• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
شنبه 29 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر وسط

#سجاد_نوروزی مدیر پردیس سینمایی آزادی مطرح کرد: عده‌ای براساس تحلیلی بیهوده می‌گفتند دوره سالن سینما تمام شده!/ با اکران #آواتار۲ و #تاپ‌گان در آمریکا و همین طور #فسیل در ایران معلوم شد که سینما از دور خارج نشده!/اکران آنلاین یعنی چرخ مربع!!!/یعنی اینکه می‌خواهیم چند باره از جیب مخاطب درآمد داشته باشیم!/در شرایطی که با یک گوشی موبایل، هر فیلمی ضبط و قاچاق می‌شود، اکران آنلاین چه توجیهی دارد؟؟/فیلم‌ها بعد از اکران باید در وی‌او‌دی‌ها عرضه شوند نه اکران!/به‌جای آن که به فکر درآمدزایی از اکران آنلاین باشند بهتر است حین اکران، تبلیغ حرفه‌ای کنند!/ #فسیل بیش از ۱۵۰میلیارد می‌فروشد چون حدود ۱۵میلیارد صرف تبلیغات کرده/ آواتار و تاپ‌گان هم میلیون‌ها دلار خرج تبلیغ کرده‌اند!/اینکه فیلمی را بدون تبلیغات موثر اکران می‌کنند و بعد به‌دنبال کسب درآمد هستند یعنی نقض قاعده!!/ تبلیغات تلویزیونی تاثیر چندانی بر فروش سینما ندارد!/#فسیل ممنوع‌‌التبلیغ در تلویزیون است ولی می‌فروشد چون تبلیغات‌ش یک‌بعدی نیست!/تبلیغات سینمایی یک مفهوم چندوجهی است!

30 اردیبهشت 1402
در خبر وسط
0 0
A A
0
سجاد نوروزی+مدیر پردیس آزادی

سجاد نوروزی+مدیر پردیس آزادی

سینماروزان/مصطفی وثوق: عده‌ای براساس یک سری تحلیل بیهوده می‌گفتند دوره سالن سینما تمام شده و با گسترش VODها چیزی به اسم سالن سینما موضوعیت ندارد. با اکران «آواتار» و «تاپ‌گان» در امریکا و همین طور«فسیل» در کشور خودمان، بطلان این نظریه آشکار شد که سالن سینما از دور خارج نشده است. 

 

سجاد نوروزی مدیر پردیس سینمایی آزادی با بیان مطلب فوق به روزنامه ایران گفت: از نگاه من، اکران آنلاین همان تولید چرخ مربع است. در حالت طبیعی بشر به این تحلیل رسیده که جای اکران فیلم _ بجز فیلمی که منحصراً برای نمایش در VOD تولید می‌شود_ سالن سینماست. نمی‌شود فیلم را هم در سالن سینما نشان داد و هم در اکران آنلاین. اما این طور به نظر می‌رسد که ما به هر قیمتی می‌خواهیم چند باره از جیب مخاطب درآمد داشته باشیم و او را به چشم ماشین تولید اسکناس می‌بینیم.

 

او با تأکید بر اینکه جای اکران فیلم در سالن سینماست، ادامه می‌دهد: یکی از مشکلات همیشگی سینمای ایران قاچاق فیلم‌هاست. چرا فیلم در حال اکران را به ثمن بخس وارد اکران آنلاین می‌کنیم؟ در شرایطی که با یک گوشی موبایل نسخه باکیفیت هر فیلمی ضبط و قاچاق می‌شود، اکران آنلاین فیلم چه توجیهی دارد؟ اساساً ترکیب اکران آنلاین را مهمل می‌دانم.

 

وی ادامه داد: فیلم‌ها بعد از اکران سینما باید در VOD‌ها «عرضه» شوند نه «اکران». حق رایت‌شان را بفروشند و در کنار آن در درآمد آگهی‌ها شریک شوند.

سجاد نوروزی: اکران آواتار و تاپ گان در آمریکا و فسیل در ایران نشان داد، سینما هرگز نمی میرد
سجاد نوروزی: اکران آواتار و تاپ گان در آمریکا و فسیل در ایران نشان داد، سینما هرگز نمی میرد

او در واکنش به نظریه صاحبان برخی آثار مبنی بر اینکه حق رایت جبران‌کننده هزینه تولید فیلم و بازگشت سرمایه نیست، پاسخ می‌دهد: اساساً ساختن فیلمی که نمی‌تواند مخاطب جذب کند، اشتباه است. بله من هم نگرانی صاحبان آثار بابت بازگشت سرمایه بخصوص با رشد روزافزون هزینه تولید را درک می‌کنم، اما آیا در زمان اکران تمام روند حرفه‌ای برای دیده شدن بهتر فیلم طی می‌شود؟ آیا تبلیغ می‌کنند؟ نه. آواتار و تاپ گان میلیون ها دلار صرف تبلیغات میکنند. چرا فیلم «فسیل» که آقای عیاری هم به تازگی از آن تمجید کرده‌اند، اینقدر پرفروش شده است. تا جایی که خبر دارم حدود 15 میلیارد تومان برای تبلیغ فیلم هزینه شده و فیلم هم به موفقیت رسیده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از 150 میلیارد تومان فروش داشته باشد. #فسیل ممنوع‌تبلیغ در تلویزیون است ولی باز هم میفروشد چون تبلیغات خود را یک بعدی نکرده. بماند که تلویزیون را فاقد کارکردی می‌دانم که بتواند در فروش سینما تأثیر داشته باشد. دوره‌ای شاید تلویزیون در این زمینه موضوعیت داشت ولی امروز ندارد. صرف بیلبورد زدن هم برای یک فیلم تضمینی برای موفقیت نیست. تبلیغات یک مفهوم علمی چندوجهی است. هر کدام از این فضاها چه مجازی و چه فیزیکی، ظرفیت و نگاه خاص خود را می‌طلبند؛ با این شیوه که شما فیلمی را بدون تبلیغات موثر به اکران عمومی برسانید و بعد بگویید فروش نرفته و بهتر است بدهیم اکران آنلاین، 2 بار قواعد سینما را نقض کرده‌اید.

 

نوروزی تاکید کرد: همه مشکلات سینمای ایران اول در #تولید است و بعد در گیشه. از تمام ایرادات سینمای ایران در تولید چشم‌پوشی می‌شود و صرفاً وقتی فیلمی پرفروش می‌شود شاخک‌های حسادت بقیه تحریک می‌شود و تولید تئوری می‌کنند…

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=75107
image_print
برچسب ها: پردیس سینمایی آزادیسجاد نوروزی
نوشته قبلی

راهیابی «ابوالهول» به یک جشنواره در آلبانی

نوشته‌ی بعدی

تاثیر هوش مصنوعی بر عملکرد اف‌بی‌آی/سریال «کلاس 09» را همزمان با پخش جهانی در «فیلم‌نت» دنبال کنید

مطالب مرتبط

پردیس اکومال کرج

آقای زالو ۱۰۷میلیارد/یوز ۷۷میلیارد/قسطنطنیه ۷۶میلیارد/کج‌پیله ۴۵میلیارد/کفایت مذاکرات ۳۰میلیارد/غریزه ۱۵میلیارد و طهران۵۷ مماس با ۱۰میلیارد/دختر برقی ۸میلیارد+آمار کامل فروش

28 آذر 1404

سینماروزان: بالاترین فروش هفتگی برای دو فیلم اقای زالو و کفایت مذاکرات است؛ آقای زالو حدود ۹میلیارد فروش هفتگی داشته...

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

25 آذر 1404

سینماروزان: با دستور شورای صدور مجوز سینمایی، پنج فیلم سینمایی پروانه نمایش گرفتند. دو فیلم کودک بامبولک۲ و دختر برقی۲...

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

نوشته‌ی بعدی
تاثیر هوش مصنوعی بر عملکرد اف‌بی‌آی/سریال «کلاس 09» را همزمان با پخش جهانی در «فیلم‌نت» دنبال کنید

تاثیر هوش مصنوعی بر عملکرد اف‌بی‌آی/سریال «کلاس 09» را همزمان با پخش جهانی در «فیلم‌نت» دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    180 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

«کافه عاشقی» با ۱۰۵ اجرای موفق به شهرستان‌ها می‌رود+تیزر

تار میزنی یا تیک؟⇐رونمایی از آنونس سریال «مو به مو» با بازی میرسعید مولویان، هانیه توسلی، اليكا ناصری، حسن معجونی، بنیامین بهادری و…+ویدئو

آقای زالو ۱۰۷میلیارد/یوز ۷۷میلیارد/قسطنطنیه ۷۶میلیارد/کج‌پیله ۴۵میلیارد/کفایت مذاکرات ۳۰میلیارد/غریزه ۱۵میلیارد و طهران۵۷ مماس با ۱۰میلیارد/دختر برقی ۸میلیارد+آمار کامل فروش

«سلاح نفت» به «کافه مستند» رسید/ رزاق کریمی از کیارستمی می‌گوید

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

با حضور بازیگران و عوامل/ اکران خصوصی دو فیلم کوتاه «آغوش پنهان» و «سفید» در سینما تیراژه ۲ برگزار شد

گفتمان اقتدار؛ بازخوانی قدرت

قصه‌ی دردناک بم/رونمایی از پوستر فیلم «احمد»+عکس

۲۴ هنرمند ایرانی «شب یلدا» را به تصویر می‌کشند

سخنرانی های تداکس توس در فیلمنت

تبلیغات

ویژه ها

تار میزنی یا تیک؟⇐رونمایی از آنونس سریال «مو به مو» با بازی میرسعید مولویان، هانیه توسلی، اليكا ناصری، حسن معجونی، بنیامین بهادری و…+ویدئو
خبر

تار میزنی یا تیک؟⇐رونمایی از آنونس سریال «مو به مو» با بازی میرسعید مولویان، هانیه توسلی، اليكا ناصری، حسن معجونی، بنیامین بهادری و…+ویدئو

28 آذر 1404

سینماروزان: «می‌گن هیچ‌کس یه شبه پولدار نمی‌شه؛ حرفیه برای دلخوشی آدمایی که هنوز به پول نرسیدن!»؛ این، اولین شعار تبلیغاتی...

ادامه مطلب
قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

28 آذر 1404
درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

26 آذر 1404
چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم