• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
شنبه 6 دی 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه رک و راست

#حسین_نمازی کارگردان #شادروان بیان کرد⇐همتی برای سر پا نگه داشتن سینما وجود ندارد!/نه صداوسیما تیزر کافی می‌دهد و نه شهرداری، بیلبورد!/پخش معدودی تیزر در شبکه‌هایی که بیننده‌ ندارد، چه فایده‌ای دارد؟/نسخه اکران #شادروان، نسبت به نسخه جشنواره، پنج دقیقه کم شده!/برای تک تک دیالوگها، پروانه‌ ساخت گرفتم ولی برای اکران مجبور شدم برخی از همان دیالوگها را حذف کنم!/چرا برای اکران باید همان دیالوگ‌هایی را حذف کنم که بابتش پروانه ساخت گرفتم؟؟

8 فروردین 1401
در رک و راست
1 0
A A
0
حسین‌نمازی+عباس نادران+شادروان

حسین‌نمازی+عباس نادران+شادروان

سینماروزان: #فیلم_شادروان به کارگردانی حسین نمازی یکی از هفت فیلم اکران‌ نوروز ۱۴۰۱ و بین سه فیلم پرفروش امسال است.

به گزارش سینماروزان و به نقل از هنرآنلاین،  این فیلم داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که پدرشان فوت کرده اما برای برگزاری مراسم تشییع با مشکل مواجه هستند. سینا مهراد، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی و رضا رویگری در «شادروان» بازی کرده‌اند.

هنرآنلاین درباره این فیلم و حواشی تولید و اکران آن با نمازی گفتگو کرده‌است. متن گفتگوی هنرآنلاین با حسین نمازی را بخوانید:

*«شادروان» از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های چهلمین جشنواره فجر بود که با توجه به داشتن مضمون کمدی‌، انتظار فروش بالاتری از آن می‌رفت اما می‌بینیم استقبال مردم از فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۱ مانند سال‌های گذشته نیست. دلیل این موضوع به افزایش قیمت بلیت مرتبط است یا به مسائل دیگر؟

**در این شرایط من هم احساس می‌کنم بلیت ۴۵ هزارتومانی گران است. چون اکنون اگر یک خانواده سه چهار نفری بخواهند برای تماشای فیلمی بروند، باید ۴۰۰، ۵۰۰ هزارتومان هزینه کنند که برای بسیاری از خانواده‌ها فشار مضاعف است. به هر ترتیب این تصمیمی بود که گرفته شد و ما در آن دخیل نبودیم. از سوی دیگر حس می‌کنم همتی برای سر پا نگه داشتن سینما وجود ندارد. بخش عظیمی از تبلیغات سینمایی در تلویزیون است که تیزر به فیلم‌ها نمی‌دهد. به همین دلیل در حال حاضر با توجه به تعطیلی دو ساله سینماها، خیلی‌ها نمی‌دانند اصلا سینماها باز است. در این شرایط تلویزیون به عنوان یک رسانه پرمخاطب خیلی می‌توانست به ما کمک کند اما ما ناچاریم کار خودمان را انجام دهیم و در این راستا تمام تلاش خود را می‌کنیم. از سوی دیگر، انتظار داشتیم شهرداری با در اختیار قرار دادن بیلبوردها از فیلم‌ها حمایت کند که این اتفاق هم برای هیچ‌کدام از آثار رخ نداد. هر فیلمی فروش کند، به نفع همه سینماست. شکر خدا تاکنون فروش بدی هم نداشتیم ولی انتظارمان خیلی بیش از این بود که امیدواریم در ادامه اتفاق بهتری رخ دهد. خوشبختانه مخاطب راضی از سالن بیرون می‌آید و تبلیغات دهان به دهان در حال کار کردن است.

*روزهای گذشته شاهد اعتراض فیلمسازهای دیگر نیز به نبودن عدالت در تخصیص تیزر از سوی تلویزیون به فیلم‌های سینمایی بودیم.

**در مورد ما هم همینطور است. به ما گفتند ۱۵ تیزر به شما می‌دهیم ولی خب با این تعداد چه کاری می‌شود کرد؟ دادن تیزر در شبکه‌های که بیننده زیاد ندارد، تاثیر چندانی در فروش فیلم نمی‌گذارد. بالاخره اگر می‌خواهیم سینما به حرکت بیفتد نیاز است تبلیغ گسترده‌ برای آن شود. هیچگاه نمی‌گویم چرا به فلان فیلم تیزر داده شده و به ما داده نشده است؛ می‌گویم به همه تیزر بدهید؛ طبیعی است که به فیلم تولید خودتان تیزر بیشتری می‌دهید ولی رفتارتان با دیگران هم طوری باشد که مشخص شود چند فیلم‌ روی پرده رفته‌اند... واقعیت این است که سینما تاثیر خود را روی تلویزیون هم می‌گذارد. متاسفانه فکر می‌کنم در حال حاضر تلویزیون فقط دنبال این است که کار خودش راه بیفتد. بنابراین وقتی به فیلمسازها نیاز دارد، اصرار می‌کند بیایید و فیلم بسازید. بنده یک سریال پرمخاطب در تلویزیون ساختم و کمترین انتظار من و کسانی که تلویزیون هم کار می‌کنیم این است که ما را به عنوان یک خانواده ببینند.

*«شادروان» به یک خانواده می‌پردازد که از لحاظ اقتصادی در شرایطی بسیار بد هستند. دغدغه پرداختن به این موضوع از کجا ناشی شد؟ فکر می‌کنید پرداختن به فقر خانواده‌ای ایرانی در بستر کمدی تا چه اندازه می‌تواند در زندگی واقعی تاثیرگذار باشد؟

**قصه هر کدام از فیلم‌هایم به هر فضایی بخورد به آن سمت می‌روم. یعنی به این نگاه نمی‌کنم که می‌خواهم در مورد قشر ضعیف یا مرفه جامعه فیلم بسازم. قصه «شادروان» هم به این سمت و سو رفت. البته نمی‌توانم انکار کنم که قشر ضعیف را بهتر می‌شناسم، چون خودم از قشر متوسط جامعه هستم و در فضایی زندگی کردم که آدم‌های فرودست جامعه را زیاد دیدم و با آنها همزیستی کردم و فرهنگ و آداب و رسوم آنها را بیشتر شناختم.
درباره اینکه قصه چطور به ذهنم رسید باید بگویم برای یافتن پاسخی برای مساله‌ای در حال جستجو در سایت‌های حقوقی بودم که سوال جالبی دیدم؛ پرسش این‌طور طرح شده بود که وقتی پدر ما از دنیا رفت و برای انحصار وراثت رفتیم، متوجه شدیم پدرم شناسنامه خواهرم را که فوت شده بود باطل نکرده است. برای حل این مساله زن برادرمان را جای خواهرمان جا زدیم. حال زن برادر ما شناسنامه و کارت ملی را گرفته و به جای خواهر ما یارانه می‌گیرد و به ما نمی‌دهد. در واقع دعوای آنها برای ماهی ۴۵ هزار تومان بود. این موضوع خیلی برایم عجیب بود و افسوس خوردم که مشکل خانواده‌ای ۴۵ هزار تومان است. خب نمی‌توانستیم این قصه را به همین شکل روایت کنیم، چون مخاطب آن را نمی‌پذیرفت. بنابراین قصه را تغییر دادیم و به فیلمنامه «شادروان» رسیدیم.

*نسخه‌ای که در اکران نوروز روی پرده رفته با نسخه‌ چهلمین جشنواره فیلم فجر چقدر متفاوت است؟

**نسخه فعلی نسبت به نسخه فجر ۵ دقیقه کم شده است. من فیلمنامه‌ای با دیالوگ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران ارائه کردم و پروانه ساخت گرفتم و دقیقا همان فیلم را ساختم و هیچ تغییری در آن ندادم؛ خب چرا الان برای اکران دوباره باید دیالوگ حذف کنم؟ اگر پروانه ساخت یک چیز ظاهری است، آن را حذف کنید؛ چرا باید چند ماه برای اخذ پروانه ساخت صبر کنیم و بعد که آن را گرفتیم هم، فیلم اصلاحیه مجدد بخورد؟

*حذف این ۵ دقیقه به ارتباط مخاطب با فیلم هم لطمه وارد کرده است؟

**شاید مردم متوجه نشوند ولی وقتی فیلمم را در اکران نوروز دیدم به قدری حالم بد شد که حد نداشت. چون همه کات‌ها و چیزهایی که مثل پازل چیده بودم به هم ریخته بود. این همه زحمت کشیدیم و طبق مقررات با مجوز ارشاد فیلم ساختیم، چرا باید این فیلم در اکران ممیزی بخورد؟ مساله‌ای در این مملکت وجود دارد که شخصا متوجه آن نمی‌شوم؛ در واقع وقتی دولت تغییر می‌کند، آدم احساس می‌کند کل سیستم حاکمیتی مملکت تغییر کرده است. در حالی که تنها یک دولت عوض شده است. برگه‌ای که الان به عنوان پروانه ساخت دریافت می‌کنیم، همان برگه‌ای است که در دولت اعتدال داده می‌شد و بالای آن عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشته شده است. در واقع تنها یک امضا تغییر کرده، پس چرا باید همه سیستم‌های قبلی را دگرگون کنیم؟

حسین نمازی کارگردان فیلم شادروان:چرا برای اکران باید همان دیالوگ‌هایی را حذف کنیم که بابتش پروانه ساخت گرفتم؟؟
حسین نمازی کارگردان فیلم شادروان: چرا برای اکران باید همان دیالوگ‌هایی را حذف کنیم که بابتش پروانه ساخت گرفتم؟؟
پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=68405
image_print
برچسب ها: #سایت_سینماروزانحسین نمازیسینماروزانفیلم شادروان
نوشته قبلی

رونمایی از پوستر اعتراضی فیلم توقیفی تلویزیون!+عکس

نوشته‌ی بعدی

#ستاره_بازی؛ برگزیده «IFF awards»

مطالب مرتبط

سریال «مو به مو»؛ گستاخی لذیذ، نیم‌رخ پرویز و کاروبار ایرج میرزا!

سریال «مو به مو»؛ گستاخی لذیذ، نیم‌رخ پرویز و کاروبار ایرج میرزا!

4 دی 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آنچه در برخورد اول با سریال "مو به مو" نظر را جلب می‌کند، بازیگردانی به‌قاعده از صدر تا...

اصابت موشک مقابل خانه‌ی مهران احمدی! /تهیه‌کننده فیلم «جهیزیه» شرح داد

اصابت موشک مقابل خانه‌ی مهران احمدی! /تهیه‌کننده فیلم «جهیزیه» شرح داد

3 دی 1404

سینماروزان: مهران احمدی سومین فیلم خود در مقام کارگردان با عنوان «آقای زالو» را با پخش مهرگان‌فیلم روی پرده دارد...

واکنش بازیگر زن سینما به تشییع غریبانه حمید طالقانی- بازیگر فیلم «دبیرستان»/عجیب است

واکنش بازیگر زن سینما به تشییع غریبانه حمید طالقانی- بازیگر فیلم «دبیرستان»/عجیب است

29 آذر 1404

سینماروزان: تشییع جنازه غریبانه ی حمید طالقانی بازیگر فیلم مشهور دبیرستان- بدون حضور حتی همکاران همان فیلم دبیرستان- با واکنش...

نوشته‌ی بعدی
هاتف علیمردانی

#ستاره_بازی؛ برگزیده «IFF awards»

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    19 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

مرگ شیرین یزدان‌بخش؛ مادری کاریزماتیک، مشابه مامان محترم خودم!

آقای زالو ۱۱۵میلیارد/یوز ۸۰میلیارد/قسطنطنیه ۷۷میلیارد/کفایت مذاکرات به سمت ۴۰میلیارد/بچه مردم ۱۴میلیارد/دو روز دیرتر ۱۳/۵میلیارد/طهران۵۷ حوالی ۱۳میلیارد/دختر برقی ۱۰میلیارد/احمد دوروزه نیم میلیارد رد کرد/افسانه سپهر دوروزه مماس با ۴۰۰میلیون+آمار کامل فروش 

فقط 4k⇐پوستر فیلم کمدی «جهیزیه» با بازی مهران احمدی، بیژن بنفشه خواه، الیکاعبدالرزاقی، حامد وکیلی، یوسف صیادی و… منتشر شد

«لباس عروسی» به جشنواره بین‌المللی فولکلور هند رفت

پرتاب سه ماهواره ایرانی موضوع نمایش رادیویی شد

نمایش «آقا نعمت» در برنامه «کافه مستند»/ رزاق کریمی از خاطره کار با مرحوم احمد پژمان می‌گوید

«در انتهای روز» در جشنواره فیلم جافنا رقابت می‌کند

سریال «مو به مو»؛ گستاخی لذیذ، نیم‌رخ پرویز و کاروبار ایرج میرزا!

راهیابی «آخرین شیهه…» به جشنوارهٔ شنژن چین/ نامزدی جایزه بهترین فیلم‌برداری 

اکران و نقد «خاکِ سَر به مُهر» در سینماتک خانه هنرمندان ایران

تبلیغات

ویژه ها

رابعه مدنی(چپ) در کنار شیرین یزدان بخش و شیدا خلیق در "بوسیدن روی ماه"
خبر

مرگ شیرین یزدان‌بخش؛ مادری کاریزماتیک، مشابه مامان محترم خودم!

5 دی 1404

سینماروزان/حامد مظفری: شیرین یزدان بخش بازیگر سینما و تلویزیون در ۷۷ سالگی مرحوم شد.   شیرین یزدان‌بخش متولد ۱۳۲۷ اصفهان...

ادامه مطلب
سریال «مو به مو»؛ گستاخی لذیذ، نیم‌رخ پرویز و کاروبار ایرج میرزا!

سریال «مو به مو»؛ گستاخی لذیذ، نیم‌رخ پرویز و کاروبار ایرج میرزا!

4 دی 1404
فیلم «ماجراجویی در جزیره جیمزباند» با سام درخشانی و محسن کیایی به سینماها می‌آید

فیلم «ماجراجویی در جزیره جیمزباند» با سام درخشانی و محسن کیایی به سینماها می‌آید

3 دی 1404
اصابت موشک مقابل خانه‌ی مهران احمدی! /تهیه‌کننده فیلم «جهیزیه» شرح داد

اصابت موشک مقابل خانه‌ی مهران احمدی! /تهیه‌کننده فیلم «جهیزیه» شرح داد

3 دی 1404
عنایت بخشی در احتضار!/شاهد احمدلو: مدیران نجومی‌بگیر در خوابند؟

عنایت بخشی در احتضار!/شاهد احمدلو: مدیران نجومی‌بگیر در خوابند؟

1 دی 1404
واکنش مدیر فارابی به دادخواهی سینماگران/دستور بررسی کامل قراردادهای چهل سال اخیر 

واکنش مدیر فارابی به دادخواهی سینماگران/دستور بررسی کامل قراردادهای چهل سال اخیر 

1 دی 1404
فرهاد اصلانی، زندان‌بان شد!

فرهاد اصلانی، زندان‌بان شد!

30 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم