• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 11 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

مدیر چندشغله رسانه ملی که عضو اداره نظارت هم هست در برابر انتقادات⇐ نه حقوق بیشتری می‌گیرم/ نه کارمند جدیدی استخدام می‌کنم

18 مرداد 1395
در گفتگو, گوناگون
0 0
A A
1
مدیر چندشغله رسانه ملی که عضو اداره نظارت هم هست در برابر انتقادات⇐ نه حقوق بیشتری می‌گیرم/ نه کارمند جدیدی استخدام می‌کنم

چندشغلی

سینماژورنال:  با آمدن عبدالعلی علی عسکری نوعی بازگشت به عقب را در رسانه ملی شاهد هستیم یعنی ورای آن که بخشی از بدنه مدیریتی که بعد از حضور سرافراز دچار تغییر و تحول شده بود به رسانه ملی بازگشته اند بلکه تعدادی از شبکه هایی که در زمان سرافراز و برای تعدیل هزینه، تعطیل یا تجمیع شده بودند در شرف راه اندازی مجدد هستند.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “صبح نو” از جمله این شبکه ها شبکه «تماشا» است که در زمان محمد سرافراز به دلیل آن که حوزه هدفش مشابه با هدف شبکه هایی مانند «آیفیلم» تشخیص داده شد تعطیل شد و البته این تعطیلی با اعتراض پرسنل این شبکه مواجه شد اما در تازه ترین تصمیم مرتضی میرباقری معاون تازه سیما، این شبکه مجددا آغاز به کار خواهد کرد.

در شرایطی که حتی برای همین شبکه های فعلی هم خوراک مطلوبی وجود ندارد و مدیران بالادستی سازمان مدام از کمبود بودجه برای افزودن بر دامنه محصولات سرگرم کننده می نالند راه اندازی دوباره شبکه ای که برای تعدیل هزینه و جلوگیری از موازی کاری تعطیل شده بود چه معنایی دارد؟

جالب اینجاست حسین کرمی که برای مدیریت این شبکه انتخاب شده پیشتر مدیریت شبکه های نسیم و نمایش را هم برعهده داشته و علاوه بر اینها مشاور امور نمایش سیما هم هست. اینها منهای مسئولیتی است که ایشان در شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی دارند و می بایست به صورت هفتگی در جلسات شورا حاضر شده و به بازبینی آثاری بپردازد که برای صدور پروانه نمایش ممیزی می شوند.

برای اینکه هم تناقضات پیرامون راه اندازی دوباره این شبکه را به چالش بکشیم و هم درباره چندشغله بودن مدیر این شبکه بپرسیم به سراغش رفتیم.

چرا افزایش شبکه ها؟

حسین کرمی با بیان اینکه از این به بعد شبکه «تماشا» بر روی فرکانس شبکه اچ.دی برنامه های خود را پخش خواهد کرد درباره چرایی شروع به کار مجدد آن بعد از حذف قبلی گفت: بحث تنوع و کمک به سرگرم کردن مخاطب است. اگر به فکر این باشیم که برای غنای بهتر شبکه ها باید به دنبال کاهش شبکه ها و بالا بردن حجم برنامه های آنها باشیم که اصلا نباید به غیر از یک شبکه، شبکه های دیگری داشته باشیم اما واقعیت اینجاست که محدودیتهای زمانی یک آنتن نمی تواند شرایطی را فراهم آورد برای استفاده بهینه از برنامه های مختلف و دقیقا به همین دلیل است که در همه جای دنیا چندین شبکه با یک محوریت خاص ایجاد می شود.

کرمی با اشاره به اینکه شبکه «تماشا» شبکه سرگرم کننده ای خواهد بود ادامه داد: در دنیا چندین شبکه فارسی زبان ماهواره ای داریم که فقط به ارائه فیلم و سریال می پردازند. اگر بخواهیم این فرضیه را درنظر بگیریم که فقط یک شبکه برای پخش فیلم و سریال کافیست وجود چنین شبکه هایی چه معنایی دارد؟

هیچ کارمند تازه ای جذب نخواهد شد

موضوع پرسش بعدی از کرمی این است که اگر قائل به خصوصی سازی و درگیری بخش خصوصی در راه اندازی شبکه باشیم قطعا نمی توان به وجود گسترده شبکه های مختلف با یک زمینه ایراد گرفت اما وقتی شبکه های ما هزینه هایشان را اغلب از منابع عمومی تأمین می کنند این افزایش شبکه فقط به افزایش هزینه ها منجر خواهد شد و این همان چیزی است که مدیران رسانه ملی در ظاهر نسبت به آن ابراز نگرانی می کنند.

حسین کرمی درباره اینکه آیا افزودن شبکه «تماشا» به معنای افزوده شدن بر دایره پرسنل رسانه ملی و به تبع آن بالا رفتن هزینه ها نخواهد بود بیان داشت: در مورد این شبکه چنین اتفاقی نمی افتد. واقعا قرار نیست کارمند تازه ای برای این شبکه جذب شود و اصلا اساس راه اندازی مجدد این شبکه آن است که تنوع بصری موردنیاز برای پخش فیلم و سریال فراهم شود نه آن که کارمند تازه ای جذب شود.

حسین کرمی
حسین کرمی

«تماشا» حذف شد تا پهنای باند ایجاد شود

کرمی درباره دلیل حذف این شبکه در دوران مدیریت سرافراز هم دلیلی منهای تعدیل هزینه ها ارائه می کند. کرمی اظهار داشت: آن موقع منظور از حذف شبکه این بود که پهنای باند موردنیاز برای اچ.دی شدن شبکه ها فراهم شود. در آن زمان برای ارتقای بصری شبکه ها نیاز بود به ایجاد پهنای باند و چون تلقی مدیران سابق این بود که می توان به آیفیلم به عنوان شبکه ای برای پخش سریال و فیلم بسنده کرد پس بهتر است که تماشا تعطیل شود.

وی ادامه داد: با این حال الان مشکل پهنای باند نداریم و شبکه تماشا از فرکانس شبکه اچ.دی برنامه های خود را پخش خواهد کرد.

تولید محتوا نخواهیم داشت

اینکه «تماشا» مجددا راه افتاده این پرسش را ایجاد می کند که با این راه اندازی آیا کار تولید تله‌فیلم و سریالهای نمایش مختص این شبکه هم انجام خواهد شد و حتی این امکان دارد که به مانند شبکه ای همچون «نسیم» برای «تماشا» مجموعه های نمایشی تولید شود.

حسین کرمی در پاسخ به این پرسش «صبح نو» که آیا برای روی آنتن فرستادن مجدد شبکه «تماشا» کار تولید محصولات نمایشی هم در دستور کار قرار خواهد گرفت یا نه بیان داشت: مطمئنا فعلا تولید محتوا نداریم و تأمین برنامه هایمان از آرشیو سازمان صورت خواهد پذیرفت که این هم نمی تواند هزینه‌زا باشد.

هیچ افزایش حقوقی نخواهم داشت

از دلایل کرمی برای راه اندازی مجدد «تماشا» که بگذریم می رسیم به این پرسش از وی که چطور می‌تواند همزمان چندین شغل از شبکه های نمایش تا نسیم و از تماشا تا اداره نظارت داشته باشد. کرمی که گویا خودش هم از انتقادات وارده به این تعدد مشاغل در رسانه ها آگاه است در این باره گفت: یک اشکال دوستانی که چنین نقدی را وارد می کنند آن است که «تماشا» را شبکه ای جدا از «نمایش» می بینند در صورتی که شبکه تماشا به لحاظ اجرایی شبکه مستقلی نیست. هم شبکه نمایش و هم شبکه تماشا شبکه های تأمینی هستند و مثلا مثل نسیم نیستند که تولید برنامه در آنها نیاز داشته باشد به چیدمان تازه نیروی اجرایی. هر دو شبکه با یک تیم و یک مدیر روی آنتن خواهند رفت.

حتی اگر بپذیریم که شبکه تماشا هیچ زایش کارمندی برای رسانه ملی نداشته باشد باز این پرسش پیش می‌آید که آیا به واسطه ایجاد همین یک پست مدیریتی هزینه ای به هزینه های سازمان اضافه نخواهد شد؟

حسین کرمی در پاسخ به این سوال بیان داشت: نه، به این واسطه هیچ افزایش حقوقی نخواهم داشت.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=26836
image_print
برچسب ها: اچ.دیتماشاحسین کرمیرسانه ملینسیمنمایش
نوشته قبلی

ادعای یک رسانه⇐سیروس مقدم برای تولید سریال جدیدش دقیقه‌ای 8 میلیون می‌گیرد+واکنش همسر مقدم به این ادعا

نوشته‌ی بعدی

عزیزا.. حمیدنژاد از افتخاری می‌گوید که نصیب شمقدری و ایوبی کرده/چرا خانه سینما درباره لابی‌گری در انتخابات سکوت کرده؟

مطالب مرتبط

شبی برای «ایرانم» در دبی/کنسرت «ایرانم» علیرضا قربانی در دبی روی صحنه رفت‌‌ 

شبی برای «ایرانم» در دبی/کنسرت «ایرانم» علیرضا قربانی در دبی روی صحنه رفت‌‌ 

10 آذر 1404

سینماروزان: علیرضا قربانی شامگاه یکشنبه ۹ آذر ۱۴۰۴ کنسرت «ایرانم» را با همراهی ارکستر خود در دُبی اپرا هال برگزار...

فیلم‌–کنسرت هانس زیمر شب گذشته در تهران برگزار شد/ موسیقی هانس زیمر دیده شد

فیلم‌–کنسرت هانس زیمر شب گذشته در تهران برگزار شد/ موسیقی هانس زیمر دیده شد

9 آذر 1404

سینماروزان: شب گذشته، فیلم‌–کنسرت آثار هانس زیمر با رهبری سینا خیرآبادی و به همت فیدیبو در تهران برگزار شد.  ...

کمند هاشمیان «جهانِ نقاشی» را به تصویر می‌کشد

کمند هاشمیان «جهانِ نقاشی» را به تصویر می‌کشد

7 آذر 1404

سینماروزان: تابلوهای نقاشی کمند هاشمیان در نمایشگاه انفرادی «جهانِ نقاشی» به نمایش گذاشته می‌شود.   نمایشگاه انفرادی نقاشی کمند هاشمیان...

نوشته‌ی بعدی
عزیزا.. حمیدنژاد از افتخاری می‌گوید که نصیب شمقدری و ایوبی کرده/چرا خانه سینما درباره لابی‌گری در انتخابات سکوت کرده؟

عزیزا.. حمیدنژاد از افتخاری می‌گوید که نصیب شمقدری و ایوبی کرده/چرا خانه سینما درباره لابی‌گری در انتخابات سکوت کرده؟

دیدگاه‌ها 1

  1. رها می‌گوید:
    قبل 9 سال

    پس محض رضای خدا کار میکنید حتما
    دم شما گررم
    اونوقت امورات زندگی چطوری میگذره استاد
    به ما هم یاد بدید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    353 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 141 توئیت 88
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    175 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 70 توئیت 44
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    19 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر۴۴/چابک‌سازی با حذف بخش کسالت‌بار فیلم‌اولیها

    19 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • دوربین‌های دیجیتال، کیفیت سینمای ایران را کاهش داده؟/بابک بذرافشان فیلمبردار باسابقه پاسخ داد +مساله‌ی سانسور کامل آیتم‌های خودرویی صالح‌علاء+ماجرای عشق محمدحسین مهدویان به تارانتینو!+…

    17 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 4
  • صدور مجوز همکاری کارگردان “بی بدن” و تهیه‌کننده “آنتیک”+صدور مجوز برای کارگردان “خوش رکاب”+صدور پروانه برای کارگردان “لاک‌پشت”  

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • سریال «الگوریتم» و مساله‌ی ناترازی!/ بیژن جان! یوزپلنگ ببین!

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

وصلت شادمهر با ژینا!؟/آنونس فیلم طهران۵۷ را ببینید+فیلم

«ناتوردشت» راهی باکو شد

فیلم «سمفونی باران» کلید خورد

شبی برای «ایرانم» در دبی/کنسرت «ایرانم» علیرضا قربانی در دبی روی صحنه رفت‌‌ 

«یوز» پُرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران شد

فیلم‌–کنسرت هانس زیمر شب گذشته در تهران برگزار شد/ موسیقی هانس زیمر دیده شد

«تنها عروسک‌ها زنده‌اند» به‌زودی آماده نمایش می‌شود

اکبر زنجان‌پور به «خاکستر خیال» محمدرضا اصلانی پیوست/ همکاری مجدد پس از ۵۰ سال

فیلم داستانی «فیس آف» ساخته شد

تبلیغات

ویژه ها

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟
خبر وسط

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

ادامه مطلب
ناصر مسعودی

مرگ ناصر مسعودی؛ خواننده‌ی سریال کوچک جنگلی

6 آذر 1404
هادی مرزبان

درگذشت هادی مرزبان؛ کارگردان اختصاصیِ اکبر رادی!

2 آذر 1404
حامد مظفری

به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

1 آذر 1404
فیلم کفایت مذاکرات

ما گافیم!؟⇐رونمایی از تیزر فیلم کمدی «کفایت مذاکرات» با بازی مهران غفوریان، محسن کیایی، ایمان صفا، رویا میرعلمی، المیرا دهقانی، محمدرضا داوودنژاد و…+ویدئو 

30 آبان 1404
تعیین تکلیف دو فیلم باقیمانده اکران نوروزی به هفته آینده موکول شد/تعیین قیمت بلیت سینماها در سال96 با توافق سینمادار-تهیه‌کننده-توزیع کننده/تعطیلی سینماها از چهارشنبه عصر تا جمعه صبح

مرد عینکی ۱۸۲میلیاردی شد و عامریان‌فیلم با کارگردان «فسیل» رکورد سال را زد/قسطنطنیه ۷۰میلیارد/یوز ۶۴میلیارد/آقای زالو ۶۳میلیارد/کج‌پیله ۴۱/۵میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۷میلیارد/مجنون ۱۴/۵میلیارد/غریزه ۱۱/۵میلیارد/بچه مردم ۱۰میلیارد/دوروز دیرتر از ۵میلیارد گذشت/دختر برقی دوروزه نیم میلیارد!+آمار کامل فروش

30 آبان 1404
فیلم طهران۵۷

جولان حامد آهنگی+ارسطو در دوران طاغوت!⇐رونمایی از اولین ویدئوی کمدی نوستالژیک «طهران۵۷»+فیلم

28 آبان 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم