• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
یکشنبه 30 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر

حسام رشیدی با فیلمنامه‌های «معراج ۲۲» و «انقراض» آمد

8 مرداد 1404
در خبر
17 0
A A
0
حسام رشیدی فیلمنامه نویس

حسام رشیدی فیلمنامه نویس

سینماروزان: دو فیلمنامه‌ی تازه حسام رشیدی با عناوین «معراج ۲۲» و «انقراض» از طریق انتشارات دیروز، منتشر شد.

 

«معراج۲۲» درامی زنانه دارد و معاصر با مایه های آیینی با محوریت یک دختر زخم خورده با نام زهره که درگیر اتفاقی دردناک میگردد.

 

«انقراض» یک فیلمنامه انگلیسی زبان است با مایه‌های آخرالزمانی و حول ماجرایی است که در نیویورک رخ می‌دهد با محوریت پزشکی که در کسری از زمان، آدمیان را به بخار بدل میکند!!

 

حسام رشیدی درباره نگارش این دو اثر چنین گفت: این دو فیلمنامه را در دو دوره زمانی مختلف نوشتم. «معراج ۲۲» را در سال ۱۴۰۱ و با شخصیتهایی با روحیات مختلف به موازات کاراکتر زن اصلی نوشتم‌ و ازجمله یک روحانی مسیحی که نقش محوری دارد در اتفاقات. هدف از انتشار این کتاب‌ بیشتر آشنا کردن نسل جوان با متد فیلمنامه نویسی بوده است.

 

رشیدی ادامه داد: «انقراض» را بعد از «معراج۲۲» نوشتم و با ذهنیت خودم علیه جنگ. تمام تلقیات ضدّجنگ خودم را در انقراض آورده ام و فضاسازی طوری است که انگار آخرین جنگ بشریت به وقوع پیوسته…

فیلمنامه های انقراض و معراج۲۲
فیلمنامه های انقراض و معراج۲۲

این نویسنده افزود: در هر دو داستان یک شخصیت دارم که آینه ذهنیات خودم است و دو عنصر کودک و صلح جهانی در تمام آثارم نمود دارد. حتی فیلمنامه ای نوشتم با محوریت یک فشنگ با نام «آخرین فریاد» که در آنجا هم مضمون کاملا ضدجنگ است.

 

حسام رشیدی درباره روند دریافت مجوز این دو اثر بیان داشت: در «معراج۲۲» هیچ مشکلی در دریافت مجوز نبود ولی در «انقراض» با اینکه مضمون بسیار ملتهب بود و به‌ظاهر خط قرمزی، اما تعدیل چندانی نداشتیم. در کل خودسانسوری نداشتم و خوشبختانه سر سلامت از نظارت عبور کردیم.

 

گفتنی است محمدعلی (حسام) رشیدی متولد ۱۳۴۸ فارغ‌التحصیل ادبیات نمایشی است و کار حرفه ای خود را از اواسط دهه هشتاد خورشیدی با نگارش فیلمنامه‌های کوتاه شروع کرد و اولین فیلمنامه ای که نوشت و ساخته شد «نسیم سحر» به کارگردانی محمد بصیری بود که از شبکه اول پخش شد.

 

رشیدی نویسنده‌ی  فیلمنامه‌ی آثار تولید شده ی  سینمایی و تلویزیونی از قبیل تله‌فیلم‌های کوچه‌ی خاطره ها، وسوسه، میراث طمع، سریال خوش قدم  و فیلم سینمایی دور زدن ممنوع بوده است. او همچنین نویسنده‌ی متن آثار مستند  تلویزیونی  از قبیل مستند ایکاش، مستند پاییز، نویسنده  وکارگردان آثار مستقل مستند از قبیل بانوان حریق و مجموعه ی ماه های پشت ابر بوده است.

 

آثار مستقل مستند از قبیل شلیک اسیری، پروژه‌ی نفت خزر، راه آهن اینچه برون، امام زاده اسمعیل شهریار، روز کارگر و … از دیگر آثار حسام رشیدی به‌عنوان نویسنده می‌باشد.

 

رشیدی تجربه‌ی تهیه کنندگی و بازیگری سه فیلم کوتاه تجربی به نام سه‌‌گانه‌ی اگزیستانس (مردی بدون رنگ – دازاین – دوزیست)،  بازیگری نقش اصلی فیلم فالوئر و بازی در فیلم های کوتاه از قبیل جبر، بهشت، زندگی آقای آدم، نویسنده و کارگردان فیلم های کوتاه و نیمه بلند از قبیل نماز آخر، حریم، آخرین قطره، ما اینجا تنهاییم و … را در کارنامه دارد.

رشیدی فیلمنامه چند سریال و اثر سینمایی آماده ی تولید از قبیل راز گهواره،‌ ژن خرمگس، سوت سوزنبان، بن بست، پروانه ویاس، به رنگ سایه، داماد پنجم، قطار زمان،‌ راحیل و… را نگاشته.

 

اعجاز فضای مجازی در مدیریت آموزشی، چالشهای موجود در استفاده از فناوری های مدرن، تکنولوژی در عصر کرونا و پساکرونا و…، از آثار منتشره حسام رشیدی است.

حسام رشیدی با فیلمنامه‌های «معراج ۲۲» و «انقراض» آمد
حسام رشیدی با فیلمنامه‌های «معراج ۲۲» و «انقراض» آمد
پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=89366
image_print
برچسب ها: حسام رشیدیفیلمنامه انقراضفیلمنامه معراج۲۲
نوشته قبلی

مرهم «لبخند» روی زخم‌های «جنگ»/بازار تئاترهای کمدی چگونه در تابستان ۱۴۰۴ رونق گرفت؟  

نوشته‌ی بعدی

از ماهور الوند و شهرام مکری تا ژاله آموزگار/سخنرانی‌های تدکس دانشگاه تهران 2025 منتشر شد

مطالب مرتبط

طولانی‌ترین شب سال را در سینما با نهنگ عنبر سر کنید!

طولانی‌ترین شب سال را در سینما با نهنگ عنبر سر کنید!

29 آذر 1404

سینماروزان: به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا، دورهمی سینمایی مردم در کوشک باغ هنر برگزار می شود. این مراسم به...

درخشش «زمستان بود» در جشنواره بین‌المللی پگاسوس برزیل

درخشش «زمستان بود» در جشنواره بین‌المللی پگاسوس برزیل

29 آذر 1404

سینماروزان: فیلم سینمایی «زمستان بود» در جشنواره بین‌المللی پگاسوس (اسب طلایی) برزیل موفق به کسب بیشترین جوایز این رویداد شد....

نسخه ویژه نابینایان «درخت گلابی» با صدای علی مصفا 

نسخه ویژه نابینایان «درخت گلابی» با صدای علی مصفا 

29 آذر 1404

سینماروزان: علی مصفا فیلم سینمایی «درخت گلابی» ساخته داریوش مهرجویی، سینماگر فقید ایرانی را برای نابینایان توضیح‌دار کرد. این گروه...

نوشته‌ی بعدی
از ماهور الوند و شهرام مکری تا ژاله آموزگار/سخنرانی‌های تدکس دانشگاه تهران 2025 منتشر شد

از ماهور الوند و شهرام مکری تا ژاله آموزگار/سخنرانی‌های تدکس دانشگاه تهران 2025 منتشر شد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    180 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    17 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 4
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

پرسش رسانه اصولگرا از روسای تلویزیون⇐تحول بی‌مخاطب به چه ماند؟؟؟

واکنش بازیگر زن سینما به تشییع غریبانه حمید طالقانی- بازیگر فیلم «دبیرستان»/عجیب است

طولانی‌ترین شب سال را در سینما با نهنگ عنبر سر کنید!

درخشش «زمستان بود» در جشنواره بین‌المللی پگاسوس برزیل

منوچهر شاهسواری-دبیر جشنواره فیلم فجر- ریاست هیات مدیره صندوق هنر را برعهده گرفت!/امید به حل دو مشکل اساسی

نسخه ویژه نابینایان «درخت گلابی» با صدای علی مصفا 

«استندآپ ابوطالب حسینی» در فیلم‌نت

«دوباره یلدا» منتشر شد؛ قطعه‌ای مناسبتی برای شب یلدا

یلدا روی موج رادیو

«کافه عاشقی» با ۱۰۵ اجرای موفق به شهرستان‌ها می‌رود+تیزر

تبلیغات

ویژه ها

پرسش رسانه اصولگرا از روسای تلویزیون⇐تحول بی‌مخاطب به چه ماند؟؟؟
خبر وسط

پرسش رسانه اصولگرا از روسای تلویزیون⇐تحول بی‌مخاطب به چه ماند؟؟؟

29 آذر 1404

سینماروزان: روزنامه اصولگرای قدس در تحلیلی بر عملکرد مدیریتی پیمان جبلی-وحید جلیلی که با شعار تحول وارد سازمان شدند، پرسشی...

ادامه مطلب
تار میزنی یا تیک؟⇐رونمایی از آنونس سریال «مو به مو» با بازی میرسعید مولویان، هانیه توسلی، اليكا ناصری، حسن معجونی، بنیامین بهادری و…+ویدئو

تار میزنی یا تیک؟⇐رونمایی از آنونس سریال «مو به مو» با بازی میرسعید مولویان، هانیه توسلی، اليكا ناصری، حسن معجونی، بنیامین بهادری و…+ویدئو

28 آذر 1404
قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

28 آذر 1404
درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

26 آذر 1404
چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم