• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

در نشست خبری جشنواره سی و ششم چه گذشت؟⇐از پرسشهای تکراری برخی رسانه‌ها تا توضیحات دبیر درباره ماجرای حمایت یک کانون تبلیغاتی از جشنواره/از قابل اکران بودن تمام فیلمهای ارائه شده به هیأت انتخاب تا معنای واقعی حذف فرش قرمز/از وعده ارائه تسهیلات به مخاطبان روشندل تا حضور تمامی فیلمهای حاشیه‌ساز در جشنواره

11 بهمن 1396
در گزارش
0 0
A A
0
در نشست خبری جشنواره سی و ششم چه گذشت؟⇐از پرسشهای تکراری برخی رسانه‌ها تا توضیحات دبیر درباره ماجرای حمایت یک کانون تبلیغاتی از جشنواره/از قابل اکران بودن تمام فیلمهای ارائه شده به هیأت انتخاب تا معنای واقعی حذف فرش قرمز/از وعده ارائه تسهیلات به مخاطبان روشندل تا حضور تمامی فیلمهای حاشیه‌ساز در جشنواره

ابراهیم-داروغه-زاده-مسعود-نجفی

سینماروزان: نشست خبری جشنواره سی و ششم فجر صبح روز سرد دهم بهمن ماه با حضور ابراهیم داروغه‌زاده دبیر و مسعود نجفی روابط عمومی جشنواره در پردیس ملت برگزار شد.

به گزارش سینماروزان تکراری بودن سوالات برخی از اهالی رسانه که نشان می‌داد حتی اخبار رسمی مرتبط با جشنواره را هم پیگیری نمی‌کنند عجیب به نظر می‌رسید مثلا با وجود تکذبیبه قبلی یک سازمان ارزشی مبنی بر حمایت از جشنواره همچنان این پرسش مجددا از زبان چند رسانه طرح شد.

با این حال ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره تلاش زیادی کرد که به تمامی سوالات ولوتکراری پاسخ دهد.

از جمله پرسشهای مهم نشست درباره حمایت مالی یک کانون تبلیغاتی نوین و علاقمند به تجربه‌گرایی(!) از جشنواره بود که داروغه‌زاده درباره آن گفت: مسئولیت جذب اسپانسر هیچ ربطی به دبیر ندارد. مسئولیت جذب اسپانسر برعهده صندوق اعتباری هنر است که این صندوق هم نتوانست اسپانسری برای جشنواره امسال بگیرد و امسال بودجه جشنواره را سازمان سینمایی خواهد داد.

ابراهیم داروغه زاده با اشاره به وظیغه ذاتی رسانه هم بیان داشت: هرچه رسانه ها، انتقاد اصولی داشته باشند به نفع مدیران جشنواره است اما انتقاد باید با تحقیق و دقت ارائه شود.

دبیر جشنواره که معاون نظارت و ارزشیابی هم هست در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت صدور پروانه نمایش برای فیلمهای جشنواره اظهار داشت: هیچ کدام از 67 فیلم ارائه شده به هیأت انتخاب برای پخش مشکل نخواهند داشت و اگر بتوانند پخش کننده و زمان برای اکران پیدا کنند تقریبا اغلب آنها قابلیت اکران دارند.

ابراهیم داروغه زاده در پاسخ به پرسشی مبنی بر حذف فیلمهای حاشیه دار از جشنواره اظهار داشت: برخلاف تصور اتفاقا فیلمهای حاشیه دار وارد جشنواره شدند؛ اسامی اینها را میتوان بعد از اختتامیه اعلام کرد!

دبیر درباره حذف فرش قرمز افزود: حذف مراسم فرش قرمز به معنای حذف مراسمی است که سال قبل در پردیس ملت به عنوان کاخ مردمی برگزار شد.

داروغه زاده پیرامون وضعیت بودجه ای جشنواره امسال گفت: گستردگی جشنواره امسال بیشتر شده و فقط تعداد فیلمها کاهش یافته! اما هزینه ها کاهش یافته! صرفه جویی و تعدیل هزینه ها هیچ منافاتی با حفظ کیفیت برگزاری جشنواره ندارد. نگران بودجه جشنواره نباشید. جشنواره حتما پرشکوهتر برگزار خواهد شد با حداقل بریز و بپاش.

داروغه زاده درباره جایگاه علیرضا رضاداد در جشنواره گفت: ایشان فقط یکی از اعضای سیاستگزار جشنواره است. به هر حال جشنواره را سازمان سینمایی برگزار میکند و باید نیروهای متبوع خود را در شورای سیاستگزاری بچیند.

ابراهیم داروغه زاده در پاسخ به پرسش یک خبرنگار روشندل گفت: حتما  تسهیل شرایط حضور روشندلان در سینماهای جشنواره صورت خواهد گرفت.

دبیر جشنواره سی و ششم درباره چگونگی حذف افتتاحیه هم بیان داشت: اغلب جشنواره های مطرح دنیا فقط اختتامیه دارند اما درباره جشنواره فجر آیینهایی مرتبط با دهه فجر داریم که باید در افتتاحیه برگزار شود تا به نوعی جشن انقلاب با جشن سینما همراه شود اما افتتاحیه هم با تعدیل هزینه برگزار خواهد شد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=47170
image_print
برچسب ها: ابراهیم داروغه زادهجشنواره سی و ششم فجرجشنواره فجرجشنواره فیلم فجرمسعود نجفینشست خبری
نوشته قبلی

بعد از پرسش رسانه‌های مستقل درباره چگونگی صدور پروانه کارگردانی برای متصدی روابط عمومی سینما⇐حالا رسانه اصلاح‌طلب خبر داده از صعود این متصدی به شهرداری!!

نوشته‌ی بعدی

شراره رخام و بهمن دان درگیر یک ماجرای پلیسی در «دُن وارینی»

مطالب مرتبط

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

1 آبان 1404

سینماروزان: در کمال تعجب مجددا محدودیت نمایش فیلم‌های مجوزدار در برخی شهرستان ها استارت خورده است... سینماهای قم مجوز پخش...

نوشته‌ی بعدی
شراره رخام و بهمن دان درگیر یک ماجرای پلیسی در «دُن وارینی»

شراره رخام و بهمن دان درگیر یک ماجرای پلیسی در «دُن وارینی»

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم