• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
پنجشنبه 27 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

شوخی اکبرعبدی با مأموران اطلاعات؛ چرا و چگونه؟!

9 بهمن 1393
در گفتگو
0 0
A A
1
شوخی اکبرعبدی با مأموران اطلاعات؛ چرا و چگونه؟!

علی شاه حاتمی کارگردان “مذاکرات مستقیم آقای عبدی” در گفتگو با سینماژورنال درباره چرایی شوخی با ماموران اطلاعات در این فیلم و چگونگی کسب رضایت از نمایندگان اطلاعات برای اکران بدون سانسور فیلم توضیح می دهد.

سینماژورنال/حـــامد مظفـــری: تازه ترین فیلم سینمایی علی شاه حاتمی با عنوان “مذاکرات مستقیم آقای عبدی” در حالی با کمترین تبلیغات روی پرده رفته است که به دو دلیل این فیلم میتواند یکی از آثار قابل بحث سالهای اخیر سینمای ایران باشد.

یکی از این دلایل آن است که کل فیلم در استودیو و با حضور یک بازیگر بداهه پرداز که اکبر عبدی است فیلمبرداری شده و دلیل دوم آن است که در فضای سراسر کمدی این فیلم با همه چیز و همه کس شوخی شده است؛ از وزارت امور خارجه گرفته تا وزارت ارشاد و سازمان صداوسیما و حتی وزارت اطلاعات.

در بخشهایی از فیلم اکبر عبدی که توسط یک گروگان گیر در تابوتی زندانی شده سعی دارد حین تماس تلفنی با ماموران وزارت اطلاعات شرایط رهایی خود از تابوت را فراهم کند. شوخیهایی که در این قسمت میان عبدی و مامور اطلاعات(با صدای یوسف مرادیان) شنیده می شود میتواند به نوبه خود بیانگر جلو رفتن خطوط قرمز در سینمای ما باشد.

هیچ ناظری وجود نداشت

علی شاه حاتمی کارگردان این فیلم درباره اینکه آیا شوخی با ماموران اطلاعات با هماهنگی آنها صورت گرفته و آیا ناظرانی از این نهاد حین فیلمبرداری سرصحنه حضور داشته اند یا نه به سینماژورنال گفت: هیچ ناظری وجود نداشت و فیلمنامه هم قبل از ساخت در اختیار هیچ کس قرار نگرفت اما بعد از ساخت فیلم جلساتی با نمایندگان ارگانهای مختلفی که با آنها شوخی شده بود برگزار گردید و فیلم برای آنها به نمایش درآمد.

به دوستان گفتم یک بار هم که شده اجازه نقد دهید

وی درباره جزییات جلسه با نمایندگان وزارت اطلاعات بیان داشت: به دوستان گفتم یک بار هم که شده اجازه دهید با زبان طنز نقد شوید و به دنبال این نباشید که مدام مدحتان گفته شود. البته که تاکید کردم هیچ جای فیلم مطابق نظرشان سانسور نمیشود ولی اگر موافق بخشهای مربوط به وزارت اطلاعات نبودند حاضرم که تمامی این نماها را حذف کنم.

دو راه پیش روی نمایندگان اطلاعات بود

شاه حاتمی ادامه داد: به این ترتیب دو راه پیش روی نمایندگان وزارت اطلاعات بود؛ یا اینکه کلا از فیلم حذف شوند یا آنچه در فیلم درباره شان آمده نشان داده شود و خوشحالم که این دوستان هم با سعه صدر قبول کردند چیزی از فیلم حذف نشود.

علی شاه حاتمی
علی شاه حاتمی

کوشش کردم با این فیلم خستگی سیاسی را از تن مردم بیرون کنم

این کارگردان که سابقه ساخت آثار تلویزیونی طنز مانند “خوش رکاب” را هم در کارنامه دارد درباره چرایی شوخی با ماموران اطلاعات به سینماژورنال گفت: سعی کردم با این فیلم خستگی سیاسی را که سالهاست بر جامعه ما سایه افکنده از تن مردم بیرون کنم. برای همین با همه شوخی کردم از رییس صداوسیما گرفته تا معاون وزیر امورخارجه.

هیچ ممیزی به فیلم وارد نشد

شاه حاتمی درباره اینکه آیا فیلم در گرفتن پروانه نمایش دچار ممیزی شده بیان داشت: هیچ ممیزی به فیلم وارد نشد اما بخشهایی از فیلم حذف شد و البته سکانسهایی که مربوط میشود به گفتگوی اکبر عبدی با عزت ا.. ضرغامی به دلیل طولانی بودن زمان فیلم حذف شد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=211
image_print
برچسب ها: اکبرعبدیعلیشاهحاتمی
نوشته قبلی

تلاشهای نافرجام کارگردان ایرانی برای پناهندگی در فرانسه

نوشته‌ی بعدی

پرسه‌زنیهای داور جشنواره فجر در سطح شهر

مطالب مرتبط

غلامرضا موسوی و رضا درمیشیان

تولید ۱۸ فیلم بدون پروانه ساخت!⇐ادعای غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم جنجالی “کیک محبوب من” +ماجرای کلک رضا درمیشیان به پلیس ترکیه  

8 آبان 1404

سینماروزان: غلامرضا موسوی تهیه‌کننده باسابقه سینما در تازه‌ترین گفتگویش خبر از تولید حدود بیست فیلم-دقیقا ۱۸ فیلم- بدون دریافت پروانه...

بهمن+ کامیار

اعلان عامل توقیف دوساله‌ی فیلم «لاک‌پشت»/چرا شش سال منتظر فرهاد اصلانی ماندند؟/بهمن کامیار کارگردان توضیح داد

16 مهر 1404

سینماروزان: فیلم لاک‌پشت از تازه‌ترین فیلمهای توقیفی است که رفع توقیف شده و در اکران پاییزی روی پرده رفته و...

لیلی+رشیدی

لیلی رشیدی، ممنوع‌کاری، توصیه پدر و مهاجرت؟/سوئیس بهتر است یا آمریکا؟

15 مهر 1404

سینماروزان: به خاطر دارم که در دوره‌ای، تلویزیون بر سر ماجرایی که امروز خنده‌دار است، من را ممنوع‌کار کرده بود....

نوشته‌ی بعدی
پرسه‌زنیهای داور جشنواره فجر در سطح شهر

پرسه‌زنیهای داور جشنواره فجر در سطح شهر

دیدگاه‌ها 1

  1. nama می‌گوید:
    قبل 11 سال

    البته نظرم اینه که خیلی بهتر میتونست به این سوژه بپردازه…شاید فیلمش متفاوت باشه اما شوخیهاش کاملا حساب شده است و البته بعد از شوخی با اطلاعات هم حسابی به این نیروها حااال میده تا حساب بی حساب بشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

قصه‌ی دردناک بم/رونمایی از پوستر فیلم «احمد»+عکس

۲۴ هنرمند ایرانی «شب یلدا» را به تصویر می‌کشند

سخنرانی های تداکس توس در فیلمنت

بازگشت کامران نجف زاده با برمودا در شب‌های یلدا

کمپین یلدایی«صد دانه یاقوت» کلید خورد/ 100 کتاب برای شب چله  

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

پرافتخارترین حضور مرکز مستند سوره در نوزدهمین جشنواره سینماحقیقت

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

تبلیغات

ویژه ها

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»
خبر

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

26 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: حمید طالقانی بازیگر و کارگردان ایرانی در ۶۰ سالگی فوت شد.   حميد(محمد) طالقاني متولد ۱۳۴۴ تهران، داراي...

ادامه مطلب
چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم