• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 25 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

ستاد جمع آوری آرای مردمی سینماحقیقت درباره شبهه های شکل گرفته در مسیر دستی(!)رأی گیری بیانیه داد اما به دو پرسش اصلی پاسخ نداد⇐پرسش اول: چرا رأی گیری دستی و نه الکترونیک؟/پرسش دوم: چرا نام افراد شمارش کننده آرای مردمی و اسامی ناظران شمارش آرا مشخص نیست؟

23 آذر 1397
در گزارش
0 0
A A
0
ستاد جمع آوری آرای مردمی سینماحقیقت درباره شبهه های شکل گرفته در مسیر دستی(!)رأی گیری بیانیه داد اما به دو پرسش اصلی پاسخ نداد⇐پرسش اول: چرا رأی گیری دستی و نه الکترونیک؟/پرسش دوم: چرا نام افراد شمارش کننده آرای مردمی و اسامی ناظران شمارش آرا مشخص نیست؟

جشنواره سینماحقیقت

سینماروزان: پرسشهای شکل گرفته بر سر چرایی جمع آوری دستی آرای مردمی در جشنواره سینماحقیقت و همچنین مشخص نبودن افرادی که شمارش آرا توسط آنها انجام شده با واکنش ستاد اجرایی آرای مردمی این جشنواره مواجه شده است.

این ستاد در بیانیه خود درباره کلیات رأی گیری حرف زده اما به دو پرسش کلیدی شبهه ساز پاسخ نداده است.

پرسش اول آن است که چرا رأی گیری دستی و نه الکترونیک؟؟ وقتی در آستانه رسیدن به سال 1400 هستیم و شعار دولت الکترونیک در تمامی وجوه به ترجیع بند گفتار دولتمردان بدل شده چرا دست اندرکاران سینما حقیقت همچنان رأی گیری شبهه ساز دستی را ارجح میدانند؟؟
 

پرسش دوم ناظر به عدم شفاف سازی درباره آنهایی است که از سوی جشنواره وظیفه شمارش آرا را برعهده دارند! چرا مشخص نیست آرا را چه کسانی می شمارند و چه کسانی بر شمارش آرا نظارت دارند؟؟
 

سینماروزان با اعلام آمادگی جهت انتشار پاسخ مدیران سینماحقیقت به دو پرسش فوق متن کامل بیانیه ستاد اجرایی آرای مردمی این جشنواره را ارائه میدهد:

در اولین روز جشنواره سینماحقیقت آیین نامه و مقررات عمومی پیرامون شرایط رای گیری بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در سایت رسمی جشنواره سینماحقیقت منتشر شد. مسوولان ستاد با استفاده از رسانه‌های گروهی و شبکه‌های تلویزیونی شرایط و مقررات را چندین نوبت اعلام کردند، اما همچنان پرسش‌های بسیاری توسط صاحبان آثار و عوامل مستندهای بخش مسابقه ملی و علاقه مندان به این آثار مطرح می شود به همین دلیل پاسخ متداولترین سوالات مطرح شده را دوباره درج می کنیم.1- افرادی که به صورت VIP   و خارج از صف توسط عوامل سازنده فیلم وارد سالن می شوند طبق آیین نامه برگه رای دریافت نمی کنند.2- به محض شروع فیلم توزیع برگه رای متوقف می شود و کسانی که بعد از شروع فیلم وارد سالن می شوند برگه رای دریافت نمی کنند.3- در آخر و مهمتر از همه ملاک سنجش برای شمارش آرا میزان رضایت تماشاگران از فیلم است و نه تعداد مخاطبان. این موضوع در مورد سانس های فوق العاده نیز صادق است. بنابراین همانطور که قبلا اعلام شد مجددا فرمول محاسبه را یادآوری می کنیم.هر رای خوب 2  امتیاز ، رای متوسط 1  امتیاز و رای ضعیف بدون امتیاز در نظر گرفته می شود.جمع امتیازهای فیلم تقسیم بر تعداد کل آرا خواهد شد که عددی بین 0 تا 2 به دست می آید سپس با گرفتن ضریب 50 امتیاز آن فیلم از صد محاسبه خواهد شد. هرفیلمی که نزدیکترین امتیاز به صد را داشته باشد به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران انتخاب خواهد شد. بنابراین تعداد بالای تماشاگران لزوما امتیاز بالا برای فیلم نمی آورد و ملاک میزان رضایت مخاطبان و تماشاگران است.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=53781
image_print
برچسب ها: بیانیهجشنواره سینماحقیقترای گیری دستیشمارش
نوشته قبلی

صدور پروانه ساخت برای پخش‌کنندگان کم‌کار

نوشته‌ی بعدی

ناشنوایان، «هزارپا» را 40میلیاردی کردند/«مغزها…» به 13میلیارد نزدیک شد/«بمب» در مرز 2میلیاردی شدن/«کلمبوس» در آستانه میلیارد/«پیشونی سفید2» مماس با 4میلیارد/رقابت نزدیک «وای آمپول» با «آستیگمات» و «گرگ بازی»!/همراهی فیلم تازه باران کوثری با سه فیلم کودک در قعر جدول فروش+آمار کامل فروش

مطالب مرتبط

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

1 آبان 1404

سینماروزان: در کمال تعجب مجددا محدودیت نمایش فیلم‌های مجوزدار در برخی شهرستان ها استارت خورده است... سینماهای قم مجوز پخش...

نوشته‌ی بعدی
شکست سنگین فیلمهای سفارشی در اکران نوروز؛ درس عبرتی برای آنها که عاشق فیلمسازی با سرمایه‌های دولتی هستند

ناشنوایان، «هزارپا» را 40میلیاردی کردند/«مغزها...» به 13میلیارد نزدیک شد/«بمب» در مرز 2میلیاردی شدن/«کلمبوس» در آستانه میلیارد/«پیشونی سفید2» مماس با 4میلیارد/رقابت نزدیک «وای آمپول» با «آستیگمات» و «گرگ بازی»!/همراهی فیلم تازه باران کوثری با سه فیلم کودک در قعر جدول فروش+آمار کامل فروش

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم