• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 25 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر

حسین انتظامی از امتداد شفاف سازی در وزارت ارشاد خبر داد⇐همه زیر مجموعه‌های ارشاد موظفند تصویر تمام قراردادهای مالی کلان و متوسط خود را منتشر کنند!!/موسسات زیرمجموعه ارشاد و از جمله فارابی و هنروتجربه باید گزارش حسابرسی مالی خود را در معرض عموم قرار دهند!/رسانه ها با تذکر کاستیها شفاف سازی مالی را به رویه ای عمومی در دستگاههای دولتی بدل کنند

3 تیر 1398
در خبر
0 0
A A
0
پنج هزار عضو خانه سینما در انتظار شفاف سازی حسین انتظامی⇐دقیقا چندمیلیارد عیدی در اختیار هیأت مدیره خانه سینما قرار گرفته؟؟ این عیدی دقیقا میان چه کسانی توزیع شده؟؟؟

حسین+انتظامی-1

سینماروزان: دعوت به شفاف سازی نهادهای فرهنگی که اول بار از سوی رسانه های مستقل طرح شد در دولت اعتدال محقق شد و شرایطی فراهم آمده که سازمانهای زیرمجموعه ارشاد مجبور به انتشار ریزهزینه های مالی خود شده اند.

حسین انتظامی با اشاره به امتداد شفاف سازی در دولت اعتدال بیان داشت: سال گذشته با ٨ اقدام اجرایی تعریف و بخش قابل توجهی از شفاف سازی اجرا شد. اینک مرحله دوم پس از ارزیابی مرحله اول و اضافه کردن اقدامات اجرایی جدید در کنار تقویت اقدامات قبلی جمعاً با ١٤ شاخص توسط شورای معاونان وزارتخانه ابلاغ شده است.

وی افزود: در مرحله دوم، الزاماتی در نظر گرفته شده که ضمانت تحقق شفافیت باشد؛ از جمله اینکه تخصیص بودجه همه معاونت ها و موسسات مرتبط، منوط به اقدامات چهارده گانه شده است.

انتظامی گفت: شفافیت یکی از کلان برنامه های محوری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در جلسه رای اعتماد خود در مجلس بر آن تاکید کرده است و در راستای رویکرد عمومی دولت، اهتمام ویژه ای برای تحقق آن دارد.

وی افزود: با تدبیر وزیر محترم و همت مدیران و کارکنان وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی خوشبختانه این وزارتخانه در موضوع شفافیت، پیشگام همه دستگاه‌ها محسوب می شود.

دستیار ارشد وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در این مرحله، انتشار برنامه ها، بودجه ها، آمار و اطلاعات برای تسهیل برنامه ریزی های فعالان فرهنگ و هنر، فهرست آثار ثبت شده از حیث صیانتی و حقوق مالکیت، علاوه بر ۸ محور قبلی تکلیف شده است. همچنین معاملاتی که قبلاً فقط شامل معاملات کلان بود، در این مرحله شامل معاملات متوسط هم شده و همه زیر مجموعه‌های این وزارتخانه موظف شده اند تصویر قراردادهای کلان و متوسط خود را منتشر کنند. به ویژه آنکه از سال گذشته به همه بخش‌ها ابلاغ شده بود که این بند را در قراردادهای خود اضافه کنند تا انتشار آن موجب سوءتفاهم برای طرف قرارداد نشود.

به گفته دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، در مرحله دوم اجرای شفافیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشار گزارش‌های حسابرسی موسسات مشمول از جمله بنیاد فارابی، موسسه نمایشگاه‌های ایران و حدود بیست موسسه دیگر الزامی شده است.

وی در توضیح فرآیند شفافیت تاکید کرد: شفافیت، پیش بینی پذیری است و فقط به انتشار هزینه‌ها محدود نمی شود؛ بلکه انتشار ضوابط روشن و صریح به نحوی که ذینفعان پیش از مراجعه به نهاد مربوطه بتوانند پیش بینی کنند که خودشان یا رقیب شان مشمول مجوزها، خدمات و حمایت ها می شوند یا خیر و چرایی آن را بدانند.

انتظامی در عین حال تصریح کرد: در واقع، ذینفعان باید بتوانند پیش بینی کنند که چه جوابی از دستگاه مربوط می گیرند و بتوانند فرمول‌های محاسباتی یا نوبت‌ها را به صورت دستی محاسبه کنند؛ طبعاً در این حالت، دستگاه‌ها پاسخگو تر می شوند و برای تک تک تصمیمات و اقدامات و حتی رویکردهای خود توجیهی مبتنی بر ضوابط اعلامی شان خواهند داشت و باب رفتار و پاسخ های سلیقه‌ای یا تبعیض آمیز بسته می شود.

وی همچنین از رسانه ها خواست با ایفای نقش نظارتی و تذکر کاستی ها به تحقق شفافیت در وزارت فرهنگ کمک کنند تا تبدیل به رویه عمومی در همه دستگاه ها شود.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=56394
image_print
برچسب ها: حسین انتظامیسازمان سینماییشفاف سازیوزارت ارشاد
نوشته قبلی

صدور پروانه همکاری شهرام مکری با مدیر موسسه کارنامه!!!/صدور پروانه همکاری مجدد حسین فرحبخش-آرش معیریان/صدور پروانه یک کمدی دیگر برای سازندگان “خجالت نکش”+فهرست کامل پروانه ها

نوشته‌ی بعدی

در گفتگوی صریح مصطفی محمودی و حامد مظفری روی آنتن زنده رادیونمایش بیان شد⇐روسای سینما در تعارف با عوامل برگزارکننده جشنواره‌های بودجه‌خوار گیر کرده‌اند و نمیدانند این جشنواره‌ها را تعطیل کنند یا نه؟؟!/چرا به جای توسعه زیرساختهای سینما، بودجه‌ها باید صرف جشنواره‌هایی شود که مشتری اول و آخرش، برگزارکنندگان هستند؟؟/چرا دولت از افرادی که میخواهند به هر قیمت که شده و با بودجه میلیاردی دولت جشنواره کودک برگزار کنند نمی‌پرسد سهم برگزیدگان این جشنواره از گیشه سالانه سینماها چقدر بوده؟؟/ما هنوز یک پردیس سینمایی مختص کودکان نداریم ولی هر سال هزینه میلیاردی میکنیم برای جشنواره کودک!!/حداقل کاری که میشود کرد آن است که جشنواره کودک را یکی دو سال تعطیل کنند و بودجه اش را صرف ساخت چند سالن مختص کودکان کنند!/حسین انتظامی برای مقابله با «آفت جشنواره زدگی»، شورایی راه انداخته که اغلب اعضایش، مدیر یا کارمند جشنواره‌های بودجه‌خوار بوده‌اند! این، نقض غرض نیست؟؟؟/شاید هم انتظامی خواسته با راه‌اندازی این شورا از شرّ اعمال فشار برخی نیروهایی که مدعی مدیریت هستند ولی منصب خالی برایشان وجود ندارد رهایی پیدا کند!!؟

مطالب مرتبط

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

24 آذر 1404

سینماروزان: فیلم‌برداری دهمین اثر اصغر فرهادی با عنوان «داستان‌های موازی» در پاریس به پایان رسید. فیلمبرداری این فیلم با حضور...

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

23 آذر 1404

سینماروزان: فیلم سینمایی «آقای زالو» به کارگردانی مهران احمدی پس از چند هفته پیاپی صدرنشینی در جدول فروش هفتگی توانست...

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

23 آذر 1404

سینماروزان: فیلم «یازده یازده» با بازی فرزاد حسنی به طور اختصاصی در فیلم نت اکران آنلاین می شود.   فیلم...

نوشته‌ی بعدی
در گفتگوی صریح مصطفی محمودی و حامد مظفری روی آنتن زنده رادیونمایش بیان شد⇐روسای سینما در تعارف با عوامل برگزارکننده جشنواره‌های بودجه‌خوار گیر کرده‌اند و نمیدانند این جشنواره‌ها را تعطیل کنند یا نه؟؟!/چرا به جای توسعه زیرساختهای سینما، بودجه‌ها باید صرف جشنواره‌هایی شود که مشتری اول و آخرش، برگزارکنندگان هستند؟؟/چرا دولت از افرادی که میخواهند به هر قیمت که شده و با بودجه میلیاردی دولت جشنواره کودک برگزار کنند نمی‌پرسد سهم برگزیدگان این جشنواره از گیشه سالانه سینماها چقدر بوده؟؟/ما هنوز یک پردیس سینمایی مختص کودکان نداریم ولی هر سال هزینه میلیاردی میکنیم برای جشنواره کودک!!/حداقل کاری که میشود کرد آن است که جشنواره کودک را یکی دو سال تعطیل کنند و بودجه اش را صرف ساخت چند سالن مختص کودکان کنند!/حسین انتظامی برای مقابله با «آفت جشنواره زدگی»، شورایی راه انداخته که اغلب اعضایش، مدیر یا کارمند جشنواره‌های بودجه‌خوار بوده‌اند! این، نقض غرض نیست؟؟؟/شاید هم انتظامی خواسته با راه‌اندازی این شورا از شرّ اعمال فشار برخی نیروهایی که مدعی مدیریت هستند ولی منصب خالی برایشان وجود ندارد رهایی پیدا کند!!؟

در گفتگوی صریح مصطفی محمودی و حامد مظفری روی آنتن زنده رادیونمایش بیان شد⇐روسای سینما در تعارف با عوامل برگزارکننده جشنواره‌های بودجه‌خوار گیر کرده‌اند و نمیدانند این جشنواره‌ها را تعطیل کنند یا نه؟؟!/چرا به جای توسعه زیرساختهای سینما، بودجه‌ها باید صرف جشنواره‌هایی شود که مشتری اول و آخرش، برگزارکنندگان هستند؟؟/چرا دولت از افرادی که میخواهند به هر قیمت که شده و با بودجه میلیاردی دولت جشنواره کودک برگزار کنند نمی‌پرسد سهم برگزیدگان این جشنواره از گیشه سالانه سینماها چقدر بوده؟؟/ما هنوز یک پردیس سینمایی مختص کودکان نداریم ولی هر سال هزینه میلیاردی میکنیم برای جشنواره کودک!!/حداقل کاری که میشود کرد آن است که جشنواره کودک را یکی دو سال تعطیل کنند و بودجه اش را صرف ساخت چند سالن مختص کودکان کنند!/حسین انتظامی برای مقابله با «آفت جشنواره زدگی»، شورایی راه انداخته که اغلب اعضایش، مدیر یا کارمند جشنواره‌های بودجه‌خوار بوده‌اند! این، نقض غرض نیست؟؟؟/شاید هم انتظامی خواسته با راه‌اندازی این شورا از شرّ اعمال فشار برخی نیروهایی که مدعی مدیریت هستند ولی منصب خالی برایشان وجود ندارد رهایی پیدا کند!!؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم