• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یک سکانس سینمایی

خواننده لوس‌آنجلسی چگونه با مجوز ارشاد به پوستر یک نمایشگاه داخلی راه یافت؟⇐طراح پوستر پاسخ داد

4 بهمن 1396
در یک سکانس سینمایی
0 0
A A
0
حمله «کیهان» به استفاده از پرتره خواننده لس‌آنجلسی در پوستر یک نمایشگاه داخلی+عکس

در غیاب ابراهیم

سینماروزان: استفاده از تصویر ابراهیم حامدی خواننده لوس آنجلسی بر پوستر نمایشگاهی به نام «در غیاب ابراهیم» واکنشهای مختلفی را به دنبال داشت و برخی رسانه های اصولگرا به انتقاد از چنین پوستری پرداختند.

به گزارش سینماروزان برای بسیاری این سوال پیش آمد که وقتی عرضه محصولات هنری خوانندگان لوس آنجلسی ممنوع است چطور تصویرشان به پوستر یک نمایشگاه مجاز راه یافته است؟

 زرتشت رحیمی نقاش که مجموعه‌ای از آثار سه سال گذشته خود را در مجموعه‌ای متشکل از ۱۲ اثر در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است درباره چرایی استفاده از تصویر یک خواننده لوس آنجلسی در پوستر به خبرگزاری«ایلنا» گفت: این یک نمایشگاه نقاشی است و به‌طور مشخص سوژه‌ اصلی آن «ابی» یا همان ابراهیم حامدی نیست، بلکه نمایشگاه درباره وضعیتِ کوتاه‌ مدتی است که ما درونش زندگی می‌کنیم. حالا اگر بخواهم دقیق‌تر بگویم، کارهای من یک‌جور طنزِ سیاسی-اجتماعی است. نقد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی نقدی به خود فضای هنر است. این نمایشگاه تلفیقی بین نقاشی، کاریکاتور و تصویر‌سازی است. قصد داشتم زبان جدیدی را در این نمایشگاه پیدا کنم.

وی درخصوص حضورِ پرتره‌‌ای از ابراهیم حامدی (خواننده‌ لس‌آنجلسی) در این نمایشگاه گفت: یکی از کارهای بزرگ این مجموعه، اثری است که «ابی» نام دارد. ابی را در حالی که دورش را هاله‌ سیاهی فراگرفته، کار کردم و خواستم فاصله‌ بین ما و آدم دیگری که مشغول کار فرهنگی است را نشان دهم. خواننده‌ای که در ایران نماند و مجبور به ترکِ ایران شد. این آدم در ذهن ما حضور دارد ولی فاصله‌ای هم بین ماست که باعث می‌شود این ارتباط مستقیم نباشد.

وی درخصوص کاراکترهایی که در این نمایشگاه از آن‌ها بهره برده، گفت: به جز «ابی»، صادق هدایت نیز از دیگر سوژه‌های این نمایشگاه است. هم‌چنین فیگورهایی مثل دلقک‌ها در این میان هستند که همه نمایانگر یک وضعیت فرهنگی‌اند. اسم نمایشگاه هم در این راستا هوشمندانه انتخاب شده، تا معنیِ ایهام‌داری از آن منظور شود. در کار دیگری از داستان «مرشد و مارگاریتا» الهام گرفته‌ام. در یکسری از کارها نیز از داستان‌های «هزار و یک شب» ملهم بوده‌ام. شخصیت اصلی‌ِ چند اثر نیز خودم هستم که لباس‌های مختلفی پوشیده‌ام. یکبار مثلاً‌ در هیئت یک دلقک ظاهر شده‌ام و یکبار در هیئتِ یک شعبده‌باز و… . سعی کرده‌ام سمت و سوی نقد را بیشتر از اینکه به طرف دیگران بگیرم، به سمت خودم گرفته باشم و اینکه خود من به عنوان یک هنرمند چگونه در جامعه‌ام عمل می‌کنم؟ خواستم گفته باشم که ما خیلی‌وقت‌ها به عنوان یک شُومَن ظاهر می‌شویم و آن تأثیری که باید روی جامعه خودمان داشته باشیم را نداریم.

وی درخصوص عنوانی که برای نمایشگاهش «در غیاب ابراهیم» انتخاب کرده، افزود: «در غیاب ابراهیم» درمورد یک وضعیت است. این عنوان می‌تواند آدمی را به ذهن متبادر کند که از ایران مهاجرت کرده، یا وضیعیتی را تداعی کند که ما الان در آن به سر می‌بریم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ارشاد با حضور تصویر این خواننده لس‌آنجلسی در این نمایشگاه مخالفت نکرده است، گفت: نمایشگاهِ من در نقد فرهنگ پاپ است. من آن فرهنگ را ستایش نکرده‌ام و چندان علاقه‌مند به فرهنگ پاپ و عامه‌پسند نیستم. کار من یک‌جور نقد به فرهنگ پاپ است. به همین خاطر دلیلی برای ممانعت ارشاد وجود نداشته. این نمایشگاه، در نقدِ فاصله‌ای است که بین ما و هنرمندان مهاجر وجود دارد. خواننده‌های لس‌آنجلسی سال‌هاست که مهاجرت کرده‌اند و دیگر رابطه‌ی مستقیمی با ما ندارند و دغدغه‌های ما را هم نمی‌شناسند و خبر ندارند که بر ما چه می‌گذرد. آن‌ها تصور درستی از وضعیت ما ندارند. درواقع بخشی از فرهنگ پاپ ایران، فاصله‌ی عمیقی با ما پیدا کرده است.

در غیاب ابراهیم
در غیاب ابراهیم
پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=46974
image_print
برچسب ها: ابراهیم حامدیدر غیاب ابراهیمزرتشت رحیمی
نوشته قبلی

آیا غلامرضا موسوی از ریاست انجمن تهیه‌کنندگان مستقل کنار گذاشته شده؟؟؟

نوشته‌ی بعدی

علیرغم حذف فیلمهای آقازادگان سیاسی چپ و راست⇐یک آقازاده اقتصادی با داستانی تکراری از روابط انسانی در زمان جنگ، وارد جشنواره شد⇔این آقازاده پیشتر سرمایه‌گزاری بیش از 5 فیلم را برعهده داشته؛ از محصولات اخیر فرمان‌آرا تا فیلمی به کارگردانی خالق «سربداران»، فیلم تاریخ یک مجله سینمایی(!!) و…

مطالب مرتبط

اصغر نصیری کارگردان

فوت اصغر نصیری؛ کارگردانی که عاشق سعید راد بود! 

11 آذر 1404

سینماروزان: اصغر نصیری کارگردان سینما و تلویزیون در ۵۷ سالگی مرحوم شد.   اصغر نصیری متولد ۱۳۴۷ میانه در آذربایجان شرقی و...

ناصر مسعودی

مرگ ناصر مسعودی؛ خواننده‌ی سریال کوچک جنگلی

6 آذر 1404

سینماروزان: ناصر مسعودی خواننده خوش‌صدای موسیقی گیلکی در ۹۰ سالگی فوت شد. ناصر مسعودی متولد فروردین سال ۱۳۱۴ در محله صیقلان شهرستان...

هادی مرزبان

درگذشت هادی مرزبان؛ کارگردان اختصاصیِ اکبر رادی!

2 آذر 1404

سینماروزان: هادی مرزبان کارگردان و بازیگر در ۸۱سالگی درگذشت.   هادی مرزبان متولد ۱۳۲۳ سبزوار بود و دانش‌آموخته رشته بازیگری و کارگردانی...

نوشته‌ی بعدی
علیرغم حذف فیلمهای آقازادگان سیاسی چپ و راست⇐یک آقازاده اقتصادی با داستانی تکراری از روابط انسانی در زمان جنگ، وارد جشنواره شد⇔این آقازاده پیشتر سرمایه‌گزاری بیش از  5 فیلم را برعهده داشته؛ از محصولات اخیر فرمان‌آرا تا فیلمی به کارگردانی خالق «سربداران»، فیلم تاریخ یک مجله سینمایی(!!) و…

علیرغم حذف فیلمهای آقازادگان سیاسی چپ و راست⇐یک آقازاده اقتصادی با داستانی تکراری از روابط انسانی در زمان جنگ، وارد جشنواره شد⇔این آقازاده پیشتر سرمایه‌گزاری بیش از 5 فیلم را برعهده داشته؛ از محصولات اخیر فرمان‌آرا تا فیلمی به کارگردانی خالق «سربداران»، فیلم تاریخ یک مجله سینمایی(!!) و...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم