• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر

در دیدار رئیس سینما با سینماگران صاحب‌نام مسیحی چه گذشت؟⇔دیداری با حضور کارگردان “پرده آخر”، آهنگساز “سگ‌کشی”، دوبلور “رابین هود” و…

10 دی 1400
در خبر
0 0
A A
0
محمد خزاعی+سینماگران مسیحی

محمد خزاعی+سینماگران مسیحی

سینماروزان/مهدی فلاح: صبح روز چهارشنبه هشتم دی ماه ساختمان بهارستان میزبان نشست صمیمانه سینماگران صاحب نام مسیحی با رییس سازمان سینمایی بود.

به گزارش سینماروزان در این دیدار که به مناسبت ایام میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) شکل گرفت، حضار به گفتگو و تبادل نظر پیرامون وضعیت سینما و نقش ارزنده هنرمندان مسیحی از ابتدای شکل گیری سینما در کشورمان و چگونگی استمرار این حضور موثر پرداختند. همچین توجه به مشترکات اعتقادی و فرهنگی فیمابین از جمله مواردی بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در این نشست صمیمانه، ضمن تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و فرارسیدن سال نوی میلادی به نقش ارزنده سینماگران و فعالان مسیحی سینما در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی تاریخ سینمای ایران را ورق می‌زنیم، به روشنی درمی‌یابیم که سینماگران مسیحی تاثیر به‌سزایی در روند رشد سینمای ایران داشته و بخش قابل توجهی از موفقیت سینمای ما مدیون آنان است و این مسئله تا زمان حاضر هم ادامه دارد و باید قدر این جایگاه را بدانیم.

وی افزود: علی‌رغم تمام مشکلاتی که وجود دارد امیدوارم حال همه دوستان خوب باشد. من به سهم خودم بابت تمام زحماتی که شما در سینمای ایران کشیدید و می‌کشید سپاسگزارم. قصدم از این نشست تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و سال نوی میلادی بود و درکنارشما بودن دراین ایام ، چراکه همین دور هم بودن‌هاست که حال ما را متحول می‌کند.

او ادامه داد: مشکلات و مسائل سینما زیاد است ولی وظیفه خود می دانم تا جایی که از دستم برآید، در سازمان سینمایی و زیرمجموعه های آن از استمرار فعالیت های ارزنده شما حمایت و پشتیبانی کنم.

خزاعی افزود: در ایران نگاه مثبت و خاصی به مسیحیان وجود دارد و مردم به ویژه به هموطنان هنرمند مسیحی و آثارشان علاقمند هستند ما می‌توانیم فیلمی هایی بسازیم که با آن ها پیوندهای فرهنگی مان را نشان دهیم و همه را نسبت به ارتباطات فرهنگی مان آگاه کنیم . در این زمینه ها همواره می توانید روی حمایت سازمان سینمایی حساب کنید.

رئیس سازمان سینمایی درباره تولیدات مشترک با سایر کشورها توضیح داد: تولیدات مشترک فرهنگی و سینمایی باعث می‌شود ملت ها و مردم کشور ها به هم نزدیک تر شوند. شناخت ملت ها از یکدیگر در دنیای امروز تا حدود بسیار زیادی معطوف به سینما است و من احساس می‌کنم با این اتفاق و نزدیک شدن فرهنگ‌ها، خیلی از فاصله ها کاسته می‌شود.

خزاعی در ادامه گفت: شخصا درباره مباحث مربوط به معیشت و بیمه اهالی سینما حساس و پیگر هستم و دست به اقدامات جدی خواهم زد.

خزاعی با اشاره به اشتراکات اعتقادی و فرهنگی بین مسلمانان و سینماگران وهنرمندان مسیحی کشورمان، ضرورت بهره‌گیری از تجارب گذشته هنرمندان مسیحی و نسل حاضر این هنرمندان را یادآورشد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی ضمن درخواست از سینماگران حاضر برای بیان دیدگاه‌ها و نظرات‌شان برای بهبود وضعیت کنونی سینما، بر لزوم ادامه چنین نشست‌هایی تأکید کرد.

واروژ کریم مسیحی کارگردان “پرده آخر”، ژرژ پطرسی دوبلور پیشکسوت که دوبله‌اش بر کاراکتر “رابین هود” در کارتون “رابین هود” از یادها نخواهد رفت، وارطان ساهاکیان آهنگساز “سگ کشی”، سیمون سیمونیان، آناهید آباد دستیار کارگردان آثاری مثل “عاشقانه” و “سرزمین خورشید”، رایموند هواکیمیان دستیار کارگردان “کاکو” و “سه قاپ”، مانفرد اسماعیلی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز آثاری همچون “آقایوسف” و “خاک آشنا”، دیگرانوهی هواکیمیان، ادوین خاچیکیان فرزند ساموئل خاچکیان و سازنده “باباسبیلو”، آلبرت آراکلیان آهنگساز و… از جمله هنرمندان مسیحی حاضر در جلسه بودند.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=66999
image_print
برچسب ها: #سایت_سینما_روزانسینماروزانمحمد خزاعی
نوشته قبلی

اکران رایگان فیلم سردار سلیمانی در بیش از صد سینمای کشور

نوشته‌ی بعدی

یک عضو هیات انتخاب فجر چهلم روی آنتن زنده مطرح کرد⇐قصه‌گویی، تزریق امید و الویت‌دهی به مخاطب، سه شاخص کلیدی انتخاب آثار بود!/اکثریت فیلمهای جشنواره، حرف خوبی را به شکلی خوب بیان می‌کنند!/در گزینش آثار، هیچ کاری با نام تهیه‌کننده، کارگردان و نهاد پشت سر فیلم نداشتیم!/براساس نسخه اولیه “مرد بازنده”، تشخیص دادیم که قابلیت نمایش در جشنواره را دارد!/ فیلم “موقعیت مهدی” را بسیار پسندیدم!/حذف فیلم اوج، ربطی به حجاب بازیگران زن ندارد!/ برای هیات انتخاب، کیفیت بیان و زبان سینمایی و شکل روایت اهمیت داشت!

مطالب مرتبط

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

23 آذر 1404

سینماروزان: فیلم سینمایی «آقای زالو» به کارگردانی مهران احمدی پس از چند هفته پیاپی صدرنشینی در جدول فروش هفتگی توانست...

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

23 آذر 1404

سینماروزان: فیلم «یازده یازده» با بازی فرزاد حسنی به طور اختصاصی در فیلم نت اکران آنلاین می شود.   فیلم...

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

23 آذر 1404

سینماروزان: هشتمین شب از اجراهای فیلم-کنسرت «هری پاتر» با استقبال گسترده پاترهدها در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد. هشتمین...

نوشته‌ی بعدی
اسماعیل بنی اردلان

یک عضو هیات انتخاب فجر چهلم روی آنتن زنده مطرح کرد⇐قصه‌گویی، تزریق امید و الویت‌دهی به مخاطب، سه شاخص کلیدی انتخاب آثار بود!/اکثریت فیلمهای جشنواره، حرف خوبی را به شکلی خوب بیان می‌کنند!/در گزینش آثار، هیچ کاری با نام تهیه‌کننده، کارگردان و نهاد پشت سر فیلم نداشتیم!/براساس نسخه اولیه "مرد بازنده"، تشخیص دادیم که قابلیت نمایش در جشنواره را دارد!/ فیلم "موقعیت مهدی" را بسیار پسندیدم!/حذف فیلم اوج، ربطی به حجاب بازیگران زن ندارد!/ برای هیات انتخاب، کیفیت بیان و زبان سینمایی و شکل روایت اهمیت داشت!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم