• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

مدیرعامل سابق خانه سینما⇐شیرینی جشنواره دست از سر مسئولان برنمی‌دارد/دوست دارند جشنواره را در کُرات دیگر هم برگزار کنند

13 اسفند 1394
در گفتگو, گوناگون
0 0
A A
0
مدیرعامل سابق خانه سینما با بودجه فارابی یک فیلم دفاع مقدسی زنانه می سازد

محمدمهدی عسکرپور

سینماژورنال: در روزهای اخیر اخباری مبنی بر اکران برخی از آثار سینمای ایران در کشورهای اروپایی و آمریکایی شنیده شده بود.

به گزارش سینماژورنال یکی از این اخبار حکایت از آن داشت که “فیلم های “متولد 65 ” ساخته مجید توکلی، “در دنیای تو ساعت چند است” ساخته صفی یزدانیان، “چند متر مکعب عشق” ساخته جمشید محمودی و فیلم”ابد و یک روز” ساخته سعید روستایی در خانه سینمای شهر رم اکران و با استقبال گسترده علاقمندان به سینمای ایران روبه رو شد.

خبر دیگر از این می گفت که فیلمهایی چون «متولد ٦٥» ساخته مجیدتوکلی، «در دنیاى تو ساعت چند است؟» به کارگردانی صفی یزدانیان و«پل خواب» به کارگردانی اکتای براهنی در سالن کاپبلانو شهر ونکوور کانادا به نمایش درآمده است.

مدتی بعد از انتشار این اخبرا دست اندرکاران “ابد و یک روز” نمایش این فیلم در رم را تکذیب کردند!!

به تازگی محمدمهدی عسکرپور تهیه کننده “متولد 65” و مدیرعامل سابق خانه سینما هم به انتقاد از نمایش فیلمش در خارج از کشور پرداخته است.

باید آگهی بزنیم و مسئول نمایش فیلم‌ها را در کشورهای دیگر پیدا کنیم!

محمد مهدی عسکرپور تهیه کننده فیلم “متولد 65” به “ایسنا” گفت:‌ واقعیت این است که چند روز است تلاش می‌کنم که مسئول این قضیه را پیدا کنم اما هنوز او را پیدا نکرده‌ام تا ببینم فیلم‌های ما چند نمایش و در چه کشورهایی داشته‌اند!

این تهیه کننده و کارگردان سینما اضافه کرد: بعد از این اتفاقات با ایرج تقی‌پور مسئول بین‌الملل صحبت کردم و ایشان توضیح داد که مسئولیتی در این زمینه ندارد. از سوی دیگر آقای حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر نیز به نوعی سلب مسئولیت کرد، به همین دلیل فکر می‌کنم کم‌کم باید آگهی بزنیم و مسئول نمایش فیلم‌ها را در کشورهای دیگر پیدا کنیم!

این فیلمساز خاطر نشان کرد: تا زمانی که شخص مسئول پیدا نشود، نمی‌دانیم این نمایش‌ها با چه انگیزه‌ای صورت گرفته است اما به هر حال این اقدام از سوی سازمان سینمایی انجام شده است.

شیرینی جشنواره دست از سر مسئولان برنمی دارد و دوست دارند جشنواره را در کرات دیگر هم برگزار کنند

عسکرپور در پاسخ به این پرسش که آیا از نمایش فیلم‌اش در کشورهای دیگر باخبر بوده است؟ گفت: اساسا تعداد نمایش‌های فیلم با اطلاع من نبوده است. اولین نمایش فیلم به دلیل سفر آقای رئیس جمهور به فرانسه بود که به ما گفتند، فیلم‌مان یک نوبت نمایش به صورت محدود و خصوصی خواهد داشت و ما هم مشکلی نداشتیم اما به تدریج مطلع شدیم فضای نمایش فیلم گسترش پیدا کرده است و با فاصله اندکی از جشنواره فیلم فجر نوعی نمایش جشنواره البته به معنای «شو» در کشورهای دیگر راه افتاده است. گویا شیرینی‌ جشنواره فجر دست از سر مسئولان آن برنمی‌دارد و حالا محدوده‌اش را به فراتر از کشور برده‌اند و اگر بتوانند دوست دارند گستره جشنواره فجر را فراتر از کره زمین ببرند و این جشنواره را در کرات دیگر هم برگزار کنند!

کارگردان فیلم‌های «قدمگاه» و «هفت و پنج دقیقه» خاطر نشان کرد: محدوده جشنواره فیلم فجر مشخص است. قرار نیست تمام فیلم‌های آن به معرض نمایش عمومی دربیاید. پیش ا‌ز آن هم مسئولان جشنواره دوست داشتند که فیلم‌ها را در شهرهای دیگر نمایش بدهند و متوجه نمی‌شوم براساس کدام سیاست این تصمیم‌ها را می‌گیرند. اما رفتارشان در ماجرای اخیر شبیه به نمایش فیلم‌هایی است که از سوی رایزنی‌های فرهنگی اتفاق می‌افتد و بسیار غیرحرفه‌ای است.

نمی‌دانم با این وضعیت بعد از این چگونه کپی‌ فیلم‌ها را به جشنواره فجر بسپاریم

عسکرپور اضافه کرد: نمی‌دانم با این وضعیت بعد از این چگونه کپی‌ فیلم‌ها را به جشنواره فجر بسپاریم چون آن‌ها با همین کپی‌ها، فیلم‌ها را در جشنواره‌های دیگر نمایش می‌دهند و این رفتار از سوی جایی که خود باید مرجع اطمینان بخش باشد، غیر قابل گذشت است.

او با ابراز تأسف از اینکه با اکران‌های محدود و مقطعی، لطمه فراوانی به نمایش فیلم‌های جشنواره فجر برای شرکت در جشنواره‌های معتبر جهانی وارد شده است، اضافه کرد:‌ با این وضعیت، فیلم‌های ما شانس خود را از دست داده‌اند و سازمان سینمایی باید خود را بابت این ماجرا برای پرداخت خسارت جدی آماده کند، البته به محض اینکه مسئول این ماجرا معلوم شود.

عسکرپور اضافه کرد: بعد از نمایش فیلم در پاریس گفتند که فیلم در ونکوور هم اکران می‌شود اما نه قراردادی بسته شد و نه خبر دادند که بعدا در کدام کشورهای دیگر نمایش داشته است.

این دیگر بدترین اتفاق است

این تهیه‌کننده در پاسخ به این پرسش که آیا نمایش پاریس هم می‌توانست محدودیتی برای حضور این فیلم در جشنواره‌های خارجی ایجاد کند؟ تصریح کرد: با توضیحاتی که داده بودند، مشکلی ایجاد نمی‌شد چون قبلا هم این شکل از نمایش فیلم‌ها تا حدودی تجربه شده بود. زیرا معمولا همزمان با سفر ریاست جمهوری به کشورهای دیگر برنامه‌های فرهنگی هم برگزار می‌شود و بعضی فیلم‌ها اکران‌های محدود و خصوصی برای افراد خاصی دارند. اما در ماجرای اخیر به سبک رایزن‌های فرهنگی رفتار شد و فیلم‌ها نمایش‌های مختلفی در کشورهای گوناگون داشتند در حالی که با هیچ یک از ما مذاکره‌ای صورت نگرفته بود.

عسکرپور در پاسخ به این سخن که به نظر می‌رسد دبیرخانه جشنواره فجر در این زمینه تصمیم‌گیری کرده است، گفت:‌ این دیگر بدترین اتفاق است. پیش از این محدوده جشنواره فجر به چند نوبت اکران در تهران خلاصه می‌شد اما بعد به شهرستان‌ها گسترش پیدا کرد و حالا به کشورهای دیگر هم رسیده است و این بدترین شکل نمایش برای فیلم‌هاست.

دوستان جدید این ویژگی را دارند که زیاد عذرخواهی می‌کنند

او درباره پرداخت خسارت توسط سازمان سینمایی توضیح داد: خسارت معنوی که نه البته دوستان جدید این ویژگی را دارند که زیاد عذرخواهی می‌کنند اما مراقبت لازم را برای اشتباه نکردن، ندارند.

آن جشنواره خاص می‌تواند به اعتبار همان نمایش‌های محدود، از پذیرش آن اثر خودداری کند

محمدمهدی عسکرپور در پایان و در پاسخ به این پرسش که با این توصیفات آیا فیلم «متولد 65» می‌تواند در جشنواره‌های معتبر نمایش داشته باشد؟ گفت: در این زمینه ممکن است اختلاف نظر کارشناسی وجود داشته باشد. راهش این است که آیین‌نامه و رفتار سالیانه جشنواره‌های مختلف را ببینم، زیرا یکی از پارامترهای این جشنواره‌ها این است که آثار شرکت کننده اولین اکران‌ جهانی شان را در آن جشنواره بخصوص انجام بدهند و باید ببینیم براساس‌آیین‌نامه آن جشنواره، آیا این نوع اکران ها شامل حال این پارامتر می‌شود یا نه؟! البته این وضعیت زمانی پیش می‌آید که یک جشنواره معتبر به شدت در پی اکران فیلم خاصی باشد اما فیلم‌های ما کمتر این وضعیت را دارند و به همین دلیل آن جشنواره خاص می‌تواند به اعتبار همان نمایش‌های محدود، از پذیرش آن اثر خودداری کند.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=19019
image_print
برچسب ها: اروپااقلیماجشنواره فیلم فجرکانادامتولد65محمدمهدی عسکرپورمهمان داریمنمایش فیلمهای ایرانی در اروپا و کانادا
نوشته قبلی

رییس سازمان سینمایی: تك تيراندازان در كمين‌اند، شليك دوربين‌ها امان نمي‌دهند، كارت فجر بر سينه و فرمان آتش بركف…

نوشته‌ی بعدی

رشد فروش “سالوادور…” عطاران از تهران تا شهرستان/ایجاد سانسهای فوق‌العاده متعدد برای این کمدی

مطالب مرتبط

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

23 آذر 1404

سینماروزان: نشست تخصصی و کارگاه انتقال تجربه «عکاسی جنگ و مستند اجتماعی» توسط آلفرد یعقوب‌زاده، عکاس باسابقه و دارنده جوایز...

رادیومقاومت

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

22 آذر 1404

سینماروزان: رادیو مقاومت، اول دی‌ماه برای ششمین سال متوالی فعالیت خود را آغاز می‌کند. این شبکه با هدف روایت اقتدار...

جشنواره پژواک

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

21 آذر 1404

سینماروزان: با حکم حمیدرضا افتخاری، دبیر پنجمین جشنواره ملی برنامه‌های رادیویی پژواک، مسئولان بخش‌های مختلف این رویداد ملی معرفی و...

نوشته‌ی بعدی
فروش فوق‌العاده “سالوادور…” عطاران در روز نخست اکران

رشد فروش "سالوادور..." عطاران از تهران تا شهرستان/ایجاد سانسهای فوق‌العاده متعدد برای این کمدی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    180 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم