• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
یکشنبه 16 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

خسرو معصومی: کنار گذاشتن فیلمهای مجوزدار از جشنواره به رشد سینمای زیرزمینی منجر می‌شود!/فیلمهای ما را کنار گذاشتند تا راحتتر پشت میزهای خود بنشینند

12 بهمن 1393
در گفتگو
0 0
A A
0
خسرو معصومی: کنار گذاشتن فیلمهای مجوزدار از جشنواره به رشد سینمای زیرزمینی منجر می‌شود!/فیلمهای ما را کنار گذاشتند تا راحتتر پشت میزهای خود بنشینند

خسرو معصومی/سینماژورنال

خسرو معصومی که فیلم تازه اش “تابو” به بخش مسابقه جشنواره فجر راه نیافته در گفتگو با سینماژورنال با اشاره به اینکه فیلمش را واو به واو منطبق با فیلمنامه مجوزگرفته ساخته است از این میگوید که کنار گذاشتن فیلمهای مجوزدار اعتبار پروانه ساخت را زیر سوال می‌برد و به رشد سینمای زیرزمینی منجر می‌شود.

سینماژورنال/حـــامد مظفـــری: خسرو معصومی از جمله کارگردانان پیشکسوتی است که تازه ترین ساخته اش “تابو” راهی به جشنواره سی و سوم فیلم فجر نیافت. معصومی برای ساخت “تابو” هم به مانند دیگر آثارش و از جمله “رسم عاشق کشی”، “جایی در دوردست” و “باد در علفزار می پیچد” به دل طبیعت شمال رفته و این بار شبه جزیره میانکاله رفته و داستانی عاشقانه را در این طبیعت زیبا به تصویر کشیده است.

با این حال برخلاف دیگر آثارش که اغلب جزو تحسین شده های جشنواره های مختلف بودند “تابو” با نام ابتدایی “پدر وحشی” به جشنواره سی و سوم راه نمی یابد و عجیب آن که برخلاف دیگر پیشکسوتانی که فیلمهایشان به جشنواره راه داده نشد هیچ کس کمترین توضیحی درباره این عدم حضور نمی دهد.

نمایش فیلم در بخش خارج از مسابقه، حرام شدن فیلم است

خسرو معصومی درباره اینکه آیا پیشنهادی برای حضور در بخش خارج از مسابقه به “تابو” ارائه شده است به سینماژورنال می گوید: نه هیچ پیشنهادی به ما ارائه نشد ضمن اینکه اگر هم ارائه می شد نمی پذیرفتم چون فکر میکنم نمایش فیلمها در این بخش نوعی حرام شدن فیلم است. چون برخلاف بخش مسابقه که برای نمایش هر فیلم حدود 8 تا 10 میلیون تومان به تهیه کننده داده میشود و در کنار آن هزینه دی.سی.پی مربوط به هر فیلم نیز تامین می شود اما نمایش فیلمها در بخش خارج از مسابقه کاملا رایگان است و این یک ضرر تمام عیار است برای تهیه کننده.

وی ادامه میدهد: این را هم درنظر بگیرید که سانسهای فوق العاده نمایش فیلمهای بخش مسابقه سبب ساز افزایش رقم تعلق گرفته به فیلم میشود و البته که بخش خارج از مسابقه هیچ دریافتی ندارد حتی اگر چندین سانس فوق العاده داشته باشید.

این عاقبت عافیت طلبی است

این کارگردان در چرایی کنار گذاشتن فیلمهای پیشکسوتانی چون خودش از جشنواره بیان می دارد: دلیل این امر را با جستجو در رفتار مدیران سینمایی کشور به راحتی میتوان پیدا کرد. اینها همه برآمده از تفکر عافیت طلبی و به قول عوام “آسه برو آسه بیا…” است وگرنه هیچ دلیل دیگری برای حذف فیلم من نه به من ارائه شد و نه خودم برای فیلم متصورم.

پیرمردی سه‌زنه که میخواهد زن چهارم هم بگیرد

معصومی درباره مضمون فیلمش بیان میدارد: “تابو” رگه های اجتماعی خاص خود را دارد و البته باید هم داشته باشد؛ در داستان فیلم با پیرمردی برخورد میکنیم که سه زن دارد و حالا میخواهد زن چهارم هم بگیرد. دوستان دلشان میخواست جشنواره ای بی حاشیه برگزار کنند و برای همین تعدادی فیلم مختلف و از جمله “تابو” را کنار گذاشتند.

هادی دیباجی و الناز شاکردوست در نمایی از "تابو"
هادی دیباجی و الناز شاکردوست در نمایی از “تابو”

اصلا بحث ممیزی نشد

این کارگردان قدیمی سینما با اشاره به اینکه هیچ کدام از مدیران جشنواره درباره ممیزی “تابو” با او صحبتی نکرده اند به سینماژورنال اظهار می دارد: اصلا بحث ممیزی نشد؛ نه با من و نه با هیچ کدام از فیلمسازان قدیمی دیگر. در این مورد فقط فیلم عبدالرضا کاهانی بود که درگیر ممیزی شد که آن هم درباره کم و کیفش من چیزی نمیدانم.

صداقت لازم را در برخورد با فیلمسازان ندارند

معصومی که با “رسم عاشق کشی” برنده جایزه بزرگ جشنواره شانگهای شده بود با اشاره به این نکته که درباره این حذف هیچ توضیحی به او ارائه نشده می افزاید: هیچ جلسه مشترکی برگزار نشد و هیچکس به من یا تهیه کننده نگفت که چرا فیلم ام حذف شده است. متاسفم که بگویم دوستان صداقت لازم در برخورد با فیلمسازان را ندارند که اگر داشتند واضح و شفاف به ما میگفتند چرا فیلممان به جشنواره راه نیافته.

چوب محافظه کاری را خواهند خورد

این کارگردان با اشاره به حواشی برآمده از جشنواره سی و دوم که دامن جشنواره سی و سوم را گرفت ادامه می دهد: حواشی پیش آمده در جریان نمایش “عصبانی نیستم” رضا درمیشیان در جشنواره قبل و عدم ایستادگی مدیران در برابر این حواشی سبب ساز آن شد که امسال در برگزاری جشنواره محافظه کاری فراوانی به خرج دهند. این محافظه کاری ها صورت می گیرد تا آقایان راحتتر پشت میزهای خود بنشینند اما بی تعارف می گویم که دیر یا زود چوب این محافظه کاری را خواهند خورد.

این روند به رشد سینمای زیرزمینی کمک می کند

وی می افزاید: وقتی فیلمساز با پروانه ساخت فیلم میسازد و فیلمش دچار مشکل می شود شک نکن که نسبت به اعتبار این پروانه بی اعتماد میشود و در درازمدت این مساله باعث رشد سینمای زیرزمینی میشود یعنی فیلمسازی که می بیند به پروانه های ساخت و نمایش اعتبار چندانی نیست به سراغ ساخت فیلم بدون پروانه می رود.

هادی دیباجی و الناز شاکردوست در نمایی از "تابو"
هادی دیباجی و الناز شاکردوست در نمایی از “تابو”

آیا میتوان به اسکورسیزی گفت دیگر فیلم به جشنواره ها نفرست؟

معصومی که در آستانه 60 سالگی است درباره این توجیه مسئولان جشنواره فجر که امسال فضا را برای جوانترها فراهم کرده اند با تلخندی به سینماژورنال بیان می دارد: سینما چیزی نیست که محدود به گروه سنی خاصی باشد. سینما تا لحظه مرگ میتواند برایتان به مثابه یک تجربه باشد. هر سال و با هر فیلمی که می سازی باید سینما را بیشتر تجربه کنی. آیا می توان به اسکورسیزی گفت دیگر فیلم نساز و اگر ساختی به جشنواره ای نفرست تا فضا برای جوانان باز شود

به جشنواره میروم تا ببینم پدیده هایی که از آن حرف زده اند چه ساخته اند

خسرو معصومی که فارغ التحصیل دانشکده هنرهای دراماتیک است ادامه می دهد: در سالهای قبل زیاد اصراری به این نداشتم که در جشنواره فجر حاضر شوم و فیلمهای همکاران را ببینم اما امسال میخواهم به جشنواره فجر بروم و تمامی فیلمها را ببینم تا ببینم حرفی که یکی از اعضای هیأت انتخاب درباره پدیده ها زده، درست است یا نه.

فیلمنامه مصوب را واو به واو فیلم کردم

این کارگردان بهشهری خاطرنشان می سازد: من فیلمنامه مصوب ارشاد را واو به واو فیلم کردم و فیلم را به جشنواره راه ندادند اما انتظارم این است که حتما پروانه نمایش اثر بموقع صادر شود تا بتوانیم برای اکران آن برنامه ریزی درستی کنیم.

از جشنواره شانگهای پیشنهاد داریم

معصومی با اشاره به پیشنهادات پخش جهانی “تابو” بیان می دارد: پخش بین الملل کار در اختیار کانون ایران نوین است و فیلم در مرحله تهیه زیرنویس و طراحی کاتالوگ و اقلام تبلیغی است. همین حالا از چند جشنواره معتبر و از جمله جشنواره شانگهای پیشنهاد داریم و سعی میکنیم با یک برنامه ریزی اصولی شرایط درست پخش بین الملل را فراهم کنیم.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=318
image_print
برچسب ها: خسرومعصومیتابو
نوشته قبلی

پاسخ دندان‌شکن نشریه عرب‌زبان به توهین شارلی‌ابدو+عکس

نوشته‌ی بعدی

آقای طالبی! “دیوار2” را بسازید شرافت دارد به تکرار تجربه‌های دهه شصتی!

مطالب مرتبط

غلامرضا موسوی و رضا درمیشیان

تولید ۱۸ فیلم بدون پروانه ساخت!⇐ادعای غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم جنجالی “کیک محبوب من” +ماجرای کلک رضا درمیشیان به پلیس ترکیه  

8 آبان 1404

سینماروزان: غلامرضا موسوی تهیه‌کننده باسابقه سینما در تازه‌ترین گفتگویش خبر از تولید حدود بیست فیلم-دقیقا ۱۸ فیلم- بدون دریافت پروانه...

بهمن+ کامیار

اعلان عامل توقیف دوساله‌ی فیلم «لاک‌پشت»/چرا شش سال منتظر فرهاد اصلانی ماندند؟/بهمن کامیار کارگردان توضیح داد

16 مهر 1404

سینماروزان: فیلم لاک‌پشت از تازه‌ترین فیلمهای توقیفی است که رفع توقیف شده و در اکران پاییزی روی پرده رفته و...

لیلی+رشیدی

لیلی رشیدی، ممنوع‌کاری، توصیه پدر و مهاجرت؟/سوئیس بهتر است یا آمریکا؟

15 مهر 1404

سینماروزان: به خاطر دارم که در دوره‌ای، تلویزیون بر سر ماجرایی که امروز خنده‌دار است، من را ممنوع‌کار کرده بود....

نوشته‌ی بعدی

آقای طالبی! "دیوار2" را بسازید شرافت دارد به تکرار تجربه‌های دهه شصتی!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    353 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 141 توئیت 88
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    178 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 71 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    20 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • مرگ مرتضی فرزانه پردرآمدترین عکاس-خبرنگار دوران طلایی مطبوعات/مضروب با پنجه بوکس به‌خاطر آذر شیوا!

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • سریال «الگوریتم» و مساله‌ی ناترازی!/ بیژن جان! یوزپلنگ ببین!

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • صدور مجوز همکاری کارگردان “بی بدن” و تهیه‌کننده “آنتیک”+صدور مجوز برای کارگردان “خوش رکاب”+صدور پروانه برای کارگردان “لاک‌پشت”  

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • شادمهر عقیلی و پیشنهاد دوکلمه‌ای ایرج طهماسب به محمود کلاری!/پیشنهادی که کار نکرد!

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

خبر سکته رضا عطاران تکذیب شد/ ویروس گرفته است

پوستر مستند «خیال آمدن تو» رونمایی شد/ مادری هر روز خانه را برای آمدن کسی آماده می‌کند

اکران آنلاین کمدی سیاه «خواب تلخ» در فیلم‌نت

جعفر گودرزی و کامران ملکی در صدر انجمن منتقدان خانه سینما

روایت رادیو از روز دانشجو/ صدای دانشجویان روی موج رادیو

«منشور» در خانه‌ فرهنگ و هنر مهر و ماه دبی به نمایش درمی‌آید

آقای زالو مماس با ۹۰میلیارد/قسطنطنیه ۷۴میلیارد/یوز ۷۱میلیارد/کج‌پیله ۴۵میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۷/۵میلیارد و مجنون ۱۶/۵میلیارد/کفایت مذاکرات ۱۵میلیارد/غریزه ۱۴میلیارد و بچه‌ی مردم ۱۲میلیارد/دوروز دیرتر ۹میلیارد/دختر برقی ۳/۵میلیارد/طهران۵۷ دوروزه دومیلیارد/آغاز سرد های‌کپی با مرتضی عقیلی+آمار کامل فروش

پس از ۲۴ سال ممنوع‌کاری⇐کوروش یغمایی با خوانندگی خداحافظی کرد!+متن کامل پیام خداحافظی

درگذشت سارینا رزاق مرندی بازیگر فیلم «نُه»

تبلیغات

ویژه ها

احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد
خبر وسط

احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

15 آذر 1404

سینماروزان: زندگی من همین بازیگری است و برایم فرقی ندارد که کجا بازی کنم. من در گذشته آدم شناخته‌شده‌ای بودم....

ادامه مطلب
توقف «متری شش و نیم» کمی بالاتر از 27میلیارد/«تگزاس2» 17میلیاردی شد/دو فیلم حاکمیتی-مشکوک المنابع که سانسها را بلعیده‌اند بعد از دو هفته، رویهم فقط کمی بیش از 12میلیارد فروختند/«سرخپوست» 5میلیاردی شد/«زهرمار» دوروزه در مرز نیم میلیارد/«دختر شیطان» علیرغم تبعید به سانسهای کم‌مخاطب صبحگاهی(!) در آستانه میلیارد قرار گرفت+آمار کامل فروش

آقای زالو مماس با ۹۰میلیارد/قسطنطنیه ۷۴میلیارد/یوز ۷۱میلیارد/کج‌پیله ۴۵میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۷/۵میلیارد و مجنون ۱۶/۵میلیارد/کفایت مذاکرات ۱۵میلیارد/غریزه ۱۴میلیارد و بچه‌ی مردم ۱۲میلیارد/دوروز دیرتر ۹میلیارد/دختر برقی ۳/۵میلیارد/طهران۵۷ دوروزه دومیلیارد/آغاز سرد های‌کپی با مرتضی عقیلی+آمار کامل فروش

14 آذر 1404
سعید طالبی کارگردان رئالیتی بازمانده

واکنش کارگردان رئالیتی “بازمانده” به حواشی!+فیلم 

11 آذر 1404
ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404
ناصر مسعودی

مرگ ناصر مسعودی؛ خواننده‌ی سریال کوچک جنگلی

6 آذر 1404
هادی مرزبان

درگذشت هادی مرزبان؛ کارگردان اختصاصیِ اکبر رادی!

2 آذر 1404
حامد مظفری

به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

1 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم