• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 25 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه تیتر 1

#زالاوا (ارسلان امیری) ؛ بی‌ادعای لذیذ!

15 بهمن 1399
در تیتر 1
5 0
A A
4
فیلم+زالاوا

فیلم+زالاوا

سینماروزان/محمد شاکری:

➕ایده بکر و جهان آفرینی ناشی از این ایده منحصربفرد و به‌کارگیری الزامات ژانر دلهره، برای ایجاد ترس منتج از ایده، محسوس است

➕بدون موسیقی اگزجره، بدون رقص، بدون اکشن، بدون گریم آن چنانی، بدون آواز، بدون زنان هرجایی، بدون مردان چشم‌چران و بدون هر گونه آتراکسیون، ذهن را درگیر داستان بدیع خود می‌کند.

➕جغرافیای روستایی و بدویت موجود کاملا همگون است با ژانر اثر.

➕ترکیب دیالوگ‌های فارسی و کردی کمک کرده به پیشروی داستان به‌خصوص که از دیالوگ کاسته و بر اکت و ماجراجویی افزوده؛ درست برخلاف رویه فیلمهای بومی همچون #پوست که درغلتیدن‌شان به انبوه دیالوگ بومی- بجای استفاده از زبان تصویر- از جذابیت‌شان می‌کاهد

➕تقابل دو استوار موافق و مخالف با پدیده #جن را خیلی هماهنگ پیوند زده با ارعاب ناشی از جنی که وارد شیشه ترشی(!!) شده!

➕ایستادگی دربرابر خرافه توسط گروهبانی شش انگشتی که خودش تحقیر شده توسط خرافه‌پرستانی که شش‌انگشتی بودنش را نماد شیطان می‌دانستند! و درنهایت قرارگیری استوار در مسیری که ناخواسته خودش هم عاملی می‌شود برای عمل به آموزه جنگیر!

➕چه تفرقه‌ای میان مردمان یک روستا می‌افتد به‌خاطر خرافه!! ابدی‌ترین پیام فیلم می‌تواند همین باشد که کاملا بی‌ادعا و با هوشمندی در زیرلایه درام ارائه می‌شود؛ جز این است که بخش عمده‌ای از تقابلات و برادرکشی‌ها در تمام دنیا ناشی از افتادن به دام خرافه است؟ متاثر از #کمدی_انسانی و #اژدها_وارد_میشود اینجا نیز مفهوم ضدخرافه در بطن درام ارائه شده تا اثرگذاری دوچندان شود

➕خوش‌ریتم با تدوین اصولی بدون نماهای زائد و با پرهیز از خودنمایی دوربین و به خدمت گرفتن دوربین برای ساخت جهانی لذید ولی مهیب!

➕استفاده از رگه‌های طنز و مایه‌های عاشقانه در دل درامی دلهره آور خیلی کمک کرده به پرداخت شخصیت!

➖ای کاش قدری عمیق‌تر می‌شد بر شارلاتانیزم ناشی از خرافه‌هایی همچون جن‌گیری. اگر بیشتر بر تحمیق مردم و نیاز جامعه به خرافه برای عبور از دردها تمرکز می‌کرد شاید بسیار دست‌نیافتنی‌تر می‌شد!

➕مخاطب را تشنه و نگران نگه می‌دارد تا پایان و این ویژگی میتواند حتی برای مخاطبان ضدخرافه هم جذاب و مثمرثمر باشد.

➕لمس حضور یک تهیه‌کننده حرفه‌ای کنار کار!#روح‌الله_برادری بی بریز و بپاش‌های ارگانی، کیفیتی از تولید ارائه کرده که می‌تواند الگو باشد برای دیگران.

?کاراکتر

— #آمردان (جنگیر) با بازی پوریا رحیمی سام که رگه‌های طنزش، کاراکتر را مخوف‌تر کرده؛ حتی مخوف‌تر از خودِ جن!

?️دیالوگ

–زالاواییا میگن جن از آهن میترسه
ولی این آهنا تیز نیس و ننه من هم ازشون نمیترسه

–با لشکر جنی اقدام میکنه علیه امنیت ملی؟

–یه سری چیزا عوض نمیشه؛ باید قبولشون کنی

?سکانس

–سقوط دخترک جن‌زده

-نمایش با جزییات آیین جن‌گیری؛ از نوعی که تاکنون کمتر دیده‌ایم

?جوک

–محرمیت هدی زین‌العابدین و پوریا رحیمی‌سام در سکانس‌های درگیری با جن‌گیر!!

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=63067
image_print
برچسب ها: زالاواسایت سینما روزانسینما روزانسینماروزانفیلم زالاوا
نوشته قبلی

#تک_تیرانداز (علی غفاری)؛ مناسب دیوارنگار‌ه‌های میدان ولیعصر!

نوشته‌ی بعدی

#مصلحت(حسین دارابی)؛ دوقطبی آقازاده محمدی گیلانی-اخوی حسن روحانی !!؟؟

مطالب مرتبط

حامد مظفری

به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

1 آذر 1404

سینماروزان: اینکه در نیمه‌ی دوم سال به ناگاه با انبوهی فیلم روی پرده مواجهیم درظاهر معلولِ سیاست غلط تنگ کردن...

مهدی نقویان

آقای نقویان!مدیر محترم سیمافیلم! به فصول دوم و سوم «مختار» و «امام علی(ع)» هم فکر کنید!

23 آبان 1404

سینماروزان/احمد محمداسماعیلی: یکی از سنت‌هایی که در سینما و تلویزیون اغلب کشورهای صاحب صنعت سینما دنبال می‌شود بحث ادامه تولید...

سعید مظفری، محمد کاسبی و ناصر تقوایی

امان از این مهر لعنتی⇐کدام ارگانی‌ساز زیرآب «چای تلخ»تقوایی را زد؟/چرا کاسبی ترجیح میداد کارمند بانک باشد؟/همه‌ی حرفِ سعید مظفری چه بود؟

26 مهر 1404

سینماروزان/احمد محمداسماعیلی(منتقد سینما): تا اینجای کار مهر امسال بسیار تلخ و تکان دهنده برای اهالی هنر بوده است و در...

نوشته‌ی بعدی
فیلم+مصلحت

#مصلحت(حسین دارابی)؛ دوقطبی آقازاده محمدی گیلانی-اخوی حسن روحانی !!؟؟

دیدگاه‌ها 4

  1. علی تنها می‌گوید:
    قبل 5 سال

    فیلم خوبیه
    اگه نامردی نباشه باید چندین رشته
    کاندید بشه

    پاسخ
  2. تینا صالحی می‌گوید:
    قبل 5 سال

    اخ جون جن گیری

    پاسخ
  3. رهی می‌گوید:
    قبل 5 سال

    سکانس سقوط خیلی دردناک بود
    خیلی مهیب بود
    و دلهره آور

    پاسخ
  4. آزاده ایرانی می‌گوید:
    قبل 5 سال

    سکانس سقوط خیلی دردناک بود
    خیلی مهیب بود
    و دلهره آور

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم