری انجام گردد. به هر حال کارنامه پوراحمد کارنامه قوی و پرباری است.

اصغر رفیعی‌جم مدیر فیلمبرداری باسابقه با بیان مطلب فوق به سینماروزان گفت: فیلم نامه پرونده باز است شاید محبوب من نباشد ولی اجرای پوراحمد اجرایی درست بود و سعی کردیم در تعامل با علی قائم مقامی تهیه‌کننده کار که او نیز در حیطه تولید، فراوان تجربه کرده موضوعی مرتبط با قصاص را از دریچه‌ای نو بنگریم و کوشش کردم حد بالایی از کیفیت را در فیلمبرداری #پرونده_باز_است، لحاظ کنم تا فیلمی خوب به مخاطب ارائه کنیم.

رفیعی‌جم افزود: اغلب سعی میکنم مثل یک حرفه ای کارم را به بهترین شکل انجام دهم و اینکه دو ضلع تولید و کارگردانی #پرونده_باز_است افرادی باسابقه بودند مرا هم دلگرم‌تر کرد به بهبود کار.

رفیعی‌جم پیرامون تفاوت فیلمبرداری در #پرونده_باز_است که اثری با ته مایه جنایی است با آثار ملودرام بیان داشت: فیلم راجع به قصاص است و بحث قوه قضاییه و پلیس در داستان فیلم نقش پیش‌برنده موثری دارد. پوراحمد نگاه تازه ای به قصاص داشته و باید به این نگاه با تأمل نگریست. البته فیلم نامه بر اساس الگوهای تکرار شونده این ژانر نوشته شده که بارها فیلم های این مدلی در سینمای ایران و جهان تولید شده است ولی در مضمون و همچنین دکوپاژ کار، تفاوت حس می‌شود.

رفیعی‌جم درباره کم‌کاری در سال‌های اخیر گفت: فیلمبرداری موقعی در تولید یک فیلم در هر ژانری تفاوت پیدا می کند که امکانات لازم در اختیار باشد. امکانات شامل حضور آدم های متخصص هر رشته و وسائل فیلمبرداری جدید و نو و از همه مهمتر بحث مالی است. سینما هنر گرانی است و باید بودجه متناسب برای تولید در نظر گرفته شده شود و وقتی می‌بینم برخی می‌خواهند با حداقل فیلم بسازند، سریعا پیشنهاد را رد میکنم.

این فیلمبردار حاذق که در جشنواره فیلم فجر برنده بهترین فیلمبرداری برای پرده آخر و سگ‌کشی شده درباره سودای جایزه در جشنواره امسال گفت: بردن و یا نبردن سیمرغ دیگر برایم مهم نیست و به آن فکر نمی کنم. جایزه برای جوان ها است که انگیزه کار بهتر داشته باشند و امیدوارم داوری های منصفانه بوده و به نفع ارگان‌ها نباشد! در دوران ما فیلمبرداری با نگاتیو بسیار سخت بود و الان کار با فیلمبرداری دیجیتال به مراتب راحت تر شده است و من جوایزم را در دوران نگاتیو بردم که برای هر سکانس، مرارت‌ها می‌کشیدیم بسیاری از گونه‌ها را در بهترین شکلش تجربه نمودم؛ از پرده آخر و سربازهای جمعه گرفته تا غیرمنتظره، سگ‌کشی و اعتراض و از طوطیا و هشت‌پا تا برگ برنده و زیر بام‌های شهر و…

اصغر رفیعی‌جم با اشاره به سیمرغی که برای نوآر #سگ‌کشی ساخته بهرام بیضایی برد بیان داشت: مهم ترین دلیل ماندگاری فیلم سگ کشی شخص بهرام بیضایی و توانمندی و احاطه اش به فیلمسازی بود. بحث مهم دیگر فیلم نامه کامل و خوبش بود. فیلم با دقت و صرف زمان زیاد با هزینه نسبتا بالایی در مدت شش ماه فیلمبرداری شد و بیضایی تا از صحنه ای راضی نبود پلان بعدی را کار نمی کرد. هیچ سکانسی زیر هفت تا هشت برداشت گرفته نشد و حتی بعد از پایان کار در اسفندماه ۱۳۷۸، مجددا برخی نماها بعد از تعطیلات عید سال ۱۳۷۹ گرفته شد‌ و درنهایت نسخه‌ای شسته‌رفته به جشنواره رسید و همه را سورپرایز کرد.

رفیعی‌جم تاکید کرد: پوراحمد، پوراحمد است و بیضایی، بیضایی و کیمیایی، کیمیایی و هر کدام سبک و منش خود را دارند ولی آنچه تاسف دارد اینکه کیفیت تولید در سینمای ایران نزول کرده و متاسفانه در سینمای ایران فیلم‌هایی با پروداکشن سنگین مثل سگ‌کشی تولید نمیشود زیرا یا به فیلمسازان توانمند امکانات نمی‌دهند یا امکانات را به فیلمسازان کم‌توان می‌دهند. بماند که فیلمنامه های درست و دراماتیک نظیر سگ‌کشی بیضایی یا شب یلدای پوراحمد دیگر نوشته نمی شوند یا اگر هم نوشته شوند امکان تولید نمی‌یابند.

حرفهای اصغر رفیعی جم درباره حضور در جشنواره فجر۴۱ با فیلم پرونده باز است
حرفهای اصغر رفیعی جم درباره حضور در جشنواره فجر۴۱ با فیلم پرونده باز است
پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=73294
image_print
برچسب ها: اصغر رفیعی جمفیلم پرونده باز استفیلم سگ کشی
نوشته قبلی

#کت_چرمی(حسین میرزامحمدی/کامران حجازی): سه‌دونگ سه‌دونگ بهتر نبود؟

نوشته‌ی بعدی

#هفت_بهار_نارنج(فرشاد گل سفیدی/محمد کمالی پور)؛ هانکه به‌روایت طلعتی!

مطالب مرتبط

چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

16 خرداد 1404

سینماروزان: ایران تاریخ فرهنگی غنی دارد و از دل همان تاریخ است که کلی هنرمند درجه یک خلق شده و...

امیر غفارمنش+ساعت+خوش+رضا+عطاران+حمید+لولایی+نصرالله+رادش

امیر غفارمنش: تلویزیون سرمایه سوزی نکند!

12 خرداد 1404

سینماروزان: در روزگاری نه‌چندان دور، تلویزیون هر نوروز و رمضان با قصه‌هایی تازه و چهره‌هایی آشنا، لبخند بر لب مخاطبان...

حرفهای هادی اسماعیلی مدیر موسسه پخش بهمن‌سبز درباره اکران نسخه‌ی سینمایی "پایتخت"، وضعیت اکران نوروز۴۰۴ و...

حرفهای هادی اسماعیلی مدیر موسسه پخش بهمن‌سبز درباره اکران نسخه‌ی سینمایی “پایتخت”، وضعیت اکران نوروز۴۰۴ و…

18 فروردین 1404

سینماروزان: هادی اسماعیلی، مدیرعامل بهمن سبز با اظهار تأسف از عدم ساخت و اکران نسخه سینمایی مجموعه «پایتخت ۷» گفت:...

نوشته‌ی بعدی
فیلم هفت بهار نارنج

#هفت_بهار_نارنج(فرشاد گل سفیدی/محمد کمالی پور)؛ هانکه به‌روایت طلعتی!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404

پربازدیدها

  • از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    110 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 44 توئیت 28
  • نسخه‌ی زنانه مازیار(شهره) لرستانی روی پرده!+توضیحات کارگردان درباره حذف نامش از تیتراژ

    94 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 38 توئیت 24
  • رسانه انگلیسی منتشر کرد: داستان کامل فیلم «زن و بچه»سعید روستایی   

    83 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 33 توئیت 21
  • داود اشرفِ سریال «وحشی» در واقعیت کیست؟/ قاتلی که از زندان فرار می‌کند؟

    75 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 30 توئیت 19
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • انتشار آرای کامل اسکرین‌دیلی بر جشنواره کن۲۰۲۵/«تصادف ساده» با جعفر پناهی: اول/«زن و بچه»سعید روستایی: سوم از آخر!

    33 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8

آخرین مطالب

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

جشن منتقدان خانه سینما به تعویق افتاد/ امروز زمان همدلی با دل‌های داغدار و جان‌های استوار است

صدور پروانه برای دو مدیر اسبق!

بیانیه شورای عالی خانه هنرمندان ایران در پی وقایع اخیر 

بازگشت نماوا به شبکه خانگی 

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

واکنش ابراهیم حاتمی‌کیا به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و دل‌نوشته‌ای برای سرداران شهید

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

تبلیغات

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم