• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گوناگون

هشت ماه بعد از روزی که کیمیایی، پرستویی را «تنهای موسفیدکرده خودش» خطاب کرده بود⇐ حالا پرویز پرستویی اسیر حرف سرمایه  و هوچی‌گری خطاب شده که 270 میلیون دستمزدش را نقد گرفته و به فکر بقیه نیست!+متن جوابیه کیمیایی خطاب به پرستویی

10 بهمن 1395
در گوناگون, یادداشت
0 0
A A
4
هشت ماه بعد از روزی که کیمیایی، پرستویی را «تنهای موسفیدکرده خودش» خطاب کرده بود⇐ حالا پرویز پرستویی اسیر حرف سرمایه  و هوچی‌گری خطاب شده که 270 میلیون دستمزدش را نقد گرفته و به فکر بقیه نیست!+متن جوابیه کیمیایی خطاب به پرستویی

قاتل اهلی، مسعود کیمیایی و پرویز پرستویی و لعیا زنگنه

سینماروزان: انتقادات تند و تیزی که پرویز پرستویی به واسطه تغییر فیلمنامه و تدوین نسخه ای متفاوت از فیلمنامه به مسعود کیمیایی کارگردان «قاتل اهلی» وارد نموده بود(اینجا را بخوانید) سبب ساز آن شد که مسعود کیمیایی جوابیه ای را خطاب به پرستویی در «بانی فیلم» منتشر کند.

به گزارش سینماروزان برخلاف یادداشتی که مسعود کیمیایی به هنگام حضور پرستویی به جای فرهاد اصلانی در نقش اصلی فیلمش منتشر کرده و در آن با لحنی حامیانه پرستویی را «تنهاىِ قلدرِ ضرب ديدهِ تنهامانده و مانده تا موسفيد كرده و از پا نيفتاده من» خطاب کرده بود(اینجا را بخوانید) در جوابیه اخیر پرخاش به پرستویی است که خود می‌نماید.

متن کامل جوابیه کیمیایی را بخوانید:

آقای پرویز پرستویی

هیچگاه فکر نمی کردم در نوشته ای جواب شما را بدهم. دو تفکر دور از هم و دو تجربه ای جدا. کار را آسان می کردید، تماس می گرفتید و موضوع را می پرسیدید. این ها موضوعات سودآوری نیستند.

برای شما مهم است که در فیلم های من دعوت شده اید اما بازی نکرده اید. «نتوانستید خود را مجاب کنید». بعضی از فیلم هایی که خود را مجاب و بازی کرده اید به یاد داریم.

یک بار می آمدید مهمان من، خانه من. مثل همان دفعاتی که می آمدید، از فیلم می پرسیدید. نگرانی خودتان را می گفتید.

چرا به حرف های سرمایه گوش کردید، به حرف های هنر گوش نکردید، حتی سراغی نگرفتید. شما حتی نمی دانید و خبر ندارید من در نامه ای به خانه سینما دانسته گانی که می خواهند این فیلم را به سرانجامی برسانند نوشتم و تقدیم کردم. من کی به دو نسخه ای بودن فیلم «قاتل اهلی» رضایت دادم؟

آقای پرستویی!

مگر می شود دو نسخه از فیلمی ساخته من وجود داشته باشد؟ مگر «گوزن ها» و چندتایی دیگر که باید عوض می شد و من چاره ای نداشتم، تهیه کننده نسخه ای دارد؟ تهیه کننده نه نویسنده و نه کارگردان است، صاحب پول است. شما در کجا و کدام سمت ایستاده اید؟ شما به قول خودتان آن نسخه من را کجا دیده اید، کنار آقای تهیه کننده؟

آقای پرستویی!

کارگردان و نویسنده اثر تا آخرین لحظه نگران اثر خود است، می تواند در زیبایی، تأثیر مفهومی و اجرایی فخار فکر و اجرا کند. مگر تألیف دو نسخه دارد؟ کدام تألیفی دو تا بوده، نسخه ناشر، نسخه نویسنده؟! مونتاژ فیلم «قاتل اهلی» را تهیه کننده به بهرام دهقانی سپرد و سرانجام تمام شد. دیدم قسمت هایی زیبا و حرفه ای و خلاق است. فقط همان دو – سه فصل به قول شما که در فیلمنوشت بوده فیلمبرداری شد و واجب بود. این واجب ها فقط در سینه و خلاقیت مولف واجب می شود، نه عاملان دیگر. شما چرا در فیلم «متروپل» بازی نکردید را که هیچگاه نه من به شما فیلمنوشتی دادم و نه گفت وگویی کردیم، مدال می کنید؟! گفتند شما بیلیارد را نمی دانید. من گفتم مهم نیست، با استعدادی که دارند به سرعت یاد می گیرند و شاید هم خیلی خوب بازی را بلدند. گویا رابطی که هم اکنون یکی از دوستان شماست، با شما گفت وگویی داشته است که هیچگاه به من منتقل نشد، ایشان هم برای من احترام دارند و دوستشان دارم.

شما در قاب کارگردان و گفت وگوی نوشته شده نویسنده بازی می کنید. جواب دادن کار شما نیست. شما بازی نوشته شده را بازی کردید و بسیار خوب هم بازی کردید.

آقای پرستویی!

بسیار باید مواظب بود. آدم هایی که تبلیغات را بلدند و از این راه ها پولدار شده اند و از این دست بسیارند، به حساسیت های هنرمندان و دانسته گان از قاب دوستی وارد می شوند و بیشتر خودشان را تبلیغ می کنند. شما وارد این یارگیری ها نشوید، شما را خیلی پاک تر و هنرمندتر می دانم که بدون سوالی از این دوست به سمت سرمایه گذاری بروید که تا حال هیچ تألیفی در هیچ زمینه ای از هنرها نداشته اند. شما را مردم دوست دارند، مواظب این دوست داشته ها باشید، شما بازیگر دانسته ای هستید. در فیلم «قاتل اهلی» بسیار دانسته بازی کردید. شما هم می دانید بسیار بازیگران لطف بر آن دارند در کارنامه خودشان در فیلمی از من باشند که به طور قطع بهترین در فیلم من خواهند شد.

می گویید مسائل شخصی؛ کجای زندگی هنرمند و نویسنده ای که متعهد است و ۵۰ سال آن را تثبیت کرده و داننده ها می دانند، مسائل شخصی وارد اثر و تألیفش شده است؟

پرویز خان، پرویز عزیز، دوست به خانه آمده ام، هوچی گری به آرامی روح ساده ما را فتح می کند. در طول فیلم، بسیار درباره آهنگ و اعتراض، اختیار واژه در مفهوم و بسیاری دیگر حرف داشته ایم و به قول خودتان بسیار آموختید، اینجا سمت شماست. این مونتاژ تماماً کار آقای بهرام دهقانی هست و مورد تأیید من. فیلمنوشت مال ماست، مال نویسنده است. همانی هست که بود.

دریغ که دوستی، هنرمندی، بازیگری خوب را از من برنجانند. در همین دوستی می گویند، کاش یک بار به خانه ای که سر سفره آن نشستی، می نشستی و به من گوش می دادی…

این را توضیح می دهم.

در نمایش برای هیأت انتخاب جشنواره فجر، فیلم «قاتل اهلی» با تمام آراء تأیید شد. شما می گویید ای کاش این فیلمی را ندیده اید که من و فیلمبردار و آهنگساز و صداگذار هنوز کامل ندیده ایم انتخاب نمی شد، و فیلم دیگری به طور قطع شما ندیده اید و نادیده گرفته شده قبول می‌شد.

آقای پرستویی!

شما دستمزد فیلم «قاتل اهلی» را به گفته تهیه کننده آن دویست و هفتاد میلیون تومان گرفته اید که تمام آن نقد شده است. اما ایشان هنوز طبق قرارداد، نیمی بیشتر از دستمزد قرارداد مرا نداده اند. رفاقت کنید، بقیه پول من و دیگر عوامل را بگیرید و سالی یک فیلم از آن فیلم های دفاعی، خود بازی کنید.

فیلم «قاتل اهلی» یک نسخه دارد، یک تألیف دارد.

با دوستی

مسعود کیمیایی

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=34179
image_print
برچسب ها: پرویز پرستوییقاتل اهلیمسعود کیمیاییمنصور لشکری قوچانی
نوشته قبلی

هفتمین بازیگر «سگ کشی» هم به دیار باقی شتافت+عکس

نوشته‌ی بعدی

توضیحات وزیر تازه ارشاد درباره «رستاخیز» و اعلام خبری درباره راه‌اندازی یک صنف جدید برای اهالی هنر!!

مطالب مرتبط

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404

سینماروزان/ احمد محمداسماعیلی: مستند «لاماسو» محصول نماوا جزو مستندهای پرتره است که براساس زندگی شخصیت های معروف هنری ، سیاسی...

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

23 آذر 1404

سینماروزان: نشست تخصصی و کارگاه انتقال تجربه «عکاسی جنگ و مستند اجتماعی» توسط آلفرد یعقوب‌زاده، عکاس باسابقه و دارنده جوایز...

رادیومقاومت

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

22 آذر 1404

سینماروزان: رادیو مقاومت، اول دی‌ماه برای ششمین سال متوالی فعالیت خود را آغاز می‌کند. این شبکه با هدف روایت اقتدار...

نوشته‌ی بعدی
توضیحات وزیر تازه ارشاد درباره «رستاخیز» و اعلام خبری درباره راه‌اندازی یک صنف جدید برای اهالی هنر!!

توضیحات وزیر تازه ارشاد درباره «رستاخیز» و اعلام خبری درباره راه‌اندازی یک صنف جدید برای اهالی هنر!!

دیدگاه‌ها 4

  1. mehran می‌گوید:
    قبل 9 سال

    وای بر شاگردی که این چنین با استادش سخن می گوید
    وای و وای و وای
    افسوس که بازیگر فرهیخته این سرزمین به سمت جایگاه داران سخن می گوید
    کجایی حرمت کجایی
    کجایی تواضع … که در حرف به خوبی می آیی و در عمل غرور تا به کجا !!!!
    آقای پرستویی شما بازیگرید و کیمیایی تولید کننده هنر … می دانید فاصله از کجاست تا به کجا !!!!
    ایشان قسمتی از تاریخ سینما را ساختند
    جایگاه ایشان را درک کرده ای حاج کاظم ؟؟؟
    به یاد بیاور فیلم های بزرگت را
    1359 – عشق شیشه ای – عزیزم من کوک نیستم – مرد عوضی – شوخی
    ای کاش کمی شآن استادی را پاس می داشتی

    پاسخ
  2. Faraakh az khaani می‌گوید:
    قبل 9 سال

    جناب کارگردان معترض پیشه، خودش هیچ اعتراضی را نمی‌پذیرد! به ایشان برخورد که بازیگری اظهار کند پیشنهاد او را ردّ کرده. کمتر از جناب و استاد به او بگویند آقا قهر می‌کند چه برسد به اینکه به او نه بگویند!!
    آقا قهر نکن، مردم نادانند، قدر و منزلت اندیشمندان فاضل و هنرمند را نمیدانند. هر چه باشد شما در جوانی فیلم وسترن دیده‌اید، پهلوانان زخمی را شناخته اید، پیکر فروغ را تحویل گرفته‌اید، با اینکه تا کمر در مقابل فرح تعظیم کرده و جایزه دریافت کردید، از ساواک لگد خوردید، شوخی‌ که نیست!! ۵۰-۶۰ سال است شما معترضید!
    در ضمن لطف فرمائید و دیگر بدون “پولاد” هیچ فیلمی نسازید، معنی‌ ندارد چین فرزند هنرمندی را در فیلمهایتان شرکت نمی‌دهید..

    پاسخ
  3. Faraakh az khaani می‌گوید:
    قبل 9 سال

    جناب کارگردان معترض پیشه، خودش هیچ اعتراضی را نمی‌پذیرد! به ایشان برخورد که بازیگری اظهار کند پیشنهاد او را ردّ کرده. کمتر از جناب و استاد به او بگویند آقا قهر می‌کند چه برسد به اینکه به او نه بگویند!!
    آقا قهر نکن، مردم نادانند، قدر و منزلت اندیشمندان فاضل و هنرمند را نمیدانند. هر چه باشد شما در جوانی فیلم وسترن دیده‌اید، پهلوانان زخمی را شناخته اید، پیکر فروغ را تحویل گرفته‌اید، با اینکه تا کمر در مقابل فرح تعظیم کرده و جایزه دریافت کردید، از ساواک لگد خوردید، شوخی‌ که نیست!! ۵۰-۶۰ سال است شما معترضید!
    در ضمن لطف فرمائید و دیگر بدون “پولاد” هیچ فیلمی نسازید، معنی‌ ندارد چنین فرزند هنرمندی را در فیلمهایتان شرکت نمی‌دهید..

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم