• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 26 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه شیروانی داغ

حرف‌های صریح یک روزنامه‌نگار روی آنتن زنده⇐فرهنگ و بالاخص سینما برای مدیران دولتی جزو امور فوق‌برنامه است!/چون سینما فوق‌برنامه است برای مدیریت سینما هم افراد متخصص نمی‌آورند!/اینکه مدیران سینمایی به اسکار و جوایز کن و برلین می‌نازند ولی هنوز نتوانسته‌اند یک بیمه بیکاری یا بیمه درمانی جامع برای اهالی سینما ایجاد کنند، جای تعجب دارد!/ اینکه یک سال از شیوع کرونا گذشته و جز یک سبدکالا نصیب اهالی شریف سینما نشده حقارت‌بار است!/اینکه برای دادن یک عیدی ناچیز بین سینماگران، خودی و نخودی راه می‌اندازند، جای خجالت دارد!/ واقعا زشت نیست که در یک سال اخیر چندین بار فرم خوداظهاری پیش سینماگران گذاشته‌اند تا یک کمک ناچیز به آنها بدهند؟؟/مگر اطلاعات سینماگران در بانک اطلاعاتی خانه سینما یا صندوق هنر نیست که مدام آنها را وادار به خوداظهاری می‌کنند؟؟

22 اسفند 1399
در شیروانی داغ
1 1
A A
0
محمد+شاکری+روزنامه‌نگار

محمد+شاکری+روزنامه‌نگار

سینماروزان/نسترن حسینی: اهمال در رسیدگی به معیشت بدنه سینما در دوران کرونایی با واکنش یک روزنامه‌نگار مواجه شد.

محمد شاکری روزنامه‌نگار با انتقاد از شیوه مدیریت فرهنگی روی آنتن رادیوگفتگو اظهار داشت: فرهنگ و بالاخص سینما برای مدیران دولتی جزو امور فوق‌برنامه است! همان طور که‌ در مدارس امور فرهنگی و پرورشی، جزو دروس فوق برنامه است و زیاد جدی گرفته نمی‌شود، در حیطه کلان مدیریتی نیز مدیریت فرهنگی و بالاخص مدیریت سینما جزو امور فوق برنامه است.

شاکری ادامه داد: چون سینما فوق‌برنامه است برای مدیریت سینما هم افراد متخصص نمی‌آورند؛ یک بار از تلویزیون برای سینما مدیر می‌آورند، یک بار از دنیای پزشکی برای سینما مدیر می‌آورند و یک بار از میان مهندسان، مدیری برای سینما انتخاب می‌کنند و به همین ترتیب در دور باطلی می‌چرخند که خروجیش فقط فاصله بعید تصمیمات مدیریتی با خواسته‌های اهالی سینماست.

محمد شاکری با اشاره به مدیران موفق سینمای بعد از انقلاب بیان داشت: تنها ادوار سینمایی که مدیریت نسبتا استاندارد داشته‌ایم در دوران سیف‌الله داد و جواد شمقدری بوده. دلیل اصلی موفقیت نسبی این دو نفر هم سینمایی بودن آنهاست. هم سیف‌الله داد و هم جواد شمقدری کاملا برآمده از سینما بودند و با اینکه به‌لحاظ تقسیم‌بندی سیاسی هیچ شباهتی با هم نداشتند ولی چون با جریانات سینما و بدنه سینما آشنا بودند توانستند به نوبه خود موفق باشند.

این روزنامه‌نگار تاکید کرد: البته اینکه بتوان همه را راضی کرد تقریبا ناممکن است. هم در دوره داد و هم در دوره شمقدری، مخالفینی کاملا سینمایی برای مدیریت آنها وجود داشت و فی‌المثل شمقدری را به خاطر بسته شدن خانه سینما یا سیف‌الله داد را به خاطر درجه‌بندی محصولات و طرد سینمای بدنه شماتت کردند ولی مهم، کلیت سینماست که چه نمره‌ای به مدیران داده.

محمد شاکری با اشاره به گریز از حل ابتدایی‌ترین مشکلات اهالی سینما گفت: اینکه مدیران سینمایی به اسکار و جوایز کن و برلین می‌نازند ولی هنوز نتوانسته‌اند یک بیمه بیکاری یا بیمه درمانی جامع برای اهالی سینما ایجاد کنند، جای تعجب دارد. اینکه یک سال از شیوع کرونا گذشته و جز یک سبدکالا نصیب اهالی شریف سینما نشده حقارت‌بار است. اینکه برای دادن یک عیدی ناچیز بین سینماگران، خودی و نخودی راه می‌اندازند، جای خجالت دارد. واقعا زشت نیست که در یک سال اخیر چندین بار فرم خوداظهاری پیش سینماگران گذاشته‌اند تا یک کمک ناچیز به آنها بدهند. مگر اطلاعات سینماگران در بانک اطلاعاتی خانه سینما یا صندوق هنر نیست که مدام آنها را وادار به خوداظهاری می‌کنند؟؟

این فعال رسانه ادامه داد: شک‌ نکنید اگر مدیرانی سینمایی بر سینما حاکم بودند تاکنون هم مشکل بیمه بیکاری حل شده بود، هم مشکلات معیشتی سینماگران روزبروز افزایش نمی‌یافت. مدیری که خودش از دل سینما بالا آمده باشد قطعا بهتر از مدیری غیرسینمایی خواهد توانست بر اوضاع مسلط شود و مشکلات را حل کند ولی مدیر غیرسینمایی تا برود بر اوضاع مسلط شود یا عزل میشود یا مجبور می‌گردد به استعفا.

محمد شاکری درباره راه برون‌رفت از مشکلات معیشتی سینماگران گفت: مساله این است که بودجه سینما صرف ارگان‌ها و نهادهایی می‌شود کاملا بوروکراتیک که پر شده‌اند از مدیر و معاون و حقوق‌بگیرانی که اغلب سینمایی نیستند. این ارگانها جز برگزاری جشنواره‌های بی‌مخاطب و تولید محصولات شکست‌خورده، دستاوردی نداشته‌اند. اینکه به برخی نیروهای پیشکسوت سینما عیدی نمی‌رسد ولی کارمندان ارگانها، عیدی‌های هنگفت می‌گیرند، مسیر کاملا غلطی است که باید اصلاح شود. اگر بودجه‌ای نیست که کلا این ارگانها را تعطیل کنند و اگر هست باید بودجه را صرف ارتقای معیشت سینماگران کرد چون سینما بیشتر از مدیر و معاون و پرسنل حقوق‌بگیر به سینماگرانی نیاز دارد که چرخش را بچرخانند.

محمد+شاکری+روزنامه‌نگار
محمد+شاکری+روزنامه‌نگار
پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=63392
image_print
برچسب ها: سایت سینما روزانسینماروزانمحمد شاکری
نوشته قبلی

بعد از فریدون گله و سیروس نورسته⇐حامد عنقا سراغ «کافر» می‌رود!

نوشته‌ی بعدی

روایت تلخ آقازاده مهدی فتحی از آخرین روزهای حیات این بازیگر⇐پدرم با تمام وجود ایفای نقش می‌کرد ولی بسیاری از تهیه‌کنندگان، دستمزدش را ندادند!/بدحسابی‌ها باعث شد پدرم از لحاظ مالی جایگاه مناسبی نداشته باشد!/ پدرم در شرایط غیرمنصفانه‌ای از دنیا رفت و حتی هزینه‌های درمانش هم به سختی تأمین می‌شد!/پدرم تا آخر عمر، خانه نداشت و تا آخرین لحظه تلاش کرد که سرپناهی داشته باشد ولی نشد!!

مطالب مرتبط

کوروش یغمایی

پس از ۲۴ سال ممنوع‌کاری⇐کوروش یغمایی با خوانندگی خداحافظی کرد!+متن کامل پیام خداحافظی

13 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: نزدیکِ ۲۴ سال از آخرین باری که کوروش یغمایی توانست مجوز آلبومی با عنوان «تفنگ دسته نقره» را...

علیرضا قربانی

واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

7 آذر 1404

سینماروزان: در روزهای اخیر که ماجرای خط سفید جنجالی شده و اکانتی با خط سفید منسوب به علیرضا قربانی هم...

مسعود ده نمکی

حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

25 آبان 1404

سینماروزان: مسعود ده‌نمکی کارگردان سه‌گانه «اخراجیها» که به دنبال تولید سریال «ابواخبار» هم هست، به گلایه از بی‌توجهی مدیران به...

نوشته‌ی بعدی
مهدی+فتحی

روایت تلخ آقازاده مهدی فتحی از آخرین روزهای حیات این بازیگر⇐پدرم با تمام وجود ایفای نقش می‌کرد ولی بسیاری از تهیه‌کنندگان، دستمزدش را ندادند!/بدحسابی‌ها باعث شد پدرم از لحاظ مالی جایگاه مناسبی نداشته باشد!/ پدرم در شرایط غیرمنصفانه‌ای از دنیا رفت و حتی هزینه‌های درمانش هم به سختی تأمین می‌شد!/پدرم تا آخر عمر، خانه نداشت و تا آخرین لحظه تلاش کرد که سرپناهی داشته باشد ولی نشد!!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم