• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 25 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

دبیر جشنواره سی‌وسوم فاصله گرفتن جشنواره از جامعه را تأیید کرد/در برلین هم وضع همین بود!

9 فروردین 1394
در گفتگو
0 0
A A
0
دبیر جشنواره سی‌وسوم فاصله گرفتن جشنواره از جامعه را تأیید کرد/در برلین هم وضع همین بود!

علیرضا رضاداد

سینماژورنال: در ایام برگزاری جشنواره سی و سوم فیلم فجر و بعد از پایان آن طیفهای مختلف مخاطبان جشنواره، عنصری به نام خنثی بودن مضمونی آثار را به عنوان اصلی ترین عامل رخوت جشنواره مطرح کردند.

به گزارش سینماژورنال کنترل دقیق بر حضور فیلمها در جشنواره و ممانعت از ورود آثاری که رگه های تند سیاسی-اجتماعی دارند نیز دلیل این خنثی بودن مطرح شد.

طبیعی است جشنواره ای که فقط فیلمهایی بتوانند به آن راه یابند که کمترین حرفی درباره معضلات کلان جامعه نداشته باشند و همه تمرکزشان بر خرده مصائب زناشویی و در نهایت طرح مساله شیوع اعتیاد به مخدرهای صنعتی باشد نمی تواند جشنواره ای پویا باشد.

حالا حدودا یک ماه و نیم از پایان جشنواره علیرضا رضاداد دبیر جشنواره در گفتگویی تفصیلی با “مهر” به طور تلویحی هم که شده فاصله گرفتن آثار جشنواره سی و سوم از جامعه را تایید کرده است.

سکون نبود بلکه از فضای هیجانی جامعه فاصله گرفتیم

به گزارش سینماژورنال رضاداد در پاسخ به این پرسش که نوعی سکون بر فضای جشنواره حاکم بود و بسیاری این سکون و فضای بی حاشیه جشنواره را حاصل نوع نگاه و مدیریت وی می دانند بیان داشته است: به اعتقاد من سکوت و سکون نبود بلکه آثار جشنواره فیلم فجر از یک آرامش و یا به تعبیری احتیاط برخوردار بودند و این احتیاط هم شاید به علت این است که از فضای هیجانی که در جامعه وجود داشت تاحدودی فاصله گرفته ایم.

در جشنواره سی و سوم همه خودشان بودند

رضاداد در ادامه البته ادعایی را هم درباره مستقل بودن فیلمسازان در ساخت فیلمهای خودشان بیان می دارد: به هر حال من گمان می کنم آثار این دوره از جشنواره فیلم فجر برآیند دریافت فیلمسازان از شرایط اجتماعی و پیرامونی آنها بود و نکته مهم و قابل توجه این است که همه «خودشان» بودند.

به قول نیکی کریمی سطح فیلمهای جشنواره از سطح کیفی فیلمهای جشنواره های الف پایین تر نیست

به گزارش سینماژورنال دبیر جشنواره سی و سوم در ارزیابی کیفی جشنواره هم به سخنان نیکی کریمی استناد کرده و بیان می دارد: برای کامل کردن این مطلب به صحبت خانم نیکی کریمی اشاره می کنم؛ مطلبی که تا اندازه ای می تواند انتظارها را از جشنواره منطقی کند. ایشان در ارزیابی خود از جشنواره فیلم فجر گفت که داور تعداد زیادی جشنواره «الف» بوده است و تاکید کرد که سینمای ایران با وجود اینکه ملی است اما سطح کیفی فیلم ها از سطح فیلم های موجود در جشنواره های بین المللی «الف» پایین تر نیست. نمی خواهم کیفیت فیلم ها را پشت این ارزیابی پنهان کنم اما نکته مطرح شده توسط خانم کریمی مهم و قابل تامل است.

در برلین هم وضع همین بود

علیرضا رضاداد سپس با اشاره به شبیه بودن وضعیت جشنواره امسال با جشنواره برلین که خرس طلای خود را به “تاکسی” جعفر پناهی داد می افزاید: در تکمیل بحث این نکته را نیز متذکر می شوم که ارزیابی برخی از دوستان که در این دوره از جشنواره فیلم «برلین» حضور داشتند از فیلم های بخش مسابقه این جشنواره هم همین بود. ضمن اینکه وقتی برخی فیلم های متوسط سینمای ایران در جشنوار ها پذیرفته و مورد توجه قرار می گیرد ما بیشتر به اهمیت آثارمان پی می بریم.

هم رأی شدن مردم و داوران به مدیرعاملی داوودی بر خانه سینما ربطی ندارد

به گزارش سینماژورنال رضاداد درباره داوری جشنواره هم بدون اشاره به کنار گذاشتن فیلمی چون “خانه دختر” از داوری صرفا درباره هم رأی شدن داوران و مردم در انتخاب “رخ دیوانه” بیان می دارد: زمزمه مدیرعاملی ابوالحسن داودی در خانه سینما نسبتی با انتخاب فیلم توسط مردم و داوران فجر ندارد و این نسبت دادن خیلی بی ارتباط است و فقط نشانه این است که ایشان امسال روی بورس هستند. درباره این نکته که رای داوران با رای مردم یکی شده هم باید بگویم که این نکته جدیدی نیست و در سال های گذشته هم با همین وضعیت روبرو بودیم و این هم رای شدن هیچ تفسیر دیگری ندارد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=2216
image_print
برچسب ها: جشنواره سی و سومعلیرضا رضاداد
نوشته قبلی

پیشنهاد 200 میلیونی امین حیایی برای بازی در برابر میترا حجار

نوشته‌ی بعدی

تغییر مسیر کارگردان آمریکایی بعد از جدایی؟/ با دیدن فیلم تازه تیم برتون یاد استیفن فریزر و البته همایون اسعدیان زنده می‌شود!!!

مطالب مرتبط

غلامرضا موسوی و رضا درمیشیان

تولید ۱۸ فیلم بدون پروانه ساخت!⇐ادعای غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم جنجالی “کیک محبوب من” +ماجرای کلک رضا درمیشیان به پلیس ترکیه  

8 آبان 1404

سینماروزان: غلامرضا موسوی تهیه‌کننده باسابقه سینما در تازه‌ترین گفتگویش خبر از تولید حدود بیست فیلم-دقیقا ۱۸ فیلم- بدون دریافت پروانه...

بهمن+ کامیار

اعلان عامل توقیف دوساله‌ی فیلم «لاک‌پشت»/چرا شش سال منتظر فرهاد اصلانی ماندند؟/بهمن کامیار کارگردان توضیح داد

16 مهر 1404

سینماروزان: فیلم لاک‌پشت از تازه‌ترین فیلمهای توقیفی است که رفع توقیف شده و در اکران پاییزی روی پرده رفته و...

لیلی+رشیدی

لیلی رشیدی، ممنوع‌کاری، توصیه پدر و مهاجرت؟/سوئیس بهتر است یا آمریکا؟

15 مهر 1404

سینماروزان: به خاطر دارم که در دوره‌ای، تلویزیون بر سر ماجرایی که امروز خنده‌دار است، من را ممنوع‌کار کرده بود....

نوشته‌ی بعدی
تغییر مسیر کارگردان آمریکایی بعد از جدایی؟/ با دیدن فیلم تازه تیم برتون یاد استیفن فریزر و البته همایون اسعدیان زنده می‌شود!!!

تغییر مسیر کارگردان آمریکایی بعد از جدایی؟/ با دیدن فیلم تازه تیم برتون یاد استیفن فریزر و البته همایون اسعدیان زنده می‌شود!!!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم