• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

نقطه نظر یک مجری پیشکسوت درباره درگیری میان احسان علیخانی-رضا جاودانی

8 تیر 1395
در گفتگو, گوناگون
7 1
A A
4
نقطه نظر یک مجری پیشکسوت درباره درگیری میان احسان علیخانی-رضا جاودانی

احسان علیخانی رضا جاودانی

سینماژورنال: اتفاقی که در دو شب گذشته در برنامه «جام پانزدهم» رخ داد و طعنه هایی که از یک طرف مجری این برنامه و از طرف دیگر گزارشگر آن به مجری برنامه «ماه عسل» زدند به قدر کفایت حاشیه ساز شد.

به گزارش سینماژورنال ماجرا بر سر طولانی شدن برنامه «ماه عسل» بود. «ماه عسل» در شب شهادت علی ابن ابیطالب(ع) میزبان یک زندانی محکوم به اعدام بود؛ یک زندانی کم سن و سال که در زندان با قرآن مأنوس می شود و همین تلاش برای آموختن هر چه بیشتر از قرآن است که باعث میشود در اتفاقی کاملا دراماتیک از پای چوبه دار پایین کشیده شده و محکومیت اعدامش به حبس ابد تبدیل شود.

این زندانی در تعاملی مستقیم با علیخانی سعی می کرد سیر اتفاقاتی که برایش تا عفو خوردن پیش آمده را جزء به جزء و گاهی با افزودن شاخ و برگ روایت کند و همین باعث شد که زمان برنامه بیشتر از زمان پیش بینی شده باشد.

البته که علیخانی حین صحبتهای این مهمان چند بار از وی خواست سعی کند با کوتاه کردن صحبتها صرفا اصل اتفاقات را بیان کند ولی مهمان موردنظر که انگار از حضور در برابر دوربین به وجد آمده بود علیرغم توصیه های علیخانی همچنان به روش خود عمل می کرد.

این طویل کردن شرح ماوقع یک رویداد در نهایت باعث شد احسان علیخانی برای جلوگیری از نیمه تمام ماندن برنامه‌اش وقت بیشتری از پخش شبکه سوم سیما بگیرد و این تخصیص وقت بیشتر باعث کاسته شدن از وقت برنامه بعدی یعنی «جام پانزدهم» و البته شکل گیری گلایه های این مجری شد.

گلایه پشت گلایه

رضا جاودانی مجری برنامه جام پانزدهم که مشخص بود از آغاز دیرهنگام برنامه‌اش دلخور است در آغاز برنامه گفت: آیتم های متعددی برای این برنامه تهیه می‌شود و افراد زیادی برای آن زحمت می‌کشند، ای کاش احسان علیخانی که مجری توانمندی است، بهتر مدیریت کند و آنتن پخش را سر وقت تحویل دهد.

پس از جاودانی، مجری برنامه گزارش فوتبال جام ملتهای اروپا نیز با انتقاد از علیخانی بر روی آنتن زنده از او خواست كه به حق ديگران احترام بگذارد و برنامه اش را سر وقت به پايان ببرد.

حق با کدامیک است؟

اما واقعا حق با کدامیک است؟ احسان علیخانی که به خاطر پرحرفی مهمانش مجبور شده بود از پخش وقت بیشتر بگیرد یا رضا جاودانی که به علت طولانی شدن «ماه عسل» و دیر آغاز شدن برنامه اش از علیخانی گلایه کرد؟

رجوع به جدول پخشی که میزان مخاطبان هر برنامه را مشخص کرده

 اکبر عالمی مجری پیشکسوت و کارشناس رسانه با اشاره به اینکه بهترین راه برای شناخت الویت میان برنامه های مختلف ایجاد جدول پخش براساس موضوع و میزان مخاطبان برنامه است به «صبح نو» گفت: وقتی بناست یک شبکه میان دو برنامه به انتخاب دست زند که به کدام یک زمان بیشتری برای اجرا بدهد قطعا در اختیار داشتن یک جدول پخش حرفه ای یاری‌رسان است؛ جدول پخشی که برنامه ها نه فقط براساس عنوان و نام تهیه کننده که براساس موضوع و میزان مخاطبان طبقه بندی شده باشند. در این صورت وقتی بناست دست به انتخاب بزنیم که از کدام برنامه کم شده و کدام برنامه اضافه شود به راحتی می توان به این جدول پخش مراجعه کرد و به راحتی زمان را به یکی از برنامه ها داد.

وی ادامه داد: اگر چنین کنداکتور یا جدول پخشی حرفه ای موجود باشد قطعا در صورت گلایه دست اندرکاران یکی از برنامه ها می توان خیلی ساده آنها را توجیه کرد که نه تنها حقی از آنها ضایع نشده بلکه کاملا براساس میزان مخاطبان و اهمیت موضوع تصمیم گیری شده است.

اشتباه بودن سپردن پخش یک برنامه به شبکه ای دیگر

عالمی در پاسخ به این پرسش که آیا می توان این تداخل برنامه ها را با پخش یکی از برنامه‌ها از شبکه ای دیگر حل کرد بیان داشت: قاعدتا این اقدام عملی نیست چون هر شبکه برای خودش اهداف و موضوعاتی دارد که پرداختن به آنها الویت بیشتری برایش دارد و در نهایت نیز میان شبکه های مختلف در جلب مخاطب رقابتی وجود دارد که پخش برنامه یک شبکه از شبکه ای دیگر با این رقابت در منافات است.

اکبر عالمی خاطرنشان ساخت: بهترین راه در این مسیر همان جدول پخش حرفه‌ای است که باید پخش شبکه در اختیار داشته باشد و براساس موضوع و دایره مخاطبان در شرایط حساس به تصمیم گیری بپردازد که می بایست الویت را به پخش کدام برنامه بدهد.

اکبر عالمی
اکبر عالمی
پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=24841
image_print
برچسب ها: احسان علیخانیاکبر عالمیجام پانزدهمدرگیری لفظیرضا جاودانیماه عسل
نوشته قبلی

چرا کیارستمی به پاریس منتقل شد؟

نوشته‌ی بعدی

طعنه وزیر ارشاد احمدی‌نژاد به همتای فعلی خود⇐اعضای “سگهای زرد” در قطعه هنرمندان دفن شد اما حبیب…

مطالب مرتبط

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

23 آذر 1404

سینماروزان: نشست تخصصی و کارگاه انتقال تجربه «عکاسی جنگ و مستند اجتماعی» توسط آلفرد یعقوب‌زاده، عکاس باسابقه و دارنده جوایز...

رادیومقاومت

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

22 آذر 1404

سینماروزان: رادیو مقاومت، اول دی‌ماه برای ششمین سال متوالی فعالیت خود را آغاز می‌کند. این شبکه با هدف روایت اقتدار...

جشنواره پژواک

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

21 آذر 1404

سینماروزان: با حکم حمیدرضا افتخاری، دبیر پنجمین جشنواره ملی برنامه‌های رادیویی پژواک، مسئولان بخش‌های مختلف این رویداد ملی معرفی و...

نوشته‌ی بعدی
داریوش ارجمند: نحوه برخورد دستگاههای فرهنگی با فوت “حبیب” مصداق بارز ولنگاری فرهنگی است

طعنه وزیر ارشاد احمدی‌نژاد به همتای فعلی خود⇐اعضای "سگهای زرد" در قطعه هنرمندان دفن شد اما حبیب...

دیدگاه‌ها 4

  1. رضا می‌گوید:
    قبل 9 سال

    یا خدا یعنی اینقدر بی سوژه سدن مطبوعات که برای یه نکته ب معمول در شبکه ی 3 داستان سرایی می کنن ؟؟؟؟

    پاسخ
  2. محمد می‌گوید:
    قبل 9 سال

    حق با احسان است خوب جاودانی برنامت بعد ده دقیقه شروع میشد چی می شد اصلا من برنامه ی جام پانزدهم رو نمی بینم راستی شماره ی احسام رو هم ندار مگه میشه هم چین چیزی …. من که دارم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم