• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
جمعه 21 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر وسط

#مرتضی_آتش_زمزم کارگردان فیلم روی پرده #هولیا اظهار داشت: در دولت قبل گفتند فیلمتان خیلی شاد(!) است و پروانه ندادند!!/انگاری چون #هولیا موزیکال بود به آن پروانه نمی‌دادند!/فکر میکردم کمدی‌سازی راحت‌تر از تولید آثار جدی است اما برعکس شد!/اگر پول تولید را نخود و لوبیا میخریدم الان سی برابر شده بود/ #هولیا بدون بی‌ادبی، مشتری دارد!

11 آبان 1402
در خبر وسط, ویژه
89 1
A A
0
مرتضی آتش زمزم

مرتضی آتش زمزم

سینماروزان: فضا و ژانر مورد علاقه من هرگز تولید این گونه فیلم های کمدی نبود اما درست در روزهای اوج کرونا که وحشت دنیا را فرا گرفته بود و ترس و ناامیدی و مرگ و میر فراوان بود با برخی دوستان به این نتیجه رسیدیم که مردم را شاد کنیم و به آن ها یک فیلم مفرح هدیه دهیم.

مرتضی آتش زمزم کارگردان فیلم سینمایی «هولیا»
با بیان مطلب فوق به سینماپرس گفت: برای من دو معیار شاد بودن و بدون بی ادبی بودن ملاک بود و خدا را شاکرم که با همراهی دوستان به ویژه زنده یاد علی انصاریان توانستیم این هدف مشترک را به سرانجام برسانیم.

آتش زمزم سپس با بیان اینکه من پیش از این فقط فیلم های جدی می ساختم یادآور شد: این اولین باری بود که من یک اثر کمدی فانتزی را تولید کردم که در آن موزیک فراوان و بازیگران کمدی حضور داشتند و امروز از نتیجه کار راضی ام و امیدوارم فیلم مورد توجه مردم نیز قرار بگیرد.

این فیلمساز درباره اینکه با توجه به ادامه اکران رقیب بزرگی مانند «فسیل» پیش بینی شما از وضعیت استقبال مخاطبان چگونه است اظهار داشت: «هولیا» کمدی ساده، سالم و فرهنگی است و هدف ما رقابت با «فسیل» نبوده و نیست! ما اصلاً قابل قیاس با «فسیل» نیستیم. آن ها هزینه هنگفت برای تولید و تبلیغات بسیار و… داشتند از این رو ما با آن ها رقابت نداریم و نمی خواهیم هم رقابت کنیم. همین اکران را هم بعد از بارها وقفه گرفتم یعنی می خواهم بگویم شرایط برای ما اصلا مهیا نبوده است. همه ما سینمای مستقل را با فیلم های فرهنگی و هنری می شناسیم اما در عین حال فیلمی که عوام شاید آن را خالتور بدانند من به تجارت فکر نمی کردم به فرهنگی بودن اثرم فکر می کردم. هدفم این بود که مردم لبخند بزنند و اندکی شاد شوند و استرس شان کم شود.

او تأکید کرد: اگر پول تولید این فیلم را که ۴ سال است پشت در اکران مانده را نخود و لوبیا خریده بودم الآن ۳۰ برابر شده بود! این نکته را گفتم که مردم بدانند ما دنبال تجارت نبودیم و نیستیم. ما فیلمی ساختیم برای مردم؛ در روزهایی این کار را تولید کردیم که همه از هم دور بودند. ما در روزهای سخن کرونایی در ترکیه بودیم و بازیگر خارجی آوردیم و کار سختی را حدود یک ماه تا ۴۰ روز انجام دادیم که به مردم برسانیم اما متأسفانه آن زمان در سازمان سینمایی دولت‌قبلی گفتند فیلمتان خیلی شاد است و به این بهانه نگذاشتند فیلم اکران شود.

این کارگردان تصریح کرد: من به آن افراد گفتم شما یک بی ادبی در این فیلم پیدا کنید آن وقت به شما حق می دهم که با پخش آن مشکل داشته باشید؛ گویا از نظر آن ها فیلمی که موزیکال است و موسیقی فراوان دارد سرشار از ایراد است اما در همان دوران می دیدیم برخی فیلم های کمدی با بی ادبی اکران می شد! مسئولان سازمان سینمایی باید از ما تقدیر می کردند که در زمان کرونا جان خود و خانواده های مان را به خطر انداختیم و این فیلم را ساختیم.

مرتضی آتش زمزم+فیلم هولیا
مرتضی آتش زمزم+فیلم هولیا

وی سپس با اشاره به برخی نگاه ها به فیلم های کمدی اظهار داشت: جامعه موسوم به روشنفکری پرمدعا نگاه بدی به فضای این فیلم ها دارند و فضای مدیا هم تحت تأثیر این نگاه است. البته قطعا این نگاه نیازمند اصلاح جدی است!

آتش زمزم در پایان افزود: خوشبختانه حبیب اسماعیلی مدیر رسانه فیلمسازان ریسک کرد و پای فیلم هولیا برای پخش ایستاد. ما دو بار ثبت قرارداد شدیم اما به خاطر محرم و صفر فیلم را نگه داشتند. من این روزها حسم خوب است چون فیلم مفرح است و بی ادبی ندارد به اندازه خودش مشتری دارد و امیدواریم هزینه ها را برگرداند و بتوانیم راه خودمان را برویم. من روابط و… بلد نیستم و وارد این ماجراها هم نمی‌شوم چون اذیتم می کند. در ابتدا فکر میکردم ساخت فیلم کمدی ساده تر از کارهای جدی فرهنگی است اما بعد از تولید این فیلم دیدم سخت است و دشواری های خاصی به ویژه بعد از تولید دارد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=78599
image_print
برچسب ها: فیلم هولیامرتضی آتش زمزمموسسه رسانه فیلمسازان مولود
نوشته قبلی

«بچه زرنگ» پرفروش‌ترین فیلم کودک تاریخ سینمای ایران شد

نوشته‌ی بعدی

جایزه اصلی بهترین فیلم آینده آسیا جشنواره توکیو به «ماریا» رسید

مطالب مرتبط

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404

سینماروزان: پلتفرم نماوا که حدود دوسال است می‌خواهد برنامه‌ای با حضور یک رپر معروف با عنوان “فلفور” ارائه دهد و...

فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

نوشته‌ی بعدی
جایزه اصلی بهترین فیلم آینده آسیا جشنواره توکیو به «ماریا» رسید

جایزه اصلی بهترین فیلم آینده آسیا جشنواره توکیو به «ماریا» رسید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    353 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 141 توئیت 88
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    178 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 71 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    20 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • آقای نقویان!مدیر محترم سیمافیلم! به فصول دوم و سوم «مختار» و «امام علی(ع)» هم فکر کنید!

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • فیلم «دو روز دیرتر»: هنرِ جذبِ مخاطب؛ بدون پژمان و بدون تونل زمان!

    12 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

سُها نیاستی دربرابر مرضیه برومند؟! فیلم «دختر پری خانوم» در راه فجر۴۴ 

نقش‌آفرینی بانیپال شومون و رویا جاویدنیا در «خاکستر خیال»

بررسی توقیف و انتظار ۶ ساله اکران «قاتل و وحشی» در خانه هنرمندان ایران 

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

افتتاحیه «وحشی ۲» با هومن سیدی و جواد عزتی

رونمایی از کتاب «من شاعر نیستم» در انتشارات «گویا»

رادیو؛ رسانه تکریم مادر/ انتشار کتاب گویای فاطمیات

پیش‌تولید فیلم «دیازپام» آغاز شد

آلفرد یعقوب‌زاده نشست تخصصی «عکاسی جنگ و مستند اجتماعی» را برگزار می‌کند

تبلیغات

ویژه ها

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ
خبر

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404

سینماروزان: پلتفرم نماوا که حدود دوسال است می‌خواهد برنامه‌ای با حضور یک رپر معروف با عنوان “فلفور” ارائه دهد و...

ادامه مطلب
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
اصغر سمسارزاده

احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

15 آذر 1404
توقف «متری شش و نیم» کمی بالاتر از 27میلیارد/«تگزاس2» 17میلیاردی شد/دو فیلم حاکمیتی-مشکوک المنابع که سانسها را بلعیده‌اند بعد از دو هفته، رویهم فقط کمی بیش از 12میلیارد فروختند/«سرخپوست» 5میلیاردی شد/«زهرمار» دوروزه در مرز نیم میلیارد/«دختر شیطان» علیرغم تبعید به سانسهای کم‌مخاطب صبحگاهی(!) در آستانه میلیارد قرار گرفت+آمار کامل فروش

آقای زالو مماس با ۹۰میلیارد/قسطنطنیه ۷۴میلیارد/یوز ۷۱میلیارد/کج‌پیله ۴۵میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۷/۵میلیارد و مجنون ۱۶/۵میلیارد/کفایت مذاکرات ۱۵میلیارد/غریزه ۱۴میلیارد و بچه‌ی مردم ۱۲میلیارد/دوروز دیرتر ۹میلیارد/دختر برقی ۳/۵میلیارد/طهران۵۷ دوروزه دومیلیارد/آغاز سرد های‌کپی با مرتضی عقیلی+آمار کامل فروش

14 آذر 1404
سعید طالبی کارگردان رئالیتی بازمانده

واکنش کارگردان رئالیتی “بازمانده” به حواشی!+فیلم 

11 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم