• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 25 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

سعید خانی با گلایه از عدم هماهنگی میان موسسات پخش و کانون پخش‌کنندگان اظهار داشت⇐سینماداران پول فیلمها را هم نمیدهند چه برسد به پول نمایش فوتبال!/سینماداران پول بلیت را نقدا از مخاطب می‌گیرند ولی سهم ما را از فروش پرداخت نمی‌کنند/چرا مدیران سینماهای اریکه و ساحل اندیشه در دسترس نیستند؟/به دنبال شکایت از سینمادارانی هستیم که در فرجه قانونی، حق پخش‌کنندگان را پرداخت نمی‌کنند

3 تیر 1397
در گفتگو
0 0
A A
0
سعید خانی مدیر پخش نسیم صبا بیان کرد⇐بعد از حادثه تروریستی با 40 درصد افت فروش مواجه شدیم!/نیم بها بودن سانس‌ها در ماه رمضان مفید نبود زیرا ساعاتی که برای آن اختصاص داده بودند تاثیری بر فروش نداشت!/چرا باید قیمت بلیت سینما در صبح شنبه با شب پنجشنبه یکی باشد؟/با تخصیص سانسهای فراوان به یک فیلم کمدی، سینمای اجتماعی هویت خودش را از دست می‌دهد

سعید خانی

سینماروزان: در روزهایی که سینماداران درآمدی قابل توجه از فروش بلیت برای نمایش مسابقات جام جهانی داشته اند و مدعی شده‌اند که سهمی از فروش را هم به صاحبان فیلمهای روی پرده خواهند داد اما سعید خانی مدیر پخش «خانه فیلم» معتقد است برخی از سینماداران سهم پخش کنندگان از فروش فیلمهایشان را هم نمیدهند چه برسد به سهم آنها از نمایش فوتبال!

سعید خانی با اشاره به تأثیر پخش مسابقات فوتبال در سالن‌های سینما بر میزان فروش فیلم‌ها به «ایلنا» گفت: متاسفانه نمایش فوتبال در سینماها نه تنها به فروش فیلم‌ها کمک نکرده بلکه به استقبال مخاطبان فیلم‌های در حال اکران ضربه زده است و فقط برای سینماداران سود داشته است. البته اگر این مسابقات در سینماها نمایش داده نمی‌شد بازهم در زمان پخش این مسابقات از تلویزیون استقبال مردم از فیلم‌های روی پرده بسیار کاهش پیدا می‌کرد.

وی درباره اینکه گفته می‌شود قرار است درآمد حاصل از فروش بلیت نمایش مسابقات فوتبال به صورت مساوی بین تهیه‌کننده و سینمادار تقسیم شود، گفت: قطعاً این اتفاق نمی‌افتد به دلیل آنکه اساساً مشخص نیست که زمان نمایش فوتبال به کدام فیلم تعلق داشته است و هیچ مکانیزمی وجود ندارد که مثلاً مشخص کند سانس ساعت 19 سینمایی که فوتبال نمایش می‌دهد به کدام فیلم تعلق دارد. ضمن آنکه امروز تقریباً اکثر سالن‌های سینما مسابقات فوتبال را نمایش می‌دهند.

مدیرعامل پخش «خانه فیلم» با اشار به اینکه مشکل این است که امروز تعدادی از سالن‌های سینما سهم تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان را از میزان فروش فیلم‌ها به موقع پرداخت نمی‌کنند، گفت: مدیران برخی سالن‌های سینما همچون اریکه ایرانیان، ساحل اندیشه و.. در دسترس نیستند. ما مدت دو هفته است که با مدیر سینما اریکه تماس می‌گیریم اما نمی‌توانیم با او صحبت کنیم. آنها اصلاً به پخش پاسخگو نیستند درحالی‌که ما در سیستم پخش پاسخگو و حافظ منافع صاحبان فیلم هستیم.

وی ادامه داد:‌ دو ماه از پایان اکران فیلم «لونه زنبور» که پخش آن برعهده ما بود گذشته است اما نه تنها سهم ما را از فروش پرداخت نمی‌کنند بلکه تماس‌های ما را نیز جواب نمی‌دهند. طبق قانون باید دو هفته بعد از پایان اکران با پخش‌کننده تسویه حساب کنند. اما این کار را نمی‌کنند در‌صورتی‌که سینماها پول بلیت را نقدا از مخاطب دریافت می‌کنند.

خانی با اشاره به اینکه دلیل اینگونه رفتار برخی سینماداران با پخش‌کنندگان از رفتار خودِ پخش‌کنندگان نشأت می‌گیرد، گفت: متاسفانه پخش‌کنندگان سینما مانند سایر صنوف از انسجام کافی برخوردار نیستند. اگر بین دفاتر پخش و کانون پخش‌کنندگان یک وحدت عمل وجود داشت و از یکدیگر حمایت می‌کردند قطعاً این اتفاقات نمی‌افتاد. مثلاً من دفتر پخشی را می‌شناسم که یکی از سینماها 9 فیلم از او را نمایش داده‌ اما هنوز با او تسویه نکرده‌ است و همچنان آن دفتر پخش به این سینما فیلم می‌دهد.

خانی ادامه داد: هر چند گروهی از این رویه سوءاستفاده می‌کنند اما اکثر سینماهای ما سلامت هستند و پورسانت خود را به موقع تسویه می‌کنند. سینماهایی همچون کوروش، مگامال، چارسو و سینماهای تحت مدیریت حوزه هنری و… در موعد مقرر قدرالسهم پخش‌کنندگان و تهیه‌کنندگان را پرداخت می‌کنند. با ادامه روند بدقولی برخی سینماها، من و تعدادی از پخش‌کنندگان مجبور هستیم که از صاحبان سینماهایی که خلف وعده می‌کنند، شکایت کنیم. امیدوارم کانون پخش‌کنندگان، شورای صنفی نمایش به این مسئله هرچه زودتر ورود کند.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=50713
image_print
برچسب ها: جام جهانیخانه فیلمسعید خانیسینماها
نوشته قبلی

واکنش معاون سیما به چرایی عدم حضور «پویول» در برنامه فردوسی‌پور⇐هیچ ربطی به موهایش ندارد!/لزومی ندارد یک چهره خارجی برای چند دقیقه حضور در تلویزیون، چندصدمیلیون دریافت کند!/برنامه‌سازان{فردوسی‌پور؟} از خلاقیت‌های خودشان برای حمایت از ورزشکاران استفاده کنند/پرداخت چندصدمیلیونی به کارشناسان خارجی برای چند دقیقه حضور ولو اینکه از سوی اسپانسر هم صورت بگیرد، ممنوع است!

نوشته‌ی بعدی

متعاقب آن که معاون هنری ارشاد، نشان هنری‌اش را پس داد⇐آیا مدیرعامل 15شغله هم نشان درجه یکش(!) را پس می‌دهد؟

مطالب مرتبط

غلامرضا موسوی و رضا درمیشیان

تولید ۱۸ فیلم بدون پروانه ساخت!⇐ادعای غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم جنجالی “کیک محبوب من” +ماجرای کلک رضا درمیشیان به پلیس ترکیه  

8 آبان 1404

سینماروزان: غلامرضا موسوی تهیه‌کننده باسابقه سینما در تازه‌ترین گفتگویش خبر از تولید حدود بیست فیلم-دقیقا ۱۸ فیلم- بدون دریافت پروانه...

بهمن+ کامیار

اعلان عامل توقیف دوساله‌ی فیلم «لاک‌پشت»/چرا شش سال منتظر فرهاد اصلانی ماندند؟/بهمن کامیار کارگردان توضیح داد

16 مهر 1404

سینماروزان: فیلم لاک‌پشت از تازه‌ترین فیلمهای توقیفی است که رفع توقیف شده و در اکران پاییزی روی پرده رفته و...

لیلی+رشیدی

لیلی رشیدی، ممنوع‌کاری، توصیه پدر و مهاجرت؟/سوئیس بهتر است یا آمریکا؟

15 مهر 1404

سینماروزان: به خاطر دارم که در دوره‌ای، تلویزیون بر سر ماجرایی که امروز خنده‌دار است، من را ممنوع‌کار کرده بود....

نوشته‌ی بعدی
ارسال دعوتنامه حضور در نشست شهردار برای حلقه‌ای خاص از صنف سینما+عکس⇐آیا شغل دوازدهم مدیرعامل در شهرداری خواهد بود؟

متعاقب آن که معاون هنری ارشاد، نشان هنری‌اش را پس داد⇐آیا مدیرعامل 15شغله هم نشان درجه یکش(!) را پس می‌دهد؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم