• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 26 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه تیتر 1

رییس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان بیان داشت⇐برای سال آینده هم امیدی به پرده سینماها نیست!/حتی بعد از ریشه‌کنی کرونا، سینما رفتن به شکل گذشته اتفاق نمی‌افتد!/درنهایت خوراک سالیانه‌ سینماها فقط ۲۰ فیلم خوب ایرانی با استانداردهای سینمایی است!/باید تعدادی فیلم خارجی روز در کنار آثار داخلی، اکران کرد!/مابقی تولیدات سینمای ایران باید به سمت فضای آنلاین برود!/باید فکری هم به حال قاچاق آنلاین کرد تا فیلمسوزی افزایش نیابد!

30 بهمن 1399
در تیتر 1
0 0
A A
2
رییس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان⇐مردم نطنز برای تفریح باید بروند جن ببینند؟/ تفریح دیگر مردم ممکن است این باشد که بروند پای بساط!!/ ۳ میلیارد بودجه به تولید آثار هنر و تجربه اختصاص داده شده؛ این آثار در مجموع باید ۹ میلیارد بفروشند تا هزینۀ تولید را برگردانند/ترکیه در همسایگی ما ۳هزار سالن سینما دارد و ما فقط ۵۰ سالن استاندارد داریم/بین‌الملل فارابی و سازمان سینمایی به جای یافتن سرمایه‌گذاران خارجی برای تولید مشترک، بیشتر به دنبال جشنواره‌هایی هستند که در آنها بهشان خوش بگذرد/داشتن آکادمی سینما{مدرسه عالی سینما} دردی را دوا نمی‌کند چون افرادی که در آن تدریس می‌کنند همان‌ تئوری‌های منسوخ را آموزش می‌دهند

سیدضیاء هاشمی

 

سینماروزان: سیدضیاء هاشمی رییس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان از چشم‌انداز مبهم سینما در دو سال آینده و راهکارهای عبور از بحران گفت.

سیدضیاء هاشمی به خبرگزاری تسنیم گفت: قبل از هرچیز سینمای اکران و سینمای غیراکران که دارای اشکال متعددی شده است باید مدنظر قرار گیرد. به عقیده من عمده تولیدات سینمای ایران باید به سمت سینمای غیراکران برود.

این تهیه‌کننده ادامه داد: تعداد محدود فیلم‌هایی که مخاطب برای دیدن آن دسته فیلم‌ها حاضر به هزینه کردن (بلیت، ایاب و ذهاب و خوراک) هستند باید در سینما اکران شود که تعداد آن باتوجه به بررسی‌هایی که انجام شده بین  ۱۲ تا ۲۰ فیلم است. معتقدم برای اکران و پرده نمایش سالن‌ها، فیلم ها باید به لحاظ ساختار، فرم و محتوا ارزشمند باشد. برای پرده سینما نیاز به تولیدات خوب داریم که اکران آن در سینما بتواند مخاطب را به سینما بیاورد. چنین فیلم‌هایی باید بر پرده سینماها اکران شود؛ مابقی تولیدات برای اکران غیر سینما باید ساخته شود زیرا اکران آنها در سینما به فروش و سود مناسب نخواهد رسید. این راه حل مناسب و منطقی برای اکران نیمه دوم سال ۱۴۰۰ است.

تهیه‌کننده “شوکران” بیان کرد: برای سال آینده امیدی به پرده سینماها نمی‌توانیم داشته باشیم زیرا حتی بعد از ریشه‌کنی کرونا سینما رفتن به شکل گذشته اتفاق نمی‌افتد. به احتمال قوی در شهرهای بزرگ سینماهای تک سالن امکان ادامه حیات نخواهند داشت و اقبال مخاطب حتماً از سالن‌های با کیفیت مجتمع‌های سینمایی خواهد بود. درنهایت خوراک سالیانه سینماها ۲۰ فیلم خوب ایرانی با استانداردهای سینمایی است. البته تعدادی فیلم روز خارجی خوب هم در کنار آثار داخلی، در این دست سینماها باید به نمایش در آید که خوراک مناسب برای مخاطب خواهد بود.  

وی درباره فیلم‌هایی که باید در سیستم غیراکران به نمایش درآیند گفت: سینمای ایران باید به سمت اکران آنلاین بروند و در این سیستم به نمایش درآیند. یکی از نکات مهم برای این منظور ساخت فیلم‌های کم هزینه است که آفلاین آن نیز در VOD ها به نمایش درآید. آن آثاری که ساخته شده و اقبالی از سوی مخاطب سینما نخواهد داشت، باید در اکران آنلاین نمایش داده شود. باید پروسه ساخت این آثار را راحت‌تر در نظر بگیرند البته برای اکران سالنی نیز حتی امکان ساخت برای اکران غیرآنلاین در سال، ۱۵۰ فیلم هم می‌تواند باشد.

تهیه کننده “عروس” در ادامه به راهکار حضور مخاطب در سینما اشاره کرد و گفت: در دوران طولانی کرونا مخاطب به راحتی وارد سالن سینما نمی‌شود. برای این که بتوان مخاطب را به سالن سینما کشاند باید فیلم خوب و درخور توجهی برای سالن سینما اکران کنیم.

رییس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان تاکید کرد: ما به عنوان تهیه‌کنندگان‌ باید این استراتژی را پی‌بگیریم که دو نوع کار بسازیم. یکی به سمت ساخت آثار مناسب اکران در سینما حرکت کنیم  و در بخشی دیگر به نمایش فیلم در اکران آنلاین توجه داشته باشیم. فیلم‌هایی هم بسازیم که برای نمایش خانگی VOD مناسب باشند یعنی شکلی دیگر که مخصوص نمایش خانگی است. البته متأسفانه هنوز راهکار مناسبی برای عدم قاچاق فیلم‌های اکران وجود ندارد و این آفت اکران آنلاین به شمار می‌آید. متأسفانه فیلم  اکران نشده نیز قاچاق می‌شود و امیدواریم مردم فیلم قاچاق  شده را نبینند و فکری هم به حال قاچاق آنلاین کنند بلکه فیلمسوزی افزایش نیابد.

وی درباره حمایت دولت گفت: از دولت نمی‌توان انتظار داشت چون نه سرمایه دارد و نه برنامه بلکه فشارهای بیرونی باعث دخالت دولت در تولید می‌شود پس بهتر است که بدنه سینما خودش به فکر خودش باشد. کارگردانی داریم که بنا به شرایط موجود، فیلمش نتوانسته رنگ پرده ببیند و سال‌ها است فیلمی نساخته است. پیش‌تر دولت به این افراد در تولید آثار بعدی کمک می‌کرد اما امروزه این اتفاق نمی‌افتد. فارابی در حمایت فیلم‌های کودک فعال شده که متأسفانه در اکران موفق نیستند. به نظرم عملکرد فارابی در این سال‌ها چندان موفق نبوده است.

تهیه‌کننده “اعتراض” تأکید کرد:  حلقه سومی که می‌تواند به سینما کمک کند، سریال‌های نمایش خانگی است که هم می‌تواند نیروی کارآمد سینما را که تولیداتش در شرایط فعلی کمتر شده به کار بگیرد و موفق عمل کند و هم تولید و نمایش سریال خوب خانگی مخاطب را عادت به دیدن آثار هفتگی می‌دهد و وقتی بیننده سریال بیشتر شد،  قطعاً بیننده اکران آنلاین و آفلاین هم بالا می‌رود. فقط باید تلاش شود سریال‌های خوب و با کیفیت در این حوزه ساخته شود.

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=63201
image_print
برچسب ها: جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایرانسایت سینما روزانسیدضیاء هاشمیسینماروزان
نوشته قبلی

یک پخش‌کننده سینما متذکر شد⇐باید شرایط مناسب برای اکران نوروزی فراهم شود تا صاحبان آثار، راضی به اکران شوند!/تا ستاد کرونا، اجازه اکران نوروزی ندهد نمی‌توان هیچ برنامه‌ریزی جامعی برای اکران داشت!/باید شرایط ویژه با ضمانت اجرایی ستاد کرونا برای اکران نوروزی در نظر گرفته شود

نوشته‌ی بعدی

تحلیل یک بازیگر باسابقه از تحولات سینمایی دولت اعتدال⇐در هشت سال اخیر از نظر تکنیکی جلو رفتیم اما از نظر محتوا دچار بحران شدیم!/مدیران اعتدال ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان روی ۱۰ تا ۱۵ فیلمساز سرمایه‌گذاری کردند بدون آن که دستاورد خاصی عاید سینما شود!/هیچ فیلم شاخصی در این دوران تولید نشد ولی ابتذال از سینما تا شبکه خانگی را دربرگرفت/سرمایه‌داران نوکیسه را وارد سینما کردند بدون توجه به عواقب این کار!/هیچ کدام از سینماگران اصیل با نوکیسگان همراهی نکردند و آنها ناگزیر شدند به تولید فیلم و سریال با نیروهای بی‌ریشه!/حتی نتوانستند از شبکه خانگی محافظت کنند که قیم تازه‌ای پیدا نکند!/ چرا در این دوره از جشنواره فجر، هیچ نام‌آوری حضور نداشت؟!/نام‌آوران را حذف کردند چون به تقاضا‌های مدیران پاسخ مثبت ندادند!/ یک مجموعه از فیلم‌های خنثی و ضعیف و متوسط را آوردند و در جشنواره نشان دادند تا دچار چالش نشوند!/دولت بعدی باید یک سال زمان صرف کند برای جبران خراب‌کاری‌ها و کنار گذاشتن افراد مخرب!!

مطالب مرتبط

حامد مظفری

به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

1 آذر 1404

سینماروزان: اینکه در نیمه‌ی دوم سال به ناگاه با انبوهی فیلم روی پرده مواجهیم درظاهر معلولِ سیاست غلط تنگ کردن...

مهدی نقویان

آقای نقویان!مدیر محترم سیمافیلم! به فصول دوم و سوم «مختار» و «امام علی(ع)» هم فکر کنید!

23 آبان 1404

سینماروزان/احمد محمداسماعیلی: یکی از سنت‌هایی که در سینما و تلویزیون اغلب کشورهای صاحب صنعت سینما دنبال می‌شود بحث ادامه تولید...

سعید مظفری، محمد کاسبی و ناصر تقوایی

امان از این مهر لعنتی⇐کدام ارگانی‌ساز زیرآب «چای تلخ»تقوایی را زد؟/چرا کاسبی ترجیح میداد کارمند بانک باشد؟/همه‌ی حرفِ سعید مظفری چه بود؟

26 مهر 1404

سینماروزان/احمد محمداسماعیلی(منتقد سینما): تا اینجای کار مهر امسال بسیار تلخ و تکان دهنده برای اهالی هنر بوده است و در...

نوشته‌ی بعدی
یک بازیگر خطاب به مدیران سینما⇐به جای گرفتن عکس با تابوت سینماگران، یک مرکز درمانی برایشان راه‌اندازی کنید

تحلیل یک بازیگر باسابقه از تحولات سینمایی دولت اعتدال⇐در هشت سال اخیر از نظر تکنیکی جلو رفتیم اما از نظر محتوا دچار بحران شدیم!/مدیران اعتدال ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان روی ۱۰ تا ۱۵ فیلمساز سرمایه‌گذاری کردند بدون آن که دستاورد خاصی عاید سینما شود!/هیچ فیلم شاخصی در این دوران تولید نشد ولی ابتذال از سینما تا شبکه خانگی را دربرگرفت/سرمایه‌داران نوکیسه را وارد سینما کردند بدون توجه به عواقب این کار!/هیچ کدام از سینماگران اصیل با نوکیسگان همراهی نکردند و آنها ناگزیر شدند به تولید فیلم و سریال با نیروهای بی‌ریشه!/حتی نتوانستند از شبکه خانگی محافظت کنند که قیم تازه‌ای پیدا نکند!/ چرا در این دوره از جشنواره فجر، هیچ نام‌آوری حضور نداشت؟!/نام‌آوران را حذف کردند چون به تقاضا‌های مدیران پاسخ مثبت ندادند!/ یک مجموعه از فیلم‌های خنثی و ضعیف و متوسط را آوردند و در جشنواره نشان دادند تا دچار چالش نشوند!/دولت بعدی باید یک سال زمان صرف کند برای جبران خراب‌کاری‌ها و کنار گذاشتن افراد مخرب!!

دیدگاه‌ها 2

  1. هروله علی می‌گوید:
    قبل 5 سال

    حرف آخرو
    اول زد
    تا ۱۴۰۲ سینماها تعطیل مطلق
    هر کی هم صبر کنه
    فقط ابله ه
    چون هیچ اتفاقی نمیفته

    پاسخ
  2. مهدی مرعشی می‌گوید:
    قبل 5 سال

    قاچاق و جلوشو نمیگیرن
    چون باعث میشه رایت فیلما بره بالا
    فکر کنین اگه رایتا بره بالا
    دیگه وی او دی ها چی بخورن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم