• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

حسین فرحبخش روی آنتن زنده شبکه دو بیان کرد⇐جای همایون اسعدیان که دست پرورده خود ماست در شورای صنفی نمایش نیست!/شورا جای افرادیست که به بدنه صنف بیندیشند و نه به منفعت شخصی و رفیق بازی!/خدا لعنت کند او را که اکران سانسی را راه انداخت/کدام یک از روسای هنروتجربه حاضرند دو ماه بدون حقوق کار کنند؟؟/کدام عاقلی است که نسخه بدون سانسور فیلمهای روز را رها کرده و برود سینما فیلم خارجی ممیزی شده را ببیند؟

5 آبان 1396
در گفتگو
0 0
A A
1
حسین فرحبخش روی آنتن زنده شبکه دو بیان کرد⇐جای همایون اسعدیان که دست پرورده خود ماست در شورای صنفی نمایش نیست!/شورا جای افرادیست که به بدنه صنف بیندیشند و نه به منفعت شخصی و رفیق بازی!/خدا لعنت کند او را که اکران سانسی را راه انداخت/کدام یک از روسای هنروتجربه حاضرند دو ماه بدون حقوق کار کنند؟؟/کدام عاقلی است که نسخه بدون سانسور فیلمهای روز را رها کرده و برود سینما فیلم خارجی ممیزی شده را ببیند؟

حسین فرحبخش

سینماروزان: امتداد انتقادات به ورود بی رویه فیلم به اکران پاییزی و فیلم سوزی متعاقب آن، در کنار پرسشهایی مبنی بر خالی نگه داشتن گروه استقلال برای اکران “آینه بغل”ی که مهر پروانه اش خشک هم نشده موضوع برنامه اخیر “سینمادو” شد.

به گزارش سینماروزان حسین فرحبخش تهیه کننده سینما با اشاره به تراکم بالای اکران پاییزی گفت: دلیل اساسی فیلمسوزی عدم تخصص اعضای شوراست چون اغلب اعضای شورا نماینده واقعی صنف نیستند. مثلا شورایعالی تهیه کنندگان یک صنف جعلیست و براساس تخصص شکل نگرفته و صاحب نظران در آن جایی ندارند و طبیعیست نماینده شورایعالی در شورای صنفی هم نمیتواند کمک حال تهیه کنندگان باشد.

وی با اشاره به کیفیت حضور افراد حاضر در شورای صنفی ادامه داد: کسی که سالها فیلم تولید نکرده یا او که هفتاد درصد سینماها را قبضه کرده نباید در شورا حضور داشته باشد. شورا جای افرادیست که به منافع بدنه صنف بیندیشند و نه منفعت شخصی و رفیق بازی.

فرحبخش با نقد حضور کارگردانان در شورای صنفی گفت: کارگردان نباید عضو شورا باشد؛ مثلا همایون اسعدیان که دست پرورده خود ماست جایش در شورای نمایش نیست چون اصلا در پخش تخصص ندارد. کارگردان اصلا نباید عضو شورا باشد و فقط سینمادار و تهیه کننده است که صاحب نظر در مقوله اکران است و میتواند عضو شورای صنفی نمایش شود.

حسین فرحبخش با اشاره بر عدم پای بندی شورای نمایش به آیین نامه تاکید کرد: چرا شورای صنفی آیین نامه خودش را خراب میکند؟ مگر خودشان نگفتند که 6 سرگروه داریم و یک اکران آزاد پس چرا خودشان در نیمه دوم این قواعد را زیرپا گذاشتند؟ چه کسی به اینها اجازه داد فیلمهای اکران آزاد را دو و سه برابر کنند؟

فرحبخش با اشاره به نقش اکرانهای سانسی در فیلمسوزی گفت: خدا لعنت کند او را که اکران سانسی را راه انداخت! این برای کشوری اروپاییست که فقط در یک خیابان صد سالن دارد و نه در کشوری با محدودیت ایران.

این تهیه کننده که سالهاست با عبدالله علیخانی موسسه پویافیلم را اداره میکند تاکید دارد: یا باید اوضاع شورای صنفی نمایش اصلاح شود یا اگر بناست بر اوضاع فعلی اصرار شود بهتر آن است شورا را جمع کنند تا هر که پروانه نمایش دارد مستقیما با سینمادار قرارداد ببندد.

فرحبخش درباره اینکه میگویند هنروتجربه باعث شده فشار از روی اکران سراسری برداشته شود بیان داشت: فیلمهای ویدیویی و آثار بی کیفیت سینمایی باید در شبکه خانگی یا سامانه های ویدیوی درخواستی عرضه شوند و اصلا منطقی نیست که این فیلمها را اکران سینمایی دهید و از آن طرف سالنهای هنروتجربه از صبح تا شب ده مخاطب هم نداشته باشند. این روند باعث میشود توهم فیلمساز شدن به هر نابلدی دست دهد.

فرحبخش ادامه داد: در هنروتجربه یک پول میلیاردی دارد خرج میشود که چه اتفاقی بیفتد؟ که با فیلم کیانوش عیاری و محسن امیریوسفی پز داده شود؟ عیاری یا امیریوسفی نیازی به هنرتجربه دارند؟ اینها فیلمهایشان در روند طبیعی اکران هم پخش کننده پیدا میکند و میفروشد.

فرحبخش افزود: کدامیک از روسا و اعضای شورای سیاستگذاری هنروتجربه حاضر هستند فقط دو ماه بدون حقوق کار کنند؟ رییس سازمان سینمایی باید جمع کند بساط این بریز و بپاش را و اگر هم خیلی علاقه دارند به کارشان با پول شخصی کار را ادامه دهند.

فرحبخش با اشاره به آفت ارگانی سازان در سینمای ایران که فیلمهایشان میسوزد اما باز هم میسازند گفت: رانتهای دولتی باعث شده یک سری تهیه کننده ارگانی پیدا شوند، فیلمهای نفروشی تولید کنند که شکست بخورند ولی مجددا رانت را گرفته و فیلم بعدی را تولید کنند. این سیکل باطل مانند سفره ایست که پهن شده برای خوردن عده ای خاص. در تولیدات ارگانی فقط دستمزد کارگردان 4برابر فروش فیلم است!

حسین فرحبخش پیرامون ماجرای اکران فیلم خارجی که پرونده اش توسط حوزه باز شده اظهار داشت: قبل از انقلاب که فضای رقابت سینمای ایران با فیلم خارجی بازتر بود نتوانستند رقابت کنند. چرا؟ چون هزینه واردات فیلم خیلی کمتر از تولید است.

این تهیه کننده ادامه داد: آنها که میخواهند فیلم خارجی بیاورند و اکران کنند یا جاهلند یا قصد نابودی سینما را دارند. همین حالا بدنه سینما 5هزار عضو دارد که 4هزار نفرش بیکارند آن هم در شرایطی که هنوز فیلم خارجی نیامده! فیلم خارجی که بیاید آن هزار نفر بقیه هم بیکار شوند.

فرحبخش با انحرافی خواندن مبحث ارتقای سینما با اکران فیلم خارجی تاکید کرد: فیلم خارجی را برای چه کسی میخواهند نشان دهند؟ مردم که دارند نسخه های فول اچ.دی آثار روز را در خانه می بینند و سینماگران هم اگر بخواهند راحت می بینند. از آن گذشته کدام عاقلی است که نسخه اصلی و فول اچ.دی فیلم خارجی را رها کند و برود در سینما نسخه ممیزی شده را ببیند؟ فیلم خارجی با ممیزی را چه کسی میرود ببیند؟ و مگر امکان دارد در جمهوری اسلامی فیلم خارجی بدون ممیزی اکران شود؟

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=44582
image_print
برچسب ها: حسین فرحبخشسینمادوشورای صنفی نمایشفیلمسوزی
نوشته قبلی

شگفتانه‌های هنگامه قاضیانی در برابر یک عضو سالیان اخیر شوراهای سینما⇐سینمای‌مان هم مثل مجلات‌مان زرد شده!/با حضور دو سکانسی در فیلم بهروز غریب‌پور فهمیدم بازیگر نیستم!/محمد صالح‌علاء در دهه هفتاد در «گرگ‌های گرسنه» بازی می‌کرد، چون سینمای آن زمان درست بود!!!/جوایز سینمایی مرا بی‌خرد می‌کند!

نوشته‌ی بعدی

صدای تهیه‌کننده سریال هم درآمد⇐«مختارنامه» بیش از اندازه پخش شده/بارها این مسأله را با مدیران تلویزیون هم مطرح کردم/ به جز «مختارنامه» وجدانا چیزی برای پخش در ایام‌ مناسبتی ندارند!/سالها پیش می‌خواستیم سریال «زهیر بن قین» را با فریبرز صالح بسازیم اما نشد⇔پرسش: آیا عدم تولید «زهیر بن قین» به ماجرای «دام نامرئی» و تیمسار مقربی مربوط است؟

مطالب مرتبط

غلامرضا موسوی و رضا درمیشیان

تولید ۱۸ فیلم بدون پروانه ساخت!⇐ادعای غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم جنجالی “کیک محبوب من” +ماجرای کلک رضا درمیشیان به پلیس ترکیه  

8 آبان 1404

سینماروزان: غلامرضا موسوی تهیه‌کننده باسابقه سینما در تازه‌ترین گفتگویش خبر از تولید حدود بیست فیلم-دقیقا ۱۸ فیلم- بدون دریافت پروانه...

بهمن+ کامیار

اعلان عامل توقیف دوساله‌ی فیلم «لاک‌پشت»/چرا شش سال منتظر فرهاد اصلانی ماندند؟/بهمن کامیار کارگردان توضیح داد

16 مهر 1404

سینماروزان: فیلم لاک‌پشت از تازه‌ترین فیلمهای توقیفی است که رفع توقیف شده و در اکران پاییزی روی پرده رفته و...

لیلی+رشیدی

لیلی رشیدی، ممنوع‌کاری، توصیه پدر و مهاجرت؟/سوئیس بهتر است یا آمریکا؟

15 مهر 1404

سینماروزان: به خاطر دارم که در دوره‌ای، تلویزیون بر سر ماجرایی که امروز خنده‌دار است، من را ممنوع‌کار کرده بود....

نوشته‌ی بعدی
صدای تهیه‌کننده سریال هم درآمد⇐«مختارنامه» بیش از اندازه پخش شده/بارها این مسأله را با مدیران تلویزیون هم مطرح کردم/ به جز «مختارنامه» وجدانا چیزی برای پخش در ایام‌ مناسبتی ندارند!/سالها پیش می‌خواستیم سریال «زهیر بن قین» را با فریبرز صالح بسازیم اما نشد⇔پرسش: آیا عدم تولید «زهیر بن قین» به ماجرای «دام نامرئی» و تیمسار مقربی مربوط است؟

صدای تهیه‌کننده سریال هم درآمد⇐«مختارنامه» بیش از اندازه پخش شده/بارها این مسأله را با مدیران تلویزیون هم مطرح کردم/ به جز «مختارنامه» وجدانا چیزی برای پخش در ایام‌ مناسبتی ندارند!/سالها پیش می‌خواستیم سریال «زهیر بن قین» را با فریبرز صالح بسازیم اما نشد⇔پرسش: آیا عدم تولید «زهیر بن قین» به ماجرای «دام نامرئی» و تیمسار مقربی مربوط است؟

دیدگاه‌ها 1

  1. وحدت دوست می‌گوید:
    قبل 8 سال

    حسین آقا، از شما بعید بود! شما بازاری و کاسب هستی‌ و دخل و خرج را بلدی. فیلم خارجی‌ آزاد بشه، یعنی‌ سود خالص ..
    پاشو برو با شریکت پاکستان، با یک میلیون تومن، ۵۰۰ کیلو فیلم بخر، بیار ۲ روزه دوبله کن و بفروش، ۴۰ میلیارد کاسبی کردی ..
    حالا اگر چند تا شلاق هم خوردی، ضرری نداره. بچه ننه که نیستی‌؟ از سیاهی لشگر‌های ارباب جمشید یاد بگیر …

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم